17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
StandaU 27.7.2007 10:36

Dobrý den,

psal jsem o konvertitech.

Jan Novotný 27.7.2007 9:25

Bezruč aj.

Doufám, že nebudu zařazen mezi bigotní obránce literátů, když se Bezruče zastanu. V básni Ostrava, z níž autor cituje, se o Židech vůbec nemluví. "Páni hlubokých dolů" jsou odsuzováni za to, že tyjí z krve a potu horníků (nikoliv autora básně, který mluví za ně) a že si proti hornické stávce povolali na pomoc armádu, která do nich střílela. Pravda je, že uhlobaroni se zasloužili o rozvoj průmyslu na Ostravsku, ale tím se neruší fakt, že si počínali nevybíravě a že dělnické hnutí, které si časem vymohlo zlepšení, mělo oprávnění. Pokud mluví Bezruč nepříznivě přímo o Židech, má obvykle na mysli krčmáře, jejichž vliv byl asi opravdu zhoubný. Důvody nemít rád Židy  byly, jako byly důvody nemít rád Němce či později Rusy. Jak pěkně řekl Havlíček (u něhož by se taky našly "antisemitské" výroky), špatné stránky Židů byly důsledkem situace, do níž je většinová společnost vehnala. K Bezručovi bych ještě dodal, že nešťastného a opuštěného Žida vlídně vyslechl, zaplatil mu kontušovku a napsal o něm dojemnou báseň Papírový Mojšl - nebyl tedy fanatický antisemita, který nenávidí Židy jako takové.

Že "my" (míněno zřejmě Češi) jsme zavinili holocaust, to autor poněkud přehnal (i když odporní antisemité mezi námi byli). Mezi literáty s antisemitskými sklony uvádí autor i Sládka, ale na rozdíl od ostatních bez dokladu. Já jsem přečetl celé Sládkovo básnické dílo a na příklad protižidovského psaní si nevzpomínám (čímž netvrdím, že tam není, třeba jsem ho přehlédl, ale příklad by mě zajímal).

Jan Novotný.   

Jan Erben 27.7.2007 11:17

Re: Bezruč aj.

Máte pravdu, nicméně Váš příspěvek se k hysterickým reakcím fanatiků obou stran nehodí, takže moje reakce asi zůstane ojedinělou.

baci 27.7.2007 9:14

putování

ptá se žid faráře zdali by se mohl stát biskupem,proč ne a papežem budeli to Boží přání ano a Ježíšem odpovídá,že ne a dostane odpověd vidite,jeden z načich to dokázal.Rád bych doporučil fvě knihy Ch.Potok Putování a ted vyšlá kniha od hlavního německého rabína Kdo jsou to židé spousta otázek bude zodpovězena po přečtení.

čtenář zdrojů 27.7.2007 9:04

autor je trochu zmatený

To by mě tedy opravdu zajímalo, zda se při předávání Nobelovy ceny zjišťuje národnost a náboženské vyznání. Mám pocit, že nikoli. Zjišťuje to jen několik náboženským a nacionálních fanatiků, včetně autora tohoto článku. Einstein byl Žid, Němec i Američan. Ještě, že nebyl stoupencem islámu. To by v tom sčítání majitelů Nobelových cen měl autor článku bordel ještě větší.

Loni jakýsi kretén zničil na Karlově mostě nápis urážející židovské vyznání. Asi to byl muslim, že autore?

Petr H 27.7.2007 8:56

Nakonec je to hezký,

že se tak dojemně shodneme.Jste všichni antisemité a ****** se vždy jen ubližovalo,národy,co měli to potěšení jsou vrození antisemité a když náhodou *** pořádá monstrózní vraždění a genocídu,tak to vlastně nepořádá jako ***,ale jako příslušník daného národa.A vůbec,co je komu do toho,to už přece dáávno bylo,teď se máme všichni rádi a když náhodou nemáme,tak to budeme,to si pište.

čtenář zdrojů 27.7.2007 9:12

Re: Nakonec je to hezký,

no právě. Genocidu nepořádali v Rusku etničtí Židé, ale příslušníci Ruského národa. To je jedno, že byli židovského původu, protože v tomto případě se příslušenství k Židům nepočítá. Ovšem pokud Nobelu cenu dostal německý fyzik Einstein žijící v Americe, pak je potřeba zdůraznit, že to byl Žid, protože v tomto případě se příslušenství počítá.

martin o. 27.7.2007 10:19

Jen věcná poznámečka k Einsteinovi

A. Einstein dostal Nobelovu cenu tusim v roce 1922 (zpětně za rok 1921, protože nobelovská komise se dlouho nemohla shodnout, jestli mu ji dát nebo ne). V té době určitě nežil dlouhodobě v Americe (i když v r. 1921 tam byl na návštěvě) a už vůbec neměl americké občanství. Tenkrát byl ještě něměckým občanem (a možná švýcarským, ale tohle nevím jistě).

