Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
SPOLEČNOST: Zádušní mše za 294 statečných
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V. Ondys 5.11.2012 19:01:)))))) Zvláštní... pak jsem měl pocit, jako by někdo sfoukl světlo svící, zkusil jsem to znovu přečíst bez posledního odstavce :))))))) a nesfoukl! |
V. Vlk 5.11.2012 21:09Re: :)))))) Zvláštní... No, možná by to bylo bez toho konce lyričtější. V |
J. Tachovský 5.11.2012 13:35Ta mse se slouzila jen diky tomu, ze Rusove a Americani vyhrali valku Kdyby vyhrali Nemci, tak be se slouzila zadusni mse za Heydricha. Titiz lide, radne zmasirovani propagandou, by se modlili za dusi zavrazdeneho riskeho protektora. Ono je to vsechno tak nejak relativni. |
J. Vyhnalík 5.11.2012 14:49Re: Ta mse se slouzila jen diky tomu, ze Rusove a Americani vyhrali valku Titíž lidé stěží. Maximálně tak 1/3, zbytek by nežil, nebo živořil v lágrech na Sibiři. |
J. Jurax 5.11.2012 19:10Re: Ta mse se slouzila jen diky tomu, ze Rusove a Americani vyhrali valku Kdyby Vaši rodiče byli modroocí dlouholebí blonďáci správně smýšlející, modlil byste se taky. Německy. Koukněte se pro sichr na sebe do zrcadla, nemáte-li náhodou ve ksichtě vepsány znaky rasově méněcenného slovanského podčlověka ... Viz http://klempera.tripod.com/heydrich.htm Tento prostor musí být jednou definitivně osídlen Němci. ... Nechci však snad říci o konečném poněmčení tohoto prostoru: pokusíme se tedy teď podle staré metody poněmčit českou verbež, nýbrž říkám docela střízlivě: začíná to věcmi, s nimi můžeme už dnes maskovaně začít. Abychom získali přehled o tom, kdo z lidí v tomto prostoru je schopen poněmčení, musím provést soupis v rasově národnostním smyslu. . ... Musím mít celkový obraz národa a pak mohu říci, tak a tak vypadá obyvatelstvo. Jsou to takovíto lidé: jedni jsou dobré rasy a dobře smýšlející, to je pak jednoduché, ty můžeme poněmčit. Potom máme ostatní, co stojí na opačném pólu: jsou to lidé špatné rasy a špatně smýšlející. Ty musíme dostat ven. Na východě je hodně místa. Uprostřed zůstává střední vrstva, kterou musím přesně vyzkoušet. V této vrstvě jsou dobře smýšlející lidé špatné rasy a špatně smýšlející lidé dobré rasy. U těch dobře smýšlejících špatné rasy se to asi musí udělat tak, že je nasadíme do práce někde v říši jinde a budeme se starat o to, aby už neměli děti, protože je nechceme v tomto prostoru dále rozvíjet. Ale nesmíme je odradit. To vše je řečeno jen teoreticky. Pak zůstávají špatně smýšlející lidé dobré rasy. Ti jsou nejnebezpečnější, poněvadž je to rasově dobrá vůdcovská vrstva. Musíme uvážit, co s nimi uděláme. U jedné části špatně smýšlejících lidí dobré rasy nezbude nic jiného, než se pokusit usídli je v říši, v čistě německém prostředí, poněmčit je a převychovat jejich smýšlení nebo, když to nepůjde, postavit je nakonec ke zdi; poněvadž vystěhovat je nemohu, neboť by tam na východě vytvořili vedoucí vrstvu, která by se postavila proti nám. |
J. Boleslav 5.11.2012 12:38Ještě by to chtělo podobnou zádušní mši za oběti komunismu. Nevím nic o tom, že by se dosud nějaká podobná sloužila. Nacismus i komunismus byly v podstatě stejné sviňské ideologie, které jak u nás, tak celosvětově mají na svědomí miliony obětí. Proč se pořád tvářit, že tomu tak není? |
F. Matousek 5.11.2012 16:19Re: Ještě by to chtělo podobnou zádušní mši že tomu tak není, se tváří pouze český "demokratický" stát, který tak nerespektuje své vlastní zákony. Ovšem radit Evropě a nejlépe celému světu, to by našim " vyvoleným" šlo. Od svých poddaných však respektování zákona tvrdě vyžaduje a nekázen trestá. Ne vždy samozřejmě! Cím mensí ryba, tím přísnější metr a výklad. Ale běda dnes tomu, kdo si sedl nedovoleně na chodník, nebo dá v parku lahváč. S těmi se nepáře. |
J. Boleslav 5.11.2012 16:35Re: Ještě by to chtělo podobnou zádušní mši Přiznám se, že jsem Váš příspěvek dost dobře nepochopil . Myslíte si tedy, že by se ta zádušní mše za oběti komunismu sloužit taky měla nebo ne? |
F. Matousek 6.11.2012 8:24Re: Ještě by to chtělo podobnou zádušní mši zádušní mše za oběti komunismu by se sloužit měla. KSCM uz mela abýt dávno prinucena se alespon prejmenovat. |
J. Tichý 5.11.2012 11:48Pane Vlku, kdysi jsem s vámi v jiné záležitosti důrazně polemizoval. Tím spíš ale považuju za vhodné vám poděkovat za tento velmi přesvědčivý článek. Jan Tichý, Nový Bor |
J. Vintr 5.11.2012 11:26Nelze zpochybňovat statečnost a ty nejušlechtilejší pohnutky těchto lidí. Bohužel ale, aniž by to mohli v nejmenším tušit, neposloužila jejich statečnost dobru našeho národa, ale právě naopak. Jejich oběti cynicky zneužil zamindrákovaný ješitný a mstivý darebák Beneš k posílení své legitimity, aby pak náš národ mohl nacpat do chřtánu masovému vrahu Stalinovi .... |
J. Jurax 5.11.2012 19:22Re: Nelze zpochybňovat statečnost No, i kdyby Beneě dělal cokoliv, spadli jsme jednou do sovětské sféry vlivu. A ve volbách v roce 1947 zvítězili komančové ... hlas lidu promluvil ... |
J. Vintr 6.11.2012 0:51Re: Nelze zpochybňovat statečnost Do té sovětské sféry nás zatáhl Beneš. Dá se předpokládat, že Churchillovi před odletem na Jaltu nameldoval něco v tomto smyslu ... |
O. Löbl 4.11.2012 14:24Důstojnost Proč muselo uplynout 72 let, než se dočkali oběti důstojné zádušní mše jak je to v civilizovaných zemí zvykem? Odpověd na tuto otázku si jistě účastníci kladli a rozhodně nebyla jednoznačná. Nedostatek odvahy postavit se proti komunistickému fiedsmu? Později nemožnost dostatečných důkazů že tento odboj byl národní a přirozený, nikoliv řízený komunisty a Sovětským svazem, což mělo vjíti do génu českého národa? Nebo nedostatek pokory a úcty oproti životu spojený materialistickým pozitivismem? Odpovědí je možno více. Toto období národa má ještě mnoho bilých stanek. Doufám že čeští historici se více budou v bádání věnovat tomuto období, protože to je nutné. I když se i tam najdou nemilé poznatky. K tomu si dovoluji citovat prof. PhDr. Františka Šmahela, DrCs, místopředsedu historického ústavu akademie věd: Dějiny se vždy budou přepisovat, protože jiank by ztratily pro nás jako občany smysl. Historie jako věda by se však nacionálními, konfesními ani jinými ohledy neměla nechat zvázat, i když svým poznáním bude někdy zraňovat." |