29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Dost bylo odsunu!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Janoušek 6.9.2010 23:21

Pane Volfe...

...snažte se překonat své nejniternější já a zkuste být slušný. Já zase vidím nejen ironii války, ale pranýř pro bombu jejímž skutečným viníkem je někdo jiný.

M. Volf 4.9.2010 21:55

Kdo vzbudí válečné lítice,

brečíc o tom že s ním vylítli, je jen přiblblej sudeťák. Dle mne jsme se k nim zacovali ještě moc slušně.

P. Janoušek 4.9.2010 21:04

A já pořád nevím...

...proč je americká bomba na pranýři.

M. Volf 4.9.2010 21:59

Re: A já pořád nevím...

I idiot mého ražení pochopil o povzdechu nad ironií války. Já zas nechápu kde vidíš pranýř, tajtrdlíku.-)

P. Janoušek 6.9.2010 23:23

Re: A já pořád nevím...

Ono to skočilo jinam.

Pane Volfe, snažte se překonat své nejniternější já a zkuste být slušný. Já zase vidím nejen ironii války, ale pranýř pro bombu jejímž skutečným viníkem je někdo jiný.

J. Pospíšil 3.9.2010 20:56

roznité tabu

Pro doplnění různých názorů  k otázce německo-českých a česko- německých krutostí by bylo dobré zjistit, jestli se té msty na německých občanech zůčastnili či se ji přímo dopouštěli pouze Češi,kteří od německých občanů za Protektorátu utrpěli osobní příkoří.

 Motivace všech těch německých krutostí, jichž se dopouštěli na občanech jiných etnik, byla ostudná . Ale nebyla stejně ostudná motivace těch poválečných českých krutostí ?

Vím, žel jen z ústního podání tety- tehdejší soudkyně v Soběslavi-  , že právě tam se podobného násilí dopustili ti, komu se žádná újma za války nestala,ale demonstrovali tak jako noví komunisté způsob,kterak zatočit s tím, koho mám za nepřítele. Házeli je prý do vody a ubíjeli,když se škrábali na břeh. Dnes už přímí účastníci ani svědci nežijí a co se s mrtvými stalo , o tom mi, tenkrát patnáctileté , po bombardování vyšokované, nikdo nic nesdělil.

Mimochodem, ta bomba pro české dobro, která mou rodinu připravila o všechno a nás   děti , psychicky poznamenala, byla americká. Z čehož plyne, že dějiny jsou blbec.

J.V. Pospíšilová- Šteflová

P. Janoušek 3.9.2010 23:01

Re: roznité tabu

Co jste chtěla říci tou bombou?

J. Pospíšil 4.9.2010 10:43

Re: roznité tabu

Jednalo se o bombardování Brna- 1944-snaha  zničit továrnu na výrobů zbraní

D. Nowodny 3.9.2010 19:49

Vice

takovych Dolezalu a bude po EU !

J. Pašek 3.9.2010 13:51

Herr Doležala zase chytl rapl a neví co roupama . . .

Evropo, začni si už s tou 3. válkou, abyste přišli na jiné myšlenky a starosti . . .

J. Klepal 3.9.2010 9:07

hnojomet

Nesouhlasím s tvrzením autora, podle něhož prý "Je tu třeba připomenout, že česká veřejnost je prakticky od roku 1945 zasypávána hnojometem nacionalistické protiněmecké propagandy".  Moje zkušenost, alespoň za posledních 40 let, je taková, že k nárůstu protiněmeckých projevů v české kotlině došlo až v posledních dvaceti letech, zřejmě v důsledku reakce na vytrvalé snahy některých jedinců, nejčastěji napojených na potomky odsunutých Němců, o revizi výsledků druhé světové války, představované Čechům stále předhazovanými poválečnými prezidentskými dekrety. V době tzv. socialismu se sice rovněž o sudetoněmeckém landsmanšaftu občas v Rudém právu vyskytly nelichotivé příspěvky, avšak nikoho to příliš nevzrušovalo a Němci všeobecně byli vnímáni jako pracovitý, ukázněný a ekonomicky úspěšný národ, od nichž lze získat nějakou marku pro výměnu na tuzexové bony.

