7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Wotan 2.11.2009 11:13

Stalinovo objetí sklaplo v r. 1943

ČSR se ocitlo v bolševickém náručí Stalina již v r. 1943, při podpisu E. Beneše na smlouvě "Ovzájemné pomoci a poválečné spolupráci mezi SSSR a ČSR, Beneš ji svévolně prodloužil z 5 na 20 let! Přes varování Velké Britanie! Od této chvíle měl český lev na krku rudý CHOMOUT--rok 1948 jen LEGALIZOVAL bolševisaci ČSR na dlouhá léta!!!

V 2.11.2009 1:05

otevira se me kudla v kapse

pri tomhle srani do vlastni kapsy co se nasi politicke sceny tyka, kdyz treba Italove stridaji vlady jako fusekle a v Nemecku zase zahnivaji ve vlastni stave.

Protoze mame za zady Kreml, tak to mame bez vahani skocit do drapu Evropskym kolektivistum?

A se mame podelat pred temi evropskymi politiky se sulcovyma ocickama a povislymi laloky pod bradami mlaskajicimi jak uz uz je korist na spadnuti do kolektivistickyho koryta?

dela se me z vas pane Fryborte na bliti

Standa 1.11.2009 18:38

Frýbort -

pelé - melé.

Informace 1.11.2009 18:45

Re: Frýbort -

Spíš: mele tele, uffa sí

astor 1.11.2009 18:37

Možná je na čase změnit rétoriku...

My Češi se musíme neustále vůči něčemu nebo někomu vyhraňovat.Tu nazýváme existenční nutností boj proti Rakušákovi,tu proti Polákovi,tu proti českému Němci,tu proti Židovi,tu proti Rusovi.S názory je to podobně,většinou to co se slávou přijmeme za své,při první velké krizi mačkáme do kuličky a házíme do pangejtu...Jsme vůbec schopní spočítat všechna naše spojenectví alespoň v minulém století,která se vytratila do ztracena?Čí vinou?Stav naší politiky je obrazem toho,jaké poučení si naše elity z historie vzaly,zdá se však,že k jejich existenci stačí pár bezobsažných frází o boji proti totalitě.Oni ten zbytek lidí taky není nekonečně trpělivý snášet nálady a nenávisti našich lídrů.Co přestat harašit starými strašáky a zkusit to s okolním světem po dobrém?Na facku je vždycky dost času...

Abraham 1.11.2009 18:57

Re: Možná je na čase změnit rétoriku...

.......zkusit to s okolním světem po dobrém

Ano po dobrém: nechat si na.....t    na hlavu

astor 1.11.2009 19:22

Re: Možná je na čase změnit rétoriku...

Na...t na hlavu nám může i spojenec,ne jen potencionální nepřítel.Vždyť tu zkušenost máme,a hned několikrát.Můžete tvrdit,že spojenecké lejno tak nějak míň zapáchá,budiž.Takovému spojenci se ovšem facka špatně dává,vždy se hledá omluva pro jeho hanebný skutek.Je ovšem třeba ta lejna eliminovat a obávám se,že bez jednání to nikdy nepůjde,ať přítel či nepřítel.To bychom měli mít na paměti.To gorilí bušení do prsou některých našich rádoby alfa-samců je nesnesitelné svojí směšností a nadutostí.O co,že ve volbách k tomu bude přihlédnuto?

Mgr. Milda 1.11.2009 19:12

Re: Možná je na čase změnit rétoriku...

na západě Evropy se nějaké nenávistné akce nenosí. Pár pomatenců v Severním Irsku nebo u Baskického zálivu, nějaké srovnání s Balkánem není možné. A důvodů by bylo dost, třeba v Jižním Tyrolsku nebo v Sársku, ale všude se civilizované domluvili.

Na Balkáně naproti tomu stále ještě běží krevní msta, až za hrob. Tato slovanská mentalita je přiživována našimi populisty a populistkami, kteří si tak přihřívají svoji polívčičku.

Odezvy na zdejší mírumilovné příspěvky prozrazují příslušnost některých přispěvatelů k Balkánu a Asii.