Martin

kopretina 27.7.2007 10:16

Re: Pseudokřesťané zostudili Kristův odkaz

V Deuteronomiu čteme "mezi pronárody nenajdeš klid" nějak tak říká Bůh Izraele, národu Izraelskému. To, jak trpěli Židé (Izraelité) v dějinách nemá obdoby. Od středověku až po 20.století.Jenom letmo: 3.5.1096-křižáci obklíčili synagogu ve Spyeru,když se jim podařilo proniknout dovnitř pobili všechny Židy, 15.7.1099 křižáci v Jeruzalémě zmasakrovali židovskou komunitu, 16.-17.3.1190 v Yorku došlo k velkému pozdvižení, kdo neutekl byl zavražděn, 1216- IV. lateránský koncil,papež nařídil veřejné označení Židů a vyčlenění do ghett, 1348- vraždění Židů, lůza obvinila Židy, že trávili studně. V Polsku bylo1648-1658 zabito několik tisíc Židů, těhotným Židovkám byla rozsekávaná břicha. "Církev" by se měla stydět, nechť Luther, Církev, papežové vstanou z hrobu a zapláčou, mají ruce od krve. Ješua nikdy nezpochybňoval, že byl králem Židů, tak jej na kříži tupili, Ježíš Kristus, král Židů, on tento titul přijímal a svůj izraelský lid miloval, kritizoval pouze pokryteckou praxi farizejů, nikdy ne nebeský biblický judaismus.

Dag Badman 27.7.2007 10:28

Re: Re: Pseudokřesťané zostudili Kristův odkaz

Třeba v takovém Deir Yassinu udělali to samé co popisujete Židé Arabům. Máme se kvůli tomu postavit na hlavu?

kopretina 27.7.2007 11:48

Re: Re: Re: Pseudokřesťané zostudili Kristův odkaz

A Arabové dělali na Židy pogromy po celá 20. a 30.léta- 1921=první mohutný protižidovský pogrom ze strany Arabů-několik desítek mrtvých Židů, 1922=další protižidovský pogrom, který zorganizoval Mufti Husejní, 1929=Arabové napadli Židy v Safedu a Hebronu- v Hebronu zabito 133 Židů, přes 400 zraněno, 1936-1938 při arabských násilnostech zabito stovky Židů.

V průběhu II. světové války jeruzalémský muftí Hadž Amin el Husejni pomáhal

vytvořit muslimské jednotky SS o síle 20 tisíc příslušníků, které se účastnily

vraždění Židů v Chorvatsku a Maďarsku. Jugoslávie na něj po válce vydala

zatykač, ale jemu se podařilo uprchnout. Navázal přátelství s SS-Reichsfuehrem Himmlerem, správcem likvidačních táborů, žádal vyhlazení všech Židů! 28.11.1947 Arabové zabili 62 Židů, 13.4.1948 Arabové zabili 77 židovských lékařů a sestřiček! Arabové teror a vraždy proti Židům začali. Takže proč se stavět na hlavu.

No 27.7.2007 16:41

Re: Re: Pseudokřesťané zostudili Kristův odkaz

To, že jen v Evropě ve stejné době zanikli (genocida) např. Gótové a Prusové a čeká to Kašuby a Lužické Srby nikoho nevzrušuje. Vždyť jsou to jen Germánia Slovani.

Kontrolní otázka: Židé se nikdy v žádné muslimské zemi nepřipojili nikdy k protikřesťanským akcím (zabíjení křesťanů)?

kopretina 27.7.2007 17:01

Re: Re: Re: Pseudokřesťané zostudili Kristův odkaz

Ne, nepřipojili.

No 29.7.2007 0:44

Re: Re: Re: Re: Pseudokřesťané zostudili Kristův odkaz

Samozřejmě a Země vznikla 22.9.3760 před Kristem.

Hledajíci 27.7.2007 8:53

Sionismus (Zionism)

Sionismus (Zionism) je nacionalistické hnutí majíci za cíl navrat židovského lidu do jejich vlasti, a znovunabytí židovské moci a nadvlády v Zemi Israel. ----- Symbol Sionismus zavedl v 1890 rakouský Žid Nathan Birnbaum. -----  Zakladatelem politického sionismu je maďarský Žid Theodor Herzl, který ve svém pojednání „Der Judenstaat“, vydaném poprvé v únoru 1896, popsal svoje sny o samostaném státě Židů. Pan Herzl jako důvod k založení židovského státu uvádí vrozenou nenávist Ne-Židů celého světa  k Židům. Protože tato nenávist je vrozená není ji možno odstranit výchovou Ne-Židů, ale pouze přesunutím všech Židů na samostatné území, kde budou žít sami a mít svrchovanou moc.

