2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Rusko, demokracie a my

Když jedu domů z centra Prahy a nastupuji na Palackého náměstí do tramvaje směr Modřany, slýchám velmi často ruštinu nebo ukrajinštinu. Tak často, že se mi údaj o třiceti tisících Rusech žijících v Česku zdá příliš nízký.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kusý 16.12.2011 23:53

Těm pánům diskutujícím, kterým v srdci plane

oheň všeslovanské lásky a panslávských idejí doporučuji návštěvu Ruska.Měl jsem to potěšení coby řidič a od té doby říkám, nikdy nebudeme dost daleko od Moskvy! I v tom nejumazanějším ožralém mužikovi dřímá komplex zachránce civilizace a náznak odmítnutí ruského dobrodiní ho přivede k šílenství.Ono zpopza počítače v (sic!) právním státě v němž vládne pořádek, se to dobře mluví.KJdyž stojíte tváří v tvář ožralému milicionáři, který dělá maximum proto, aby z vás vyždímal úplatek, myšlenka na ruského cara na českém trůně vysublimuje.Pokud někdo masochisticky vyhledává situace kdy trpí pocitem bezmoci, vřele doporučuji návštěvu země (Vámi) milované.

B. Rybák 15.12.2011 19:48

Re: Ruské "gruzínské" reakce se netřeba bát,

Ano. Bylo by zajímavé zjistit, proč si Šaškašvihli myslel, že mu to projde.

B. Rybák 15.12.2011 19:41

Zcela s Vámi souhlasím

J. Ráž 15.12.2011 18:43

Evropa končí na řece Moravě, řekl kdysi přítel

Já mám rád Slováky a tak hranice Evropy ve svém uvažování posunuji až k Čierne nad Tisou. Pořád mi nejde do hlavy proč neustále tolik "spravedlivých" má tak neodbytné nutkání pořád vrtat do života zemí, které jsou geograficky i kulturně někde jinde než jsem my. Co do přestavby Temelína taháme to, že k nám Brežněv poslal kdysi tanky? Že ze země, jejíž vůdce Hitler chtěl Čechy fyzicky zlikvidovat přišel kapitál a know-how na záchranu Škodovky, nebo, že naše banky patří zemím, které nás v Mnichově zradily se nikdo už kupodivu nepozastavuje.

Kritikům hospodářské spolupráce s Ruskem nevadí, že do našich aut tankujeme naftu a benzin jejíž základní surovina je těžená v zemích, proti kterým je Putinovská diktatura procházkou růžovým sadem, ale farizejsky kritizují možnost, že by nabídka Ruska byla technologicky i ekonomicky (z hlediska ofsetů)výhodnější než nabídka Amíků a Frantíků.

Je krize a my máme jen dvě možnosti: 1) Být pragmatičtí a zvyšovat naši hospodářskou angažovanost v Rusku, Ázerbájdžánu,Turkmenistánu, či Turecku a nevšímat si, co se tam dějě 2) Upnout se jen na Německo a Francii a při pádu Eura padnout s nimi na ústa.

Mimochodem: Proč současní kritici rozvíjejících obchodních vztahů s Ruskem stejně tak hlasitě nekritizovali "přátelství" Obamy, Sarkozyho a Berlusconiho s Kadáfim, nebo to, že například teroristé z Hamásu mají náborovou kancelář v Paříži?

V. Novák 15.12.2011 16:42

Ale pořád jste mi nevysvětlil

jak souvisí ruský zájem o dostavbu Temelína s údajnou ruskou podporu našeho ekofašismu.

Že Rusové stáli za německým Atomaustiegem - no, je to sice paranoidní, vidět všude Ruku Kremlu - ale i paranoici mají nepřátele a bylo by to aspoň logické. Jaderná elektrárna znamená nezávislost, plynová je jak pes uvázaný u boudy. Akorát nový řetěz by se budoval dlouho.

O duchovním postavení nemluvím. To nechám duchaborcům vědoucím nejen co oponent řekl, ale i co si určitě myslí a neřekl to. Jelcin dostal Rusko ekonomicky a politicky na úroveň třetího světa.

