4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mistr Jan Hus 9.1.2008 12:28

Reakce Štampacha byla přirozená, pochopitelná a legitimní.

;-D

Pavel41 9.1.2008 12:25

Re: autor

Svatá prostoto!

čtenář 9.1.2008 11:59

Též mi US levicoví intoši zejména

na univerzitách přijdou nebezpečnější, než jsou ti evropští. Té současné vlně sebevražedného bláznění kolem Bushe apod.  lze ale rozumět ve světle toho, že právě teď mezi intelektuály na univerzitách apod. působí podstatná složka pocházející z bývalých hippies, kdysi synáčků a dcerušek z lepších rodin, kteří zase jednou našli recept na štěstí lidstva a aby ho mohli uskutečnit, potřebovali rozvrátit zavedený demokratický systém. Zatímco my jsme se tady potýkali se sovětskými tanky,  na Západě bojovala zlatá mládež na barikádách za "nový, lepší svět".  Velmi malá menšina jich pozdně přežívá v původních nudistických kempech, pár se jich dalo na terorizmus,  to bylo poněkud horší,  ale z většiny se stali zase "měšťáci", kteří se uhnízdili v establishmentu a nyní nostalgicky vzpomínají na výstřelky svého mládí. To ovlivňuje jejich dnešní politické postoje, takže žádnej div. V Evropě je toho příkladem Joschka Fischer.

kotaz 9.1.2008 11:54

historické analogie

Souhlasím s Vámi. Autoru ušlo, co dochází většině "mládeže" ať zlaté, nebo i obyčejné - totiž, že svět se nezrodil včera, to jen autor se zrodil "včera". Mnoho ale lze nahradit studiem, od toho také to studování je, že. Já - ten z těch starších - určité věci viděl na vlastní oči - pak mohu studovat jen ty věci okolo tématu. Nemůžeme vědět, zda by bylo moudré se podvolit americké (tedy USA) touze po ovládnutí světových zdrojů ropy, můžeme však říci, že v minulosti zde již takové pokusy byly (nemyslím jen ty ze strany USA) a vedly k válkám, tak řečeným světovým. Můžeme téměř s jistotou říci, že se to USA nakonec nepodaří. Světovláda o jakou se pokoušejí vyžaduje příliš mnoho té ropy, kterou oni nemají - je to život nad "poměry". Navíc lze z jistotou říci, že v případné válce o tuto ropu se "propálí" a i jinak zničí prakticky všechna ekonomicky disponibilní ropa na zemi.  Všimněte si, že na konci 2. světové války nakonec lidi dáli přednost míru i za cenu zmenšení své "svobody" a dlouho o tu ropu ani nešlo. Bohužel nyní světu vládnou "ropná a gazová loby" nejen v USA, takže se jede pořád z vršku, každý mladý muž či žena, který má automobil "to přitápí". Ač nejsem ekologista, myslím, že nedostatek čehokoliv je velmi relativní. Nakonec a to je pravda, vláda USA dělá jen to, co občané USA požadují - žel bohu to vše směřuje k válce. Vždycky ve všech dobách mladí lidé hledali ten nejperspektivnější zadek, do kterého by se schovali, aby se co nejrychleji dostali k majetků, funkcím atd. atd. To bylo i za Hitlera i za komunistů, bylo to prostě vždy. Nepřekvapuje mě to ani u autora, jen mě překvapuje, že to tak zabaluje a brojí proti protiamerikánům, inu pokrok je pokrok.

mp 9.1.2008 11:11

autor

si klidne mohl usetrit sepisovani tak sahodlouheho clanku a vyjadrit svuj nazor jednou vetou:

"kdo nesouhlasi s Bushem je bolsevik"

cimz by setril jak klavesnici, tak i jeho nepochybne drahoceny cas (a nas taky).

Seladon 9.1.2008 11:06

Bravo!

