21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Rozpad autority

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Bubranik 17.5.2009 0:30

Spolecnost a rust jako drivi v lese

 Velice dobry clanek ! Ten tzv zpusob vychovy dle Makarenka  se neda pouzit v zemi, ktera potrebuje  po skonceni skoly  lidi, kteri vedeji, co je slovo povinnost, kazen, poradek a respekt pred zakonem. Pro pobyt v dzungli  se hodi ten zpusob,ktery  je nazyvan jako "antiautoritativni" . Tedy zacatek konce. SAmozrejme, ze rodice maji v prvni rade povinosdt sve ditze vychovavat. Skola vse zvladnout nedokaze.

68 17.5.2009 0:12

Re: Docela dobré

Bohajeho!  Vám musel nějaký ten křestan, katolík, pámbiček, nebo dokonce samotný Vatikán opravdu, ale opravdu hodně ublížit. A moc ublížit. Bud Vám osobně, nebo někomu z rodiny. Možná ze sousedství. Jinak to ani snad není možné. Celkem se poslední dobou ani moc neozýváte, ale jakmile v nějakém textu kohokoliv a v jakékoliv souvislosti, třeba i jen náhodně, padne to zatrolené sĺovo "Bůh", "křestan", "katolík", "Vatikán", nebo třeba i jen slovo něco podobného a zavrženíhodného vzdáleně připomínající, vám se bez meškání doslova protočí panenky, ovládnout se nelze a Váš nick neomylně naskočí, aby provinilého autora rouhačského textu, nebo slova neprodleně umravnil. Je to zajímavé pozorovat a trvá to už tak dlouho. Ale až dnes jsem se osmělil.

Jura Jurax 16.5.2009 23:45

Re: V čem je problém?

R^R^R^

Jura Jurax 16.5.2009 23:43

Re: Svůj příspěvek chci uvést 21 lety strávenými ve školském systému

No, ono to není rozumně realizovatelné, ta expoziční doba, ale myšlenka to tak nezajímavá není ...

Jura Jurax 16.5.2009 23:40

Re: Ani za soscilismu se rovnost občanu nekonala.

Často zde Maratovi klnu, ale zde má plnou pravdu. Za bolševika byla rovnost akorát v hubách papalášů dštících kydy z tribun ... jinak byla docela tvrdá disciplína, povinnost pracovat, dřív i umístěnky, sortování podle třídního původu a postoje k socialistické společnosti, za neposlušnost vyhazov ze střední školy, z vysoké pak na dva roky na vojnu (tedy dámy ne, ty to měly jednodušší ...) a tak dál a podobně.

Rovnost nikdy nebyla a nebude - maximálně se můžeme snažit o rovnost příležitostí a pak se starej každý sám - pomocnou ruku máš na konci vlastního ramene a léhat budeš tak, jak si usteleš ...

Jura Jurax 16.5.2009 23:33

Re: Autorita v dnešní době?

R^R^R^ ale značná část těch dětiček, co se včas neproberou a nezaberou, jako socky skončí, nemají-li pilné a pracovité a vzdělané rodiče ... a jako socky pak budou poslouchat, ne že ne, protože jinak by byli na podpoře, a akorát budou volit komanče a socany a pořvávat po náměstích s odboráři, že chtějí taky ... :-(

Jura Jurax 16.5.2009 23:27

Re: Milá paní Pospíšilová, váš článek je symptom doby

Jenže ty peníze - tedy kromě gladiátorů a tzv. celebrit - získavájí lidi zpravidla prací - a k tomu je třeba i vzdělání, tedy kromě talentu a píle ... nevzdělaný buran nezbohatne, leda tak v politice :-/;-D

Jura Jurax 16.5.2009 23:24

Re: to není česká specialita ani postižení všech postkomunistických zemí,

R^R^R^ zase až na ty neznabohy - jedinec nevěřící v umělý myšlenkový konstrukt obvykle nazývaný bohem má o jednu příčinu k nenávisti a násilí míň, protože je mu jakýkoliv pánbu šumafuk ...

