19.3.2024 | Svátek má Josef


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Udavači našich dní

Opakovaně se v médiích či od spoluobčanů doslýchám o nemalém množství „protiepidemiologických“ oznamovatelů nejrůznějších přestupků a porušování vládních pravidel. Občas se tím někteří veřejně chlubí a ve svých očích oznamují téměř hrdinský čin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Brecík 2.3.2021 8:55

No, Bendíku - Zagoogluj. Udavači v USA. A zjisti si situaci na Západě. Tam nemají udavače. Tam mají jen zodpovědné občany, kteří chrání majetek a právo rychlým, spolehlivým hlášením.EU

P. Vandas 1.3.2021 23:17

Pane Bendo, dobře jste to pojmenoval. Též si to o udavačích myslím.:-):-):-)

V. Pavelka 1.3.2021 21:33

Moralizování páně Bendy kulhá na všechny čtyři ,možná že není daleko od potřeby Liberál Socialistů , zničit Zlo a Nenávist a vykázat to všechno i s "práskáním všeho druhu", na nějaké smetiště , a potom štastně vydechout v očištěné až božské společnosti !?

V. Cícha 1.3.2021 20:39

Žalovníkům jsme se posmívali už jako děti.... Žalovníček žaluje, pod postelí maluje ...

J. Urban 1.3.2021 20:39

Tak pan je politik. A kdyz nekdo poukaze na pra§arny politiku, je to pochopitelne mooooc spatne.

D. Černá 1.3.2021 19:46

Udávejte jako udavač č. 25082 a tupá lůza vás bude milovat a volit.

V. Čermák 1.3.2021 19:08

Tak dobré "udavčství " je takové, pomůžu-li tím dobré věci. Zlým "udavačstvím" pomůžu zlé věci. Názory na dobro a zlo jsou samozřejmě subjektivní, ale i tak Benda kecá, jako často...;-D

J. Ptáček 1.3.2021 17:41

Řekněme, že zjistím, že někdo, koho znám, podvádí v přiznáváni daní a já ho "udám". Vypadá to jako odporný čin. Ale rozpitvejme si to. On platí státu nižší daně než by měl, v důsledku čehož já, v nějaké historické době, budu platit větší daň, neb stát nám je zvýší, a to proto, že musí prostě určitou sumu vybrat na společné statky. Takže já vlastně chráním spravedlivě hlavně sebe a není mi jasné jak poslanec Benda, člen ODS, se může hlásit k pravicové politice, která říká: postarej se hlavně o sebe (tím se částečně postaráš i o ty druhé). Takovýto článek bych čekal snad od člena nějaké levicové strany. Ale od pravičáka Bendy ...?

J. Hajský 1.3.2021 18:53

R^

V. Podracký 1.3.2021 17:40

Udavačstvím lze oznamování přečinu bez problému nazývat pouze v represivních režimech, tedy tam, kde režim čin zakazuje pro "svůj prospěch". Oznamovat v režimu, kde čin je namířen proti veřejnému zájmu a poškozuje druhé lidi, je správné. Toto rozlišení je zásadní a jak vidět panu poslanci to není jasné.

J. Urban 1.3.2021 20:41

Ono mu to je asi jasne, ale nevoni mu to. Ostatne je z ODS.

K. Kovařovic 1.3.2021 16:50

Marek Benda rozvíjí myšlenky .... to je událost ! On má myšlenky ? 8-o

V. Pavelka 1.3.2021 21:53

Vypadá to spíše na zasmradění , nikdo neví co se dělo lidem kteří drtivé většině byli nuceni práskat za komančů , ale je neskutečné svinstvo, že veřejnost zneužívá možnosti o které se jen doslechla k veřejnému šikanování , a veřejnému zvracení svých pocitů. Právě politici jako Benda by měli řvát , aby se to lidem nedělo !

J. Ptáček 1.3.2021 16:36

Myslím, že jako udavačstí jsou považována "oznámení" pouze v represivních režimech. Bonzování nacistům, komunistům nebo i za Rakouska-Uherska. V demokratickém režimu je tomu jinak, na západě takové označují za whistle-blowery (pískače na píšťalku) bez hanlivého odéru.

J. Jurax 1.3.2021 15:14

Ono je to složité.