Bohužel otevřít antiamerickou palici a něco nového než iracionální uřvaná klišé se do ní pokusit nacpat, je předem prohraný boj. Tudíž budou naslouchat jen ti, kteří byli ochotni naslouchat i dříve. Zbytek vytkne autorovi, že si zřejmě přeje nové kolo zbrojení, světovou válku, jaderný holokaust a diktaturu hamburgrů. Potom se vytáhne teorie o palačinkovém efektu (je zcela logické, že WTC shodila CIA, jak kdo mohl pochybovat!), potom někdo opráší pár báječných manipulací od Moorea a nakonec zašátráme po starých známých vrazích z Wall Street, kteří v cylindru za špinavý petrodolar ženou celou planetu do záhuby.

Tihle lidé se bohužel nejspíš neslyší. Nedochází jim, že opakují storkát zopakované bláboly, kterými nás komači krmili leta letoucí a jimž se tenkrát oni sami smáli (snad).

Možná jedna taková věcička k zamyšlení. Všichni vytýkají USA, že zbrojí. A to tak, že víc, než ceklý zbytek světa dohromady. Fuj! Hanba! Ale zeptejme se, kdo by to tedy měl být? Kdo by měl po USA zaujmout prvenství ve válečném byznysu? Čína? Rusko? Snad někdo z Jižní Ameriky? Nebo Francouzi? OPRAVDU? Není nakonec to, co máme, to nejlepší? Není nakonec ten opičí xicht Bush docela rozumný člověk? Vždyť si uvědomte, že ovládá největší vojenskou sílu planety. Kdyby to byl opravdu takový vrahoun nebo imbecil, jak se u nás vesele vypráví, nejspíš už by tahle planeta neexistovala. Teď si zkuste na Bushovo místo dosadit někoho dalšího. Putina? Maa? Nebo Amedínežáda? Nebo Cháveze? Nebo Klause? Nebo Angelu Merkelovou? KOHOKOLIV?

Je mi z těch lidí, kterým tohle nedochází, hodně úzko. Protože žijí ve stejné zemi jako já a mají volební právo.

miroslavb 9.1.2008 10:56

Re: Re: Pohodlný život

viz muj prispevek vyse. tedy autor tohoto vystizneho clanku, pan rychetsky, neni predsedou ustavniho soudu, tedy bolsevikem rychetsky-m. skoda. ale snad prece tento muz dojde k poznani, kde je pravda (viz posledni pomazani umirajiciho presidenta husak-a), co je demokracie a jaci jsou komuniste a dnesni socialni demokrate (bohuzel). jak jsou tato postsovetske politicka uskupeni nebezpecna, zvlaste kdyz nekteri politici jako klaus, bem, zahradil a dalsi vlastizradci inklinuji k nove oposicni smlouve.

miroslavb 9.1.2008 10:47

Re: Výborný článek,

stydel jsem se zeptat, zda autor tohoto jmena je osobou shodnou s predsedou ustavniho soudu. nesmirne prekvapujici clanek. omlouvam se panu rychetsky-emu, nobot jsem ho dosud povazoval za skorokomunistu. ale je to mozna pouze shoda jmen?

brok 9.1.2008 10:42

Re: Re: Ti američtí levičáci jsou otravní

Nad tím bych tak nejásal, vyhrává islamista. Ale on asi skutečné volby nevyhraje (doufám) ani jeden z nich.

StandaT 9.1.2008 10:28

Hezký článek

Hezký článek, to použití puberťáka velice výstižné, a nejde jen o antiamerikanismus, ale o mnoho a mnoho dalších anti- sčetně našich tuzemských.

R^

Tonevadí 9.1.2008 10:14

Milý honzaku, máš pravdu, ten "Americký volební systém je určitě špatný"

moje řeč.  Já jsem nemluvil o těch druhejch, ale když už jsi zmínil, myslím že ten český (a zřejmě i ruský) je lepší, neb nestojí tolik peněz (z čí kapsy asi jdou?), a je to za jednu neděli odbyto.  "Pán nemá povědomost o úplně dokonalém systemu", ale jistě je to tak mnohem lepší. Zde ho tedy máš, jaks chtěl "Sem s ním!" Jak snadné a každý tomu rozumí.