V. Heidlerová 3.9.2010 9:20

Re: hnojomet

Tak to nevím, já mám zkušenost, že celá léta totáče nám byli Němci líčeni jako strašní (a někdy velmi hloupí) nepřátelé, Češi společně s východními bratry byly stateční bojovníci proti nacismu, Němci zde žijící se někde báli mluvit mezi sebou rodnou řečí, protože to většinové české prostředí vnímalo vždy nelibě. V určitou dobu věrným Čechům předstali Němci vadit, protože měli MARKY, západní samozřejmě,  v tom máte zcela pravdu - později nepohrdli ani ukradeným odstaveným trabantíkem od "osťáka", prchajícím za svobodou.  A dodnes se nám láduje do hlav stále Hitler a jeho muži, ženy, děti, mládež, generálové atd.atd. - ačkoliv mne by už dávno zajímalo více totéž o rudé kreatuře Leninovi a Stalinovi a o pozůstatcích jejich éry.

P. Janoušek 3.9.2010 22:52

Re: hnojomet

Tak sledujte. V televizi toho je o těchto kreaturách dost. Trabanty jsem nekradl, marky nesměňoval. Proč pořád píšete Češi. Napište aspoň někteří Češi. Jo?

J. vavruška 3.9.2010 10:24

Re: hnojomet

Nesouhlasím. V základní škole (1971-8) nás tím krmili v jednom kuse, samozřejmě ruku v ruce s tím jak je úžasný ten Sovětský svaz...

M. Prokop 3.9.2010 15:26

Re: hnojomet

To tedy máte hodně krátkou zkušenost.

Vyhrožování "revanšismem" byla jedna z nejpoužívanějších opor "reálného" socialismu.

P. Janoušek 3.9.2010 8:57

To je zase bomba...

...ach my zlí Češi. Kolektivně jsme to všechno provedli. Tu špínu. Vždyť ti Němci to prováděli jako jednotlivci a tak měli být souzeni.

Zajímavé je, že panu Doležalovi stačí jak příčinu následek vnímají němečtí politici a nestačí jak jí vnímají čeští politici. Jím neustále opomíjená omluva prezidenta Havla atd. Ano. Zvěrstva rozkrýt a ty kdo to zavinili pranýřovat a trestat. Bude ještě koho? Tak aspoň napsat: Byli ti ti a ti. Ale neustále mi omílat o hubu, že jsem zavinil něco, co jsem nezavinil mi vadí, pane Doležale. Vnímám, že se to stalo, ale nestydím se, protože nemám za co. Stejně tak nepožaduji po Němcích mé a mladší generace omluvy. Oni také nic neprovedli. Byli to naši dědové a pradědové. prababičky, prastrýci...

Nakonec, můj děda, který to zažil vždycky říkal: Mrtvý Němec, dobrý Němec. A to jeho sestra byla vdaný za Němce, bydleli v Kraslicích a nikdo je nevyhnal, Protože byl slušný Němec. No, a o tom to je. Slušní a neslušní jsou jak Němci, tak i Češi. Pan Doležal má slušné jenom Němce. Všichni Češi jsou neslušní. Teda, kromě něho.

V. Heidlerová 3.9.2010 9:29

Re: To je zase bomba...

Nikdo netvrdí, že všichni Češi jsou neslušní, ale pravda je, že si většina nás nechce připustit, že i někteří Češi byli schopni strašných zvěrstev, ne nepodobných těm německým, které zase spáchali jen NĚKTEŘÍ. Dokud se budou na kterémkoli území nacházet hromadné hroby a pozůstatky lidské zloby a nenávisti, je nutné odhalovat viníky - a o to se snad vyšetřování posledního nálezu snaží. Jen všichni Češi zapomněli, zda neznali nějakého příslušníka Revoluční gardy a zda ho neměli dokonce v rodině. Jeden takový výtečník byl starostou v Černousích - osada Ves, dříve Weisse (Nevím, zda  s). Pár lidí z okolí ví, že tam byli ubiti též nějací Němci-civilisté. Asi tam někde také leží. Lží , mlžením a zatajováním takových skutečností si jako národ sebevědomí nenaženeme. Pravda vítězí.