Jura Jurax 16.5.2009 23:22

Docela dobré

Až na tu úctu k Bohu (či bohům) ... kterému bohu prosím pěkně, bohů je moc a uctívači jednoho jsou ochotni uctívače druhého podřezat ku větší slávě boží - a to nejen aktuálně vyznavači Alláha, ale i křesťanský bůh má za sebou historii nelibou ...

janoryna 16.5.2009 22:35

Re: pokračování taky jsem si všimnul,

že už se nechlubíme úspěchy v mezinárodním srovnání což v některých oblastech raádi dělali komunisti. už ani v tom sportu nebo v počtu cen na mezinárodních festivalech naši svobodní občané toho víc nedokážou.

janoryna 16.5.2009 22:30

Re: Tak koukám, že

máte naprostou pravdu. ani snížené daně nebude mít kdo platit. 

janoryna 16.5.2009 22:27

to není česká specialita ani postižení všech postkomunistických zemí,

to se týká všech tzv. demokratických zemí na kterou v konfrontaci s přistěhovalci naše civilizace zajde. Je to důsledek hypertrofie tzv. lidských práv jednotlivce, která jsou upředňostnována předzájmy národa nebo dokonce celeého lidstva. je to důsledek i tzv. demokracie, kde se politik neprosadí tím co pro stát dělá, ale tím, jak se podbízí voličům. odsud se rekrutují  (podle našich zákonů) nepotrestatelné hordy fanoušků,  hordy ničitelů demonstrujících za mír, demokracii nebo životní prostředí.  Žádný zákon o věku odpovědnosti či jakýkoliv jiný na věci nic nezmění. je to v nás, sobcích nebo chceteli i neznabohů.

JJ 16.5.2009 22:12

Ono je to take o tom, jak je ohodnoceno

ucitelseke povolani.

mueller 16.5.2009 21:26

No, za socialismu zadna rovnost obcanu nebyla,

to ma Marat pravdu. Nebyla ani za Francouzske revoluce, ktera ji mela primo jako heslo.

Eva D. 16.5.2009 21:21

Re: Studenti jsou stejní lidé jako učitelé

;-D

pp 16.5.2009 21:21

Re: telesne tresty

Prosím, držte jednotný styl. Když "špatnejma známkami", tak také "slovníma urážkami".

Eva D. 16.5.2009 21:19

Re: Miláčku,

Atistotele, tak nějak to chápu i já. Jaké jsme si vychovali, takové máme. Co vidí, to napodobí. A co si volíme, to máme.

Máte pravdu, žádné my a oni. R^R^R^

Často jsem schopna si porozumět víc s těmi, které učím, než s některými z těch, kteří učí se mnou.

Jarmil 16.5.2009 20:11

Re: pokračování

To se v rozčilení stane každému, že se překlepne. Já mám však z posledních měsíců destítky daleko závažnějších případů. Písemně mi maturanti i vysokoškoláci odpovídají na určité dotazy. Jejich odpovědi jsou krátké, většinou jde o dvě věty. Jenže nějaká vyjmenovaná slova, shoda, případně interpunkce to je jim šumafuk. Ředitel školy udělá klidně ve třech větách čtyři hrubky.

Stačí pozorně porovnat výsledky českých studentů v mezinárodních srovnávacích testech za posledních 25 let. Strmý pád. Nám totiž vůbec nejde o vzdělání, snad jen trochu o kvalifikaci.  

Jarmil 16.5.2009 20:01

Re: Společnost

Kdybyste někde našli poslední číslo (tedy úplně poslední) časopisu "Koneckonců", pak tam pan prof. Piťha perfektně popisuje stav našeho školství a naší vzdělanosti.

Jenom dodávám: Nějak jsme si spletli systém demokracie se systémem svévole. Jenže těm, kteří nám "vládnou", to takto vyhovuje. Ať  jsou vlevo, nobo vpravo.

Mgr. Milda 16.5.2009 19:56

Milá paní Pospíšilová, váš článek je symptom doby

máme tolik autorit, které autoritami nejsou, protože jsou vybudované na podvodech, že mládež žádné autoritě nedůvěřuje. Ve státě, ve kterém polovzdělanec terorizuje parlament, Senát a Ústavní soud pouze ze soukromé nenávisti nemohou mít  žáci a studenti respekt ani před nejvyššími funkcemi státu, natož před učiteli.