Zdroj : internetové stránky http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Zionism/zionism.html , založené a udržované The The American-Israeli Cooperative Enteprise AICE.  AICE byla založena 1993 jako nevydělečná organizace, majíci za cíl udržení vztahů mezi USA a Israel, které jsou pro Israel životně důležité. Informace o současném Sionismu lze najít na http://www.doingzionism.org.il/ Na internetu je i několik stránek, založených a udržovaných Židy žijícich mimo Israel a částěcně nesouhlasícich s politikou státu Israel.

Doporučuje vřele všem, kteři chtějí trochu pochopit problémy Israele a i muslímského terorismu, výše uvedené stránky si důkladně prostudovat. Pravda pan Olšera je pouze jednou z nespočetného množství pravd. 

Na internetu je i několik stránek, založených a udržovaných Židy žijícich mimo Israel a částěcně nesouhlasícich s politikou státu Israel.

Doporučuje vřele všem, kteři chtějí trochu pochopit problémy Israele a i muslímského terorismu, výše uvedené stránky si důkladně prostudovat. Pravda pan Olšera je pouze jednou z nespočetného množství pravd. 

Historik 27.7.2007 9:53

Re: Sionismus (Zionism)

A skutečně nechápu, proč těm, kteří evidentně Židy mezi sebou nechtějí, vadí jejich stěhování do Izraele. To už je přímo patologické.

Mimochodem, zajímalo by mě, kdo držel ochrannou ruku nad Velkým jeruzalémským muftím Hussainím (dožil pokojně v Libanonu), ačkoliv o jeho vydání za "činnost" jím vybudovaných SS divizí Kama a Handžar (vraždily hlavně Srby ale i Židy a Cikány) žádala Jugoslávie.

Šnek 27.7.2007 8:37

Na okraj.

Ve jménu českého jazyka, sjednoťme se!

Židé jsou totéž co slované, papuánci, černoši atd. atd. Píší se tedy s malým ž. Nebo že bych se pletl?

Dag Badman 27.7.2007 8:57

Re: Na okraj.

Židé jako příslušníci národa se píší s velkým Ž. Židé jako příslušníci náboženské skupiny se píší s malým ž (s výjimkou začátku věty).

Karel Dvořáček 27.7.2007 9:01

Re: Na okraj.

Pleteš se, a pleteš koše s baňama:-)

1. Slovan, Germán, Apač, Čech, Žid, to jsou příslušníci kmenů, národů, států. S velkým písmenem.

2. S malým písmene je žid, muslim, křesťan, hinduista, mohamedán, poturčenec příslušník nějakého náboženství. Popř. taky bezvěrec nebo ateista.

3. Opět s malým písmenem černoch (též afroameričan), běloch jako příslušník rasy (aniž jsme rasisté). Viz Slovník spisovné češtiny.

Zdar!

Šnek 27.7.2007 10:12

Re: Re: Na okraj.

V textu, o kterém zde mluvíme, je následující: co by potom museli dělat Židé...

Jelikož neexistuje žádný židovský stát, ale pouze stát Izrael, zdá se mi, že mám přece jen pravdu. Budu tedy psát Izraelec, případně Izraelita s velkým, ale žid s malým.

Jinak to spíš ale vypadá, že pokud se vysloví žid, je člověk povinen udělat velký, pravoslavný kříž a hluboce se uklonit.

kopretina 27.7.2007 10:21

Re: Re: Re: Na okraj.

Žid neboli Judejec je potomek z 12 izraelských (židovských) kmenů, Žid je příslušník národa a píšeme s velkým Ž.

A jinak Vaši ironii nechápu, Židé jen chtějí v klidu žít, bez pogromů a pronásledování, klanět se máme pouze Bohu, NIKOLIV lidem.

Kolemjdoucí (J.Š.) 27.7.2007 8:20

Kdo ví, kde je pravda? - 2

„...Příznačný je taký vztah amerického tisku  k otázce genocidy evropských Židů. Po tiskové konferenci 24.11.1942 ve Washingtonu, na níž bylo oznámeno, že se Hitler rozhodl vyhubit evropské Židy a že jich mezitím už na dva miliony povraždil, objevily se v čelných amerických novinách Washington Post a The New york Times pouze kratičké, nevýrazné zprávy, ač byly oba orgány v rukou židovských vydavatelů. Americký vládní Office of War Information se o vyhlazování evropských Židů nezmínil nikdy ani slovem.“ Rio Preisner: Amerikana II, str.714.

