17.4.2021 | Svátek má Rudolf


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janovská 6.4.2021 15:46

Jako malá holka jsem chtěla být (mimo jiné) prodavačkou, maminka mi ustřihla ze starého kombiné i takovou tu krajkovou pásku do vlasů, co tehdy prodavačky nosily. Samoobslužné pokladny se skenerem jsem uvítala tudíž s nadšením, hraju si jak zamlada :-)

M. Malovec 6.4.2021 15:42

Nebyl jsem a nejsem žádný vizionář, jen jsem si selským rozumem vyvodil někdy v roce 94 budoucí vývoj, když lidé jásali nad otevřením prvního superkvelbu (a to urážím kvelby), u nás Novy, posléze Alberta. oznámil jsem v novinách, které jsem tehdy vedl, že až superkvelb zničí všechny drobné obchodníčky (dnes zbyly už jen Vietnamské večerky a díky za ně), bude si s námi dělat co chce. A máme to - nedůstojné čekání u jedné otevřené pokladny z pěti, povinné trasy bez možnosti uhnout, abys prošel kolem veškerého zboží, německé technické šunty mezi potravinami. Prostě jedničky v čerstvosti. Příklady arogance řetězců jistě znáte sami.

P. Milan 6.4.2021 18:02

Pokud drobní obchodníčci nenabídnou nějaký důvod k využití jejich služby, zákonitě zaniknou. Těch špatných není škoda, dobří se udrželi.

V. Kolman 6.4.2021 13:39

Prvním stupněm byla "klasická" prodejna s Panem Vedoucím, který vám s ÚSMĚVEM! žádané zboží přinesl na pult z regálu (a malým dětem přidal k úsměvu zdarma i bonbon). Nic jsem nemusel HLEDAT a PRODÍRAT se s nákupním vozíkem mezi davy ostatních koupěchtivých lidiček v samoobsluze. Krásné to časy!

Druhý stupeň = samoobsluha.

Třetí stupeň, sám si najdi, nalož, namarkuj......

Co si na nás "řetězce" ještě vymyslí dalšího, aby nám bylo lépe a radostněji???

P. Hatina 6.4.2021 17:08

Tedy, nerad bych se vracel k tomu stupni jedna, zvlášť v současné covid době. Ono je sice hezké že "..pan Vedoucí, který vám s ÚSMĚVEM! žádané zboží podal přes pult, jenomže taky proto stála v obchodě fronta nakupujících natlačených na sebe až ke dveřím takže ti kdož šli okolo už viděli přes okno, že už se tam nevejdou ;-D

V. Kolman 6.4.2021 17:50

Nevím pane Hatino, kolik je vám jar a kde bydlíte, ale za mého ranného mládí se v "konzumu", do kterého mě matka občas posílala nakoupit, žádné fronty nekonaly. To ale akorát končil zlořečený kapitalismus. I konzumů a koloniálů bylo ještě dosti na to, aby se kupující rozptýlili do více obchodů a netvořili fronty - tak charakteristické pro následující éru t.zv.: "socialismu".

Ještě malý dovětek. Jednou jsem byl poslán do "koloniálu" se dvěma lahvemi. Do jedné jsem měl koupit (nalévaný!) malinový sirup, do druhé ocet - též nalévaný. Prodavač odběhl do zákulisí a za chvíli se vrátil a podával mě lahve. Já jsem ale namítl, že sirup měl být ve druhé lahvi a ocet v té první. Prodavač, nejen že se nenaštval, ale S ÚSMĚVEM!!! prohlásil: "Hned to napravíme mladý muži" a skutečně obsah lahví za několik okamžiků v "zákulisí" vyměnil.

Jak to koresponduje s tím, když jsem se "dovolil" zeptat na něco mladé slečny u pokladny v samoobsluze, odsekla mi: "To neumíte číst?" a ukázala na malou cedulku, kde bylo ještě menšími pismenky cosi napsané.

Rozdíl přímo nebetyčný.

P. Milan 6.4.2021 18:04

Trochu mi to připomíná "syndrom ZVS". S odstupem času vše staré vypadá lepší.

Já si pamatuji poměry za socialismu a to byly fronty pravidlem a sortiment mizerný, občas žádný.