Za presidenta Masaryka všichni věděli, že cesta k zajištěné budoucnosti a blahobytu vede pouze přes vzdělání. V době, kdy si každý, kdo na to má, může koupit 40 doktorátů, je vzdělání nesmyslná námaha, daleko lepší je, nějakým trikem přijít k miliónům, pak přijde i to koupené vzdělání. Autorita se dnes zakládá na penězích, vzdělání se zdá spíše vedlejší a příliš namáhavou cestou k úspěchu.

Dolly 16.5.2009 19:26

Re: Ono není pozdě

Lze souhlasit za několika podmínek: o školu bude mít o 30% více žáků zájem než současných 30% podstav, bude solidní legislativa (práce černého šerifa níže by teď zaměstnala několik právníků) a vymahatelnost práva (aby škola byla školou a ne hlídárnou žáků, kteří se učit nechtějí). Dále je to otázka systému vzdělávacích okruhů, typů zkoušek, platnosti vysvědčení a vazba na státní správu spolu s trhem práce. Nad tím nějaké to financování. V současném bezvládí a chaosu v rezortu nelze předpokládat jakýkoliv pokrok, a výsledek bude dán cestou nejmenšího odporu. Problém je ještě daleko širší a nevidím jakoukoli snahu začít byť s nějakým dílčím řešením a to asi celkově jako společnost pěkně odskáčeme. Nejsem učitelka, takže situaci vidím jako běžný pozorovatel.

Novák 16.5.2009 18:24

Re: Autorita v dnešní době?

Tady na jihu v USA je teď závěr školního roku a závěrečné testy. Posledně jsem si o tom s několika učiteli povídal, že žákům dnes stačí umět číst a dělat křížky na zatržení správných odpovědí.

Minutus 16.5.2009 17:59

Na výchově se podílí více faktorů

Aby hned někdo nevyjel, předesílám, že věřím ve výchovnou úlohu rodiny. Ale svalovat na ni vše je buď zlý úmysl, nebo omezenost.

Co se týče školství, tady už nejde o rodinu, ale o hloupé a sobecké politiky, kteří zřejmě usoudili, že nevzdělanému národu se nejlíp vládne. Sami si je volíme a není moc z čeho, protože většina lidí politiky opovrhuje a proto takové máme - opovrženíhodné. Státní maturity jsou jen nekonečným tématem keců lidí, kteří byli dosazeni na ministerstvo školství a patří spíše sami do škol. Viz Buzková nebo Liška, co si jen tak vzpomínám. Absolutně nezpůsobilí pro tuto funkci, ale asi poslušní partajníci. Disciplína ve školách zase krachuje na bití v prsa všelijakých ombudsmanů, kteří nemají asi nic lepšího na práci, než zakazovat kamery ve třídách. Školní třídy jsou veřejným prostorem a každý tamusí počítat s dohledem. Kantoři i žáci. Kdo doplácí na podobné zlotřilé pojetí výchovy? Ti slušní samozřejmě.

Kecal. 16.5.2009 17:26

Re: Ani za soscilismu se rovnost občanu nekonala.

Asi jsi mladej to by tě omlouvalo,jestli ne tak nepíšeš pravdu.

Pamětník 16.5.2009 16:13

Re: Společnost

Dovolte mi ještě jednu připomínku. Žákům byla dána moc rozhodovat o osudu učitele, alespoň na těch "nejpokrokovějších" školách. Uvedu příklad kam to vede. Na jedné škole obvinili žákyně učitele ze sexuálního obtěžování. Málem ho to stálo dobrou pověst a existenci. Jen zcela náhodou vyšlo najevo, že se jedná o hloupý výmysl. Otázka: Je podobné jednání žáků zcela vyjimečné?

