2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Svoboda slova prezidenta Zemana

Prezident Miloš Zeman poskytl dnes rozhovor deníku Právo. Během rozhovoru se ho mj. dotázali: "V úterý byla publikována petice některých osobností, které vás obvinily, že jste ve svém inauguračním projevu, když jste hovořil o ostrůvcích negativní deviace, zaútočil na svobodu slova. Jde o pasáž týkající se médií. Co o této akci soudíte?"

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 16.3.2013 9:55

Vyděrači

Každý by měl mít stejné právo na vyjádření názoru. Má ho pan prezident, mají ho všichni občané a tedy i novináři. Prací masmédií je sdělovat společnosti informace o světě i ní samé.

Skutečnost, že masmédia vyvolala vznik petice, která nutí politiky k tomu, aby se vyjádřili o masmédiích, je projevem neuvěřitelně arogantního mediokratického vyděračství, protože je zřejmé, že pomstu (cizáckých) masmédií za odvahu říct o nich pravdu by většina našich politiků nepřežila (V. Zeman je obrovská výjimka, potvrzující pravidlo).

Připomíná to veřejná "pokání", k nimž byli naši představitelé nuceni po "vstupu" vojsk. Je to opravdu odporné. Už tomu chybí jenom lidové soudy se zrádci.

J. Barto 16.3.2013 11:28

Re: Vyděrači

Vybral jste si špatný příklad. Novináři byli první nařadě.

S našimi představiteli, žádná potíž nebyla.

Až na jednu vyjímku podepsali protokol o zřízení protektorátu.

J. Kanioková 14.3.2013 21:13

No jo... petičníci..

paradigma pravdoláskařů se kupodivu nijak nezměnilo: V zájmu svobody slova nutno především umlčet presidenta!

M. Těhanová 14.3.2013 21:16

Re: No jo... petičníci..

Proboha, co to plácáte? Nejsem žádný pravdoláskař, ale Zemana si opravdu při nejlepší vůli nedokážu vážit. Je to jen nabubřelý mluvka, který se stylizuje do svých póz.

S. Vaněček Šauerová 14.3.2013 21:25

To nic, paní Kanioková má teď nového "koně".

Něco Vám posílám, paní Těhanová.

http://aktualne.centrum.cz/blogy-a-nazory/komentare/clanek.phtml?id=769672

Tady je to, co zmiňujete (Zemanovy stylizace a pózy), velmi dobře popsáno. Samozřejmě, že to není žádný muž "z lidu" a dokonce není ani žádným levicovým politikem. Je jen politikem, který si levicové voliče umí získat.

Řekla bych, že tohle je zatím nejlepší portrét, který byl u nás napsán.

O. Hořínek 14.3.2013 22:06

Re: No jo... petičníci..

hlavně,že si vážíte svazáka s kalousem :-)

S. Vaněček Šauerová 14.3.2013 20:37

Selhání veřejnoprávní ČT (a veřejnoprávního ČRo) :

Veřejnoprávní média mají - v souladu se zákonem - pečovat o rozvoj právního vědomí a kulturní identity obyvatel ČR. To by se ovšem nemělo projevovat jen výrobou zvláštních vzdělávacích pořadů, nýbrž zřetel by na ně mělo brát i zpravodajství. Veřejnoprávní média měla nepochybně aktivně reagovat, když se během prezidentské kampaně začaly šířit na veřejnosti poplašné zprávy o Benešových dekretech, o sudetském nebezpečí nebo lži o Schwarzenbergově otci či strýci, přičemž řada z těchto lží, se v kampani objevila díky prezidentským dewbatám, odvysílaným ČT, případně i ČRo. Jednalo se o případy historických lží i porušování zákona, jak byl později nucen konstatovat i Nejvyšší správní soud, což zcela jistě souvisí jak s právním vědomím občanů, tak i s kulturní identitou lidí.

ČT (ani ČRo) se nenamáhaly ani ve zpravodajství, ba ani v následných debatách pozvat do studia někoho, kdo by tyto věci uvedl na pravou míru. Neoslovily ani právníky, kteří by lidem vysvětlili, co to znamená, když je nějaký zákon (v tomto případě Benešovy dekrety) právně neúčinný, nebyli osloveni historici, kteří by vysvětlili, jak si počínali Schwarzenbergové v době před a během II. světové války, případně i po ní, a ve své veřejnoprávní roli tak zcela propadly.

