2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mgr. Milda 3.10.2009 21:40

Re: Jako Dr.-Ing., absolvent ČVUT a RWTH v Aachen vám sděluji,

ale samozřejmě, pořadí je libovolné. Chtěl jsem pouze sdělit, že nelze provozovat teorii bez znalosti praxe.

R 3.10.2009 21:38

Re: Naopak

Třeba to jsou ti, co studovali jako já.  Jakékoliv učivo, biflování pro školu včetně domácích úkolů vyřídili o přestávkách ve škole nebo v hodinách a doma nebo v zájmových kroužcích studovali to, co je zajímalo a to úplně nezávisle na školních osnovách.

Přiznám se ale, že já jsem to provozoval spíš proto, že doma jsem se k nějakému učení nikdy pořádně nepřinutil .  A taky zas tak moc dobře mně to ve škole nešlo.:-/

Jura Jurax 3.10.2009 21:38

Re: Víte,

R^R^R^

Jura Jurax 3.10.2009 21:37

Re: "Podívejte se, pane učiteli,

No, blbí rodiče mají ještě blbější děti - něco geny, něco výchova a rodičovský příklad ... ;-)

Jura Jurax 3.10.2009 21:35

Re: Vzdělání bez ceny

Anebo géniové jako Gross, co vyštudovali majíce jako vedlejšák post premiéra a předsedy socanů ;-)

R 3.10.2009 21:31

Re: Vzdělání bez ceny

Já bych řekl, že hodně z těch dlouhodobě "studujících" jsou obyčejní OSVČ, kteří prostě jen využívali studentské daňové úlevy a úlevy na odvodech sociálce  a nestudovali.

R 3.10.2009 21:23

Re: Jako Dr.-Ing., absolvent ČVUT a RWTH v Aachen vám sděluji,

Svoje znalosti, schopnosti a svou práci musíte nakonec někomu prodat, abyste za to získal peníze. Na škole jako třeba asistent ji prodáváte vyučujícím, to znamená lidem ve stejné kategorii, ke kterým jste chodil předchozí třeba 4 roky na přednášky a na zkoušky, tudíž máte v tom "prodeji"  dá se říct ty 4 roky praxi.  Čím dál víc od školy a blíž k výrobě, tím častěji prodáváte svou práci lidem mimo svou kategorii, různým nižším technikům až dělníkům s minimálním vzděláním.  Musíte je přesvědčit, že dostávají v rámci možností to nejlepší, co mohou od vás  dostat a za to vás platí nadřízení manažeři a podnikatelé sice většinou úspěšní, ale ve vašem technickém oboru třeba laici a ty zase musíte přesvědčit, že si svůj plat zasloužíte.  A to je právě ta praxe a znalost výroby, kterou se to dělá.

Apea 3.10.2009 20:34

Re: Inženýři lidských duší

Kupodivu je to přeci jen trochu jinak, v ČR bych se výsledkem 100 nechlubila, byla bych pod místním průměrem. To, že sto odpovídá nějaké střední hodnotě je ideál, fakticky záleží na tom, kde a kdy byly testy kalibrovány.

Ale k meritu otázky. S IQ těch, co jsou na středních školách taková potíž není. Větší je s volními vlastnostmi a tím, co si přinesou z rodiny - a také s tím, jak je rodina podporuje. V ledačems by z těch dnešních žáků mohly střední školy dostat víc (s jinými prostředky a s jinou atmosférou ve školách, dobrých učitelů je kupodivu víc, než by člověk při pohledu zvenčí řekl) a nebála bych se těch osmdesáti procent na startu. Ale pak se musí počítat s dost velkou úmrtností a nesmí se ji předcházet snižováním nároků.

Franc 3.10.2009 20:32

Vzdělání bez ceny

se, jak vidět na příkladu právnické fakulty v Plzni , blížíme mílovými kroky. Příjmačky bez pravidel asi podle ksichtu nebo se stranickou knížkou, studium nekonečné až 13 let, student nemusí udělat ani jednu zkoušku a postupuje do dalšího ročníku. Diplomka se opíše, když se na to příjde, tak se ztratí. Vedení katedry jde studentům příkladem. Tak co ještě chceme? Bude si někdo v budoucnu takových vysokoškoláků vážit a zaměstnávat je? Nejhorší je, že se s tím svezou i všichni ostatní. Už dnešní maturity jsou nastaveny tak, aby je udělal i ten poslední blb a kantoři jsou u zkoušky spocení až na podolku, aby z něho alespoň něco vypáčili. Maturity jsou zcela zdegradované a nyní stejný proces čeká vysoké školství. Dokud někdo nahoře nepochopí, že VŠ nemůže mít každý blb, který si zamane, podobně jako maturitu v určité obtížnosti nemusí mít každý. Až se stane, že u maturity vylítne 15-20% studentů (jako třeba ve Francii, kde má maturita ještě vážnost), konečně se začne něco zlepšovat. Jestliže bude u maturity "odpad", studentík pochopí, že za podstoupenou dřinu má jeho maturitní vysvědčení cenu. Momentálně je to cár papíru.