 Jo, a můj otec, vězněný Němci, říkal, že Němci jsou dobří i špatní, a že jemu pomohli někteří Němci, zatímco na udání Čechů byl uvězněn. Nikdy mne nenaváděl k nenávisti vůči nim, ostatně už víc než 60 let se nezsapojovali do žádných konfliktů, chovali se zdrženlivě, budovali, bohatli a platili a platili. A nám byly "máry" moc milé.

M. Bomar 3.9.2010 14:45

Re: pani heidlerova

nechtel jsem reagovat na nesoudne ceske sovinisty. nemaji pravdu. ano, byly lidice a lezaky jako reakce na atentat na krvezizniveho heidrycha. ovsem tech 40 let nadvlady sovetu a nasich nadsenych kolaborantu se sovety (castopredtim konfidentu gestapa) se zapsaly pachnoucim pismem do nasich dejin. byl jsem jako dite svedkem "zabavne strelby" nasich hrdinu do nemecke rodiny s malymi detmi v praze dejvicich. od te doby vim, ze na obou stranach existuji bestie i dobri lide. budme jiz konecne evropany, nikoli sovinistickymi teroristy. jsme dosud zkriveni komunistickou "protinacistickou" propagandou, neuvedomujeme si, ze nasi sousede patri k prednim evropskym demokratum, zatim co nasi russti bratri  se stale jeste nevymanili ze straslive minulosti (vzdor vynikajicim atestacim ze strany nasich komunistu, skorokomunistu a pana inzenyra).

V. Heidlerová 3.9.2010 19:15

Re: pani heidlerova

Ano, úplně s Vámi souhlasím. Tak to bylo a je. Měli bychom si uvědomit, že Němce jako sousedy tu budeme mít napořád (pokud lidstvo nevyhyne) -  a tudíž je lepší žíti s nimi v poklidu a slušné koexistenci. Milovat vřele je nemusíme, důležité je s nimi vycházet korektmě a čestně.  To bohužel nejde s Ruskem, protože to je asiatská mentalita se sklonem k zákeřnosti, nedodržování smluv, rozpínavosti, k .pokořování malých národů ..... Rusko má k Evropě dále, než je cesta ze Země na Jupiter.

O. Kurz 3.9.2010 9:53

Re: To je zase bomba...

To nám jako chcete sdělit, že jsme zde měli přes 3 miliony "špatných" Němců? Tomu snad nemůže věřit ani zaslepený český nacionalista.

Z. Rychlý 3.9.2010 22:32

Re: To je zase bomba...

Pane Janoušku

zcela souhlasím s příspěvkem paní Heidlerové a dodávám toto. Uvědomujete si, co Vy ve svém příspěvku tvrdíte ? Vy říkáte svými slovy - všechna zvěrstva, kterých se dopustili NĚKTEŘÍ Češi (především ti, co se v koutě klepali strachy a někteří dokonce spolupracovali) jsou dopředu omluvena předchozím zvířecím konáním německých okupantů a snad (teď přeháním) jsme na to měli právo !. Toto si opravdu myslíte ?

A mezi řádky říkáte: Nemci byli a budou sběř. My Češi jsme byli a vždy budeme něžní beránci. 

Ne, není tomu tak - ovšem sebevědomý občan této republiky, který má čisté svědomí, informaci o tom, že jsme nedokonalí prostě vezme na vědomí  a zařídí se podle toho a dává si na sebe pozor. Zakomplexovaní si to nedokážou připustit a ječí.

Víte, kdyby to zvěrstvo ti "mstitelé" udělali o půl roku dříve, byli by z nich mrtví, ale jistě režimem opěvovaní bojovníci proti okupaci. Ve chvíli, kdy jim německá odveta nehrozila, se z nich ale stali obyčejní sadističtí vrazi, které ani komunistický režim nedokázal prohlásit za hrdiny a tutlal tento fakt jak jen mohl. Zvlášť jestli byli ubiti občané, kteří se provinili pouze tím, že uvěřili demagogickému politikovi a následně špatným výběrem ve volbách.  Jenže tato chyba se děje masově i u nás v Česku ve 21.století.