V. Novák 15.12.2011 16:35

V Gruzii to bylo tak, že Šaškašvili

se rozhodl porušit smlouvy i mezinárodní právo a pokusil se etnicky vyčistit Jižní Osetii od Osů. A Rusko smlouvy dodrželo a nedovolilo mu to. Za cenu několika desítek svých vojáků, kteří se nazachovali jako Holanďani ve Srebrenici.

Gruzíni nikdy nebyli dobří vojáci. Bojovníci, to ano, ale na vojáky nemají dost disciplíny.

Ale Osové jsou ještě lepší, jak předvedli začátkem 20. a potom i 90. let.

V. Novák 15.12.2011 16:28

Cena elektřiny z neřiditelného a chaoticky dodávajícího zdroje

musí být nutně záporná, protože generuje potřebu systémových služeb. Tudíž bez okradení spotřebitele naoktrojovanou cenou by šla FV přirozenou cestou technologického vývoje na univerzitách a v akademických ústavech. Až jednou, určitě ne brzo, by možná dosáhla takového pokroku, že by FV panely byly použitelné v normální energetice. I když jejich využití bude spíše záviset na vývoji akumulace než samotné FV.

V. Novák 15.12.2011 15:38

Pán má křišťálovou kouli...

Nebo možná jen kouli... Podobnou kolečníkové. Samá solidní kost.

M. Hoblík 15.12.2011 14:17

Re: PANE DRÁPALE - SOUHLASÍM S VÁMI,

Ale těm, co nám pomohli vybudovat Protektorát jsme odpustili a polezeme před nimi na kolenou. No stačí, Kolmane, příteli ovčanů okolních států!

M. Hoblík 15.12.2011 14:15

Opět jeden spravedlivý!

Vůl.

V. Kolman 15.12.2011 13:09

Re: dostavba Temelína

S fotovoltaikou máte pane Klepale pravdu, ale jen částečně. Jednou stránkou fotovoltaiky je její technická část (i když i ta je na dlouhou diskusi s mnoha pro i proti). Druhou stránkou je ekonomická část, kdy byli občané jednoznačně zneužiti a okradeni. Pokud by byla zachována cena 1kWh stejná, jako z tepelných, či atomových elektráren, byl by rozběh fotovoltaiky nepoměrně pomalejší, ale nedošlo by k takovým zvěrstvům, jakých jsme s současné době svědky.

       U jaderných elektráren toto ekonomické nebezpeči doufám nehrozí.

V. Kolman 15.12.2011 13:02

PANE DRÁPALE - SOUHLASÍM S VÁMI,

mluvíte mi z duše. Bezmezně důvěřovat někomu, kdo k nám před 43 roky vtrhl s tanky a vojensky nás více než 20 let okupoval - to nepovažuji za rozumné.

        Obchodovat za podmínky: "Já pán - ty pán" a snažit se, nedostat se do ekonomické (či jiné) závislosti považuji za jednání moudrých politiků. Při dostavbě Temelínských 2 bloků bych také preferoval Westinghouse (nebo Arevu), ale na splupráci s Rusy bych byl opatrný. Kromě jiného i z toho důvodu, že by nám mohla být (jako že určitě bude!) vyčítána "nebezpečnost ruského šrotu". I když by to zdaleka nebyla pravda! Nemyslím si, že Rusově "neumějí" jadernou techniku. Ovčani okkolních států, hlavně Rakouska na tyto pseudoargumenty ale rádi "slyší". Westinghouse by jim vyrazil tuto "páku" z rukou.

J. Štrobl 15.12.2011 12:53

Re: dostavba Temelína

Ano, s tím souhlasím.

J. Klepal 15.12.2011 12:46

Re: dostavba Temelína

Zajisté, argumentace technologickými a ekonomickými parametry je právě to, co by mělo být při rozhodování bráno v potaz a bezpečnost mezi ně určitě patří, šetření na tomto místě může vést k drahým následkům, takové je poučení z Fukušimy. Moje kritika však nebyla zaměřena tímto směrem, ale směrem k ideologickým brýlím autora příspěvku, protože stejná argumentace vedla k současnému fotovoltaickému tunelu, který musíme zaplatit všichni zvýšenou cenou elektrické energie a tedy snížením životní úrovně.