Odpovědný a zákonů dbalý člověk upozorní veřejně a s podpisem. Geroj s postavou Ramba a psychickým vybavením samuraje případně sám zakročí. Kdežto sprostý udavač oznámí pokoutně a anonymně.

Technicky vzato je v obou případech dosaženo kýženého výsledku - kompetentní orgány jsou upozorněny na nezákonnou aktivitu a mohou případně konat.

Problém je spíš v tom, co je zákonem určeno jako nezákonné - jestli nejde o hovadinu obecně uznanou nebo třeba jen o zákaz pobuřující všeliké aktivisty. Nebo dokonce o zjevnou, leč zákonnou sviňárnu. A kdy, přesněji v jakém bodě časoprostoru lze tu zákonem žádanou hovadinu charakterizovat za obecně uznanou. Totéž ostatně platí o té zákonné sviňárně. Ale to by byla jiná diskuze.

V. Kuhaj 1.3.2021 15:57

No prostě udávat se nemá, ale říct se to musí.;-D

J. Novotny 1.3.2021 15:14

Tak třeba ve Švýcarsku se porušení pravidel hlásí. Protože se na těch pravidlech demokraticky dohodli. Ale to kopyto z Parlamentu vybízí k přehlížení porušování pravidel, na tvoření kterých se samo podílí. To docela vysvětluje, proč to u nás s Covidem vypadá tak, jak to vypadá.

P. Nemec 1.3.2021 17:30

R^

V. Církva 1.3.2021 20:28

R^

J. Urban 1.3.2021 20:40

jj... a nejen s covidem!

V. Novák 1.3.2021 15:00

Práskači pohrdáte - pokud to nejsou VAŠI práskači...

V. Čermák 1.3.2021 19:13

;-D

J. Jurax 1.3.2021 14:32

Ano.

Jak se říká - udávat se nemá, ale hlásit by se to mělo.

V. Kuhaj 1.3.2021 15:58

Kúúúrňa, tohle jsem přehlédl, pardon.

P. Vlk 1.3.2021 14:18

Ano, jako češi máme s udáváním své zkušenosti. Zcela souhlasím, chtělo by s tím něco udělat. Co takhle pane poslanče způsobit, aby byla policii ČR odebrána povinnost každé anonymní podání vyštřit, jako by bylo podepsané. Doposud tu povinnost mají. A PSP ČR je tou správnou institucí, kde začít. To najedou PČR odpadne spousta nesmyslné agendy. Tak, prosím, vyhrnout rukávy a do toho.

J. Jurax 1.3.2021 15:17

To máte těžký. Když třeba anonymně bomznu, že někdo jede po dálnici v protisměru ...

J. Kolínský 1.3.2021 14:09

Celoživotní posranec, autor náhubkového bonzáckého zákona, nám káže, ubožák- modrá straka!8-o

J. Makovec 1.3.2021 13:54

Dobrý postřeh byl o občanské nestatečnosti , ale samotné "udávání" je jinak vždy otázkou úhlu pohledu a také toho na jaké straně barikády "udavač" nebo "uvědomělý občan" stojí. Je udavač ten kdo upozorní třeba na to , že sousedovi někdo cizí vlezl do domu ? Z pohledu galérky je to samozřejmě práskač...Je, ale udavač když někdo upozorní na to , že někdo nedodržuje zákon ... ? To už tak jednoduché není ...Záleží jaký je vztah nejširší veřejnosti k tomuto zákonu ... Pokud je zákon neoblíben, prosazen trochu na sílu a není na něm všobecný konsensus pak je ten kdo upozorní ne jeho porušování s chutí označen za udavače ...

V. Kain 1.3.2021 13:30

Tato současná doba povinost nosit roušky takřka všude mimo přírody nahrává udavačům.Jsou to většinou starší lidé kteří si libovali v socialismu a dnešní doba je pro ně frustrující.

V. Pavelka 1.3.2021 22:31

Stačí aby ve frontě u pokladny sámošky , se na vás nalepil ze zadu ze spadlou půl rouškou půl metru občan a upozorníte ho a je morálně volní problém na světě . Je to všechno jen Herakleituv "SPOR", co vládne světu lidí !