5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Dubský 19.2.2007 10:24

Některé aspekty sensibilství

Pane doktore,

bravo !!! Věcné, pravdivé a přínosné uvažovaní. Měl byste psát své úvahy častěji.Pálí Vám to dobře.

třetí 19.2.2007 9:52

příklad

Vyprávěl mi tudle hrázný na jedné velké přehradě, že při záplavách 2002 volala senzibilka na vládu, že v 16 hodin se protrhne přehrada a vyplaví to Prahu. Je fakt, že voda šla vrchem a brala všechno kolem. Ženský, co na přehradě dělaly prý začaly jančit a tak to řešil tím, že vyndal flašku a ženské uklidňoval. Když padla 16 a nic, povídaly ženský, kterým mezitím zachutnalo, že senzibilka měla jistě na mysli zimní čas a že přehrada určitě praskne v 17 jestli hrázný nedá druhou flašku. A tak druhá flaška zachránila Prahu a senzibilka utřela.

optimistický skeptik 19.2.2007 17:00

Re: příklad

až na to, že v 16 h letního času by bylo "zimního", čili normálního času jen 15 h ...

Ostatně Praha zachráněna nebyla, já jsem z Karlína.

demokrat 19.2.2007 9:51

spíše bychom se měli obávat, protože naši bezpečnost chrání magoři

"Langer, BIS a policisté jednali v dobré víře" za naše peníze, to je pak jednoduché býti dobrotiví. Ale takováto "dobrá vůle" dokáže člověka pořádně znepokojit, neb se ukazuje, že nás "chrání" úplní magoři. A z toho jde opravdu hrůza. 

Ske/pticus M/aximus 19.2.2007 10:12

Mají se za naše peníze válet nebo tajtrlíkovat na letišti? :-)

;-P

loula 19.2.2007 9:04

Jenom pár dotazů

Je možné tyto profese rovádět na živnostenský list?  pokud vím, řada různých kartářek a hvězdopravců v tisku své služby nabízí a občas probleskne zpráva, že mají docela zajímavou klientelu.

jakou záruku tito hvezdopravci dávají na své předpovědi. Co když se klient podle jejich předpovědi zařídí včetně případných investic a ono to bouchne?

František I. 19.2.2007 9:42

Re: Jenom pár dotazů

Sranda je, že mají v mnoha případech pravdu. Tedy ti lepší. O nich se to většinou rozkřikne. Mezi doktory je senzibilů poměrně dost, ale málo kdo z nich to přizná. Pak by si z něj ti ostatní v nejlepším případě dělali srandu. Na senzibily i na léčitele (většinou léčitel bývá i senzibil) věřil i pan Štrougal, Husák, Veškrnová s Havlem, přestože věděli, že vlastně podporují středověké tmářství. Světe div se, i mě tvrdili, že jsem senzibil. Vcelku bezpečně poznám, kde co člověka bolí. Problém ovšem mám s léčivým působením. Pod mýma rukama aniž bych se jich dotkl a narozdíl od léčitelů řvou pacienti bolestí.

harry 19.2.2007 10:46

Re: Re: Jenom pár dotazů

Kdyz si budu hazet korunou (jit do kina nebo na pivo, vzit kseft nebo ne....) mam 50% nadeje na spravne rozhodnuti a to je dost, aby si to lidi pamatovali. Ty neuspechy se zapominaji. No ale jsou pry veci mezi nebem a Zemi.......

aaaaaa 19.2.2007 13:40

Re: Re: Re: Jenom pár dotazů

Ano, tam vecem se rika castice smogu.

Pravá Míra 19.2.2007 16:49

Re: Re: Jenom pár dotazů

poradím Vám hezkým rčením: Lepší tři prdy, než jeden doktor...

Mablung 19.2.2007 8:52

šlo to vyřešit jinak

Langer (respektive jeho podřízení) udělali chybu že prohlásili, že reagovali na podnět senzibilky. Měli jednoduše uvést, že dostali podnět od senzibilky, sice tomu nevěřili, ale pro jistotu trochu uspíšili dlouhodobě plánované cvičení. Byla by to sice lež;-), ale nevypadali by jako pitomci a svým povinnostem by dostáli.

xtl 19.2.2007 11:27

Re: šlo to vyřešit jinak

To je typická reakce čecháčka, pravděpodobně voliče modrého ptáka, jako nejlepší metodu řešení problémů doporučuje současné politické garnituře lhaní a podvádění. Není se co divit poté, když samotný Topolánek tuto metodu s gustem používá.

