8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Peroutka, Zeman, dnešek

Kauza Peroutka spěje k vyvrcholení. Její význam přesahuje v mnoha ohledech konkrétní problém jednoho publicisty a jednoho historického období. Především proto je třeba se jí podrobně věnovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Lancik 7.9.2016 20:39

At je to s F. Peroutkou jak chce

Verim, ze hlava statu by mela mit jine starosti nez pomlouvat davno zesnuleho novinare a divci rock skupinu v Rusku a cele minuty opakovat nespravne prelozeny nazev jejich kapely. Mel by si uvedomit, ze danovi poplatnici ho plati aby se staral o stat a veci aktualni. Takto to vypada, Zemanuv a Ovcackuv plat jsou vyhozene penize.

M. Prokop 7.9.2016 22:10

Re: At je to s F. Peroutkou jak chce

No, měla.

To by ovšem musela být skutečná hlava státu.

V. Klepetko 7.9.2016 23:14

Re: At je to s F. Peroutkou jak chce

... A muselo by jít o "dívky":-)

J. Laták 7.9.2016 19:19

Ať tak činí hubou mluvčího Ovčáčka

nebo hubou svou, lid si ho zvolil a ON tu moc dneska má. Otře si jí třeba o Peroutku, nebo o jiné osobnosti. Kdo mu to v tak "ZRYCHTOVANÉ DEMOKRACII" zakáže? To, že mu v tomto směru imponují osoby, které už se nemohou bránit nikomu také nevadí. Vždyť to dělá pouze z nekonečné žízně po vodce, po slávě a moci. :-)))

S. Panza 7.9.2016 16:39

Peroutka vyjádřil porozumění pro zacházení Němců se Židy

Pane Doležale, opomenout tak základní historický fakt, že Peroutka napsal svůj článek "Češi, Němci a židé" pouhé 3 měsíce po Křišťálové noci = masivní protižidovských pogromech, které proběhly na území celé "Říše" tedy nejen v Německu i v Sudetech a Rakousku a v něm

vyjádřil pochopení s tím co Němci s Židy udělali:

"Každý organismus brání se otravě cizí látkou. Lze předpokládat, že roztok židovského elementu v německém životě byl tak silný, že na to německý organismus reagoval jako na otravu."

Tomu se říká CHUCPE a také pořádné chucpe je když to obhajujete

J. Kanioková 7.9.2016 18:43

Re:

Nevím, ale vědělo se tady např. o Křišťálové noci dost? Ta proběhla v noci z 9. na 10. listopadu 1938 a Peroutkův článek vyšel v únoru 39.

Vůbec se k tomu tématu nechci "angažovat", protože nevím, jestli vůbec někdo zná přesně všechny souvislosti v té době. Nebo jestli jeho článek nereagoval na něco staršího.. Když to téma propuklo, nahledala jsem si tomu spoustu článků, přečetla je, a usoudila, že Peroutka psal dost řízně, ale že to, co je mu vyčítáno, to až tak nevidím. Citace jednoho autora - "Čtení Peroutky je dosti nebezpečné, neboť nikdy nevíme všechno."..Od té doby jsem už to téma míjela, takže i dost pozapomněla..

Mám těch článků asi 20. nejzajímavější mi připadá - Nebezpečné čtení díla Ferdinanda Peroutky - http://jdem.cz/bsbd39

Adam DRDA — Peroutka a Židé - http://www.revolverrevue.cz/adam-drda-peroutka-a-zide

Židé přes palubu - http://dejinyasoucasnost.cz/archiv/2009/3/zide-pres-palubu-/ ..... Poukázka do koncentráku aneb Jak číst Peroutku - http://hlidacipes.org/milan-zeleny-poukazka-do-koncentraku-aneb-jak-cist-peroutku/

L. Severa 7.9.2016 19:42

Re:

Bohužel si většina Peroutku již definitivně zaškatulkovala, ovšem zdá se, že jen na základě povrchních informací.

I. Mertl 7.9.2016 20:15

Re:

Navíc vylhaných nejvyšším ústavním činitelem!

V. Klepetko 7.9.2016 23:33

Re:

Když Babiš něco zamečí ve Varnsdorfu, je to "nácek". Peroutka je ale s jeho proslovy o otravě německého národa židovským elementem a o tom, že Hitler a Němci jedno jest, s tímto vším je mimo kritiku.

Zeman řekl meta-pravdu, nedobře odzdrojovanou. A Vy hájite nacismus. Na stará kolena! Chucpe.

