28.5.2024 | Svátek má Vilém


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Čech 3.8.2009 10:10

Re: O komunismu a antikomunismu......

Velmi výstižný komentář. Díky!

kopec 2.8.2009 15:26

Re: nestrašte

"Návrat komunistů k moci v podobě před rokem 1989 opravdu možný není. Je ale možný v jiné podobě, a o nic lepší". Ja myslim, ze uz ho tu mame.Posledni tri roky tu vladla KSC v prestrojeni za ODS.

Alarien 31.7.2009 19:34

Re: tak pro ty, co článek nečetli nebo nepochopili:

Bělohradský má samozřejmě v uvedené pasáži naprostou pravdu. Není jeho chybou, že to nevíte. Doporučuji podívat se na situaci v Evropě v době vydání Komunistického manifestu, zamyslet se nad dobou zavedení všeobecného volebního práva, volebního práva žen, práva shromažďovacího,dobou a příčinami  rozpadu koloniálních říší a konec konců i nad dobou a důvody vzniku sociálního státu v zemích západní a zvláště severní Evropy. 

Alarien 31.7.2009 19:22

Re: Obávám se, pane Neffe, že se mýlíte.

Asi jste mne nepochopil. Je mi jedno, zda to někdo myslí vážně čili nic. Zcela stačí, jak zcela běžnou, normální situaci hystericky vyhrocuje. Je to křik nezralého děcka, které se nenaučilo přijmout ve hře možnou porážku. Svým postojem (buď vyhraji, nebo nehraji) vnáší mezi hráče rozkol a v konečném důsledku jakoukoli hru znemožňuje. Nikdo nemá rád porážku. Musí se však naučit hrát lépe než soupeři a hlavně nevzdávat hru ve chvíli, když se nedaří.

Šoumen 31.7.2009 18:32

Re: Zažil jsem slastný pocit být chytrý , zodpovědný a správně uvažující !

Stačilo by vám 9 000,- čistého měsíčně? Nebo byste kvůli takové částce nevstal z postele. No u nás na Moravě je tohle "celomoravský" průměr. A lidé kvůli tomu člověče ráno vstávají z postele a jdou makat k podnikateli celých 7,5 hodiny, a né se flákat.

Boer 31.7.2009 13:11

Re: Žádné vyzvědače jsem neviděla

  Jája, skaži, ty stáraja, ili molodaja pyzda ? Ja ljubju těbja !

Boer 31.7.2009 13:08

Re: O komunismu a antikomunismu......

 Znaětě vy Čechy, što éto "děrevna Potěmkina" !

žibřid 31.7.2009 10:03

Re: Šlo by to i rozvést ...

;-DR^

žibřid 31.7.2009 10:03

Re: Jsem antisocialistou

To už je slovíčkaření. On ani ten Bělohradský totiž ten antikomunismus, o kterém píše, nijak zásadně nedefinoval. Já souhlasím s tím, co píšete, ale směle se považuji za antikomunistu.

žibřid 31.7.2009 9:52

tak pro ty, co článek nečetli nebo nepochopili:

"To ale nic nemění na tom, že komunistické ideály byly důležitým civilizačním statkem ve dvacátém století... emancipace proletariátu a žen, rovnost sociální, vzdělání přístupné všem, boj za osvobození ujařmených národů atd."

V první části citátu Bělohradský přiznává komunismu místo v civilizaci Evropy (což je stejně drzé, jako tvrdit to třeba o fašismu nebo islámském terorismu), v druhé části lže, protože komunisti nikdy nic z výše jmenovaného neudělali, jen to slibovali. Udělat to zaně musel "kapitalismus", neboli lépe řečeno civilizovaná západní Evropa.

Landys 31.7.2009 6:45

Re: Zažil jsem slastný pocit být chytrý , zodpovědný a správně uvažující !

:-/jirko s., ty ty svoje velemyšlenky tvoříš nonstop, ty snad ani nespáváš ! Že  jsi na mě totálně nasazený ? Kdo tě řídí - Dalík, nebo přímo Íčko ? Nebo budeš jenom totální trotl ! A co se toho příjmu dotýká - já nejsem až tak ambiciózní a neskromný, spokojím se celkem s málem. Ke slušnému životu mi stačí desetinásobky průměrného republikového platu, tisícinásobků netřeba !

Karla 31.7.2009 0:18

Re: příšernost

Sokole, já bych vás tak jako TEORETICKY nechala malinko přejet autem,zlomit páteř, a hned bych vás zbavila volebního práva. A pak by o Vás a vaší almužně rozhodovali takoví myslitelé, jako vy sám, protože byste měl čekat na almužnu a nemáte do toho co mluvit.

jirka.s. 31.7.2009 0:03

Re: Zažil jsem slastný pocit být chytrý , zodpovědný a správně uvažující !

