5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Řekl bys mi to do očí?

Napadá mne to vždy, když čtu některé diskuse nejen pod mými články. Zvlášť výživné v tomto směru jsou Novinky.cz, Neviditelný pes, Aktuálně.cz a další.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 28.12.2018 13:42

Re: Pane Vodvářko,

Nerozumím.

Společnost, kde občas někdo něco kvákne, není v rozkladu.

Společnost, kde se kontroluje, co někdo někde kvákne ....... a zejména společnost, která nezajistí ochranu zákona svobodu pro místní, zákona dbalé občany ...... je již ve fázi rozkladu.

Nějak panikaříte, paní Jandáková. Jako klučinovi mi zakazovali dospělácké filmy v televizi ... a Vy v "dospěláckých nadávkách" vidíte rozklad společnosti. Možná jste kamarádka Langšádlové.

M. Jandáková 28.12.2018 14:01

Re: Pane Vodvářko,

Nezajímají mě vaše dojmy. Vyjadřujete se k tématu "falešný nick" v diskuzi, do níž nelze vstoupit bez podpisu jejích pravidel? Zřejmě jste indisponován...

Š. Hašek 28.12.2018 14:22

Re: Pane Vodvářko,

Ale vyjadřuji. Falešný nick není rozklad společnosti takovou měrou, jako když se nedovoláte policie a soudů v závažných věcech. Pan zkušený politik Drahoš to netušil??? Tak měl zůstat na gauči u manželky.

Jsem indisponován. To víte, volno, dobrá kuchyně, spokojenost z dárků, Drahoš rozhozen z faceknihy, nevím, jak se to všechno ani jmenuje - koho by to nerozhodilo?!

Zkráceno.

M. Jandáková 28.12.2018 14:34

Re: Pane Vodvářko,

Drahoš, Langšádlová... Promiňte, Vámi rozhazovaná témata k diskuzi mě nezajímají. Příjemné odpoledne.

Š. Hašek 28.12.2018 14:59

Re: Pane Vodvářko,

Tak jste nepochopila jednoduché pravidlo diskuse. Nezajímá - ignoruji, nedočítám .... Součástí diskuse jsou i "odbočky" k jiným thematům. Podle mého.

Děkuji za upozornění

Ś. Svobodová 28.12.2018 13:43

Re: Pane Vodvářko,

Jasně. Ale to je lidská povaha a s tím je nutné se smířit. Navíc stačí aby se diskutéři naučili jednoduchou věc: nereagovat na trolly. Chce to čas. Nejvíce škody nadělají ti, kteří se smířit s lidskou blbostí a hrubostí nechtějí a hledají cesty aby to přestalo HNED.

Ś. Svobodová 28.12.2018 13:34

Re: Pane Vodvářko,

Asi tak. Nedávno přinesl ČR Plus reportáž o tom, že jakási aktivistická skupina

podrobila zkoumání fotografie z demonstrací v Chemnitz, prostřednictví

internetu zjistila přítomné osoby a následně je vyzvala, aby se veřejně písemně omluvili a distancovali se od účasti, nebo pošlou jejich

zaměstnavatelům dopis s tím, že zaměstnávají extrémní pravicové rasisty.

Š. Hašek 28.12.2018 13:47

Re: Pane Vodvářko,

Ano,

my si nadáváme v hospodě, na NP ............ v NadNěmecku jsou dál, už jen za příslušnost v parlamentní straně vyhazují z kina!!!

Proč já jen někdy slyšel o bojůvkách SA a výchově dospělých Goebbelsem, v tom vysoce kulturním Německu? "Mohl jsem mít v hlavě jasno, jasno jak mladý Patočka a Stropnický".

Ś. Svobodová 28.12.2018 12:41

Lidé už jsou takoví

Navíc se zkuste zamyslet - když by se našel jedinec, který by byl ochoten vám říci do očí že jste cosi (a takový se najít může, ne všichni utečou), co byste z toho měl? Myslíte, že takovým agresorem byste mohl diskutovat? Mohl byste jedině odejít. A to doporučuji i u diskuzí - pomyslet si, že dotyčný je agresivní chudák, nereagovat a číst jen ty přínosné. Nebo to nečíst vůbec.

K. Janyška 28.12.2018 12:32

Internetové diskuze jsou jako kolt. Vyrovnávají fyzické

šance diskutérů a to je skvělý jejich přínos spravedlnosti... Dzp.

L. Novák 28.12.2018 11:55

V době, kdy byl přístup na Internet drahý a nedostupný

diskutovalo pod články jen omezené množství, obvykle lidí. Diskutovalo se slušně a věcně a z komentářů se dala vyčíst spousta zajímavých informací. S postupným rozšiřováním možnosti připojení a poklesu ceny na úroveň přístupnou pro každou rodinu i jednotlivce úroveň komentářů padala prudce dolů a do diskusí začalo "přispívat" velké množství naprostých blbů, čímž postupně diskusní fóra (nemoderovaná, bez nutnosti registrace a bez vyřazování trollů moderátorem) zlikvidovali. Tam, kde funguje dohled a vyřazování těch, co diskuse ničí, lze diskutovat i dnes bez problémů.