Ignacy M. 19.2.2007 14:36

Ale no tak...

Článek nebyl ani o Topolánkovi, ani o modrých ptácích. Nevidíte kolem sebe ty modré ptáky nějak často? 

Já vím, poletují v celých hejnech za Vaším oknem. Ale vidí je tam i Vaše žena? Zkuste se jí někdy zeptat.

Ske/pticus M/aximus 19.2.2007 8:49

Tak si říkám, jak kvalitní je "senzibilní" lékař,

který nepozná rozdíl mezi neanonymním varováním a anonymní výhružkou? Doufám, že moji lékaři mají větší rozlišovací schopnosti než tenhle "srdcař" ;-D

jirka.s. 19.2.2007 15:57

Re: Tak si říkám, jak kvalitní je "senzibilní" lékař,

No, tví lékaři, septiku, s tou svou rozlišovací schopností asi na tom také nejsou moc dobře. Pokud by ji měli správně vyvinutou, tak bys už musel být dávno na uzavřeném oddělení!!!

JC 19.2.2007 8:46

Nevysmívejte se, ony jsou věci mezi nebem a zemí,

které rozum odmítá přijmout. Jsem těžký pragmatik a rozhodně netrpím viděními. Nikdy bych proto nevěřil tomu, že i mne potká něco neuvěřitelného. Před pár lety jsme se cestou na trajekt zastavili na pár hodin v městě Bruggy. Podotýkám, že jsem byl v Belgii poprvé v životě. Zcela konsternovaný jsem si uvědomil, že to tam vlastně znám a neomylně jsem provázel skupinu přátel městem. Dokonce jsem předem věděl i takové detaily, že pokud za tou dlouhou vysokou zdí kolem zahrady zahneme doleva, uvidíme uprostřed uličky starý žlutý domek se 3 neobvykle maličkými okénky. A on tam opravdu byl!!!! Dodnes si to nedokážu vysvětlit - nikdy předtím ani potom mne nic podobného nepotkalo.

třetí 19.2.2007 9:24

Re: Nevysmívejte se, ony jsou věci mezi nebem a zemí,

Z toho si nic nedělejte. Švejk taky zavedl poručíka Duba ke studni a když zapumpovali, tekla z ní železitá voda.

JC 19.2.2007 10:41

Re: Re: Nevysmívejte se, ony jsou věci mezi nebem a zemí,

Děláte si srandu, ale ani bych Vám ten divný pocit nepřál.

Netřeba 19.2.2007 11:11

Re: Máte pravdu.

I já jsem měl včera divný pocit, který bych nikom unepřál. Divný pocit jsem měl hned dvě hodiny potom, co jsem snědl divný salát. (Y)

třetí 19.2.2007 14:54

Re: Re: Re: Nevysmívejte se, ony jsou věci mezi nebem a zemí,

Ne, promiňte, nechci se vás dotknout. Konzultoval jste ten případ s někým ? Znáte to město celé nebo jen část?

Pavla B. 19.2.2007 11:17

Re: Nevysmívejte se, ony jsou věci mezi nebem a zemí,

Byl jste asi hodně unavený (po cestě) a to, co Vás potkalo, se nazývá deja-vu. Není to zase tak neobvyklé (jde o jakousi halucinaci, pocit, že znáte neznámé a dovedete v krátkém časovém úseku předpovědět, co se stane nebo co kdo řekne).

Netřeba 19.2.2007 11:28

Re: Re: Nevysmívejte se, ony jsou věci mezi nebem a zemí,

Také se to vysvětluje tak, že informace putuje do mozku dvěma cestami. Jakousi "hlavní" a "vedlejší", možno také nazvat "kontrolní". Mozek přijímá jako první informace z hlavní cesty, vedlejší cesta je pomalejší. ALE někdy se stane, že informace z vedlejší cesty dorazí dříve, mozek si ji zapamatuje a když dorazí informace z hlavní cesty, je již de facto druhá v pořadí a mozek to zaznamená. Nicméně jako rozhodující bere informaci z hlavní cesty, takže najednou máte pocit, že jste to už jednou prožili.