J. Urban 15.12.2011 12:20

Díky za článek, zcela souhlasím!

J. Štrobl 15.12.2011 12:14

Re: A nepomáhá to

Ale, ňu, ňu hošíčtové, přece byste nezlobili.

V. Novák 15.12.2011 12:11

Obvykle toho, kdo se tak označí.

Věřím aspoň minimální soudnosti lidí.

V. Novák 15.12.2011 12:10

A nepomáhá to

a nepomáhá...

V. Linhart 15.12.2011 12:08

Re: Pane Štroble,

Tebe kopou od rána do večera, co?

J. Štrobl 15.12.2011 12:06

Re: Pane Štroble,

No chytrému napověz, blbého kopni.

V. Linhart 15.12.2011 12:03

Re: Pane Štroble,

A jako jak?

J. Štrobl 15.12.2011 11:58

Re: Štroble,

To není pravda, patrně ji dodržují všechny levicové strany, tedy i ODS.

J. Štrobl 15.12.2011 11:57

Re: Pane Štroble,

Chachá, dostal jsem tě rudý desperáte.

J. Štrobl 15.12.2011 11:55

Re: dostavba Temelína

Otázka paliva nemá s dostavbou Temelína nic společného. Palivo můžeme klidně od Rusů brát dále. Nicméně na technologiích Westinghouse je založeno 50 procent ve světě fungujících jaderných elektráren. Tato technologie je také nejbezpečnější, protože je vybavena tzv. pasivní bezpečností. To znamená, že bezpečnost reaktoru je zajištěna bez pomoci vnějších zdrojů. Dneska už i každý blbec ví, že nikdo není tak bohatý, aby si mohl kupovat levné věci.

S. Ševeček 15.12.2011 11:52

Re: Štroble, nechcete se podívat, kdo začal s urážkami,

;-)

To, že se někdo označí za prapičáka, neznamená, že je pravičákem (ostatně, čo sa rozumie pod tým pojmom pravičák, že?)

E. Heusinger 15.12.2011 11:46

Re: Štroble,

Dříve linii dodržovali červení, dnes ji dodržují modří.

V. Linhart 15.12.2011 11:45

Re: Pane Štroble,

Štroble, kde takové jako vy pěstují? To ale musí být velké hnojné pole, na kterých roste to, co máte na krku. Jste neskutečně omezený až blbý. Na vás musí být vládní koalice hrdá,jen mě děsí představa českého národa plného omezenců vašeho typu, na kterém se zcela evidentně pracuje.

J. Klepal 15.12.2011 11:35

dostavba Temelína

Při rozhodování, kdo se bude podílet na dostavbě jaderné elektrárny, by mělo být bráno v úvahu, že předchozí americký pokus (Westinghouse) o dodávku paliva kvůli jeho nízké konstrukční pevnosti nakonec opuštěn a nahrazen ruským palivem (TVEL), a francouzská Areva má značné finanční potíže, které mohou přetrvávat do budoucna. Jen blbec může argumentovat tím, že výměna části energetické závislosti na Rusku (která je přes všechny ideologie pro nás zřejmě ekonomicky výhodná) za energetickou závislost na jiné jaderné velmoci může přispět k vyšší tzv. energetické bezpečnosti ČR, a proto si na ni rád "připlatí". Jak takové připlácení si vypadá, kdo jej zaplatí a kdo naopak na nás vydělá, vidíme na minulém případu pěstování fotovoltaických polí.

J. Štrobl 15.12.2011 11:23

Re: Zejména pod VAŠÍ rozlišovací schopností.

No vy to sice nahlas neříkáte, ale ve skutečnosti nás k tomu chcete dopracovat.

J. Štrobl 15.12.2011 11:21

Re: Vy se o intelektuálním potenciálu radši nezmiňujte.

Ba ne, to jen vy nás všechny přesvědčujete o existenci ruské páté kolony u nás.