2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Jaromír 13.9.2011 4:46

xxx

Nevím, proč se pouštíte do těch citlivých mladých lidí, kteří bezprostředně zasaženi ztrátou svých idolů přicházeli vyjádřit svůj smutek na místa, jež je s nimi spojovala, na místa výher, oslav,  štěstí ze společenství... Co jejich žal má společného s pokoutním světem politiky, že ty věci dáváte k sobě? Lidem, i těm, kteří hokeji nefandí, to truchlení fanoušků nepřipadalo nijak přepjaté. To, že média tuto trojnásobnou smrt pojala po svém způsobu bez jakékoliv zdrženlivosti, je ovšem věc jiná, to bylo trapné, často až nechutné.

V. Šuman 11.9.2011 18:40

Milý Jene Urbane, myslím, že máte pravdu.

Ale také si myslím, že textů kriticky posuzujících existující jevy ve společnosti je dost a dost. Ale ačkoliv jen kompetentní odpovědi nejprve na otázky po jejich příčině - tedy "proč?" - a následně "co s tím?" mohou představovat naději, že se vůbec o jakýchkoliv jevech povede smysluplná debata.

Všiml jste si, jak v textech našich publicistů se jen výjimečně objeví zájem o příčiny jevů které tepají, nemluvě už vůbec o výskytu námětů o kterých by si mysleli, že by mohly vést k jejich odstranění?

A přitom stejně jako u poznání z věd technických a přírodních, tak pokud nejsme schopni poznat proč se jevy staly, je jen minimální naděje, že bychom byli schopni přispět k tomu, aby se žádoucí jevy opakovaly, nebo že bychom mohli alespoň snížit pravděpodobnost opakování jevů nežádoucích.

Přeji hezké dny a pokud si ještě vzpomenete na společné zážitky můžeme si zase tykat.

P. Fiala 11.9.2011 17:57

Dějiny lidí

Za dob Římské říše v Římě zdravili soupeřící gladiátoři pozdravem smrti. Dnešní gladiátoři soupeří s vidinou nepřiměřené odměny, která někde vzniká a je jiným odejmuta. Je to velký pokrok.

Vojáci měli a mají jasno. Zde pokrok nevidím.

K. Křivan 11.9.2011 13:04

Chléb a hry.

Nic nového pod sluncem.  Plebsu to stačí.

V. Kusý 11.9.2011 11:50

Tímhle byli sportovci postaveni na úroveň těch,

kteří padli v boji.Být pozůstalým po padlém vojákovi, tak vrátím medaile!

V. Dostál 11.9.2011 9:47

Většina příspěvků odráží

tragedii hokejistů. Je to velmi smutná záležitost, hprší o to, že smrt je definitivní. Ale co prví část článku - justice spojená s mafií? A prakticky nikdo se neozve. Jenže co třeba takhle u některého českého soudu v blízké budoucností - paní státní zástupkyně, pane předsedo senátu, než budeme pokračovat v líčení tak si obstarejte od BIS potvrzení, že vy nejste ti někteří . Co se stane potom?

A. Nováček 11.9.2011 9:08

Svéráz národního fňuku.

Bezvadně vyjádřeno. Není k tomu co dodat.

A. Nováček 11.9.2011 9:07

Svéráz národního fňuku.

J. Bakala 10.9.2011 20:30

Odvážně spojeni

Nevím zda,spojováni tak rozličných a odtazitych skutecnosti vůbec někoho napadl. Je si autor zcela jisty že se tímto nepodílí na jevech jim kritizovaných

J. Václavíková 10.9.2011 20:13

Také jsem to tak vnímala.

J. Malá 10.9.2011 17:48

Pane Urban,

máte naprostou pravdu.Samozřejmě je nám všem líto, jakým zůsobem zemřeli naši významní sportovci.Je v pořádku, že media o tom informují.Jen ta míra by měla být méně dryáčnická a uměřená.Že někteří fanoušci cítí potřebu jít zapálit svíčku či položit kytičku na Staromák také považuji za logické. Ale organizovat rozloučení znovu za 3dny- a to jsem měla obavy, že dokonce s rakvemi-už považuji za zvěrstvo a nedostatek soucitu s rodinami zesnulých.

