17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Brousková 25.8.2010 9:53

Lidé

Lidé jsou holt jako celek naprosto nespolehlivá sebranka. Každému se líbí a dost často i chutná něco jiného. Proto  komunisti a nacisti přišli s myšlenkou vytvoření dokonalého tvora, nového člověka , kdy každý jedinec bude přesným duplikátem těch ostatních. Zatím se jim to nepovedlo, ale kdo ví co přinese budoucnost ?

J. Potměšil 25.8.2010 10:30

Re: Lidé

Nu, řešením problému s odlišnostmi je právě vytvoření dokonalého člověka, jednoho jako druhého. Nikoliv uvědomění si odlišností, příp. jejich tolerance tam, kde to nikoho nepoškozuje, ale stvoření jednotné uniformy. Když zjistím, že všechny do jedné uniformy navléknout nemohu, tak je aspoň eliminovat. Tam směřoval nacismus a směřuje tam i pan Matějka, byť si to možná neuvědomuje (jemu šlo hlavně o to podsunout fiktivnímu multikulturalistovi do hlavy zjevně extrémné myšlenky či nerealistické a nepřijatelné požadavky na nás ostatní). Arabská gheta zmíněná níže nejsou problémem kvůli odlišnosti Arabů (tedy, to také, ale ne hlavně), ale právě tím oddělením, ne-integrací. Asi jako když všechny Romy dáte do jednoho baráku nebo jedné čtvrti.

R. Tesařík 25.8.2010 12:51

Re: Lidé

proč to zase matláte dohromady, vy vciťovači.

J. Kejkrt 25.8.2010 13:16

Re: Lidé

Arabská gheta nevznikla hned jako arabská gheta. původně měla jiné obyvatele. Jenže po pokusu o vytvoření tolerantní multi-kulti směsi obyvatel se PŮVODNÍ obyvatelé raději odstěhovávali - a nahrazováni dalšími Araby vlastně zavinili vznik ghet a nefunkčnost skvělé multi-kulti myšlenky. To bylo nezodpovědné!

Předpokládám, že se shodneme, že tyto oblasti (z nichž později vznikla gheta) neopustili proto, že by snad přistěhovalci (návštěvníci, azylanti) prosazovali své z domova přinesené zvyky, dané jejich (mnou zde nestydatě vymyšlenou) odlišností, tak netolerantně, že?

J. Potměšil 25.8.2010 8:17

Bla bla...

Mohl by autor uvést příklad aspoň jednoho "sociálního inženýra" či multikulturalisty, který např. chce "míchat" obřezávání žen s názorem, že ženská obřízka je mrzačení? Aspoň jednoho, prosím.

(Btw. ta ženská obřízka je vlastní nejvíc Afričanům, byla ve starém Egyptě a v islámu nemá oporu - pokud se chtěl autor opřít do islámu; šajch Al-Azharu Tantáwí ji zároveň označil za ne-islámskou. Neznám rozumného člověka, který by ji chtěl akceptovat, tak čekám na uvedení aspoň toho jednoho soc.inženýra)

Jinak mi není jasné, co chtěl autor článkem říct a proč ho vůbec píše - aby naznačil, že rozdílné lidi je třeba obehnat zdí, rozdělit do ghett? Maloměšťácké bláboly, jako obvykle.

M. Prokop 25.8.2010 10:00

Re: Bla bla...

To se mi líbí, to "maloměšťácké", jako pejorativní označení je to už skoro zapomenuté.

Multikulturalisté podporují míšení lidí s těmito názory. Autor jen poukazuje na obtížnost tohoto činění. Nemá cenu dělat gheta, ale je riziko, že přirozeně vzniknou, viz francouzská sídliště s Arabáky. Takže minimálně tuto praxi nepodporovat.

J. Potměšil 25.8.2010 10:24

Re: Bla bla...

Mě by zajímal nějaký ten konkrétní případ konkrétního multikulturalisty. Já nevím o tom, že by chtěl někdo "míchat" třeba obřízku s neobřízkou, ani nevím, co si představit pod slovem "míchat".

Jinak vidím rozdíl mezi tolerancí k odlišnostem a souhlasem s odlišností. Naopak západ je kritizován dost často za vývoz ideologie lidských práv a "legitimními odlištnostmi" se brání např. Čína. Zároveň nevím, co je špatné na tom pokusit se porozumět jinému stylu myšlení, a tady nejde jen o jiné národy, užitečné to může být třeba i u dětí z azyláku, u dětí sociálně vyloučených, u dětí z jiného kulturního prostředí, při kontaktu se zaměstnanci či nadřízenými z jiné země apod.