Možná, že právě tato selhání měl Miloš Zeman na mysli, když hovořil o selhání "podstatné části médií".

Právě ovšem tyto lapsy ČT a ČRo nahrazovala soukromá tištěná média, to budiž připomenuto k jejich chvále.

Rady ČT a ČRo ovšem mlčí jak zařezané. Jestlipak někoho vůbec napadne sepsat stížnost za tato selhání ?

M. Těhanová 14.3.2013 21:02

Re: Selhání veřejnoprávní ČT (a veřejnoprávního ČRo) :

To myslíte jako ironii, není-liž pravda. Tak tohle Zeman jako selhání médií jistě na mysli neměl. Takže raději si legraci nedělejte.

S. Vaněček Šauerová 14.3.2013 21:11

:-)

Ano, to byl vtípek. To ostatní ale ne.

Pozoruhodné totiž je, že v autocenzuře u nás docela nepřehlédnutelně vedou veřejnoprávní média.

M. Těhanová 14.3.2013 21:14

Re: :-)

Děkuju, já už jsem se lekla, že jste to myslela vážně.

S. Vaněček Šauerová 14.3.2013 21:19

A autocenzuře a servilitě (mělo být napsáno správně)..

Je totiž nepochybné, že vedení ČT, jakož i ČRo, jakož i jejich Rady, době vědí, že dělat měly a neudělaly (viz výše). Namísto toho jsme ale zřetelně slyšeli : "Pane řediteli, popelníček !"

Jsme stále stejní. Jak před 50ti lety v normalizaci. Posírkové a vlezdoprdelkové. Jen osoby se proměnily, my jsme stále stejní, člověk musí žasnout, jak je to v nás zažráno.

M. Těhanová 14.3.2013 21:24

Re: A autocenzuře a servilitě (mělo být napsáno správně)..

Ano, změnil se režim, ale lidi zůstali bohužel stejní. Jedni se přizpůsobili a jeli opět po stranické linii a druzí pláčou, protože najednou se po nich chce, aby se taky začali trochu starat sami o sebe a neměli jen nataženou ruku.

B. Rybák 16.3.2013 10:37

Re: A autocenzuře a servilitě (mělo být napsáno správně)..

Ano. Jenom místo tehdejších vlastizrádných "normalizátorů" máme dnešní vlastizrádné EU-hujery.

Jeden významný rozdíl tu ale je. Ti normalizátoři se možná báli, že by mohli přijít "o krk". Těm dnešním EU-hujerům stačí jenom jistota, že nebudou za svá "šibalství" trestáni a těm snaživějším stačí "jenom" vidina koryta bruselského. To i ten E. Moravec se stal kolaborantem až když vyčerpal všechny reálné způsoby jak naši zem bránit. Tyto levicovým morálním relativismem prožrané zrůdy nemůže omluvit vůbec nic.

M. Těhanová 14.3.2013 21:20

Re: :-)

Jinak máte pravdu, zpravodajství veřejnoprávních médií je děsivé. Mnoha slovy neřeknou nic, aby je někdo neosočil z nevyváženosti. Ale občas jsou hodně nevyvážená, to když je potřeba někoho nepohodlného sestřelit. Pak, i když je dávno potvrzen opak, stále si melou to svoje a nepřiznají, že se mýlili.

O. Hořínek 14.3.2013 22:09

Re: :-)

teď jste to vystihla přesně,Karla preferovali a ani se neomluvili :-)

B. Rybák 16.3.2013 10:15

Trvalé selhání veřejnoprávní ČT (a veřejnoprávního ČRo) :

Toto hrozné selhání "našich" (německých) masmédií navíc už trvá cca od roku 1990, kdy si pan kníže k vůli svým osobním zájmům v (sudeto)německé otázce osedlal absolutního politického ignoranta V.H.

Pozn: V otázce Benešových dekretů a sudetoněmeckého landsmanshaftu nemohl soud námitky knížecí družiny uznat, protože "Zemanova" tvrzení se od skutečnosti lišila jen velmi nepodstatně a pravděpodobně neúmyslně (není přece důležité předseda kterého sudetoněmeckého landsmanshaftu si na nás otevřel hubu.

S neskutečně arogantní nenávistí to dělali celá desetiletí. Konec konců. Denacifikace Německa nebyla nikdy provedena důsledně a nebyla úplně vyřešena dodnes!