Pamětník 16.5.2009 16:05

Společnost

Milá autorko, vylíčila jste přesně stav, v němž se naše společnost, a zejména školství, nachází. Chybí mi tam jedna věc: Kde hledat příčinu tohoto stavu. Osobně si myslím, že jsme to s tou demokracií trochu přehnali. Místo demokracie máme anarchii. Vzpomínám si na jeden článek z 9O. roku, jenž líčil naše učitele takovým způsobem, že z textu vyplývalo, že žloděj a podvodník jsou proti učiteli charakterní osoby. Protestoval jsem, ale marně. Chyba je, že jsme od časů p. prof. Piťhy neměli erudovaného ministra školství, chyba je i v přílišné moci v rukách ředitelů, mnohdy osob bez předpokladů pro zdárný výkon funkce. To vede k stupňování administrativní činnosti, neplodnému vysedávání na schůzích. Ředitelé, ač znají situaci svých podřízených, se většinou bojí zastat se učitele-z obavy o korýtka. Dalo by se toho napsat ještě mnoho, ale není na to prostor.

Karel K 16.5.2009 15:16

Nelze zrušit známkování

zrušili byste samou podstatu učení, tj. vědomí, jak dobře se učíme. I když násilná, je topro mnoho žáků bohužel jediná motivace. Přirozená autorita je ovšem nesmysl - autorita se dá jen vnutit. Respekt, to je něco jiného, ten se dá získat tím, že žáci si uvědomují, že učitel věci zná a že je v hodnocení spravedlivý.  Respekt nelze vnutit. Jak je vidět, národ Komenského neví, o čem vlastně mluvil.

Genitalni myslenka! 16.5.2009 15:06

Re: pokračování

Aktualni stav je ten, ze pres 30% ucitelu ZS a SS (omlouvam se za nedodrzovani titulatury) je v duchodovem a tesne predduchodovem veku, pres 30% dtto je nekvalifikovanych. V takovehle situaci dat navrh postavit 25% sboru mimo (bod 3) je ... nenapada mne, jak to slusne nazvat. 

Body 1 a 2 jenom a pouze efektivne snizi pocet zajemcu o ucitelske povolani, bod 4 je pouhym vykrikem do tmy a bod 5 je kravinium na n-tou.

Suma summarum - chcete zlikvidovat skolstvi, abyste mela vic zajemcu o svou vzdelavaci agenturu?

Machi 16.5.2009 14:32

Souhlas, ale...

Dvě věci:

Za prvé: Ne u všech skupin obyvatelstva jsou podobné problémy. Třeba u vzdělanějších studentů (gymnázia) problémy nejsou (resp. neliší se to od dob minulých).

Za druhé: Nechápu co má úcta k bohu společného se slušností a úctou. Chcete tím říct, že ateista nemůže mít tyto vlastnosti? Upozorňuji, že ateista je ten kdo nevěří v boha podle lidských představ (přesněji ví, že jeho existence je velice nepravděpodobná) a ne ten kdo nechodí do kostela.

hafusak2 16.5.2009 13:57

Autorita v dnešní době?

Jak se začne mluvit o autoritách, hned se u nás zvedne plno pseudohumanistů, kteří začnou vykřikovat, že vyžadování autority je omezováním individuality, individualitu omezoval minulý zločinný režim, takže kdo volá po autoritě je stoupenec minulého režimu, pozor na něj, je to bolševik a lump. Ubohé děti jsou omezovány na svých právech povinností navštěvovat školu či jinak se vzdělávat, ačkoliv každý ví, že ve školách se učí jen samé zbytečnosti. Stačí se naučit číst, psaní je zbytečné neboť mobil a comp má na to tlačítka, počítání je v době kalkulaček také zbytečné. Co je potřeba vědět, to se najde na internetu. Dle filmů made in USA má škola sloužit jen jako místo, kde se domlouvají mejdany, navazují známosti, upevňuje se individualita hrdinů, případně se dá koupit nějaký ten joint něčeho. U nás není třeba si učitele vážit, neboť málo vydělává a je proto socka a třídní kašpar, který si musí všechno nechat líbit, nebo na něj rodiče podají stížnost a on bude vyhozen. Autoritu má jen ten, kdo má hodně peněz, pořádné auto a značkové oblečení. Na dovolené jezdí po celém světě a stýká se jen se sobě rovnými. Poslušnost je pro socky.