Bez (téměř) volebního guláše a bez plného zainteresování tolik potentátů, kteří se maj radši starat o něco lepšího než sebe 2 roky vychvalovat a na ty druhé házet bláto.  To ty rád?

Mirek F. 9.1.2008 10:12

Re: Re: povědomé-kritizovat ale vyváženě :-))

Otázkou právě je, kdo všechno patří mezi stupidní antiamerikanisty. Jestli i ten, kdo si dovolí kritizovat nějaký aspekt americké politiky, aniž by to okamžitě doplnil oslavnou ódou.

Nahradím-li slova "styl" nebo "forma" termínem "způsob argumentace", bude to už OK? Nerad se hádám o slovíčka.

 Nechci po autorovi, aby kritikům přiznával kus pravdy.    

-ferry- 9.1.2008 10:04

Re: Re: Pohodlný život

Pan postbolševický předseda Ústavního soudu je můj vrstevník,je o rok starší.Chodili-li tento autor Pavel Rychetský s jeho synem do gymplu,bude mu tak třicet - pětatřicet let.Nic moc na to,aby se rozepisoval o životě za "bolševika".O to víc může psát o životě dnes,zejména když asi patří ke zlaté mládeži,pro kterou není problém zaletět si na oběd třeba do New Yorku,či jinam.

 S antiamerikanismem to brzy bude jako kdysi s antisovětismem,bude stíhán,tím víc,čím víc bude růst.Asi by mi těžko někdo vysvětlil,proč mají USA víc než 60 let po válce miliony vojáků rozesetých po celém světě na stovkách základen.Proč se nově nevezli třeba do Gruzie,proč se chtějí navézt k nám,do Polska a jistě postupně i jinam Maďarsko,Bulharsko ...) Podle mne hlavním důvodem toho terorismu je právě hegemonistická snaha USA  ovládnout svět a hlavně jeho zdroje energie (ropa,plyn ap.).Už Clinton vyhlásil sféry zájmů USA. Arabové /i jiní) zatím nestačejí se vojensky bránit,proto terorismus,až posílí,bude válka.Mé generace se už snad týkat nebude,generace p.P.R.možná ano.Až se zase odehraje nová bitva u Jerez de la Frontéra a Arabové to tu ovládnou,pan P.R. začne být antiamerický až na půdu ...

jirka.s. 9.1.2008 10:03

Re: Puberťák se začne chovat rozumně, až si párkrát nabije hubu.

Potíž je v tom, že až si ten puberťák nabije hubu, budeme ji mít rozbitou i my! Zde musí nastoupit prevence! ;-D

Milan 9.1.2008 9:58

Re: Klobouk dolů

PĚKNÝ BLÁBOLY--DÍK

Lapil 9.1.2008 9:44

Re: Blbina hodna Nevidomeho psa

Vaše sebekritika mě nezajímá :-P

Lapil 9.1.2008 9:43

Re: povědomé-kritizovat ale vyváženě :-))

A co píše autor jiného, než že stupidní antiamerikanisti jsou stupidní?

Bacha moudro: co se "formy" týká... Forma je v tomhle případě "fejeton", a ten je stejný v jakýchkoliv novinách, ať už se v nich píše cokoliv, stejně jako v muzice píseň je píseň, ať už je to Dvořákova (?) Nekamenujte proroky nebo co já vím Neposlušné tenisky.

Vám jde nepochybně o styl, a to si dovolím nesouhlasit. Oficiální tisk za totality byl oficiální, moudře poučný (styl, ne obsah!), někdy agresivní či nenávistný. Rozhodně nebyl lehký, svižný, vtipný ba až sebeironický, což si dovolím o článku pana Rychetského říct a mínit to jako pochvalu. Možná nemá tak úplně pravdu (má). ale prosvětlil mi den.