L. Severa 10.9.2011 14:42

Ano, jistě,

 sdělovací prostředky to přehánějí. Ovšem musíme brát v úvahu, že sportovní úspěchy jsou prakticky jedinou příležitostí kdy  náš politikou hodně rozháraný národ zapomene na svoje sváry a kolektivní  eufórií táhne za jeden provaz. Myslím, že nejsme sami. Pamatuji co se odehrávalo v Holandsku, kd yž  jejich atletka přivezla z olympiády v Londýně 4 zlaté medaile.. Konečně vzpomeňme jakou událostí bylo letos vítání vítězných   hokejistů americko-kanadské ligy v městě jejich působení. . Nedivme se, že se ze sportovců stávají celebrity.  Ovšem stejně jen pomíjivě. Jistěže je nespravedlivé, že vědci, kteří jsou pro lidstvo určitě větším přínosem nejsou tak glorifikováni jako někteří sportovci, což je způsobeno tím, že jejich zásluhy vnímá jen odborná veřejnost. Bohužel je tedy jméno závodníka L. Chirona  asi známější než  objevitele penicilinu A. Fleminga. Zeptejte se běžného občana ať vyjmenuje deset současných hokejistů a také tolik současných odborníků v oblasti vědy.  Lid se raduje nad sportovními úspěchy(když jinak toho moc k radování nemá)  a truchlí nad smrtí svých hrdinů.  Je to tak nepochopitelné?

J. Kanioková 10.9.2011 19:08

Taky to takto chápu,

jen ta armáda mi u toho nesedí... to přepískli...

J. Mrázek 10.9.2011 10:25

President nechrání extrémisty!Naopak nesnáší hloupé autory článku...

Nicméně i tento typ autorů je zapotřebí. jak říkala už jedna angličanka: "Každý chlap je dobrý alespoň k tomu, aby sloužil jako odstrašující příklad"...takže drahý autore, piš dál, je potřeba podobných příkladů, aby lidé mohli sami sebe vidět jako naopak normální. Pitomci jsou užiteční alespoň k tomu....

K. Janyška 10.9.2011 9:43

Urban, to Vy a Vám podobní jste fňukové... Dzp.

K. Janyška 10.9.2011 9:45

Re: Urban, to Vy a Vám podobní jste fňukové... Dzp.

Nechtěl byste těm lidem nařizovat, co musejí v té věci dělat, že ne ? Dzp.

R. Tesařík 10.9.2011 10:02

Re: Urban, to Vy a Vám podobní jste fňukové... Dzp.

ale chtěl.

P. Zeman 11.9.2011 18:05

Re: Urban, to Vy a Vám podobní jste fňukové... Dzp.

Vy jste to někde ve článku vyčetl? Já ne a vidím to stejně jako autor. Naprosto zbytečný cirkus srovnatelný s národní tragédií. Jsou to však ragédie především osobní Nemyslím, že se to pozůstalým líbí. Taky dzp.

J. Kilian 10.9.2011 10:03

Re: Urban, to Vy a Vám podobní jste fňukové... Dzp.

Tak.

J. Kilian 10.9.2011 8:35

Pseudopsychosocioanalysa II.

Podobný článek už vyšel dříve

http://neviditelnypes.lidovky.cz/fejeton-kdo-neplace-neni-cech-dif-/p_spolecnost.asp?c=A110908_212120_p_spolecnost_wag

Řekl bych, že jsou tu dvě věci :

---- reakce lidí Smrt blízkých nás zasáhne více než smrt neznámých Padlí neznámí vojíni mají pomník neznámého vojína, nad smrtí mladých muží, truchlí bezpočty lidí, kteří je znali. Netřeba jim podsouvat postranní úmysly či neupřímnost vůbec. O truchlících netřeba vůbec nic sdělovat, ba ani rozmýšlet, co je vede k projevům vlastního smutku a úcty k těm, které znali. Jak Urban ve zde diskutované stati, jak Šafránek ve výše odkazované stati, se dopouštějí téhož, co sami podrobují kritice, neboť se pohrdlivě vyjadřují k projevům lidí, kteří cítí smutek a lítost nad smrtí hokejistů a zpochybňují upřímnost, v níž tito lidé tyto city projevují.  Nemo me lacrimis decoret nec funera fletu faxit. Cur? Volito vivus per ora virum. (Ennius.)  Nechť odpočívají v pokoji.