Pavel 3.10.2009 20:02

Re: Princip relevantnosti vzdělání pro budoucnost

Nechápete.

Pavel 3.10.2009 19:48

Re: Princip relevantnosti vzdělání pro budoucnost

Nabiflovaná slovíčka jsou k ničemu. Když se nabiflujete dvojice českých a cizích slovíček, tak to bude mít dva důsledky:

1. Budete stát a říkat si "sakra jak se řekne auto? Jo, aha!" a v hlavě mechanicky konstruovat větu, v tom horším případě mechanicky překládat větu z češtiny do x.

2. Málokdy si ona dvojice slovíček opravdu odpovídá. Výsledek může být někdy naprosto nesrozumitelný.

Biflování čehokoli v jazyce je k ničemu. Jazyk si musíte zažít a zautomatizovat, abyste ho používal stejným způsobem jako váš rodný jazyk. To prostě nějakým biflováním slovíček po večerech nedoženete. Z lidí co to nepochopili, jsou "věční začátečníci" co "na jazyk nemají buňky".

portwyn 3.10.2009 19:38

Re: Není řeč o "hodně dávno"

Způsob ano - ale jde o to, že se zhoršila spolupráce druhé strany. Učitel dejme tomu chce vědomost "Francie má asi 60 milionů lidí", jenže dítě není ochotno se tohle naučit...takže vzdělání stejně není, protože výuky musí mít adresáta, který je ochoten nechat se vzdělávat.

Jiný příklad: často povoluji dětem o písemkách z fyziky otevřený sešit, aby si mohly najít vzorečky. Jenže co je to platné, když (některé) nejsou ochotny se naučit, že to "P" znamená výkon a že to vyjde ve wattech. Pak je vzorec k ničemu...leda že bych jim místo úlohy z reality dal "vzorečkovou" úlohu, kdy bych zadal rovnou značky veličin (jenže to je fyzika k pr.du).

Mimochodem: netvrdím, že se už vůbec neučí zbytečná fakta. Ale častější případ je, že naopak potřebné faktické znalosti (nutný základ) chybí.

Pavel 3.10.2009 19:37

Re: Uplný souhlas

To není nepochopení, to je fakt.

Patron Divný 3.10.2009 19:29

Re: Není řeč o "hodně dávno"

Ale vy teď vlastně tvrdíte, že způsob výuky se zlepšil. To je dobře.

Patron Divný 3.10.2009 19:26

Re: Naopak

Tak teď už tomu vůbec nerozumím. Jsou naše školy dobré nebo špatné?

portwyn 3.10.2009 19:12

Není řeč o "hodně dávno"

článek je o současném školství. Až bude článek o Fabiích, taky jistě nebudete argumentovat tím, že 120-ka hodně čoudila...

1) Nevěřím tomu, že by normální učitel dnes poslal dítě sednout za Vámi popsanou chybu - a už vůbec ne s koulí.

2) Kdyby to už udělal, okamžitě přiletí do školy rodiče a budou si stěžovat u ředitele.

3) A mimochodem - to od něj opravdu byla pitomost. Dnešní zeměpisář by byl šťasten, že vůbec víte, co je to Seina.

pás 3.10.2009 19:12

Re: Toto je jen součást plánu na likvidaci evropské vzdělanosti.

Pardon,...ti...

pás 3.10.2009 19:11

Re: Toto je jen součást plánu na likvidaci evropské vzdělanosti.

A proto tolik našich mladých a schopných,vysokoškolsky vzdělaných lidí pracuje v zahraničních firmách v České republice i v zahraničí?Z vlastní zkušenosti vím,že to nejsou Ti,u kterých se převážně praktikovala "  škola hrou ".Naopak,tvrdě na sobě pracovali.

R 3.10.2009 19:08

Re: Stav školství je dán tím

1) No, u nás už nejméně 10 let si středoškolák absolvent u počítače s kreslicím programem ani neškrtne. Maximálně ho přijmou k tiskárně, aby do ní zakládal papíry a tisknul výkresy. Jinak na šrouby a závity už jsou dnes v každém kreslicím programu hotové moduly, takže pro dobrého vysokoškoláka to je práce na nějakou minutku. Horší vysokoškolák se v tom na začátku plácá a trvá mu to klidně hodinku.  A u takových jednoduchých komponent a jako nějaký kreslič otrockých jednoduchých detailů pro své kolegy potom může zůstat až do důchodu.

