8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

SVĚT: Negativní dopady pozitivní diskriminace

Že by americká, už víc než půl století nařizovaná a prosazovaná praxe oné Affirmative Action byla před českými dveřmi nebo dokonce již na prahu či za prahem?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Rehulka 24.11.2011 12:51

Zapomenme na......

....hezké, ale pokrytecké kecy !

V USA, zrovna tak jako v České republice, nebo v Austrálii, by mělo zásadně platit :

VŠICHNI OBČANÉ - STEJNÁ PRÁVA a STEJNÉ POVINNOSTI !!!

M. Prokop 24.11.2011 16:54

Re: Zapomenme na......

Mělo.

Ale neplatí.

M. Zima 24.11.2011 9:37

Pane Ulč,

Vaše pravidelné tirády proti Romům a černochům jsou dobré pouze jako příklad výstupů rasisty s maturitou. Na Vašem článku je zajímavé něco jiného a sice :

"Za normalizace jsem trošku korespondoval s několika odborníky v Praze,"

a proto byste měl popsat jednoduše to, jak jste se dokázal za každé situace "vetřít jako Alpa", soudil jste za nejhlubšího komunistického teroru, za normalisace jste trochu korespondoval, aniž byste věděl, že v té době vedla ruku českým "korespondujícím odborníkům" pěst dělnické třídy, a po sametu jste nekritizoval disidentskou naivitu, ale pohotově  jste se motal na Hradě vybaven nejasnými ambicemi. 

Když po všem tom snažení nezbylo nic jiného, nežli ubohé subtilní protiromské výstupy na NP, nekladete si sám otázku, zda to není na českého profesora trochu málo ?

F. Pavlis 24.11.2011 10:56

Re: Pane Ulč,

Pane Zimo, respektuji váš názor. Pouze nesouhlasím s jeho  jádrem, vyjádřeno vašimi slovy : "ubohé subtilní protiromnské výstupy."  Jiný by mohl slušně napsat totéž , ale v obráceném garde.  Situaci to ale neřeší. Napadáte pana Ulče, ale k věci samé ani ťuk. Není to na kritika "českého profesora" trochu málo ???

M. Zima 24.11.2011 14:16

Jakou situaci chcete řešit ?

Ta Vaše "situace" a "věc", jsou opakované Ulčovy romány o Obamově rodném listu a o Romech, kteří nestačí na českou populaci. Předmětem je tedy Ulčova umanulost, kterou já nechci řešit, pouze jsem upozornil na mentální skromnost, s jakou v Česku melete pseudointelektuálně pořád totéž.

BTW : Považujete Vaši reakci za promyšlenou ? Podléháte snad dojmu, že jste promluvil konkrétně k věci ? Srovnal jste věcný obsah Vašeho a mého příspěvku ?

M. Prokop 24.11.2011 16:55

Re: Pane Ulč,

Normální průběh, blb Zima zase nepochopil o čem to Ulč vlastně píše.

K. Křivan 24.11.2011 13:56

Pane Zímo,

pan Ulč to dosáhl až na universtního profesora. V cizině ! Co jste dokázal vy ? Pochlubte se !

Kromě pár pitomých politicky korektních keců od vás neznám nic.

M. Zima 24.11.2011 14:26

Vámi zmíněnou potřebu "se chlubit" nepociťuji,

že odemne Vy nic neznáte, mě netrápí, ale jestliže něco poznat chcete, můžete se podívat na mé stránky. Na NP jsem na indexu, (mé dřívější články byly, pokud vím, smazány), zdejší redakce dává přednost jiné kvalitě, jak dokládá např. i Ulčův článek, nebo úvodník, atd.

J. Kos 24.11.2011 14:18

Re: Pane Ulč,

Pane Zima, navrhuji vám léčbu realitou. Nastěhujte si je vedle do domku, nebo na chodbu do baráku. Záleží, kde bydlíte.  Po třech měsících si můžete podiskutovat !