P. Janoušek 3.9.2010 22:49

Re: To je zase bomba...

Ha, záměrně lžete. Nic z toho, z čeho mě obviňujete nepíši. Přečtěte si to pořádně. Píšu, že jsou Češi dobří i špatní a Němci též. Dokonce si myslím, že procentuelně je to stejné v každém národě. Mezi řádky neříkám nic. Vše je v řádcích. Najít a ztrestat nebo aspoň pranýřovat viníky, když už jsou mrtví. To píšu.

A: "Vy říkáte svými slovy - všechna zvěrstva, kterých se dopustili NĚKTEŘÍ Češi (především ti, co se v koutě klepali strachy a někteří dokonce spolupracovali) jsou dopředu omluvena předchozím zvířecím konáním německých okupantů a snad (teď přeháním) jsme na to měli právo !. Toto si opravdu myslíte ?"To jste tam četl? Měl jsem Vás za lepšího. No nic. Třeba jste měl jen vlčí mhu.

Nesnáším násilí na jakékoli straně. Jenom nevím, proč je mi předhazováno v jednmom kuse, že se mám stydět. Nestydím. Nemám za co. A předky Němců nebo naše odsuzovat nebudu. V té době jsem nežil a určitě pro nikoho nebyla lehká. Už jen pro správný výběr kam se postavím a kde budu.

Ano jsem hrdý Čech a tak se nestydím. Naopak, píšu, že tuto situaci vnímám! Rozumíte?

Z. Rychlý 3.9.2010 23:23

Re: To je zase bomba...

Tak jak jste to napsal teď - nenašel jsem nic s čím bych nesouhlasil.

Ale diametrálně se to liší od vyznění předchozího příspěvku.

Z. Rychlý 3.9.2010 23:25

Re: To je zase bomba...

Proč jste psal všeobecně, téměř ironicky,  "my zlí Češi"  ? To bylo zavádějící.

Z. Rychlý 3.9.2010 23:28

Re: To je zase bomba...

A to, že jsou dobří a zlí Češi a Němci jste taky uvedl až posléze - to "my zlí Češi"  byl zavádějící omyl. Alespoň mne jste tím zmátl.

P. Janoušek 4.9.2010 0:47

Re: To je zase bomba...

Sice to nebyl úmysl, ale zase na druhou stranu mi to moc práce nedalo. To zmatení. Pardon. Citace z úvodního mého příspěvku: "Slušní a neslušní jsou jak Němci, tak i Češi." Já myslím, že je to významově stejné jako: " jsou dobří a zlí Češi a Němci "což jsem měl uvést posléze. Nijak se to nevyvrací a nejde to proti sobě. Aspoň dle mého názoru. A mezi řádky mě skutečně nečtěte. Nepíšu hry do divadla Járy Cimrmana a to najmě za časů bolševika. Ano, tehdy se muselo číst mezi řádky. Dnes již ne a nevím, proč to stále používat.

Díky a s pozdravem.

Z. Rychlý 4.9.2010 10:01

Re: To je zase bomba...

No já zase kdybych si přečetl Vaše předchozí příspěvky, tak bych Vás takto neosočil ze snahy "nechte to spát".

Hezký víkend.

J. Hejna 3.9.2010 8:25

Doporučení

"Přitom to, že se někdo chová jako prase, nedává nikomu druhému právo, chovat se taky jako prase, byť třeba o něco menší. "

 

Máte pravdu. Tak se podle toho také chovejte. Ne jako Bernt Possert.

Z. Rychlý 3.9.2010 22:37

Re: Doporučení

Ani to jméno nedokáže uvést správně !

J. Urban 3.9.2010 8:04

Inu šovinisty a nácky

najdeme všude. A odkrýt pravdu holt tyhle týpky extrémně s..e.