2)Každý jednou musí začít a taková v podstatě jednoduchá věc, jako jsou závity, na kterých se na toho moc zkazit nedá, jsou na to dobré. A kvalitní technik či konstruktér musí umět dobře komunikovat i s těmi dělníky s nižším vzděláním, protože to jsou právě ti, co jeho výplody uvádějí do praxe. Když to nebudou dělat dobře, mohou úplně zmařit jakkoliv kvalitní řešení, co ten vysokoškolák vytvoří. A když se jich nebude umět správně zeptat, nedoví se ani proč.

3) Tady na severní Moravě je plat vysokoškoláka technika od cca 15 tisíc, 30 tisíc dostávají jen ti nejlepší s dlouhou praxí a to ještě v těch firmách, co tu dlouhou praxi a zkušenosti dokáží ocenit.

portwyn 3.10.2009 19:08

Re: Víte,

No, kdo ji skutečně poctivě bifloval, tak ví, že v US angličtině je billion něco jiného než v UK angličtině. A kdo poctivě bifloval zeměpis ví, že na Zemi je asi 6 miliard (ne bilionů) obyvatel, tak takovou pitomost nenapíše. Nojo, já vím, proč by vlastně mělo vadit, že si někdo plete biliony s miliardami...hlavně že víme, kdo je Tereza Kerndlová a s kým chodí :-P

pás 3.10.2009 19:06

Re: Naopak

Jak potom vysvětlíte úspěchy našich studsentů v mezistátních soutěžích?A co Vám například říká např.gymnaziální akce Fyzika před radnicí?

Bánší 3.10.2009 19:02

Toto je jen součást plánu na likvidaci evropské vzdělanosti.

Nejdříve se sem natahá sběř z celého světa a pak se ze škol udělají centra zábavy. No brain, no pain, jak se říká v anglofonním světě.

Maturita bude za barvu pleti a jako bonus se přidá vysokoškolský diplom za schopnost číst, ovšem bez porozumění textu. Vzdělání příšerně upadalo už celé minulé století a dnes už jsou diplomy prakticky bezcenné. O maturitě raději nemluvě.

pás 3.10.2009 18:59

Re: Uplný souhlas

Naopak,narosté nepochopení," o čem je řeč."

Patron Divný 3.10.2009 18:58

Re: Víte,

Když pomineme rodiče a novináře, tak co to biflováni doopravdy je? Pokusím se o příklad.

Je to už hodně dávno, ale dodnes si vzpomínám, jak jsem byl jednou na základce tažen ze zeměpisu. Téma: Francie. Ukázat ji na mapě, hlavní město, rozloha, počet obyvatel atd. No, a já jsem ta dvě čísílka, rozlohu a počet obyvatel, trochu popletl. Chyba byla řádu jednotek procent, protože jsem měl jakési ponětí o tom, jak je ta země velká, ale stačilo to k tomu. abych si šel sednout s koulí. Protože požadavek byl odhrkat přesně ta čísla, která jsou napsána v učebnici.

Tak tomu já, prosím pěkně, říkám biflování. Trojčlence ne, její znalost by mnoha lidem (včetně některých "otitulovaných") velmi prospěla.

Jenda 3.10.2009 18:56

Re: Princip relevantnosti vzdělání pro budoucnost

Pokud se ovsem slovicka nenabiflujete, tak budete citlive vytvaret vety ... z tech padesati slovicek co vam shodou okolnosti uvizly v hlave.

Jenda 3.10.2009 18:55

Re: Pořádek ve školních brašnách???

Ono tedy abych rekl pravdu ... co je vam do toho co a jak usporadane maji skolaci v brasnach?

Jenda 3.10.2009 18:53

Re: Stav školství je dán tím

A ta nadeje je tim mensi cim vic se snazime zlepsovat statistiku. Kdyz maji vsichni vysokou, tak nemuzete predpokladat nic.

Nikoloki 3.10.2009 18:52

Re: Víte,

Jen jestli tu miliardu a bilion nezaměnují hlavně ti, kteří pilně biflovali angličtinu ;-) ...

portwyn 3.10.2009 18:48

"Podívejte se, pane učiteli,

a k čemu jim bude ta vaše matematika? Stejně u sebe pořád mají mobila s kalkulačkou." (Matka s ekonomickým vzděláním k učiteli svého syna.)

Vysvětlení, že matematika je spíš trénink logiky a myšlení odmítla s tím, že jí matematika nikdy nešla a taky se má dobře.

Jenda 3.10.2009 18:48

Re: Naopak

Problem byvalo tupe biflovani! V soucasne dobe uz je vetsinou problem prave opacny.

Ode zdi ke zdi.