Mejla 27.7.2007 8:31

Re: Kdo ví, kde je pravda? - Není to tak jednoduché. Zprávy o vyvražďování lidí (opravdu nejen Židů, i Nežidé jsou lidé),

byly tak neuvěřitelné, že trvalo dlouho jejich hodnocení. Kromě toho i možnosti západních Spojenců byly omezené a to bylo hlavní příčinou, proč Osvětim nebyla bombardována. Bohužel jiným případem je Varšavské povstání, podněcované i Sovětským Svazem a poté ponechané německé likvidaci, přestože Rudá Armáda byla nedaleko - SSSR potřeboval mít Polsko co nejslabší.

Stanislav 27.7.2007 8:50

Re: Re: Kdo ví, kde je pravda? - Není to tak jednoduché. Zprávy o vyvražďování lidí (opravdu nejen Židů, i Nežidé jsou lidé),

Opravdu je  to nepochopitelné. Stačilo by jedno bombardování a všechno by skončilo ani ne tak kvůli tomu, že by plynové komory a krematoria nešlo opravit, ale proto, že by si němci resp. fašisté uvědomili, že svět o tom co provádějí ví a že je za to trest nemine. Nad touto otázkou jsem mnohokrát přemýšlel, ale nic jsem nevymyslel. Je sice pravda, že židé jsou mezi sebou  dost hašteřiví, ale tady šlo přece o zastavení plánovitého  masového vyvražďování... 

Historik 27.7.2007 9:23

S těmi nacistickými zvěrstvy je to jako v té pohádce o pasáčkovi, který křičel "vlk"

tak dlouho, že když vlk skutečně přišel, nikdo mu nevěřil. V době WW1 propaganda obou stran chrlila výmysly o zvěrstvech protivníka, takže zprávám o zvěrstvech Hitlera pak už málokdo věřil. Známá teze že "Američané uvěřili v existenci nacistických koncentráků až tehdy, když roku 1945 jejich armáda některé z nich osvobodila" má tento původ.

A dokonce i my jsme při vlastních zkušenostech s komunismem byli někdy šokováni, když jsme se dozvídali, jak hrůzné byly poměry v Stalinově SSSR ale i v SSSR jeho následovníků. Někteří to nechápou dodnes a spíše jsou schopni uvěřit v "zaostalost a hloupost" Rusů.

Kolemjdoucí (J.Š.) 27.7.2007 8:19

Kdo ví, kde je pravda? - 1

„…v článku ve Village Voice 18.121984 (autor Sol Stern) se lze dočíst, že v létě 1944 žádali reprezentanti židovstva v USA, aby američtí letci bombardovali Osvětim. Americká vláda měla tenkrát v rukou přesný plán koncentráku a věděla také o plynových komorách. Rooseveltova vláda však odmítla podniknout jakoukoli akci tohoto druhu. Přitom americké letectvo bombardovalo objekty ve vzdálenosti osm kilometrů od Osvětimi.

Stern se v článku kromě toho rozepisuje o skutečných příčinách odmítavého postoje rooseveltovy vlády k účinným akcím proti nacionálně socialistické likvidaci Židů. K první příčině patří kupodivu řada židovských poradců v Rooseveltově kabinetu, např. Herbert Lehman, Bernard Baruch, Felix Frankfurter, kteří k celé věci mlčeli. Nečinnost ministerstva zahraničí pak omlouval v Kongresu  Sol Bloom, předseda parlamentní komise pro zahraniční styky. Ve věcech židovských měl však na Roosevelta největší přímý vliv Samuel Rosenman, prezidentův zvláštní poradce, který vytrvale naléhal, aby si vláda nevšímala úpěnlivých žádostí o záchranu evropských Židů…“ Rio Preisner: Amerikana II, str.713-714.

Lubomir Ptáček 27.7.2007 8:05

Woody Allen

Woody Allen jednou řekl, když slyším Wagnerovu hudbu, mám chuť obsadit Polsko.

StandaU 27.7.2007 8:03

Dobrý den,

Židem je ten, který se jim cítí a nikdo jiny. Ani konvertita není pokládán za Žida i když měl  židovskou matku.

Nevytvářejte problém, kde není.

ceskej Honza 27.7.2007 7:46

je to nábozenství, nebo jiná lidská blbost?

zásti proti zidum jsem nikdy nerozumel a nechápal ji. Kazdému myslícímu dojde, ze nikoli zidé, ale naopak jejich odpurci, byli odnepameti hrozbou veskeré civilisaci. Je to nábozenství, nebo jiná lidská blbost, napr. závist, která proti zidum neustále burcuje?

Dag Badman 27.7.2007 9:01

Re: je to nábozenství, nebo jiná lidská blbost?

Taky by to mohly být zkušenosti... ;-)