Vaclav Solc 1.11.2009 16:15

Bohuzel pravda

Moc se mi taky libi kratky odstavec o tom , co si clovel -byt antikomunista -sebou nese do emigrace.

jiri 1.11.2009 20:27

Re: Bohuzel pravda

Naprosto souhlasim...

JaS 1.11.2009 15:17

"Pýcha poddaného,

jemuž znenadání spadla do rukou moc nad jinými" a jenž ve svém nitru nadále zůstává poddaným, lůzou...

PROKOP BUBEN 1.11.2009 13:48

NO ANO

VŠECHNO CO ZAVÁNÍ poctivostí a solidností je dnes v opovržení a obdařeno výsměchem......Nikdo snad nechce, aby vše bylo bez poskvrnky a nežádá absolutní čistotu, kdo nic nedělá, nic nepokazí je také pravdou, ovšem v zavedeném postbolševickém kLauskapitalismu se programově likvidují, jakékoliv principy vedoucí, řekněme k normální společnosti.....Střet hodnot ovšem společnost stejně nemine a doufejme že nebude příliš zborcen krví ........Po Listopadu to mohl být jen bolševický pot.......

hanebnej panchart 1.11.2009 14:46

Re: NO ANO

R^R^R^

Leoš 1.11.2009 13:39

Pane Frybotr, dávám za jedna.

Milan 1.11.2009 12:42

Ach jo, ta histoorie!

Narod, ktery neni schopen se vyrovnat se svou vlastni historii je narod problemovy. Nova kniha ~"dopisy Wericha a Voskovce" ilustruje schizofrenicky narod do pismene. Voskovec-primy a nekompromisni pokud se tyka necharakternich lidi-humanista. Werich-cesky clovek, vlezdoprdelista a kompromisni. Tato schizofrenie jesti take ceska.

Mgr. Milda 1.11.2009 10:27

Já jsem se narodil ještě v té první republice ČSR

a když do svého rodného města na pomezí Čech a Moravy zajedu, jsem stále na témž místě, jenom část obyvatelstva se vyměnila. Jestli s Českou republikou jsou i Slováci nebo Rusíni, je zcela podružné, takové spolky a rozlučování jsou v celé Evropě běžné a třeba Francii nikdo nebude říkat jinak, protože se Elsasko připojilo nebo odpojilo. Tu podstatnou váhu státnosti neslo vždy i v dějinách hlavní město Praha, k tomu řada měst královských, ponejvíce založených Přemyslovci. V dřevních dobách bývaly země Koruny České mnohem početnější, od Tyrolska po Korutany, Braniborska, Horní a Dolní Lužice. Že je náš stát na mapě mnohem menší, neznamená, že přestal existovat. I Klaus a Mečiar budou jednou pozorovat fialky odzdola, pro náš stát jejich čachrování nemohlo mít za následek konec, naše státnost je už tisíc let česká a českou zůstane. Výměna nálepek na láhvi také nemění její obsah.

M. Zima 1.11.2009 9:34

Správně Frýbort,

romantický monarchista je přesně to, co mezi ukecanými neffovskými diletanty chybělo. Když najdete spojení se sci-fi napíše o tom Neff detektivku.

Kajan 1.11.2009 7:56

Ano, je opravdu zvláštní, že 1.leden 1993 není slaven, jako státní svátek ! Vím proč. Skvělou Českou republiku totiž založil Václav Klaus, tento český velikán, tolik nenáviděn veskrze levicovými českými"elitami" ! Dzp.

akela 1.11.2009 9:58

Re: Ano, je opravdu zvláštní, že 1.leden 1993 není slaven, jako státní svátek ! Vím proč. Skvělou Českou republiku totiž založil Václav Klaus, tento český velikán, tolik nenáviděn veskrze levicovými českými"elitami" ! Dzp.

máš pravdu ale zapoměl si na Havla ten vtom něl také prstíky

Mgr. Milda 1.11.2009 10:32

Re: Ano, je opravdu zvláštní, že 1.leden 1993 není slaven, jako státní svátek ! Vím proč. Skvělou Českou republiku totiž založil Václav Klaus, tento český velikán, tolik nenáviděn veskrze levicovými českými"elitami" ! Dzp.