P. Hatina 6.4.2021 18:19

Jasně, tak starej, abych pamatoval tuhle dobu ještě nejsem. Co pamatuji, jsou skutečně až tyhle kvelby za socíku, když už tam ty fronty byly, takže v rámci ROH stavěné sámošky byly pro obě strany vysvobozením.

Nicméně na to, že prodavačka upozorní kupujícího, že informace je tam napsaná, nevidím nic špatného, proto přece Marie Terezie u nás tu školní povinnost zaváděla, aby si všichni lidi mohli společně to podstatné přečíst. Aby ta prodavačka u kasy opakovala ústně každému všechny podstatné informace a pravidla, skutečně nemá ani čas, ani nervy...:-(

P. Milan 6.4.2021 12:20

Kupuji si to, co si koupit chci, v požadované kvalitě. Něco v řetězci, něco v malém obchodě, něco na internetu. Kde není ta kvalita nebo cena, tam nenakupuji.

R. Dubravský 6.4.2021 10:24

Když vás po pracném načtení nákupu na samoobslužné pokladně, kdy musíte 2x čekat na zásah obsluhy, nechají celý nákup vyskládat, protože co kdybyste byl zloděj, a za pár dnů se to opakuje, víckrát to zkoušet nebudete a u klasické pokladny si dáte se skládáním zboží a placením pěkně na čas.

P. Milan 6.4.2021 12:17

Někdy se vyplatí samoobslužná, jindy obslužná. Není velkým problémem si vybrat.

V. Kolman 6.4.2021 17:55

Nevím jak dnes, ale svého času v Německu měli jednu, nebo dvě "šnellkasse" pro nákupy s malým počtem položek. Lakonicky řečeno, kvůli koupi jednoho lízátka jste nemuseli stát dlouhou frontu s těmi, kdo nakupovali na týden;-D

P. Hatina 6.4.2021 18:42

Mimochodem, v té samoobslužné zóně obsluha akorát přiběhne, a skenerem zkontroluje ve vozíku tři, čtyři náhodné položky - a pokud ty jsou oukej, pádí zase dál, žádné vyskládání se nekoná.

Ale bohužel horší je ta najatá bezpečnostní ochranka, co dělá přepadové kontroly ještě po nich, tak halt musí vykazovat, že lidi jsou potenciální zločinci, a proto je tam potřebná. Tam se mi opravdu asi dvakrát stalo, že mi skrzeva (asi) podezřelej obličej vysypali cekej nákup a zkontrolovali proti účtence.

No, aspoň že dnes mají co dělat když kontrolují zda lidi mají roušky a počítají volné vozíky., takže na podobný kontroly už nemají čas. Naposled mne takhle vyhodili z krámu když jsem si chtěl vzít letáky . ani to už nešlo, antož tenkrát byly ty hodiny pro důchodce..;-D

Ś. Svobodová 6.4.2021 10:09

Amen. Ještě bych dodala milý řetězče, že bych ráda jedla levněji a lépe. Ale tvá faktická nabídka je buď a nebo.

P. Hatina 6.4.2021 7:34

No jo, on svět je složitej, a pro konzervativní seniory zvlášť. A pochopit dnešní vztahy jetěžké.

Už třeba v tom, že hypermarket rozhodně nezlevňuje zboží (ani na cenu obvyklou, natož pak nižší) jen aby udělal radost svým zákazníkům , ale aby ho vůbec prodal a nemusel vyhodit do kafilérie.

Stejně jako je mylný předpoklad, že pokladním jde skenování zboží mnohem rychleji , antož do toho nepočítá ani tu dobu, kdy stojí přes kasou v dlouhéé frontě, ani když ten nákup u kasy musí pracně přendavat z vozíku na pás a pak zase zpátky.

Jo a mimochodem, když už si stěžuje na vysoké ceny, on i ten nákup se skenerem funguje bezvadně psychologicky, když totiž člověk hned vidí jak mu na displeji naskakují ty obludné částky, tak často zjistí že to zboží vůbec nepotřebuje a vrátí ho potichu zpátky..(a na skeneru si ho odečte)...;-D

P. Dvořák 6.4.2021 10:08

Fakt si kupuji slevněnou kávu (rybí konzervy, těstoviny) s datem spotřeby 2023 proto, že "hypermarket rozhodně nezlevňuje zboží (ani na cenu obvyklou, natož pak nižší) jen aby udělal radost svým zákazníkům , ale aby ho vůbec prodal a nemusel vyhodit do kafilérie." ?