Váš příspěvek by se bohužel dal přesně otočit: Co míníte tím, že autor kritizuje kritiky, aniž by jim přiznal jejich kus pravdy?

Gonzales 9.1.2008 9:29

Podotek

Štampach se vlastně vůbec neomluvil, to jen pro doplnění.

Štváč 9.1.2008 9:27

Souhlasím,

p. Rychetský a mile jste překvapil. nečekal jsem to od vás. Už ta shoda dospělého, vzdělaného člověka s pubertálním klukem je nápadná. Jako kdyby žádná zkušenost neexistovala.

Lapil 9.1.2008 9:21

Re: Re: Mno ja mam dojem, pasacku,

Že si spletete Šárku s místním pastevcem, budiž, ale ta vaše interpunkce - to taky spravíte pomocí internetu?

outider 9.1.2008 9:20

přípodotek

Pane Rychetský, Vy to slíznete. Tady, ale hlavně na Britských listech a přímo od jmenovaného pána na jeho blogu.

Zajímalo by mne, kdy se to v těch hlavičkách překlopí. Jako malí haranti považují McDonald za něco úžasného a návštěvu v něm za odměnu. O deset let později metají dlažební kostky do výkladní skříně McD, BŘINK!!!, já Vám dám kapitalismus. To máte za deštné pralesy (Irák, radar, emise, ...)!!!  Třeba se jednou podaří odhalit molekulárně genetický mechanismus, odpovědný za toto chování, a třeba to zrovna bude zrovna pan Hořejší... 

Oteplovač 9.1.2008 8:34

Re: Re: Pohodlný život

Článek se mi líbí. Zastal bych se ale Warcraftu. Je to opravdu dobrá (nejlepší) strategická realtimová hra.

Mirek F. 9.1.2008 8:26

povědomé-kritizovat ale vyváženě :-))

Pan autor bohužel občas argumentuje stylem, jaký předváděli 40 let bolšáni. Jakmile se někdo nesměle opovážil poukázat na něco špatného - námětů bylo pochopitelně dost - tak soudruzi začali ječet, že jde o nepřítele lidu, neboť se nezmiňuje o "mnoha nepopiratelných úspěších" a o co mu vlastně jde, že špiní republiku.

Pan Hořejší stejně jako kdokoliv jiný se může vyjadřovat k čemu chce a nemusí dodávat povinné oslavné formulky analogické k těm "samozřejmě, že jinak pevně věřím v socialismus, ale přece jen něco není úplně v pořádku". Takovýto styl byl a je nedůstojný. Pořád platí biblické,  "po ovoci poznáte je",  tím ovocem je v tomto případě obsah článku. Jestliže někdo háže špínu na USA jako celek, tak se samozřejmě jedná o stupidního antiamerikanistu,  když se obouvá do Bushovy politiky, tak kritizuje Bushovu politiku a nic jiného. Obviňovat ho za to z nenávisti k USA je jen provařený způsob, jak zamaskovat nedostatek protiargumentů.

USA jsou patrně nejslušnější velká země v porovnání s ostatními, ono také v konkurenci Číny, Ruska...., ale i Francie se není čemu divit. Ovšem psát  o nich, jako v tomto článku, jako by se jednalo o sbor Mirků Dušínů, vždy se idealisticky starajících o nevděčný svět, ač by nemusely, jen vzbuzuje povědomou nechuť a nahrává tím skutečným antiamerikanistům. Autor článku by se opravdu měl oprostit od formy  psaní obvyklé spíše v oficiálním tisku za totality.  

Norman 9.1.2008 8:24

Blbina hodna Nevidomeho psa

:-D

honzak 9.1.2008 8:14

Re: Kdyby někde ve světě se volilo tak jako v Americe,

Americký volební systém je určitě špatný. Stejně jako český, ruský či Ruandaurundský. Má pán povědomost o státě, kde mají DOKONALÝ volební systém? Sem s ním!