1. leden 1993 byl vyčachrován za tím účelem, aby pan president Havel mohl presidentovat ještě jedno období. Není to žádný svátek, je to den zrádného rozpadu federace česko-slovenské. Slováci se v historii Československa odpojili už po druhé, zvykáme si na to.

tich@dohoda 1.11.2009 10:40

Re: Ano, je opravdu zvláštní, že 1.leden 1993 není slaven, jako státní svátek ! Vím proč. Skvělou Českou republiku totiž založil Václav Klaus, tento český velikán, tolik nenáviděn veskrze levicovými českými"elitami" ! Dzp.

myslim, ze je dobre , ze se Cesi a Slovaci sametove rozvedli . Tech dvacet let nastavilo zrcadlo obema stranam a dnesni nadstandartni vzajemne vztahy vznikly prave diky tomu rozvodu. Cest :-)

Mgr. Milda 1.11.2009 13:28

Re: Ano, je opravdu zvláštní, že 1.leden 1993 není slaven, jako státní svátek ! Vím proč. Skvělou Českou republiku totiž založil Václav Klaus, tento český velikán, tolik nenáviděn veskrze levicovými českými"elitami" ! Dzp.

nejde o ten rozvod, Mňačko jednou napsal, že pokud vstoupíme do evropského domu, bude lepší, když Češi i Slováci tam dostanou vlastní pokojíčky. V jenom společném by Slováci v létě chtěli spát u okna, v zimě u kamen.

Jinak by v Evropě také neškodilo, ty největší státy trochu rozdělit. Třeba Bavorsko s více, než 30 milióny obyvatel, by tím jenom získalo. Takhle totiž platí těm hospodářsky slabým na všemožné sociální účely. I v Itálii a Francii jsou velké rozdíly mezi severem a jihem.

Kdyby v EU byly všechny státy zastoupené ve srovnatelné velikosti, mnohé by se ulehčilo, odpadla by jedna úroveň státní správy. Zbyly by pouze přímé zemské parlamenty a vlády, ta federální by pak byla už evropská.

tich@dohoda 1.11.2009 15:04

Re: Ano, je opravdu zvláštní, že 1.leden 1993 není slaven, jako státní svátek ! Vím proč. Skvělou Českou republiku totiž založil Václav Klaus, tento český velikán, tolik nenáviděn veskrze levicovými českými"elitami" ! Dzp.

EU je potreba brat takovou jaka je , myslim, ze hlubsi integrace prinese daleko vetsi prohloubeni regionalnich vazeb , kdy narodnost uz nebude hrat takovou roli, tak tomu bylo pred WW l.  Napr v USA jsou hodne velke rozdily mezi staty California/Texas jsou bohate lidnate , Mississippi /Alabama docela "chude" , ty rozdily budou vzdycky. S temi slovy L. Mnacka souhlasim :-) . Cest :-)

sociolog 1.11.2009 6:39

Je az s podivem, jak malo nicku

Frybortuv prispevek k ceskym dejinam zatracuji. Ze by se svitalo na lepsi zirky? Asi ono bolsevikem omilane tema zlych sudetaku, proti kterymi neni lepsi zastity nez ve Stalinove naruc, uz tak netahne. A nove otazky nad pricinou naseho osudu jsou povoleny.i

Informace 1.11.2009 7:04

Re: Je az s podivem, jak malo nicku

Pane sociologu,

když vezmete v úvahu, že jak autor článku tak značná část přispěvatelů do diskuze žijí stabilně po desítiletí v cizině, můžete si udělat pěknou statistiku o změnách v názorech obyvatelstva ČR. Nebo spíš o tom, jak nové cizí kulturní a sociální prostředí s jistými ideologickými tendencemi zapůsobilo na názory lidí, kteří neměli jasnou představu o českých dějinách.

tich@dohoda 1.11.2009 11:21

Re: Je az s podivem, jak malo nicku

napadlo vas vazena Informace, ze prave mnohalety pobyt v cizine muze jedinci umoznit nadhled ve vztahu ke vnimani vlastni historie, resp. historie zeme kde zil a v dobe kdy tam zil, tak ji vnimal dosti osobne, tedy zaujate/neobjektivne . Jedna z prvnich veci ktere clovek v cizne pochopi /pokud tedy chce/ , ze CR neni stredem sveta. Nasledne brzy pochopi , ze CR je kapicka v mori a vcelku nikoho nezajima co se tam deje . Pokud bych mohl uvest priklad, potom bezneho Americana/Brita/Francouze/Nemce atd. zajima radar v Brdech asi tak stejne jako radar na Marshallovych ostrovech . Ovsem v ceskem prostredi je radar v Brdech prezentovan jako otazka byti a nebyti . Na druhou stranu je v clanku dost pasazi, kde je videt, ze autor uz spoustu veci vnima pouze nemecky , tedy , chybi mu znalost ceskeho prostredi/reality a pocitu. Cest :-)