---- média, která samozřejmě žijí z toho, co jejich odběratele zajímá, jsou zpravodajcem (jak kdy podařeným či nepodařeným) společnosti, ale i jejím odrazem, dobře vědí co  společnost sleduje, mají na to poznávací systémy a řídí se tím. Uprostřed tržního prostředí nemají principy mravní příliš prostoru a příkazem dne je zisk, který nezná slitování. Přiživování médií na neštěstí druhých mnohdy hraničí s hyenismem. Tento běs je ale odrazem společnosti, která si ho kupuje.

P. Rajman 10.9.2011 6:45

Česko-dědictví nebo kořist ?

To co zde autor popisuje začalo hned s rozpadem Československa. Fandit "Češi, Češi" místo "Čes-ko,... Čes-ko", zdůrazňovéní ve sportu to, že Česko je Čes-ká republika, jako by Slovensko, Maď arsko, Německo a další nebyly, to jsou vše otevřené příklady xenofobie, kterou média buď  živí  ( vzpomeňme na hysterické výkřiky některých sportovních komentátorů nebo omlouvají - na místní název České republiky jeko Česka ( pro zapálené vlastence, ale ne české šovinisty, Čechie ) si prý dav nezvykl. To vše jsou příklady toho, jak dalece Česko zasáhla poválečná kolektivisticky-nacionalistická masáž pod vedením tovaryšče-bratra Beneše a jeho nekritických následovníků. Jejich pohrobci dodnes ovládají ( až na disidentské vyjímky ) českou politickou scénu. Davu je v jejich pojetí tato zem stále předkládána více jako kořist, kterou bylo třeba vybojovat ( rozuměj rozkrást ), než jako dědictví předků, kterým pro značnou část populace ( především z východu ) ani není.

M. Prokop 10.9.2011 0:43

"Ve vyspělých kulturách, neměřených spotřebou statků a nahraditelných prožitků jediného okamžiku, je smrt součástí života a je vítána pokorným tichem nebo rituálem veselí"

A která prosím to je?

Ano, TV a novináři blbnou. Jen si nejsem jist, zda je to taková vyjímka.

Viz Británie a Diana.

H. Lukešová 10.9.2011 1:18

Re: "Ve vyspělých kulturách, neměřených spotřebou statků a nahraditelných prožitků jediného okamžiku, je smrt součástí života a je vítána pokorným tichem nebo rituálem veselí"

To už tak je, sportovci a umělci mají např. větší hodnotu než vědci či obyčejní lidé...

P. Sulc 10.9.2011 0:19

Velice prihodny a casovy clanek.

Vetsinou se narod sportovnich blbu sam stavi do ''''svetla ramp''''.To vite, hokej je dulezitejsi nez rozkradene miliardy , blbe zakony ci zdechajici zdravotnictvi.

M. Prokop 10.9.2011 0:45

Re: Velice prihodny a casovy clanek.

Což ovšem pan Urban nijak nevylepší. Zkuste popřemýšlet o systému voleb a úrovni voličů, tam by mohl být "zakopán pes".

P. Sulc 10.9.2011 3:17

Re: Velice prihodny a casovy clanek.