P. Boublíková 7.9.2016 20:16

Re:

Že by nevěděl ani o norimberskych zakonech z roku 35?

J. Kanioková 7.9.2016 20:39

Nehájím,

stejně si už z těch článků moc nepamatuji a teď nemám čas na druhé kolečko. Nakoukla jsem pouze na ten první článek, co jsem tady dala odkaz. Napsal ho prasynovec V. Vančury, prý s obr archivem. A jistě s docela dobrými informacemi.. ta diskuze tam je dost zajímavá..

Jen připouštím snad nějaké pochopení, byl šéfredaktorem, řádili cenzoři.. Nevím, odmítám soudit, když těžko můžu docenit všechny okonosti a souvislosti.. důvody..

V. Klepetko 7.9.2016 23:39

Re: Nehájím,

Paní Kanioková, velmi Vám doporučuji, najděte si a přečtěte knížku od pana Hejdy "Žil jsem zbytečně". Je to vynikající čtení, nebudete litovat, čte se to jako detektivka a je tam milión zajímavých postřehů, a to nejen z doby kolem "Křišťálové noci"...

D. Stirský 7.9.2016 16:00

JDĚTE UŽ DO HÁJE S PEROUTKOU?

Asi byste, Lesniaku, toto nehlásal, kdyby se president takto vyjádřil o vašem otci či matce. U Zemana převládla sebestřednost a přesvědčení o neomylnosti nad vychcaností. Kdyby byl vychcaný (což mnohdy umí), omluvil by se, utrousil by nějaký bonmot o slábnoucí paměti starců a získal by kladné body. Vidíte, president a umí přiznat chybu, omluvit se. Jenže vychcanost nepřevládla. Stejně je zajímavé, co dokáže vysoká funkce z člověka udělat.

V. Čermák 7.9.2016 17:20

Re: JDĚTE UŽ DO HÁJE S PEROUTKOU?

Prostá nenávist k Zemanovi vás staví mimo mísu. On mluvil o selhání elit a Peroutku dal za příklad. Tím to mohlo zkončit, selhal občas každý, takže by na tom nebylo nic zvláštního, kdyby se toho nechytili hlupácí z PaL, kteří se snaží kopat do Zemana za každou cenu a neváhají zneužít i Peroutku. Ten mohl klidně spát, ale oni ho z nenávisti k Zemanovi protáhli kanálama. Zeman se jenom brání jejich hloupému snažení. Ani s tím soudem si nezačal. Teď už to vědí všichni, že Peroutka selhal. To vy si přiznejte chybu....

M. Prokop 7.9.2016 17:33

Re: JDĚTE UŽ DO HÁJE S PEROUTKOU?

Tak to si ovšem mohl vybrat nějaký skutečný příklad, ono těch selhavších elit i jelit bylo celkem dost. Třeba Zeman sám.

Peroutka není dobrý příklad selhání, protože neselhal.

V. Čermák 7.9.2016 18:45

Re: JDĚTE UŽ DO HÁJE S PEROUTKOU?

Váš permanentní výkon je sice snaživý, ale silně menšinový, jak v názoru na Peroutku, tak hlavně na Zemana, lidé totiž umí číst a rozumí psanému textu i mluvenému slovu, ale klidně si ho ponechejte. Prohráváte a budete prohrávat čím dál víc. Nějaké jedovaté slovíčko od vás, Pezsynského, či Rejžka na tom nic nezmění.

I. Mertl 7.9.2016 20:18

Re: JDĚTE UŽ DO HÁJE S PEROUTKOU?

A jak víte, pane, že Váš názor, shodný s presidentovou lží, je většinový, resp. "silně většinový"? Není to náhodnou jen Vaše přesvědčení?

V. Klepetko 7.9.2016 23:47

Re: JDĚTE UŽ DO HÁJE S PEROUTKOU?

Nemáte kontakt s realitou, nebavíte se s vetšinovou populací, nemáte o ní pravdivé informace a proto z ní máte strach.

Odcizení od suveréna (lidu) se tomu říká:-)

P. Boublíková 7.9.2016 20:21

Re: JDĚTE UŽ DO HÁJE S PEROUTKOU?

To je věc subjektivního názoru, ja si zase myslím, že selhal. Současně mi to nebrání si myslet, že jakekoliv konkrétní tvrzení a citace by si měl Zeman ověřit, a když už něco zmasti, tak se omluvit. Ale ne za názor!