Informace 1.11.2009 12:16

Re: Je az s podivem, jak malo nicku

Záleží na tom, jestli si ten nadhled člověk vypracuje sám nebo jestli začne papouškovat názory na rodnou zem, cizí, mechanicky přejaté z nového prostředí. Najít správný pohled, nestranný, není tak lehké. Pokud jde o české události a problémy, v cizině o nich téměř nic nevědí, jen z kusých zpráv tisku a tak počínání českých politiků nechápou. Ciao.

tich@dohoda 1.11.2009 14:53

Re: Je az s podivem, jak malo nicku

no, v Nemecku snad jeste muze byt jista skupina obyvatelstva nejakym zpusobem zainteresovana vnimat dejiny osobne , dve valky a velke nemecke komunity po staleti zijici na cizim uzemi, nasledne transfer techto komunit do porazeneho Nemecka , podobne Madari se Slovaky . Ovsem uz napr. Francie, Spanelsko, Italie a pod. ty udalosti vnima docela neutralne, tudiz vice s nadhledem . To uz vubec nemluvim o USA. Nick Sulc v diskusi zminuje zabrani polskeho uzemi i s Polaky /skrze CSR/ a obdobne madarskeho uzemi i s Madary = jizni Slovensko a vychodni cast. Pan Sulc ovsem "zapomel" na zabrani zapadni Ukrajiny a Beloruska pres Polsko , kde zila prevazna vetsina ruskojazycneho obyvatelstva, podobne Madarsko v Rumunsku, Vojvodine, podkarpatske Rusi. Mimochodem, zrovna Tesinsko tam take slo o ekonomicko - strategickou zalezitost, pres to uzemi vedla bohuminsko-kosicka draha/zeleznice i proto ve Versailes prikleply mocnosti to uzemi CSR , na Slovensku potom hrala ulohu take  prirozena hranice = Dunaj. U Cechu a Nemcu se vzajemne vztahy formovaly cca 1.000. let a pozitivni vliv Nemcu + R-U je zcela neodiskutovatelny. Cest :-)

V 2.11.2009 1:11

Re: Je az s podivem, jak malo nicku

"mnohalety pobyt v cizine muze jedinci umoznit nadhled" na to, ze v cizine tu svou politiku taky posiraji jak jen to jde a ze nejake ceske kaleni si na hlavu a uctivani bozske ciziny neni vubec na miste

K. 1.11.2009 1:31

por.2

Pak uz byl Masaryk prilis stary, aby dokazal jemne reagovat na vsechny zmeny atmosfery u nasich narodnostnich mensin.Presto se predvalecne Ceskoslovensko od sousedniho Madarska a Polska, krome toho, ze s nimi melo neblahe uzemni spory, vyrazne lisilo v jednom, totiz svym vyspelym kapitalismem. Paradoxne je to prave tato skutecnost, jejiz nasledky nas dnes cini po zkusenosti s komunismem zranitelnymi. zaruky padu komunismu videli v navratu k samym prekonanym pocatkum evropskeho kapitalismu. To paradoxne vhani cast obyvatelstva zpet do naruci levice a do ostalgie. Na druhe strane, porad na tom jeste jsme ekonomicky i kulturne v dnesni svetove krizi relativne nikoli nejhur.Ackoli osobne jsem tvrdym kritikem Benese, o Masarykovi soudim, ze i kdyz ne vzdy jednal idealne, v rozhodujicich vecech a okamzicich tezko mohl jednat lepe. Sebemrskacstvi mi pripada ponekud prehnane a smesne. Atmosfera u nas dvacet let po sametu, diky mnoha jeho chybam, skutecne neni dobra, ale negativismus autora nic neresi, jen prileva ohne ke skepsi.