Tak to máte, pane doktore, u lampedusy velice jednoduché. Spravedlivé příjmy mají všichni, kteří mají méně než lampedusa, no a všichni s příjmy vyššími než má on jsou hnusní kapitalističtí vydřiduši! Asi tak! ;-)

Fafa 30.7.2009 23:55

Re: Zažil jsem slastný pocit být chytrý , zodpovědný a správně uvažující !

IMHO to neni dost malo. Ja si totiz ani zdaleka nemyslim, ze vysokoskolsky titul by mel byt automatickou poukazkou na nadprumerny plat. Proc by drzitel bakalarskeho titulu v oboru genderova studia mel mit vyssi plat nez kuchar nebo truhlar? Ale hlavne, pokud opravdu chceme, aby bakalarsky titul melo vi nez 50 % populace, tak asi nebude mozne, aby vic nez polovina lidi brala nadprumerny plat.  

Ale zeptam se jinak, jak velke prijmove a majetkove rozdily Vam pripadaji spravedlive?

hafusak2 30.7.2009 23:46

Re: Míra antikomunismu sleduje gaussovu křivku rozložení bohatství.

To rozdělení má fakt něco do sebeR^

Landys 30.7.2009 23:40

Re: Zažil jsem slastný pocit být chytrý , zodpovědný a správně uvažující !

;-(Mě osobně se neptejte, protože já se o sebe umím postatrat sám i bez nějakého zaměstnavatele, ale spousta zaměstnaných vysokoškoláků vám řekne, že by se spokojili i s tím průměrným republikovým výdělkem. A to je na ten rozvinutý kapitalismus dost málo, co říkáte ?

Fafa 30.7.2009 23:32

Re: Článek na dobré téma.

Snad jenom tri poznamky:

a) Velkou vrstvu chudych v Cesku proste nemame.

b) Kolik by tedy podle Vas mela byt progresivita dane, aby nebyla znicujici?

c) Pokud je tedy stat skutecne pospolitost, tak byvch ocekaval, ze se vsichni (zdravi) clenove spolecenstvi budou podilat na nakladech. Dejme tomu, ze jeden den v tydnu misto na sebe budou pracovat na spolecenstvi. Progresivni dan bohuzel znamena, ze nekdo pracuje na spolecenstvi jenom hodinu a nekdo tri dny v tydnu.

Karla 30.7.2009 23:14

Re: Článek na dobré téma.

To je pitomost. Každý má příjem, někdo malý, protože někdo myslí za něho, někdo větší, protože je schopnější nebo pracovitější.Podnikatel zaměstnává sám sebe, je také zaměstnanec. Nic vám nebrání udělat se pro sebe. Zaměstnanectví z hlediska daní  je  iluze. Jak se asi  brání podnikatel předepsané sazbě? Vztah mezi zaměstnávajícím a zaměstnaným řeší ZP.To je o vzájemné odpovědnosti.

Tedy myslím v normální demokracii, ne v kleptokracii, samozřejmě.

Fred 30.7.2009 23:13

Proč nejsem antineffistou...

... protože mi je ho za jeho věčné veletoče a odpudivé přemety líto.

tomfuk 30.7.2009 23:00

O komunismu a antikomunismu......

O komunismu a antikomunismu,bylo už napsáno tolik pravdivého,jen Liberálové ve svém úzkoprsém prakticismu jsou naopak vždy připraveni tyto strategické výzvy přeslechnout.Liberální tlachalové propadají naději na zlepšení komunismu,které se snaží postavit do čela některým lidovým požadavkům a populárním ideovým poutačům,(zrušení zahraničních vojenských misí,odpor vůči NATU,atd..),aby tak oslabilo odpor společnosti proti byrokratické diktatuře,jenž  uvnitř každé komunistické strany doutná a při uchopení moci řádně rozhoří.Své dějiny musí komunisté stále přepisovat,podobně jako se musí retušovat fotografie,z nichž jsou vyzmizikovány osobnosti,tak jak si to žádají okolnosti,nikoli pravda.Jsou tedy dějiny komunismu posledních 20 let podobou pravdy?Ale kdepak,jsou jen novou retuší,soustavou lží,záměrného klamu.21 století se loučí s komunismem(byrokratickou diktaturou),ale má to jeden háček.Jedinec může žít se smrtelnou nemocí po léta,státy se rozkládají po desetiletí a civilizacím trvá rozklad staletí.Komunismus ve 20století přežil gigantické krize revoluce,občanské války,hladomory,kolektivizace,komunistické koncetráky a studené války. Mocenská elita aparátníků se udržela bezmezným terorem u moci.Nechme teď komunismus v klidu shnít.Komunismus 21 století byl zbaven moci ,systému útlaku a dezinformací představovat komunistický systém jako vzestup lidstva k svobodě,blahobytu a pokroku v rozporu s elementární pravdou o komunistické skutečnosti.Jsem toho názoru,že kromě 10% tvrdého jádra komunistů v naší společnosti,si to uvědomují hlavně mladí a při volbách nedají šanci těm,kteří by agonii komunismu chtěli prodlužovat.Nejlepší politická sázka je na myšlenky sociální demokracie-ne nutně na osoby či skupiny s tímto jménem.

hafusak2 30.7.2009 22:48

Re: Antikomunismus!?

