2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Zeman versus novináři

Nejvíc pozornosti z inaugaručního projevu Miloše Zemana vzbudila pasáž, která se týkala zařazení některých médií mezi ostrovy negativní deviace: podle jeho nedělního sdělení v televizi Prima tam patří i MF Dnes a Lidové noviny, kterým nebude dávat bilanční rozhovory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 15.3.2013 20:23

Takto fundovaně by měla vypadat práce novináře.

Ovšem pak spousta čtenářů nepochopí, jak je vidět z diskuze. Naštěstí pro takové je tu např. Blesk.

B. Rybák 15.3.2013 19:55

Svět naruby?

Označení společenského (občanského) průměru za ostrov "negativní deviace" je zřejmě autorova osobní negativní deviace v teorii společenské deviace. Charakterizace ostrůvků pozitivní deviace podle míry (v rámci systému) se pohybující kritičnosti vůči společnosti by ostrovy pozitivní deviace učinila ze spolků bojujících např. proti neomezené imigraci, proti vydávání dětí homosexuálním párům, proti odevzdávání našich státních pravomocí jiným státům...

Především by jimi nebyli např. naši stoupenci V.H. protože jejich cílem je "demotáž" demokratického kapitalizmu, tedy změna systému. Pan Hvížďala se ostýchal nám sdělit, že tím hlavním kritériem pozitivních deviací je jejich "pokrokovost", což čtenářům jím jmenovaných z marxismu a existencionalismu vycházejících postmodernistických destruktorů západní kultury bylo jasné. A tak zatím co "oni" považují za ostrůvek pozitivní deviace "zelenou ekonomii" na (vysoké škole!!!) vyučující paní Švihlíkovou, pro drtivou většinu normálních lidí je právě ona deviací negativní.

Novináři "našich" (německých..) masmédií skutečně nejsou nejsou jenom hlupáci. Pro ubožáky, kteří si nechají platit za psaní lživých, vlastnímu národu škodících lží už máme dávno zcela výstižný název - vlastizrádci. Pan Hvížďala určitě ví o kom mluvím.

Pozn.: Chápu, že pan Zeman to takhle natvrdo nemůže říct, stejně jako oceňuji, že postmodernistickým "ostrovům pozitivní deviace" dal rozumný význam.

J. Kanioková 14.3.2013 21:15

Potrefené husy kejhaj...

J. Václavíková 15.3.2013 20:12

Re: Potrefené husy kejhaj...

Myslíte jistě toho soudem puncovaného lháře.

M. Barda 14.3.2013 16:36

rozdílnost

Mě se líbí že na Neviditelném psu si můžu přečíst názor na Zemanův projev od pana Žantovského,který ho podporuje,ale i tento který je spíše proti Zemanovi :)

M. Hoblík 14.3.2013 16:01

Pan Hvížďala mne opět nezklamal.

Dlouze a učeně řekl to, co není pravda.

S. Vaněček Šauerová 14.3.2013 16:44

Co přesně není pravda ?

...

M. Marek 14.3.2013 18:54

Re: Co přesně není pravda ?

Možná tohle: "Skutečná kultura se přestěhovala do disentu."

J. Václavíková 15.3.2013 20:17

Re: Co přesně není pravda ?

Považujete socialistický realismus za přínosný umělecký směr?

P. Vaňura 14.3.2013 15:46

Nikdo se nezeptal PROČ nechce

Miloš Zeman těm novinám poskytovat rozhovory. Co když se prostě bojí, že jeho slova budou překroucena. Nebo ty noviny může považovat za PROLHANÉ!

M. Stuchlik 14.3.2013 19:43

Re: Nikdo se nezeptal PROČ nechce

SLova pana Zemana není třeba překrucovat, ty překroucené jsou už v ústech autora.

J. Kratochvíl 14.3.2013 14:33

Nemyslím si, že by v minulém režimu kultura spadla

do průměrnoti, ale naopak. Ve srovnání se současnou tvorbou určitě nebyla horší. Zlatá léta šedesátá dva filmy byly oceněni americkými filmovými Oscary, to je filmová tvorba, divadelní tvorba malých scén nejen v Praze, ale i v ostatních městech republiky. Rozhlasové hry  a televizní filmy a seriály jsou používány dodnes a to i na komerčních mediích to nesvědčí o nějaké podprůměrnosti nebo nezájmu a to i přesto, že tato tvorba byla pro režijmní má dost vysokou úroveň.

P. Vaňura 14.3.2013 15:52

Pokud považujete Oscary oceněné

filmy 60 let za prorežimní, měl byste si ujasnit pojmy. Ono i mluvit o létech 1967-1969 jako o komunistické éře je mírně zkreslené. Tehdy byli u vesla či se k němu dostávali "osmašedesátníci," kteří chtěli režim přetransformovat na něco, co by se podobalo levicové sociální demokracii.

Reakce sovětských soudruhů na film "Ostře sledované vlaky" byla taková, že za Gottwalda by mohli Hrabal a Menzel akorát očekávat, že skončí v Jáchymově.