Fakt je "mylný předpoklad, že pokladním jde skenování zboží mnohem rychleji" oproti zákazníkům, kteří s každým výrobkem tři vteřiny vrtí, než najdou čárkový kód?

Fakt jste viděl někoho, kdo od skeneru běží vrátit zboží do regálu proto, že "když totiž člověk hned vidí jak mu na displeji naskakují ty obludné částky, tak často zjistí že to zboží vůbec nepotřebuje a vrátí ho potichu zpátky..(a na skeneru si ho odečte)" ?

Mimochodem, také raději používám skener, ale právě proto, že tam mám klid a nemusím zahlceně házet zboží na běžící pás a potom zase zpět do košíku, protože nějaký nervóza za mnou má strašně naspěch a na pásu postrkává moje zboží dopředu.

A také proto, že mě u pokladny se.ou idioti, kteří s rychlostí lenochoda rozvážně skládají zboží do ruksaku a najednou Ó HRŮZO!!! zjistí, že tady se výjimečně musí platit, přičemž kartu nebo šrajtofli mají na dně vyskládaného ruksaku.

P. Hatina 6.4.2021 11:41

K tomu prvnímu, já si radši natištěné datum doporučené spotřeby kontroluju u každého zlevněného výrobku, aby se vůbec dal jíst.

K tomu druhému, naučit se správně skenovat s ručním skenerem je věcí cviku a za pár dní se to umí stejně rychle jako ty pokladní. Ovšem už při výběru, nikoliv až ve frontě u kasy.

No a pokud jde o ty obludné částky na displeji, i já sám to tak někdy dělám, že to zrovna nepotřebné zboží potichu vrátím. V čem to má určitý nedostatek, že to počítače evidují jako podezřelou operaci, takže si mě pak u východu obvykle prošacují při "namátkové" kontrole. Jak se říká nobody's perfect, tedy ani milý obchodní řetězec ve vztahu ke svým zákazníkům...:-(

P. Dvořák 6.4.2021 11:56

Ještě k tom u prvnímu. Většinou jde o sice předepsané ale ve skutečnosti uměle vytvořené "komerční lhůty", které se skutečnou zdravotní nezávadností potravin nemají mnoho společného. Je v tom tolik chemie a různých sXaček, že by ani Covid neměl nárok přežít. Natož obyčejné kvasinky nebo plísně :-) Zejména uzavřené mléčné výrobky (Lučina, pomazánková másla apod.), když je máte doma v chladničce, tak klidně měsíc i víc po datu spotřeby nerozeznáte od čerstvých.

Někde např. "prošlé" pečivo řeší tak, že ho nabízí jako krmivo pro zvířata. Ujišťuji vás, že koupit si takový "prošlý" závin, bábovku (brzy budou velikonoční beránci) nebo čtyřkrajíček chleba za třetinovou cenu, je opravdu velmi výhodné. Koneckonců na vojně jsme žrali horší věci a jsme tady.

Nicméně datum samozřejmě kontroluji, což je de facto naprosto zbytečné, protože prošlé zboží přes pípák neprojde.

L. Písařík 6.4.2021 11:46

Nechávat si zboží dovézt do domu, pak vůbec není třeba se zabývat, kam se postavím. He!!!!;-)

V. Kolman 6.4.2021 18:00

Ještě lepší je pane Písaříku objet vícero prodejen levného zboží taxíkem, aby to člověk stihnul.;-D

L. Písařík 6.4.2021 20:06

Vynikající, to mně vůbec nenapadlo. My jezdíme autem 1 x týdně nakoupit potraviny do Alberta. Věříte, že to stačí? Když jsem jako kluk v 50tých letech bydlel na samotě, dělali to moji rodiče taky tak.

J. Jurax 6.4.2021 1:33

Hezký.

Akorát že tenhle článek už na Psu byl - 1. apríla, pravda tehdy v rubrice Obchod, kdežto dnes v rubrice Společnost.

Někde se stala chyba ...

I. Polák 6.4.2021 8:00

No, jo! Zajímavé na tom je, že se to dá číst i podruhé a je to hezky napsáno. Jen bych asi neměl podruhé psát ten samý komentář :-)