4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kusý 10.6.2011 20:49

Upřímně, napadla mne taková kacířská

myšlenka.Vědci hrozí zvýšenou sluneční činností a jejím vlivem na elektrické sítě a elektronická  media.Co si asi počnou ti odchovanci internetu pokud by došlo výpadku, i krátkodobému?Tištěné informace k jejich mozku z očí nedojdou,manuální schopnosti minusové, inu, byla by to psina.Vím že je to trochu přitažené za vlasy, ale.....?Ono to sice se vzděláním souvisí jen okrajově, spíš s úrovní obecných znalostí, ale i ty jsou bídné.Ovšem pravověrní levičáci budou zde opakovat své mantry o přístupnosti vzdělání atd atd..Řekněme si popravdě, že dnes mají mladí lidé neomezené, a když říkám neomezené, tak myslím neomezené, možnosti.Vše je závislé jen od osobní píle a chuti! Ovšem to je právě nedostatkové zboží.Jestli vidí děti v rodině nechuť se vzdělávat, získávat znalosti a zručnost, pak..Je jednodušší říci nemohu, nežli nechci.Ale z mladého lenocha vyroste starý lenoch a z mladého blbce za s jen starý blbec.Nebo odborář.To vlastně z obojího.

B. Volarik 12.6.2011 5:09

Re: Vím že je to trochu přitažené za vlasy, ale.

Není to zas tak přitažené za vlasy. Stačí pořádná nehoda v síti, dlouhodobý výpadek, teroristický útok, zemětřesení, výbuch sopky.......kdekoli na Zemi je zcela reálné uvažovat o dlouhodobém zhroucení elektrické sítě. Stačí aby se třeba zbláznily computery, ovládající rozvod energie. A že se computery občas umí zbláznit....to ví snad každý (viz nedávné kybernetické útoky na Estosko, Irán).

J. Václavíková 10.6.2011 20:41

Pane Pilný,

máte jistě v ledasčem pravdu, ale připojím své postřehy. Co mi na dnešním školství chybí, jsou jasně nastavená pravidla, aby platila jak pro žáky, tak pro pedagogy. Naprosto postrádám zpětnou vazbu. Když narážím na nedostatky ve výuce, je přede mnou zeď, za niž se ve stávajícím systému nelze dostat. Škola by měla jasně ukázat, co od studenta požaduje, a neměla by překračovat své kompetence, naopak by měla být ze všech sil nápomocna tomu, aby studentovi umožnila získat požadované informace. Protože pokud nastávají situace, že tyto informace nejsou dostupné, přesto jsou vyžadovány, hraničí to s absurditou. A ještě poznámka na závěr- neměla by být znalost a správné užití gramatiky základním předpokladem publicistiky? Co potom v článku dělá následující formulace- investici, za jejichž kvalitu .....

J. Anděl 10.6.2011 13:48

Souhlasím

S trochou nadsázky je člověk považován za levicového alternativce, div ne teroristu, když tlačí svoje dítě od televize a plejstejšnu k vlastnímu vnímání, posuzování a přemýšlení.

Což mi lichotí, takže my se budeme snažit. Lepší, než když se to později snaží dohnat pomocí lsd :)).

J. Skotnica 10.6.2011 14:48

Re: Souhlasím

Pane Anděli, to není trocha nadsázky, to je množství nadsázky více, než malé. Všichni lidé se snaží najít pro dosažení cíle snazší cestu - je to produktivnější. A většina z těch lidí, když zjistí, že to nejde, si prostě zvolí snazší cíl. Ale co - on je život naučí.

J. Anděl 10.6.2011 14:58

Re: Souhlasím

Máte pravdu, je to větší než malá nadsázka.

