1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Táta, máma, já – jaký smysl má tradiční rodina?

K této polemice mě navedl Astonův text Právo na mateřství ze dne 28.4.2017 (zde). Zmíněný úvodník je reakcí na zamítnutí zákona, který mimo jiné navrhoval legalizovat umělé oplodnění žen bez partnera.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Portwyn 15.5.2017 12:16

Rodina jako terč

pro marxisty, protože "rozbít buržoazní rodinu znamená odstranit vykořisťování uvnitř rodiny". Rodina jako terč pro modernisty, protože "to je přece starý" a "dneska, v 21. století, už není středověk". Rodina jako terč pro fanatiky ateismu, protože rodinu podporuje církev. Rodina jako terč pro zaměstnavatele, protože jedinec nevázaný rodinou je flexibilnější. Rodina jako terč pro prodejce, protože leccos z toho, co stačí rodině jednou, musí mít dva single dvakrát. Rodina jako terč pro stoupence státní péče, protože matky samoživitelky jsou na stát odkázané. Rodina jako terč pro feministky, protože pojem "otec" je třeba vygumovat z dějin. Rodina jako terč pro "neziskové" organizace, protože se o hejno zmatených a opuštěných dá za přiměřený poplatek pečovat. Rodina jako terč pro liberály, protože jednotlivci omezuje absolutní svobodu jednání. Rodina jako terč pro finanční sektor, protože osaměle žijící matky mají většinou jen nepatrné rezervy a musí si půjčovat.

Souběh zájmů skupin, které mají jinak zájmy úplně protikladné. Trochu moc nepřátel na jednu společenskou instituci.

P. Portwyn 15.5.2017 12:03

Re: Možná by stačilo

Myslím, že by se situace výrazně změnila k lepšímu.

P. Portwyn 15.5.2017 12:01

Re: Nárok na svobodu má jen ten, kdo dostojí povinnostem

Souhlas.

F. Houžňák 15.5.2017 11:40

Potíž s vámi pokrokovými ateisty je ta,

že koncept Pánaboha, vzatý čistě naturalisticky, nechápete či nechcete chápat. A pak najednou, když vás váš partner nakope do zadku, se dovoláváte křesťanských ctností. Osobně jsem zažil u mého známého, takto pokrokového ateisty, nenávidějícího křesťany a židy a milujícího mohamedány, kteří ovšem lidi, jako je on, nazývají "a stinking turd", aby se mu za jeho sympatie po mohamedánsku odvděčili.

F. Houžňák 15.5.2017 11:35

Ano, Němci pro tento styl života, resp. pro lidi,

co ho praktikují, vymysleli dokonce speciální slovo: Lebensabschnittsgefährte. Tedy souputník jedné části života, když to přeložíme. Pořídit si souputníka (po nerudovsku soudruha), užít si a zase ho opustit či odhodit, to je ideál moderního levicového Němce.

M. Bílý 15.5.2017 11:25

Re: J. Jurax (1:14)

I Já s Vámi (jako obvykle) souhlasím. Dnes máme den rodin, jenže nechápu proč ho stát vyhlašuje, když dělá spoustu věcí pro to, aby ji zničil.

Vyrostl jsem v dokonalé rodině a žil jsem v manželství bez problémů 65 let. I to je důvod, proč jsem se svým životem spokojený a za něj vděčný.

A. Bocek 15.5.2017 10:35

Doba je zlá,

je bezdrátová, bezkontaktní, bezzodpovědnosti, bezbarvá a bezduchá. A tak mladý krocánek cokoliv o sobě vyhudrá na fejsu ,místo aby čapl svou družku za ruku a šel s ní do sena.

P. Smatlak 15.5.2017 9:49

Re: Nárok na svobodu má jen ten, kdo dostojí povinnostem

Máš moje velké ano a více se nebudu rozepisovt,protože jsi napsal vše co si také myslím..A jestli už neplatí,že rodina je základ a to nejen státu tak pochybuji o lidském rozumu,slušnosti a o tom,že jsme ještě homo sapiens.

M. Krátký 15.5.2017 8:35

Moje trocha do mlýna

jeví se mi to takto : husičky na vdávání se chtějí také zalíbit svému okolí tím, že řada z nich půjde životem na základě ocenění od svých kamarádek - taky husiček a tak zůstávají single aby celému světu ukázaly, že na to manžela nepotřebují a socdávky samoživitelky také nejsou k zahození. A mladým krocánkům to takto taky náramě vyhovuje, když se před svými kamarády mohou pochlubit jak jsou nezávislí a život jde dál. A parnerský sex - ten jim už vůbec nechybí - stejně se ve společnosti více věnují monitorům své kapesní kanceláře než diskusím mezi sebou.