No, pane Prokope, ne ze by mohl, ale tam je ten zakopanej pes, presne jste to rekl. Asi pred 100 lety vysla Sci-Fi kniha, Kurd Lasswitz:Na Zemi a na Marsu, vyd.Emil Solc, Telc  .Martani provadeli pozemstany po Marsu a zasli do verejne knihovny;''''jejej, tady je lidi, to maji tak radi literaturu?''''    ''''To ani ne, ale kazdy musi denne precist alespon dvoje noviny, z toho jedny oposicni. Zanedbava-li to, nesmi k volbam". To je, co se tyce vzdelani. A pred 30 lety mel muj kamarad ideu: volicum merit IQ, a podle toho ma jejich hlas vahu. A treti ideu mel Frantisk Josef: volit do Risske rady je zalezitost politicka, na to ma pravo kazdy. Ale okresni volby je zalezitost hospodarska, tam at voli ti, co plati dane, tudiz co plati i volebni dan, tehda 5 zlatych. A jinak, ja preferuju prime volby poslancu a nikoliv stran, jako je to tady. Ti potom obcas hlasuji i proti sve strane a nikdo jim proto nenadava, to je jejich pravo. A nas president si vybere sve spolupracovniky = ministry podle sveho, a zadna ''''duvera vlade'''' zde neexistuje. A president je skutecne vykonny organ, ne nejaky pumprlik co klade vence a zdviha deticky. Idealni system, to vite, to urcite neni, ale lepsi nez ten evropsky, volby stran, ktere si po volbach rozdeluji ministersva jako se porcuje zabite prase, tak spatny prece jen neni.

P. Sulc 10.9.2011 3:28

Re: Velice prihodny a casovy clanek.

No, to vite, ne vzdy veci jdou dobre. V minulych presidentskych volbach to tu taky dopadlo mizerne. Je tu ted priliz mnoho primitivnejsich lidi z latinske Ameriky i Afriky, a ti radi slysi o tom, jak mozno bohatym brat a chudym davat. Tvrzeni ze i chudy muze zbohatnout, ci alespon si velice slusne zit bude-li chtit a bude-li pracovat vzdelavat se a pouzivat mozek, nepada casto na urodnou pudu. Doufam ze volby pristi rok dopadnou uplne jinak. Jemze ted by me vice zajimalo, co ten trumbera v bilym dome udela ve sporu Israel Turecko. Doufam ze nas Senat odhlasuje, ze Turci udelali pred 90 lety genocidu, kongres to odkejval uz pred casem a Turci meli vztek.Ksindl mosleminskej

J. Kanioková 10.9.2011 19:33

Nejen spor Izrael Turecko, ale i Egypt Izrael, Izrael Palestia...

bojím, bojím...  Erdogan - vyhrožování válečnými loďmi, boj o plyn ve

středomoří, i o Golanech už mluvil...

A celosvětová PL tolik fandící Palestincům, i "osvobozování od jha kolonialismu"... duha míru, porozumnění a harmonie se rozklene nad

světem...

Zvláště, když to slyšeli v Káhiře od nositele Nobelovy ceny...

P. Sulc 10.9.2011 20:10

Re: Nejen spor Izrael Turecko, ale i Egypt Izrael, Izrael Palestia...

Zrejme, kdo vi,vysledek nasi zido-krestanske kultury. I v minulosti se nebranila, jen kdyz musela . 1683 cisar Leopold mel do delat, aby presvedcil Risi o tom, ze Turci jsou nebezpeci a ze je nutno je porazit.Pamatuju ze jednou i Ludek Frybort pouzil vyraz ''''Cesi krvaceli v tureckych valkach za zajmy Habsburku''''. Asi mel vypnuty mozek, v tureckych valkach se krvacelo za zajmy cele Evropy, jenze to vetsine nedoslo. A nedochazi ani dnes, ze podpora Israele je v zajmu zapadni kultury. Jenze ti Turci tehda alespon valcili, takze kazdy videl kdo je nepritel. Dnes islam dobejva svet nenapadne, poznenahlu, jako rakovina. Nastesti to nejde tak moc rychle, takze certi me dostanou drive nez imanove. Pristi tejdem budu v Praze, uvidim jak u Cechu roste laska k Unii, do ktere se tak hrnuli, div se neprerazili.