Tonevadí 9.1.2008 7:42

Kdyby někde ve světě se volilo tak jako v Americe,

tak je to pro světovou veřejnost - a hlavně pro US vládní mluvčí - zásadně nepřípustné. Výsledky z malých státečků Iowa, New Hampshire (kdo kdy o nich slyší - jenom o primárkách) s pár tisíci obyvatel, na které se zaměří volební mašinérie,  se pak používaj pro ovlivňování mas těch zbývajících 299 milionů. Kdyby všichni měli volit v jeden stejný den, asi by z čista jasna nevěděli koho volit. 

Ale stejně pro sicher jsou tam ty volební automaty objednané u firem, které taky na volby přispívají - to by v tom byl čert, aby to nevyšlo... http://www.charleston.net/news/2008/jan/07/s_c_use_voting_machines_banned_other_sta26854/

A když ještě hlásná trouba vládnoucích siláků - FOXnews - nepřipustí k dlouho očekávané televizní debatě těsně před volbou kandidáta, který říká nepříjemné pravdy (Ron Paul)? http://www.youtube.com/watch?v=6o6Xo_HV9Fk

Jó v Moskvě to bylo hned jasný už před volbou, že jsou volby ovlivněné. Zato v XXXstanu, v Gruzii a v jiných zemí se spřátelenými vládami...?     

Pavel Rychetský 9.1.2008 7:40

Re: Pohodlný život

Naprosto souhlasím.  Také mě velice znervozňuje, jak je nejspíš nevyhnutelné aby se střídaly cykly pakárny a klidu.  Když si lidé váží, že z něčeho vyvázli s holým životem, či že nemusí na 1. máje, tak neskuhrají, že podražil benzín či jaká je Guantanámo mučírna.  Syn bere jako těžkou křivdu když ho vyhazuju od počítačových debilit a život mu pak přijde jako peklo. To v případě, že se rozpomene, že opravdový život není ten ve World of Warcraft.  A ještě se diví co jsem to za vopruzníka, když přece pařej úplně všichni jeho vrstevníci (a má pravdu). Já jsem byl rád když bolševik přivezl banány, a doteďka mě ty plné regály naplňují štěstím.

S panem postbolševikem předsedou Ústavního soudu nejsem zpříbuzněn. I když s jeho synem Tomášem, geniálním recesistou hrdým na větší obvod hlavy než hrudníku, jsem měl čest chodit do stejné třídy na gymnasiu.

Thyronx 9.1.2008 7:38

Re: Mno ja mam dojem, pasacku,

Vam zase jaksi uniklo, ze PKZV nedsti ohen na touto zemi a zminuje se konkretne o soucasne americke vlade, ktera je dnes kritizovana velkym poctem Americanu a zdaleka ne pouze levicovych.

Autor clanku naopak tvrdi, ze se ze strany Americanu jedna pry o "nekriticky kritizujici usili", takze nevim o jakem to rozdilu mezi kritizujicimi domorodci a temi ostatnimi v autorove clanku hovorite.

V neposledni rade, naucte se prosim psat New Hampshire, takto pusobite jako tretina arabskeho sveta. Napotreti do dokaze s pomoci internetu napsat kazdy. :-/

A uplne naposledy: Vemte autora, pana Rychetskeho, a spolecne co nejdriv navstivte psychiatra, mate to oba zapotrebi, i kdyz Rychetsky je jiste akutnejsi pripad. >- :-P

honzak 9.1.2008 7:35

Až se probudí

rudozelení intoši, to bude maso! Kdy už ta sebranka pochopí, že žádný ideální stát a politik neexistují? Že lze pouze vybrat nejmenší zlo z množiny dostupných zel? Obávám se, že nikdy.

horduch 9.1.2008 7:25

výborné a jasně vystihující

od Rychetského nečekané R^