M. Zima 24.11.2011 14:41

Nezlobte se na mě, ale

nepochopil jste o co jde. Já neobhajuji trestné činy, nebo hulvátské chování a bezohlednosti, ať pochází od kohokoli, ale náhodou mám reálnou představu o vymahatelnosti práva v Česku, o schopnostech a o přístupu k povolání u české policie, i o tom, jak specifické stránky romského problému po sametu vznikly, když revoluční zákonodárci prosadili právní kontinuitu a posadili komis do win-win situace, (konsekvence můžeme diskutovat), atd.

Pouze se snažím nevidět to Ulčovsky rasově účelově, a neuniká mi, co dělají mnozí čeští bílí, s jakou lehkostí se vymykají ze zodpovědnosti atd. Proto to tak jasně a jednoduše jako "Jasánek Ulč" vidět nemohu.

J. Charvát 24.11.2011 19:05

Re: Nezlobte se na mě, ale

Ne že bych souhlasil se vším, co píšete, ale dost pravdy na tom je. Pana Ulče jsem po převratu četl rád, by přímo hltal, ale zde na NP mi už začíná připomínat zadrhnutou gramofonovou desku. Možná je jenom starý a nemá co nového říci. Přesto: zaslouží si spíše naši úctu jako Čech, který to ve svobodném světě někam dotáhl, a je mi i sympatické, že tam zůstal a když vidí nesmysly, které tam dělají a sami nevidí, snaží se proti nim vystupovat - a totéž činí tady. Těch emigrantů (kteří si ovšem rádi říkají "exulanti"), kteří sbalili švestky a venku vydělané prachy, které po přepočtu na Kčs vystačily na snadné živobytí ve staré vlasti (nebo živoření v té již nevyhovující nové), vrátili se zpět domů a tady nám začali vykládat, jak všechno děláme blbě, si zdaleka nevážím tolik, jako prof. U.

M. Zima 24.11.2011 19:43

Koho si vážíte a proč

je Vaše osobní věc, nehledě na to, na Ulčovu tvorbu máme identický pohled. JInak je to s těmi exulanty, v tom bodě zaujímáte sice pevné, ale totálně zamlžené stanovisko. Nevíte jednoduše vůbec, o co jde.  Co mají např. s tematem společného ti, kteří se z nějakého důvodu po Listopadu vrátili, zústane záhadou. 

BTW : Proč si nechcete nechat říct, že blbnete, sami na to nepřijdete (jak ukazují dlouhá léta)

V. Kain 24.11.2011 17:55

Re: Pane Ulč,

Chtěl bych vidět ty primitivy v tom jejich státě.Bylo by to podobné jako s Palestinci.Nemají vůbec tušení jak funguje takový stát.Říkám to stále,že po dobrém s nimi nikdo nehne.Jednou to bude velký problém pokud nenastane jiná pohroma.Jejich porodnost je stejná jako u muslimů.

P. Novotný 25.11.2011 0:07

Re: Pane Ulč,

Celkem s Vámi souhlasím, docela rád jsem si vždy přečetl příspěvky pana Ulče, ale když nyní argumentuje z pozice bývalého okresního soudce, tak je mi z toho divně. To už začíná být jak "já jsem nikomu neškodil, já to myslel dobře a chtěl jsem jen spravedlnost"! Ale jakou? A pro koho? Stačí emigrovat, abych odčinil, že jsem vlastně prosazoval jejich učení? Je mi z toho docela smutno, že další člověk, který měl zajímavé příspěvky, se nakonec vybarvuje podivným šedivým spektrem. Ale na druhou stranu co naděláme, není první a asi ani poslední. Vzpomeňme jen Soudruha Pavla Kohouta, jak mu emigrace prospěla atd...