L. Novák 28.12.2018 11:56

Re: V době, kdy byl přístup na Internet drahý a nedostupný

... obvykle vzdělaných lidí...

K. Janyška 28.12.2018 16:59

Re: V době, kdy byl přístup na Internet drahý a nedostupný

Irelevantně vzdělaných, jak se ukazuje... Dzp.

J. Jurax 28.12.2018 14:21

Dalo by se i souhlasit, jenom to vyřazování trollů moderátorem je trochu vošajstlich - asi se všichni vždy neshodnou na definici trolla. Stejně tak určení naprostého blba nemusí být vždy nerozporné.

Obecně vzato blb ani troll není ten, který prezentuje názory diametrálně odlišné od mých, dokonce ani ten, co prezentuje názory výrazně menšinové a většinou diskutérů odsuzované. Tohle vše k identifikaci trolla i blba nestačí, není to ani podmínkou nutnou a už vůbec ne postačující.

L. Novák 28.12.2018 22:42

Re: vyřazování trollů moderátorem je trochu vošajstlich

Na jednom takovém fóru moderuji. Ctím si svobody vyjádření každého a meze tolerance mám značně široké, ale vulgarity a prasečiny tvrdě potírám. S blby lze i diskutovat, pokud jim předložíte jednoduchý návod, co si počít, když něco nefunguje. Jakmile se ale stane blb neřešitelným likvidátorem diskuse, nezbývá, než ho vyřadit. Notorickým a agresívním blbům se ruší rovnou právo přispívat do diskuse nebo jim zrušíme registraci navždy.

Funguje to pro drtivou většinu účastníků, aniž by museli být jakkoliv omezováni ve svých vyjádřeních, byť i velmi ostře formulovaných. Těch, co ničí diskuse, nebývá mnoho. Jejich vyřazení má smysl.

L. Severa 28.12.2018 11:37

Hulváti byli a budou.

Dříve psávali anonymní dopisy, to by se dnes prodražilo. Na internetu je to zadarmo. Podle mne mezi nejhorší patří ti, kteří neví co je to diskuse. K článku na internetu nemají žádný argument, ale prohlašují, že je to blbost, také bla, bla a jiné citoslovce. Vrcholem ubohosti je jen osočení autora, často s drzým tvrzením, že je všeobecně známo(nebo celý národ to ví), co je autor za zmetka. Lidská blbost a zášť nikdy nevymizí.

Š. Hašek 28.12.2018 11:53

Re: Hulváti byli a budou.

Jsou to stále ti stejní. Nemusíte aspoň moc přemýšlet o faktech a jen tříbíte jazyk mateřský v odpovědi. Sprosťárny nelze odstranit, nechci odstranit ........ slovo a nadávka není "tyčí do hlavy" v noční ulici.

Souhlas. A nejlepší je to množné číslo! Taková -sohorova- mluví nejmíň za pět milionů. "Proto ji čtu pozorně a dělám si poznámky"!

Š. Hašek 28.12.2018 11:32

No,

pane Vodvářko, s Vaším článkem možno souhlasit. Jenomže ti, co Vám neřeknou svoje nadávky do očí, "jsou nejen tam, kde Vy naznačujete". Zkráceno.

A rozlišuji nadsázku a přímé pohrdání. A nadávky. A jadrnou, upřímnou mluvu. Předpokládám, že si další domyslíte.

Mám pocit, že cokoliv jsem zde napsal přímo k Vám, Vaší osobě ..... Vám mohu říci i do očí. Stejně tak se to týká i mých narážek na politiky/události, o kterých jste psal. Nemám s tím problém. Většinou to byly moje osobní definice typu: Dluhoslav, politický panic, pražskotibetský bojovník proti Číně, ........ občan několika států, chlubící se přísahou na Ústavu ČR, ........ za to se nestydím. Ty moje osobní definice byly podloženy "vysokoprocentní zkutečností". Zkráceno.

J. Slavíček 28.12.2018 11:15

Ano, řekl

Ano řekl, pokud bych nebyl závislý na svém zaměstnavateli. Jinak si musím dávat pozor, abych o práci nepřišel.

J. Ptáček 28.12.2018 10:58

Tolerance a slušnost

Chybí především tolerance, džentlmenství a slušnost. F. Voltaire kdysi řekl (přibližně): Hluboce s vámi nesouhlasím, ale do poslední kapky krve budu hájit vaše právo svůj názor vyslovit. Jako kontrast k tomu nám naši bývalí mocipáni vtloukali do hlavy kecy o "jednotě strany a lidu". Velké části našich občanů to zřejmě chybí. A často lidem, do nichž bych to nikdy neřekl. Mně, starobnímu důchodci, ten žvást určitě nechybí.

V. Student 28.12.2018 10:57

Oni vám nadávají?

A neřekli by vám to do očí? Tak to asi ti, kteří s vámi nesouhlasí, jsou nejspíš nemorální jedinci, viďte? No, ještě že jste tak šlechetný a tu a tam se snížíte k tomu, abyste nás nehodné na Psu oblažil svými šlechetnostmi.