A. Bocek 15.5.2017 8:34

Chceme-li klasickou rodinu,

podpořme její mezigenerační solidaritu. Nechť se výše důchodu odvíjí od počtu pracujících dobře vychovaných dětí. Pokud bude váš důchod určen od státu a stát jako suma našich daní nebude mít poplatníky nebude stát a nebude důchod. Jako daňový poplatník odmítám platit důchod singlům, bezdětným G-L párům a dalším jejichž generační stopa je nulová.

F. Vejr 15.5.2017 8:28

Re: Nárok na svobodu má jen ten, kdo dostojí povinnostem

Také souhlasím s článkem i příspěvkem. Neuvážené vztahy by neměli být kryty státními penězi, ale zvýhodnit by se měli jen rodiny sezdané, tak že by neplatily třeba daň z příjmu aj.

Dnes se páry i neberou z důvodu aby matka dostala peníze jako samoživitelka.

Výchova v rodině je nezastupitelná, kde to skřípe tak se to projeví v dalším životě.

R. Langer 15.5.2017 8:11

Pánubohu je nějaké manželství úplně u pérdele, ten má jinačí starosti... :-P

M. Polláková 15.5.2017 7:38

Re: Nárok na svobodu má jen ten, kdo dostojí povinnostem

ano souhlasím

P. Boublíková 15.5.2017 5:13

Co hypotéka spojila, člověk nerozlučuj

Dneska to funguje spíš takhle.

J. Novak 15.5.2017 4:23

Možná by stačilo

Možná by k tomu, aby se opět více uzavíraly rodinné svazky stačilo, kdyby ti, kteří spolu tento svazek uzavřou a mají děti na tom byli ekonomicky lépe než ti, kteří tak neučiní, jako tomu dnes je.

J. Švub 15.5.2017 3:40

Děkuji, že jste...

...to napsala i za mne. Včetně toho závěru. Pán Bůh je rozhodně ten, komu se život muže a ženy v manželství líbí a manželství to prospívá.

J. Jurax 15.5.2017 1:14

Nárok na svobodu má jen ten, kdo dostojí povinnostem

Psáno v článku, že dnešní doba klade důraz na individualitu a svobodu člověka. To jsou hezké věci, ovšem tento důraz špatně interpretovaný zároveň bagatelizuje smysl pro povinnost, pro překonávání překážek, odpovědnost a pro podrobení se nezbytné kázni.

Ad rodina - to je celkem osvědčený způsob, jak nejen zplodit, ale hlavně hmotně zabezpečit a patřičně vychovat děti a poskytnout jim nejlepší možné vzdělání. A to zabezpečení, výchova a poskytnutí vzdělání jsou věci z kategorie povinnosti, tudíž vysoce nadřazené individualitě a svobodě člověka. Poněvadž stabilita rodiny je pak nutným předpokladem splnění těchto povinností, je současné módní zpochybňování tradiční rodiny zcestné. Jistě, i v neúplných nebo všelijak poflikovaných vztazích rodičů, macech a otčímů můžou vyrůst dobře vychované a šťastné děti. Ale je to těžší najmě pro ty děti a pravděpodobnost úspěchu je nižší.

Rodina sice může fungovat nestvrzena papírem, ale přece jen ten papír je stvrzení závazku, který mám dodržovat, pokud to jenom trochu půjde. Ovšem závazků, jež by omezily jejich individualitu a svobodu tolik vyzdvihovanou se slaboši i slabošky bojí. Ten papír jistým způsobem usnadňuje život a naopak ztěžuje rozchod, kteréžto ztížení je žádoucí brzdou před neuváženými rozhodnutími.

Akorát je absurdní, že díky neváhám říci blbému sociálnímu systému jsou na tom jedinci zplodivší potomky mimo rodinu líp, protože jim stát je ochoten jejich neodpovědnost ať skutečnou nebo jen fingovanou hradit; to fingování je ovšem podvod a zlodějna, kterou nikdo nestíhá.

Prostě stát by měl půjčkami a úlevami podporovat pouze rodiny oficiálně stvrzené.