Neprožili, jenom se to v tom mozku trošku pomíchalo oproti normálu. Údajně k tomuto dochází zejména u dětí a mladších lidí, ale jsou i výjimky. Takže opět nic nadpřirozeného.

JC 19.2.2007 11:43

Re: Re: Re: Nevysmívejte se, ony jsou věci mezi nebem a zemí,

Prosím Vás, řekněte mi, jak jsem mohl určitě vědět třeba to, že za tou zdí (za rohem, kam rozhodně nebylo vidět) je uprostřed uličky mezi ostatními baráky žlutý domek s malinkými okénky. Nikdy předtím jsem v Bruggách a dokonce ani v Belgii nebyl!!  Tou uličkou jsme předtím zcela jistě neprocházeli, šli jsme okruhem. Únava taky nepřichází v úvahu, bylo odpoledne (mezi 15-18 hod.) a já jsem typ sůvy - po léta chodím spát až dlouho po půlnoci.  

Pavla B. 19.2.2007 12:46

Re: Re: Re: Re: Nevysmívejte se, ony jsou věci mezi nebem a zemí,

To je jen Váš pocit, že jste to věděl! Nemusel jste být unaven fyzicky, ale třeba nadbytkem dojmů a podnětů po cestě, ostatně únava není podmínkou vzniku deja-vu, jen se v důsledku únavy vyskytuje častěji.

Deja-vu jsem také několikrát zažila. Většinou jsme měla pocit, že vím, že něco nastane (někdo něco řekne), protože se mi to někdy dřív zdálo ve spaní.

Zkrátka v mozkové kůře mohou občas probíhat různé anomální děje, které vnímáme jako nějaké magické či nevysvětlitelné, ale je to jen subjektivní dojem. 

Pavla B. 19.2.2007 12:56

Re: Re: Re: Re: Nevysmívejte se, ony jsou věci mezi nebem a zemí,

P.S. Vezměte si třeba hypnózu - stav, ve kterém je člověk schopen dělat ledaccos, co by normálně nedělal. Zkrátka mozek je orgán, který (podobně jako většinu svých orgánů) nemusíme mít vždy nutně pod kontrolou. Asi je to taková obecně rozšířená představa - že když člověk bdí, tak svůj mozek ovládá. Není to pravda, přitom se nemusí jednat o nějakou psychickou poruchu. I mozek duševně zdravého člověka si může tu a tam trochu zablbnout:-)

-pp-) 19.2.2007 12:58

Re: Re: Re: Re: Nevysmívejte se, ony jsou věci mezi nebem a zemí,

Koukám jak vám to tady všichni moc pěkně vysvětlili... :-P Mne by realistické vysvětlení napadlo jediné, že jste mohl kdysi kdesi vidět třeba dokumentární film, třeba běžela televize a vy jste si četl knížku a vnímal to jen mimochodem. Né že bych tomu tolik věřil ale jinak nic realistickýho už teda nevím.

i.h. 19.2.2007 14:01

Re: Re: Re: Re: Nevysmívejte se, ony jsou věci mezi nebem a zemí,

A vy jste to vedel pred tim, nez jste zahnul za ten roh, a rekl svym pratelum "ted zahnem za tu zed a  tam je uprostřed uličky mezi ostatními baráky žlutý domek s malinkými okénky" ? Potvrdili vam to i potom, ze jste to rekl ? Nebo jste se jenom nasledovne domnival, ze jste to "vedel" ? Deja vu jsou proste "falesne vzpominky" na neco, co jsem prave prozil, a domnivam se (nasledovne), ze jsem to vedel uz predtim.