V. Novák 14.3.2013 17:39

To bylo nešťastné vyjádření - ta kultura nebyla prorežimní,

ale režim ji umožnil provozovat - a to včetně toho, že ji zhusta taky platil. Že se nelíbila? Ale byla - a některá zůstala.

Toto platí nejen pro 60. léta, ale taky pro období normalizace. Všechny filmy, které natočili dnešní bojovníci proti komunismu - ať to byla Parta hic nebo Zánik samoty Berhof, abych vybral snad z obou konců spektra, financoval režim.

Mimochodem - co světoborného natočila Chytilová "za svobody"? Kurvahošigutntág není zrovna její nejlepší film. Co natočil Němec? Propadák Utrpení knížete Sternenhocha (ještě po socialisticku za státní peníze) a jeden nebo dva další propadáky.

P. Schuh 14.3.2013 12:33

Pravda bolí

Někteří novináři jsou žumpa a je dobré jim to dost často připomínat...

P. Kmoníček 14.3.2013 15:14

Re: Pravda bolí

Schuhu a Nováku,přečtěte si prosím co Zeman řekl o mediích a co říkal (lhal)v předvolebních diskusích a potom teprve dejte na papír svoje výplody.

M. Stuchlik 14.3.2013 19:44

Re: Pravda bolí

Někteří novináři a Zeman jsou lháři a je dobré jim to dost často připomínat...

V. Novák 14.3.2013 10:38

Trefil se, co?

A co horšho, sklidil za to potlesk na otevřené scéně a mnohem víc kladných než záporných reakcí.

Zvykněte si, páni novináři, že už nejste Někdo Na Obláčku a že si už leckdo vašich lží a manipulací všiml.

P. Vaňura 14.3.2013 10:36

Každý ví, o co presidentovi šlo

a autor je pověstná potrefená husa. Mainstreamová média a ZEJMÉNA na "veřejnoprávní," jsou poplatná Pravdě a lásce a soustavně LŽOU a to dokonce i ve ZPRAVODAJSTVÍ.

Kdo třeba dovolí názor, že zákon 180/2005Sb, o "podpoře OZE," byl tunelářský a špatný od SAMÉHO POČÁTKU, a teď se řeší jen sice hlavní, ale u nás předpokládatelný fakt, že ROZSAH tohoto tunelu, neuvěřitelných 45 miliard ROČNĚ, potápí celou naši ekonomiku. Kdo řekne, že "pokud by Temelín dostával za elektřinu tolik, jako fotovolatičtí tuneláři, zaplatil by se za rok." Kdo řekne, že za cenu "podpory OZE," by bylo možno postavit dva až tři Temelíny.

Nebo opakovaná mantra "opoziční smlouva=podvod na voličích." To pouze Pravda a láska nemohla překousnout fakt, že to byly strany "čtyřkoalice," kdo se prostě PŘEPOČÍTAL. Teprve před presidentskými volbami a hlavně proto, že Zemana nebylo možno cenzurovat, se divák dozvěděl (já jsem to věděl už dávno, ale já si všímám), že v systémech, kde se volí podle principu poměrného zastoupení je tento model BĚŽNÝ. A nikdo, kdo říká A (nebyla opozice ODS vs. ČSSD) řekne B, že tedy v tomto případě čtyřkolalice v roli opozice totálně selhala.

V. Novák 14.3.2013 10:39

Přesně!

...

J. Vyhnalík 14.3.2013 12:03

Re: Přesně!

Nepřesně, těch Temelínů by bylo 3-5.

M. Stuchlik 14.3.2013 19:47

Re: Každý ví, o co presidentovi šlo

Kecy. Člověk nemusí být příznivec Havla, aby došel k podobným závěrům. Prasárny KGBáckých poskoků z prognosťáku nejde posuzovat jinak.

V. Fiala 14.3.2013 9:35

Jo, jo

už je to tady!

V. Němec 14.3.2013 8:31

Potrefená

Husa zakejhala

F. Pavlis 14.3.2013 8:19

Je příznačné,

že naše žurnalistika si opět vybrala z celého projevu jen to, co sama vidí jako útok na sebe. Ostatní myšlenky a "myšlenky"  inauguračního projevu jakoby nebyly. Kouzlo nechtěného, pane Hvížďalo.

J. Barto 14.3.2013 8:39

Re: Je příznačné,

"Žurnalistika" uveřejnila celý projev nastupujícího prezidenta. Komentovala ho a že položila důraz na část, která byla věnována jí, to je snad normální.Nebo máte jinou představu ?

P. Vaňura 14.3.2013 10:39

Re: Je příznačné,

Žurnalistika se nemá zabývat jen sama sebou.

R. Hroza 14.3.2013 6:31

Tak

Tak jsi nám to Karle vyložil, tak si zase lehni. Hlavně že už teď víme, jak si to máme myslet. Kdyby nebylo tebe a Rakouska........?

I. Schlägel 14.3.2013 8:07

Re: Tak

No, tak jsi nám to Hrozno vyložil, dej si dalšího panáka a hlavně, NEPŘEMÝŠLEJ !!! To je pro Tebe příliš riziková disciplína.

L. Krajicek 14.3.2013 3:12

Už začínají kejhat,

husy potrefené.