L. Šádek 14.3.2013 17:43

Zeman

mluvil o vymývání mozků a pod.. Jestli naráz novináři proti tomu bojují, pak potvrzují, že je to pravda, že to dělají a chtějí, aby se jich někdo zastal. Milí novináři, běžte se bodnout, někdy i obyčejný člověk musí nad článkem v novinách nebo na internetu pronést něco o blbcích, co sice píší, ale číst se to nedá.

C. Coton 14.3.2013 17:57

Re: Zeman

Máte svatou pravdu. Ale v rámci soukromých médií se na ně můžeme vykašlat. Horší to je, když za veřejnoprávní ČT a  musíme platit a přitom jsou i tam ve většině stejní: neznalí, líní, povrchní a ignorantští.

B. Rybák 16.3.2013 10:17

Re: Zeman

Ano. A také prolhaní.

J. Václavíková 14.3.2013 18:47

Re: Zeman

A Vy jste pedofilní sadista. Mám pravdu, nebo se budete bránit?

O. Hořínek 14.3.2013 22:11

Re: Zeman

to bylo na koho,ty rohatý zvíře :-D

M. Těhanová 14.3.2013 21:03

Re: Zeman

Ten Blesk v tom případě raději nečtěte.

C. Coton 14.3.2013 15:13

paní Václavíková, jste demagog

Celý text:

Za třetí ostrov negativní deviace pak pokládám podstatnou část českých médií. Tu část, která se zaměřuje na vymývání mozků, na mediální masáž a na manipulaci veřejným míněním. Tu část, jejíž představitelé vynikají pozoruhodnou kombinací minimálních znalostí a maximálního sebevědomí. Upovídaní komentátoři, kteří píší o všem a nerozumějí ničemu, mně připomínají Čapkovu definici literárního kritika. Jako člověka, který radí spisovateli, jak by on napsal knihu, kdyby to uměl.

M. Martin 14.3.2013 15:28

Re: paní Václavíková, jste demagog

Pane Coton paní Václavíkovou neberte vážně .Ona za to nemůže protože je lehce mentálně retardovaná.

S. Vaněček Šauerová 14.3.2013 16:48

Pane Martine, vymezujte se proti názorovým oponentům věcně, prosím.

To, co jste napsal, nevypovídá nic o paní Václavíkové, o Vás zato hodně. V čem tedy nemá paní Václavíková pravdu, kde se mýlí a proč ? Děkuji za odpověď.

C. Coton 14.3.2013 17:49

Re: Pane Martine, vymezujte se proti názorovým oponentům věcně, prosím.

Po lopatě: Paní Václavíková má pravdu v první části, kterou zveřejnila. Mýlí se v tom, že myslí, že jsme blbí a neznáme celý text.  Proč to udělala? Na to Vám musí paní Václavíková odpovědět sama.

J. Václavíková 14.3.2013 18:44

Re: Pane Martine, vymezujte se proti názorovým oponentům věcně, prosím.

Máte zřejmě jisté problémy s logickým myšlením. U Klausových obdivovatelů nic divného, spíš nutný předpoklad. Napsala jsem, že Zeman míní bojovat s podstatnou částí médií, přestože v lživé demagogii mu těžko někdo může konkurovat. Nijak jste má slova nevyvrátil. Z celého textu, na který jsem ovšem dala odkaz, pokud si jej chce někdo přečíst celý, jsem vybrala to podstatné, co je dle mého názoru v prezidentském projevu neomluvitelné.

C. Coton 14.3.2013 18:01

Re: paní Václavíková, jste demagog

Jestli máte pravdu, to by jí omlouvalo. :-) Jiné vysvětlení by muselo znít, že a) podlehla vymývačům mozků, b) sama je vymývačem c) inaugurační proslov neviděla ani nečetla a v dobré víře papouškuje, co jí kámoš(ka) našpitala.

J. Václavíková 14.3.2013 18:50

Re: paní Václavíková, jste demagog

Můžete hádat, co ty Vaše hámotiny říkají o vás dvou. Nemluvě o tom, jak se pan Martin ještě nedávno dožadoval diskuze k věci. Dlouho mu to nevydrželo. Vy klausisti jste jenom obyčejní omezení hulváti, kteří si ale stěžují na to, jak se k nim chovají druzí.

B. Rybák 16.3.2013 10:25

Re: paní Václavíková, jste demagog

Vy jste na NP patrně ten poslední, kdo má právo se vymezovat proti hulvátům. A o omezenosti bych na Vašem místě raději nemluvil.