L. Branda 24.11.2011 9:20

Pozor na pozitivní diskriminaci

http://lubosbranda.blog.idnes.cz/c/224080/Pozor-na-pozitivni-diskriminaci.html

H. Lukešová 24.11.2011 10:17

Re: Pozor na pozitivní diskriminaci

Jakékoliv zvýhodňování nebo upozaďování na základě rady, vyznání či politického peřsvědčení je špatně...Ať rozhodují schopnosti, ne původ, rasa, vyznání a tak...

J. Schwarz 24.11.2011 8:03

Už aby tu

ten "Romský stát" byl. V rámci jeho vzniku bych byl ochoten  se podílet na kompenzacích pro neromy, kteří by se ocitli v hranicích nově vzniklé entity tak, aby se mohli popřípadě přestěhovat  a naopak na příplatku pro s. Kocába, Uhla či Víta Hassana v zájmu jejich urychleného přesunu na výsostné území nového státu. Sám bych byl ochoten odstěhovat se na vlastní náklady, pokud bych měl tu smůlu že by se mé stávající bydliště ocitlo na temné straně.

K. Křivan 24.11.2011 13:39

Re: Už aby tu

Pro cikánský stát připadá v úvaho POUZE neobydlený ostrov.  Řecko jich má dostatek. Mohlo by jimi splatit dluhy, které jinak nezaplatí.

J. Kanioková 24.11.2011 3:49

Affirmative Action JE absolutní zhůvěřilost !

Citace - V posledních 40 létech byla Amerika dobyta stejnou silou, která dříve provedla převrat v Rusku, Číně, Německu a Itálii. Touto silou byla  IDEOLOGIE. Zde, jako kdekoli jinde, způsobila škody na tradiční kultuře, jakmile začala dominovat. Rusku bude trvat minimálně tři generace, než se zotaví ze škod způsobených komunismem, pokud to vůbec půjde.

Ideologie, která změnila Ameriku je všeobecně známá pod názvem “politická korektnost”. Usiluje o nahrazení prakticky všech norem, formálních i neformálních, které určují vztahy mezi lidmi a institucemi. Chce změnit chování, myšlení, dokonce i slova, která používáme. Z větší části to tak vždy chtěla. Kdokoli anebo cokoli kontroluje jazyk, ovládá také myšlení.

Co tedy je “politická korektnost”? Politická korektnost je ve skutečnosti kulturní marxismus – přeformulovaný z ekonomické do kulturní terminologie. Snaha o tuto reorientaci marxismu z oblasti ekonomiky do kultury nezačala v době studentských revolt v šedesátých letech. Lze ji vysledovat zpět, přinejmenším do dvacátých let a ve spisech italského komunisty Antonia Gramsciho. V r.1923 založila skupina marxistů v Německu Institut pro sociální výzkum (později známý jako Frankfurtská škola), který se věnoval snaze o tuto přeměnu. Jeden z jeho zakladatelů, Georg Lukács, ustanovil jeho smysl jako zodpovězení otázky “Kdo nás může zachránit před záp. civilizací?” Frankfurtská škola získala velký vliv na americké univerzity poté, co většina z jejich vedoucích činitelů utekla v třicátých letech do USA před nacionálním socialismem v Německu.

Frankfurtská škola smíchala Marxe s Freudem, mezi pozdějšími přidanými vlivy pak byly (některými fašistickými, stejně tak i marxistickými) lingvistika, z čehož pak vznikla “kritická teorie” a dekonstrukce. Tyto pak střídavě významně ovlivnily pedagogiku a skrze instituce vyššího vzdělávání pak přivedly na svět to, co dnes nazýváme “politickou korektností”. Linie je jasná, a je vystopovatelná zpět k Marxovi.

J. Kanioková 24.11.2011 4:19

Re: Affirmative Action JE absolutní zhůvěřilost !

Ekonomický marxismus a kulturní marxismus mají několik podobností. 