Peterka 20.2.2007 0:14

Re: Nevysmívejte se, ony jsou věci mezi nebem a zemí,

Uvedený jev se dá jednoduše vysvětlit i bez minulých životů, ale já tady popíši své bohaté zkušenosti ze snů "s padajícími stromy". I moje matka ale i já, když vidím ve snu kmen stromu na zemi, tak to znamená, že někdo v okruhu i vzdálenějších známých lidí umře...Nikdy o tom  nikomu nic neřikám, abych neděsil lidi - ale: Tento případ se stal asi před 20 lety: Na pracovní zchůzi ráno nám bylo policií oznámeno, že náš kolega XX spáchal sebevraždu, já jsem na to prohlásil, že to není zcela v pořádku, protože já jsem ty padající stromy viděl dva, a tretí - padající- se mi ztratil z obrazu. Stal jsem se se svým názorem terčem posměch přítomných elektroinženýrů...Teď pokračování: na druhý den nám bylo přineseno parte a dozvěděli jsme se toto: Když polície ohlásila neštěstí domů, tak doma byli pouze bratři oběti. Matce nechtěli to oznámit telefonicky a rozhodli se jet za ní autem. Při nechráněném přejezdu tratě -zrejmě z rozrušení- řidič přehlédl vlak, při srážce byl zabit druhý bratr a třetí, těžce zraněn .....Před 50lety jsem měl podobný sen o padajícím stromu, který se mi v půlce - 45stupňů- ztratil, nikomu jsem také nic neřekl a večer vyšlo najevo, že náš otec o vlásek unikl velkému nestěstí, kde mohl přijít o život - na ten sen si ještě teď velmi dobře vzpomínám...Jsem absolventem matematickofyzikální fakulty a celých  za 50 let  mám velmi mnoho důkazů - že se takovéto jevy mimo pravidla známé fyziky vyskytují.  TEĎ o kartářkách:    když vám kartářka na základě vyložených karet určí, "co vás čeká a nemine"  tak při opětovném a opětovném vyložení karet, by měli vycházet vždy stejné karty - aby bylo možné předpovědět totéž.  Takže, když se někomu předpověď splní, to znamená, že mu to kartářka vsugerovala a on podvědomě podle toho jedná, čeká,  např. na neštěstí a sám se do toho vmanévruje. Takže takovéto jednání by se mělo trestat, je ale faktem, že kartařky jsou vedeny jako živnostníci!

Peterka 20.2.2007 0:30

Re: Re: Nevysmívejte se, ony jsou věci mezi nebem a zemí,

Pokračování: TEĎ  astrologové : ti vám vždy vysvětlí, pro se něco stalo, ale dopředu neurčí nic. To by byly aerolinky a j. rádi, kdyby  jim někdo předem řekl, dnes nejeďte,  dojde k neštěstí! Podobně i ekonomové vám vysvětlí, proč ke krachu na burze (nebo jinde) muselo dojít, ale dopředu to neurčí ( krásný je případ vzestupu   tzv. azijského tygra a potom  náhleho pádu zaviněného prý jednou osobou).  Ještě komičtější jsou předpovědi numerologické: po zničení "dvojčat" v New Yorku¨se u nás objevily články, které vysvětlily, proč těch lidí bylo 9 (nebo snad 11- nepamatuji si přesně), potom vyšlo najevo, že jich bylo 19 a "vědecky-numerologicky" již nikdo nic nevysvětloval.... Fakt ale je, že existuje staré rčení:  "my o vlku a vlk za humny", takže existují ještě neprobádáné oblasti!!!

xtl 19.2.2007 8:21

Senzibil může šířit poplašnou zprávu beztrestně?

Když nějaký studentík zavolá na policii, že mají ve škole bombu, protože se chce ulít z písemné zkoušky z matematiky, jde o šíření poplašné zprávy. Policie je samozřejmě povinna tuto informaci prověřit, následky včetně finančního postihu si odnese onen studentík. Ovšem zavolá-li stejnou informaci senzibil, všechno má zaplatit daňový poplatník? Hrátky s telepatií, virgulemi apod. se bez výjimky ukázaly jako činnosti se zápornou užitnou hodnotou, není znám jediný prokazatelný případ opaku.  Telepatie proto nemůže v zásadě nikomu sloužit, jak se snad Ivan Langer a jeho spolek mylně domnívá, a pokud poslední policejní bezpečnostní akce na letišti Ruzyně byla podniknuta pouze na základě informací senzibilky, šlo o jasný případ šíření poplašné zprávy, který doufám policie řádně prošetří.