Jinak pokud se vymezím např. proti lidem, kteří kočují, či kteří nejí vepře, natož psy a pod., ptám se, co přijde dál - za plot? Do ghetta? Střílet? Či naopak - jaká je alternativa k Nestřílet? Zavelet do ghetta je vždycky jednodušší než trpělivě zkoušet jiné možnosti.

Bohužel do podrobností a důsledků nejde ani autor ani jeho příznivci.

"Maloměšťácký" myslím u autora sedí - sedím za pecí, občas někde něco zaslechnu, pak si udělám názor a hurá s ním ven. Byť o tom vím hnědé zatočené. Autor by udělal lépe, kdyby dostudoval aspoň střední školu, trochu víc četl, podíval se za hranice a pak rozumoval. Ne náhodou už není v předsednictvu SSO, i přes své grafomanství. Přes jistou obskurnost SSO tam zřejmě nejsou úplní blbci (naopak je tam řada velmi inteligentních lidí) a rozumování pana Matějky je nejspíš neokouzlilo.

V. Skalová 25.8.2010 11:00

Re: Bla bla...

No, pěkně jste nám autora zkádroval, šlo vám to, jako kdyby vás k tomu školili. Točíte se stále na ženské obřízce, se vším rychle hotov, ale podstatu toho, co autor měl na mysli jste nezmínil. Jak být tolerantní tam, kde to nejde ?

A taky bych se zastala maloměšťáků: Drželi v tomto státě tradice, paměť rodů, vzdělání a prosperitu, jak jen to šlo. Než je komunisti zlikvidovali.

J. Potměšil 25.8.2010 13:12

Re: Bla bla...

"Zkádroval" jsem jej, neb by se mohl možná věnovat něčemu užitečnějšímu, třeba sebevzdělání, místo rozumování bez znalostí.

Otázkou pak je, zda sám autor vůbec ví, co měl na mysli. Vy se domníváte, že podstatou je otázka, jak být tolerantní tam, kde to nejde. Odpověď ale autor nedává, a když, tak potenciálně nebezpečnou (segregace, izolace, ghettoizace). Tam, kde nelze být tolerantní, je třeba komunikovat, avšak důsledně trvat na svém. Když už autor vytáhl nesmysl s obřízkou, na což zatím nikdo nedokázal zareagovat, tak v Evropě se trestá, obětem se pomáhá a osvěta je šířena i do Afriky. Podobně budu hájit sekulární domácí právo před importem třeba šaríy (byť historicky se má šaría vztahovat jen na muslimy, nikoliv na všechny) a komu se to nelíbí, má smůlu.

Jinak autorovi nedošlo, že Židé taky nejedí vepřové a není problém s nimi žít pohromadě a v souladu, a také zřejmě neví, že "nečistý" pes je spíš jen předsudek a v isl.právu to oporu nemá.

Maloměšťíctvím myslím omezený rozhled xenofobii, předsudečnost, nevzdělanost, nechuť podívat se za humna či podívat se na věc z více úhlů.

R. Tichý 25.8.2010 11:39

Re: Bla bla...

Nevím jak jste přišel k tomu, že je autor maloměšťák. Nicméně proč si myslíte, že to je špatná vlastnost ? Multikulti propagátoři nám vnucují, že to je špatně a nepatří to do budoucnosti světa. Až nás tu sežerou muslimové a číňani, tak jim multikulti budou lízat boty a nadávat na své multikulti předky. Protože i číňani ani muslimové jsou mnohem pragmatičtější.

R. Tesařík 25.8.2010 12:53

Re: Bla bla...

vy musíte mít v hlavě pěkný guláš, když vůbec nechápete co autor napsal. proč mě pořád překvapuje existence takových stvoření jako jste vy.

J. Potměšil 25.8.2010 13:13

Re: Bla bla...

Zkuste mi to tedy prosím vysvětlit - třeba to dokážete tak, abych to pochopil. To myslím vážně - článek p. Matějky mi přijde i poněkud nekonzistentní a nesrozumitelný.

Z. Rychlý 25.8.2010 14:39

Re: Bla bla...

Pane Potměšile, mám chvilkový záchvat soucítění, tak Vám to vysvětlím. Pan Matějka napsal, že některé zvyky různých kultur jsou neslučitelné. Stačí ? Co je na tom tak nepochopitelného ? Závěry z tohoto faktu už si domyslíte.

J. Potměšil 25.8.2010 15:08

Re: Bla bla...

Jestli chtěl napsat pouze toto, stačila jediná - Vámi uvedená - věta. Proč je o tom celý článek? A co z toho vyplývá, to přece známe z historie, ať už z dob míru či z dob válek.

J. Skotnica 25.8.2010 16:01

Re: Bla bla...

No a proč vy se unavujete dlouhými odpověďmi na něco jiného?