První podobnost je ta, že obě varianty marxismu prohlašují a priori jisté skupiny za dobré a jiné za špatné – bez ohledu na skutečné chování jednotlivců. Klasický marxismus definuje dělníky a rolníky jako dobré a buržoazii (střední třídu) a vlastníky kapitálu jako špatné. Kulturní marxismus definuje černochy, Hispánce, feministky, homosexuály a některé další minoritní skupiny jako dobré a bílé lidi jako zlé. (Kulturní marxismus neuznává existenci nefeministických žen a černochy, kteří odmítají politickou korektnost definuje jako bílé). Dnes, poté co ekonomický marxismus je mrtev, jeho místo nahradilo kulturní křídlo. Prostředky se změnily, poselství však zůstává stejné: společnost radikálního rovnostářství, donucená k němu státní mocí.

2. Kulturní marxismus (“politická korektnost”) sdílí s klasickým marxismem vizi “beztřídní společnosti”, např. společnost nejen rovných příležitostí, ale i rovných podmínek. Tato představa odporuje lidské přirozenosti – protože lidé jsou odlišní a končí rozdílně, bez ohledu na výchozí bod. Totalitní podstata politické korektnosti může být pozorována např. na univerzitách, kde “PC” převzala vládu nad fakultami: svoboda slova, tisku i myšlení byla potlačena.

3. Druhou podobností -mají jednofaktorové vysvětlení historie. Klasický marxismus argumentuje že celá historie je determinována vlastnictvím výrobních prostředků. Kulturní marxismus zase tvrdí, že historie se dá celkově vyložit tím, která skupina – charakterizovaná pohlavím a sexuální normalitou nebo abnormalitou – má moc nad dalšími skupinami.

4. Čtvrtá podobnost se týká vlastnictví: vyvlastnění majetku buržoazie. Když dosáhnou moci kulturní marxisté, "potrestají" bílé lidi a všechny, kteří s nimi nesouhlasí a dá výhody těm skupinám, které upřednostňují. Pozitivní diskriminace (“Affirmative action”) je toho příkladem.

J. Stejskal 24.11.2011 1:20

Jsem rád,

že někdo popsal americkou skutečnost pozitivní diskriminace. U nás je to od zdi ke zdi. Někteří by jim dali zdarma doktoráty a doživotní rentu, jiní by věšeli. Jak z toho ven? Napsal jste o tom vědecké práce v době, kdy to nikoho nezajímalo. Nechtěl byste pomoci? Myslím, že dnes by vás ti pitomci přivítali s otevřenou náručí. (Jak se hezky říká: Napříč politickým spektrem.)

J. Šejnoha 24.11.2011 1:14

fungování ROMSKÉHO státu

Fungování ROMSKÉHO státu si lze celkem snadno předtatvit  podle fungování  státu  Kosovského:  státní ropzočet zcela  závislý na  Evropských dotacích,  policie zcela  závilsá na  Evropské podpoře, fungování úřadů  zcela  závilsé na  Evropě, vnější bezpečnost - armáda -  zcela  závilsá na  NATO.  Energetika zcela  závislá na dodávkách  ze  Srbska.

Prostě samostatný státní útvar jak má být.  Něco podobného nás  čeká s Palestinským státem s tím rozdílem, že bude mnohem agresivnější.

K. Křivan 24.11.2011 15:15

Re: fungování ROMSKÉHO státu

Dotace pouze v podobě motyk a lopat. Případně nějaké to osivo.

H. Lukešová 24.11.2011 0:18

Jakákoliv diskriminace je špatná, negativní i pozitivní

Upřednostňovat někoho jen na základě rasy je špatné. U nás (V Česku), jak koliv jsou nanše poměry kritizovatelné, existují u nás chyby,nejsem český šovinista,  přesto velmi oceňuji, že u nás při přojetí na školu nebo do zeměstnání nerozhodují rasové poměry a studenti jsou přijímáni podle schopností. Jistě peníze hrají do určité míry roli, ale v které zemi ne?