V tom zbytku se trochu ztrácím. Chápu myšlenku obecně, nejsem si jistý vztahem ke svému příspěvku. Chcete říct, že je pochopitelné, že lidé mají tendenci použít lsd coby snazšího prostředku k rozšíření vědomí a širšímu chápání souvislostí, a že když zjistí, že jim to nepřinese žádné potěšení, zvolí si snazší cíl v podobě ženských (v televizi) a piva?

Nebo jste to myslel spíš ke vztahu ke vzdělávání, jak je to míněno ve článku? A nebo tak nějak obecněji?

J. Kanioková 10.6.2011 20:21

Drogy, jako prostředek k útěku před zodpovědností za své neúspěchy

J. Anděl 10.6.2011 22:08

Re: Drogy, jako prostředek k útěku před zodpovědností za své neúspěchy

To je další, též pravdivý úhel pohledu

J. Václavíková 10.6.2011 20:26

Re: Souhlasím

Pane Anděli, přecenil jste orientovanost zdejších diskutérů v drogové problematice :-)

J. Anděl 10.6.2011 22:08

Re: Souhlasím

máte recht :)

B. Volarik 12.6.2011 5:04

Re: člověk považován za levicového alternativce, div ne teroristu, když tlačí svoje dítě od televize a plejstejšnu k vlastnímu vnímání, posuzování a přemýšlení.

Spíš naopak. levicové liberálové takového člověka považují za pravicového konservativce, odpůrce všeho pokroku.

R. Kříž 10.6.2011 9:45

zajimave...

placene vzdelani - naprosty souhlas. a to uz od zakladni skoly... stat tu neni od toho, aby za penize jednech vzdelaval deti jinych...

proc ty zbytecne, predposrane uvahy o tom, jak "samozrejme, chudi by meli narok na stipendia a pujcky"... at si to kazda skola ci banka rozhodne sama, zda chce davat stipendia ci pujcky...

R. Tichý 10.6.2011 12:05

Re: zajimave...

Pěkná blbost, ani se mi nepodařilo rozumně zformulovat zhnusení z Vašeho příspěvku, zejména jeho první části.

J. Anděl 10.6.2011 13:51

Re: zajimave...

Já jsem přesvědčen, že je to jedna z mála věcí, od kterých tu stát naopak je.

Ale nic proti možnostem hrazeného nadstandardu. A naopak bych otevřel k diskuzi nutnost povinné školní docházky celých osm let.

I. Pujman 10.6.2011 7:27

škola jako odpuzovač od myšlení

Třídní učitelka mého jedenáctiletého syna je mladá holka, pro kterou je její třída tou první v životě. A bohužel někoho tak nekvalitního na svém místě jsem ještě neviděl. Protože školní osnovy dnes nejsou povinné, učí si v podstatě co chce, velmi často namísto výuky jen připravuje s dětmi divadlo, nebo jedou na výlet, atd. Hloupě a okatě protěžuje dívčí polovinu třídy, takže so toho děti všimly. Nedodržuje své slovo, ani vůči dětem, ani vůči nám, rodičům. Není schopná a ani ochotná, jak mi řekla do očí, nějakým způsobem dávat rodičům na vědomí, co se děti vlastně učí, jaké mají úkoly, atd. To prý nám mají říci samotné děti. Hm, polovina z nich tuto situaci po dětsku zneužívá, a tvrdí, že žádné úkoly nemají. Ale paní učitelka, přestože si na to jako rodiče stěžujeme, nám na rovinu řekla, že po ní přece nikdo nemůže chtít, aby sdělovala rodičům, jaké mají děti úkoly. Přitom škola a třída mají vlastní webové stránky, kde tvoří i ona učitelka a napsat tam jeden řádek denně navíc by neměl být problém.

S klukem se se ženou učíme každý den, což nelibě nese. Školu nemá rád, protože prostě v ní neplatí pravidla hry, které on vnímá jako spravedlnost a nespravedlnost. Ve škole dnes o nic neusiluje, jen o přežití dne. Zaplať bůh, že je v páté třídě, a tuhle "učitelku" opustí. Ale s hrůzou čekám, jak bude dopadat v šesté třídě, po tak "kvalitním" základu.....