J. Lancik 7.9.2016 20:53

Re: JDĚTE UŽ DO HÁJE S PEROUTKOU?

Jestli podle Vaseho nazoru pani Boublikova Perourka selhal co potom Zemanovo clenstvi ve zlocinecke organizaci KSC? Selhani primo ukazkove, mel by si pan prezident predevsim rict; "jsem ja sam perfekt".

P. Boublíková 7.9.2016 21:28

Re: JDĚTE UŽ DO HÁJE S PEROUTKOU?

Podívejte, toho precedu zločinecké orgsnizace v době Prazskeho jara jsme v 89 málem meli prezidentem. Dubčeka podporoval tehdy kdekdo, včetně momentálně tolik oslavovane Caslavske - věnovala šéfovi zločinecké organizace svoje olympijské medaile. No a Zeman k němu do té zločinecké organizace vlezl, aby byl následně vykopnut, neboť odmitl podepsat souhlas s okupací. A z takových byvalych členů zločinecké organizace se převážně skladala Charta 77, ba i z horsich, kteří tam vlezli ještě za Gottwalda.

Běžte už s tou mantrou o zločinecké organizaci do kelu. Svěrák byl normalizační komunista a také se o něm uvazovalo, že by mohl kandidovat na prezidenta.

P. Boublíková 7.9.2016 21:31

Re: JDĚTE UŽ DO HÁJE S PEROUTKOU?

"Tehdy" mineno v roce 68.

J. Lancik 7.9.2016 21:52

Re: JDĚTE UŽ DO HÁJE S PEROUTKOU?

Nevim kolik je Vam let, ja jsem o rok starsi nez Zeman a pamatuju si tu dobu. Nez se nekdo stal clenem KSC musel byt nejaky cas kandidatem (jak dlouho nevim, rok i vice) takze v roku 1967 nebo '66 Zeman nemohl vedet co prijde. Slo mu tedy o karieru a chtel zrejme vysoko coz bez clenstvi v KSC neslo. To, ze byl vyhozen neni k Zemanove prospechu, byli totiz takovi kteri na vyhozeni necekali a sami odevzdali clenske prukazky. V mem rodnem meste byl kolem pomniku rudoarmejce natazen provazek na kterem visely stranicke prukazky, pochopitelne s vytrzenym listem se jmenem. To byli lide charakterni, ne Zeman ktery se nerozesel se stranou ale strana s nim. Nevim proc do teto zalezitosti pletete Caslavskou a kdyz uz, ta k tomu aby patrila k nejlepsim clenstvi v KSC nepotrebovala, vypracovala se k vrcholu vlastni drinou a odrikanim.

V. Klepetko 7.9.2016 23:51

Re: JDĚTE UŽ DO HÁJE S PEROUTKOU?

Paní Boubílková, máte pravdu. Selhal. Byl to ale jinak vynikající člověk i novinář! Je otázka zda neselhal z podobných důvodů, ze kterých dnes selhává pan Mertl... Ještě v tom nemám jasno.

V. Klepetko 7.9.2016 23:54

Re: JDĚTE UŽ DO HÁJE S PEROUTKOU?

"Boublíková", prosím omluvte mou nepozornost!

J. Mrázek 7.9.2016 15:59

Novinky-stalo se-15,01 čas

Vědci - dvojčata byla řízená demolice, nebyla shozena letadly....

J. Mrázek 7.9.2016 16:00

Re: Novinky-stalo se-15,01 čas

www.novinky.cz/zahranicni/amerika/414005-fyzici-zpochybnuji-vysetrovani-padu-dvojcat-z-11-zari.html

P. Burda 7.9.2016 17:20

Re: Novinky-stalo se-15,01 čas

Oni jsou Páni Fyzici, Fyzici, fyzici a "fyzici". Od kterých že je ten článek?

J. Lancik 7.9.2016 16:11

Re: Novinky-stalo se-15,01 čas

Toto je stejne pravda jako, ze Putin nechal vyhodit do vzduchu dva domy v Moskve, i s najemniky. Svedl to na cecenske teroristy aby mel zaminku k zahajeni druhe valky v Cecne. Co Vy na to pane Mrazku? Oboji je pravda, nebo oboji zlovolny vyplod fanatiku jako Vy?

M. Prokop 7.9.2016 17:33

Re: Novinky-stalo se-15,01 čas

U toho Putina je to dost pravděpodobné.