Nadávat na barvu kůže dětí je svinstvo, ale zrovna tak je svinstvo, pane Vodvářko, celý ten problém rostoucího počtu muslimů zredukovat na těch pár lidí, kteří zareagovali špatně. Nadávat se člověku chce, když slyší jak je tady přece nemáme a kdo tvrdí opak,je zlý a ustrašený, a hloupý, a pak najednou čumíme na tablo, ze kterého je jasně patrné, že je tady máme. O nás, kteří nadávali na tohle, a byla nás většina, cudně mlčíte.

M. Šejna 28.12.2018 10:16

je potřeba rozlišovat

něco jiného jsou vulgarity a něco jiného pomluvy. Mě osobně vulgarity nevadí. Ať mi klidně kdokoli napíše, že jsem kretén, debil, hovado apod. Nesmí mě ale pomlouvat. Takže pokud tady o mě někdo píše, že jsem bolševik, podvodník, udavač, vlastizrádce apod. tak na to jsem hodně háklivý.

I trestní zákoník rozlišuje mezi urážkou a veřejnou pomluvou. Málokdy se Vás soud zastane, pokud podáte trestní oznámení na člověka, který vás označí za pitomce. Pokud ale o Vás někdo napíše, že jste pedofil, pak je to trestný čin pomluvy.

Pan Vodvářka píše slušně a nepoužívá vulgarismy. Jenže pomluvami se jeho články mnohdy přímo hemží. To, co si dovolí napsat například o premiérovi nebo prezidentovi, to už je na hranici trestného činu pomluvy.

Sám jsem měl s panem Vodvářkou tu čest vzájemné e-mailové korespondence. Pan Vodvářka mi v této korespondenci nenapsal jediné vulgární slovo. Ovšem za ten obsah bych mu při osobním setkání nejspíš par facek dal. Nutno ale dodat, že já jsem ho také nešetřil, a asi bych také za svá vyjádření měl dostat od něho pár facek. To byla ale vzájemná soukromá korespondence - to nebyl veřejný prostor.

Š. Hašek 28.12.2018 11:16

Re: je potřeba rozlišovat

Asi tak.

A mám dojem, že lepšoidi by měli jít příkladem - tedy mluvit aspoň podle Špačka z Hradu. Zdá se mi, že mluví dosti jako podkoní. Ale podkoní si to může dovolit, nemá to lehké - s těmi koňmi. Halík by měl přemýšlet.

P. Lenc 28.12.2018 10:08

Jo,

internet ukázal kolik je "občanů" hlupáků.Jediná útěcha je, že v tom nejsme sami, těch blbců je v okolních zemích přibližně stejné procento.Problém je, že to procento se díky mnoha "novinářům" v této kategorii prudce zvyšuje.A to je daleko nebezpečnější.

L. Novák 29.12.2018 5:16

Re: Jo,

:-)

L. Harvánek 28.12.2018 9:42

Řekl bys mi to do očí?

Svoboda (a nejen projevu) má i svou druhou odvrácenou stranu. Tou je odpovědnost. Takže vysloví-li někdo vědomou nepravdu (jinak řečeno lež), měl by za ni nést odpovědnost. V obyčejné hospodě se to řeší rychle a účinně: pomlouvač, lhář či šiřitel vědomých nepravd obdrží pár face, eventuelně zcela a urychleně opustí místnost nedobrovolně. Na sociálních sítích to není tak jednoduché, ale (nechám naprosto na dobrovolnosti provozovatele serveru), aby do diskuse nemohl vstupovat ten, kdo se stydí za svou identitu a ukrývá ji. Ono by asi nebylo moc jednoduché to prosadit.

Z. Lapil 28.12.2018 10:06

Re: Řekl bys mi to do očí?

Už jsem to pod tímhle článkem psal, tak extra stručně: nehodlám na zádech nosit terč. Přesněji - na krku cedulku se jménem a adresou. Jasně - většinu lidí nezajímám, ale i jedno jediné "výchovné přepadení" je mi příliš mnoho.

M. Jandáková 28.12.2018 13:15

Re: Řekl bys mi to do očí?

Přihlašujete se dobrovolně do diskuze, ve které mají (mít) "cedulku se jmenovkou" všichni, včetně žen, pane "Lapile".

Z. Lapil 28.12.2018 13:35

Re: Řekl bys mi to do očí?

Moje cedulka se jmenovkou je v redakci: telefonní číslo a e-mail. Dále má redakce možnost každý můj jednotlivý příspěvek zakázat a má i možnost zamezit mi přístup do diskuse úplně. Víc netřeba.

Koneckonců - jak si mohu být jist, že vaše jméno je pravé? A jak moc je to pro můj názor na vaše příspěvky důležité?

M. Jandáková 28.12.2018 13:49

Re: Řekl bys mi to do očí?

Nechápete, k čemu je dobré hrát podle pravidel. Nejde přeci o Vás, ale o osud hry.

Můžu jen smutně konstatovat, že zbabělí slušňáci hájí (vlastním postojem, resp. vl.tělem) volný vstup pro ilegální roze.írače.