V. Říha 10.6.2011 7:20

Pokud vzdělávací realita státu

posuzuje kvalitu učitele nikoli podle toho, co umí jeho žáci, ale podle toho, jaké dostávají známky, pak se nelze divit tomu, že učitel dá raději lepší známku, než aby dostal "padáka". To je umocněno i tím, že učitel nemá zájem se nechat zmlátit nespokojeným rodičem, protože ochranu státem nemá. Pseudoekonomické opatření (ekoňom ke koňom) o penězích na žáka pak vede školy k maximalizaci počtu žáků (studentů), ať už jsou jacíkoli. Leckteré vládě vyhovuje mít co nejnevzdělanější poddané.  Takže postupně nikoli maturita, ale magorita.

J. Chládek 10.6.2011 7:12

Zeměžluč.

Jen aby ten internet byl vždycky k dispozici.

J. Anděl 10.6.2011 13:59

Re: Zeměžluč.

Dobrá poznámka.

Ale i nás na základce (řekněme rok 1980) učila paní učitelka, že to podstatné najdeme v zeměpisném (hospodářském) atlase, a že je pro nás tudíž důležitější umět v tom atlase hledat, než si ty věci pamatovat. Při zkoušení ze zeměpisu jsme měli atlas otevřený. Stačilo číst. Ale byli jsme tak zblblí z výuky v jiných předmětech, že jsme stejně dostávali občas pětky. Pamatuju si, jak jsem si nad atlasem, kde jsem viděl, že v daném městě zpracovávají ocel, připadal hloupě, že mám říct "zpracovávají tam ocel". Paní učitelka byla nadšená a říkala - no vida, že to jde. A teď ještě z čím to asi souvisí?

Nechápal jsem to tehdy. Byla to geniální učitelka. A docela stará, žádný produkt normalizace, alespoň myslím.

P. Skřivan 10.6.2011 3:03

Je fascinující,

jak lidé, co získají peníze, mají náhle pocit, že všem ostatním mají a mohou radit. :-)

Ž. Halabudová 10.6.2011 6:10

Re: Je fascinující,

Ty jseš jenom závistivý blb.

I. Babková 10.6.2011 15:22

Re: Je fascinující,

Vážená paní,

zkuste se ovládnout a nenadávejte diskutujícím.

R. Langer 10.6.2011 11:30

Re: Je fascinující,

Ano, zatímco ti ostatní si myslí, že práce uklízečky nebo sociálního ekologa je stejně záslužná a hodnotná jako práce jaderného inženýra. Proto také ten přístup ke vzdělání vypadá tak, jak vypadá. Sociálními ekology bychom mohli pomalu začít dláždit. A bude hůř! :-P

J. Anděl 10.6.2011 14:01

Re: Je fascinující,

Práce uklízečky je stejně záslužná a hodnotná, ale logicky méně placená, protože ne tak náročná a neposkytuje tak velký zisk.

P. Sulc 10.6.2011 1:42

Vzpominam na dobu sveho uceni

v Tesle Karlin a Valasske Mezirici, obor telefonni mechanik, automaticke ustredny. Uceni bylo trilete, 54-56, tusim,  nejlepsi ucitele Oralek a Balner nas naucili ucit se cely zivot a stavet na solidnich zakladech. V USA me zivila pres 40 let elektronika a nikdo nikdy se mi neptal jake mam skoly a jestli jsem magister ci bakalar. A zivil jsem se dobre.Jestli je v Cesku takovy upadek vychovy a vyuky, tak to bude velice spatna budoucnost pro cely narod, blbecku je vsude dost, ale kdo bude pouzivat mozek. Dnesni mlada generace dokaze napsat SMS nebo par slov do computeru. Ale neco souvisleho, co da smysl , uz vubec ne.