Velmi pěkný příspěvek, plně s ním souhlasím.

Fafa 30.7.2009 22:30

Jajo

ciste technicka otazka. Dejme tomu, ze odpurci radaru v Cesku uspeji a radar i s ABM bude postaven v Polsku. A dejme tomu, ze omylem nebo zlou vuli nepredvidatelneho statu bude odpalena ICBM smerujici na Prahu. Mela by byt sestrelena?

Karla 30.7.2009 22:29

Re: Článek na dobré téma.

Stát není firma. Je to společenství. Schopný a chytrý jen plní míru solidarity, jaké je schopen. Koneckonců je to logické-jste -li mladý, zdravý a nadaný, je otázkou charakteru chtít, aby vám starý, nemocný a hloupý přispíval na "váš díl" Vy máte něco navíc a dát můžete. A můžete se stát starým, nemcným i hloupým. Kdykoli. Stát je vaše záštita.

 / Nepleťte sem příživníky  - to je jen zástupný problém špatných pravidel./

Progresivní daň má stropy, pro ty, co přejdou do vyšší příjmové vrstvy, je tedy vyšší. Když ekonomika funguje, bohatších je více, vylezou o stupeň více, nikomu se nevede zle,všichni podle svých úspěchú odvedou více, nastřádají do státní pokladnice. Když je krize, všichni jdou s příjmy níž, tím pádem se i daň sama sníží, není podvázáno podnikání, reguluje se to automaticky-a z tučných přebytků minula jsou financováni ti, co se dostali na dno. Ovšem tady musí fungovat to, že není umožněno rozkrást výdobytky z let tučných. - což právě dělá snižování daně z příjmu nejvyšším příjmovým skupinám a nesystémové a klientelistické daňové výjimky komukoli průběžně v letech tučných.

Progresivní daň nemá být zničující. Schopným zůstává mnohonásobně více, než neschopným.Ve střídajících se krizích je to  samoregulující - takže to nevyvolává v době krize volání po neplošném, vychylujícím, nesystémovém zvýhodnění-tu navýšením soc. podpor na bydlení jen pro někoho, tu šrotovným jen pro někoho atp.Chudý, hloupý a nemocný vám do systému nic nepřidá a je tedy v zájmu zdravých a chytrých, aby investovali do oblastí, aby jich nepřibývalo. Tady na netu  to vypadá, že ti pracovití, úspěšní, chytří, kteří tolik dokážou vymyslet, by byli schopni prosadit, aby se staří, nemocní a hloupí rovnou stříleli. Kdo mezi  těmi skutečně schopnými by to sobě řekl? Takový model opustili na Peloponésu už před naším letopočtem.

Dovolávat se solidarity těch, kteří nic nemají,  je u úspěšných SMĚŠNÉ, ne-li k PLÁČI. Je jejich ostudou, že tak velkou vrstvu chudých máme.

Fafa 30.7.2009 22:27

Re: Zažil jsem slastný pocit být chytrý , zodpovědný a správně uvažující !

Dobre Landysi. Jaky plat byste si predstavoval za 8 hodin prace?

cicero.jan 30.7.2009 22:27

Šlo by to i rozvést ...

Proč nejsem antinacistou. Třeba na tom nacionálním socialismu něco je, nesmíme tu myšlenku potlačovat. Ostatně ony i norimberské zákony měly něco do sebe. Nedávno jsem slyšel takovou hezkou větu "Byl to Žid, ale přesto hodný člověk".

Fafa 30.7.2009 22:26

Re: Landysi

Pravda, I- Worme. Omlouvam se za nepresnost.

:-) 30.7.2009 22:11

Re: Žádné vyzvědače jsem neviděla

Vyzvědači stáli za každým stromem a dělali na tebe kuku!;-D

MR 30.7.2009 22:10

Jsem antisocialistou

to neznamená, že každý antikomunista je můj přítel ale znamená to, že jsem proti populismu, legální krádeži ve státním a tzv. veřejném zájmu, omezování svobody člověka ve jménu jakési vyšší demokracie a oklešťování majetkových práv. Socialismus (komunismus, fašismu atd...) je zvůle naduté a namyšlené menšiny ve jménu "většiny", pokrytecky skryta za fasádou vznosných hesel o budování šťastných zítřků s tím, že společnost, ekonomika se dá a musí řídit.   

:-) 30.7.2009 22:03

Re: Zažil jsem slastný pocit být chytrý , zodpovědný a správně uvažující !

Tvoje levičácké žvásty jsou žvásty blba, vzbuzující úsměv. :-)

Jája 30.7.2009 22:02

Žádné vyzvědače jsem neviděla

a ani s nima nemluvila a přesto jsem zásadně proti radaru a cizím vojskům

na území našeho státu, ty vyzvědači jsou jen "proradaristi , příp.sampatizati Vondry,Havla,apod.