20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Redefinujme pojem radikální pravice

S podobnými titulky a komentáři se setkáváme dnes a denně v televizi i tištěných médiích. Komu přijde divné, že by pravověrní příznivci von Hayeka nebo Rothbarda narušovali den obětí holocaustu, nemusí číst dál, protože chápe, o čem píšu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vozábalová 13.11.2013 2:45

Kdosi před nějakým časem

tu označil za největší Stalinův majstrštyk vmanévrování Evropy po II. světové válce do vnímání Hitlerovy ideologie jako ideologie krajně pravicové. (Je mi líno to hledat, ale kdo si dá tu práci, nepochybně najde.)

Ostatně možná postačí následující odstavec - který komunista by se pod to nepodepsal?

"Jsme socialisté, jsme nepřátelé dnešního kapitalistického ekonomického systému  kvůli vykořisťování sociálně slabých, kvůli nespravedlivým mzdám a protože kapitalismus hodnotí lidské bytosti podle bohatství a majetku namísto zodpovědnosti a výkonnosti."....  ."Co se plánovitého hospodářství týče, jsme stále ještě na úplném začátku a já si představuju, jaká je to krása budovat celoněmecký a evropský hospodářský řád."Adolf Hitler, oslava 1. máje v roce1927

Jestli je toto pravicová ideologie, tak já jsem čínský kloboučník!

B. Brousková 13.11.2013 8:19

Re: Kdosi před nějakým časem

" Na základě lživých výkladů 17 programu NSDAP ze strany protivníka je nutné konstatovat: JELIKOŽ NSDAP CTÍ SOUKROMÉ VLASTNICTVÍ, JE SAMOZŘEJMÉ , ŽE PASÁŽ O " BEZPLATNÉM VYVLASTNĚNÍ", SE TÝKÁ POUZE VYTVOŘENÍ ZÁKONNÝCH MOŽNOSTÍ, ABY PŮDA NABYTÁ NEKALÝM ZPŮSOBEM, NEBO PŮDA SE KTEROU JE HOSPODAŘENO PROTI ZÁJMŮM NÁRODNÍ VĚTŠINY, MOHLA BÝT VYVLASTNĚNA. Toto je směřováno především proti ŽIDOVSKÝM POZEMKOVÝM SPEKULANTŮM.

Mnichov 13. dubna 1928

Adolf Hitler

B. Brousková 13.11.2013 9:12

Re: Kdosi před nějakým časem

Ještě dodatek. Volební program NSDAP z roku 1920 měl 25 programových bodů. z toho asi polovina se týká toho, kdo smí být považován za soukmenovce.Například bod č.4: Státním občanem může být pouze soukmenovec.Soukmenovcem může být pouze ten kdo je německé krve.bez ohledu na náboženské vyznání. ŽÁDNÝ ŽID NEMŮŽE BÝT SOUKMENOVCEM. Bod.č.8 Je potřebné zabránit jakékoliv další imigraci ne-Němců. Požadujeme, aby všichni ne-Němci , kteří imigrovali do Německa od 2.srpna 1914 byli přinuceni k okamžitému opuštění říše. Bod č.2 Požadujeme půdu a prostor (kolonie) k získání stravy pro náš národ a usídlení našeho národnostního přebytku. atd,atd. Noviny smí vlastnit pouze soukmenovci. (bod 23) Co vykřikoval Hiler v době "boje o moc"(takto nazval on sám) a co skutečně splnil, jsou dvě různé věci. Gottwald také před volbami vykřikoval že nechce zavádět kolchozy a že bude podporovat živnostníky. Hitler nikdy a nikde nic "neznárodnil". Dokonce ani v  okupovaných zemích ne.Tzv."arizoval" to ano. Mohl pochopitelně nechat zlikvidovat kohokolv si zamanul, včetně nejbohatších průmyslníků , ale nikdy to neudělal. Krupp a další, dál vlastnili obrovské SOUKROMÉ koncerny s desetitisíci zaměstnanců. Konkurenční boje mezi jednotlivými výrobci zbraní probíhaly až do konce války. Pokud jde o Stalina tak tomu se mu podařilo v okupovaných zemích zblbnout propagandu pouze tím , že zaměnil slovo nacismus za fašismus. Pokud jde o naše holé lebky, tak pokud vím , při svých pochodech neřvou o potřebě znárodnit banky a také před nimi nedemonstrují.a ani nepožadují pro nás nějaké kolonie. Takže programový RASISMUS a vše co s tím souvisí asi moc levicový nebude, To už by musel být levicový i Kukluxklan. Rasismus, rasismus a zase rasismus. To bylo to hlavní pro Hitlera. Ne nadarmo první písmeno v názvu NSDAP bylo "N" neboli nacionál. Vše ostartní byla omáčka pro prostoduché jedince. To měl opravdu společné s Marxisty, které tak nenáviděl. Byli pro něj moc židovští a málo vlastenečtí.

B. Brousková 13.11.2013 10:08

Re: Kdosi před nějakým časem

Mám pocit, že diskuse na NP , jako ostatně všechny podobné na netu, jsou už delší dobu, mírně řečeno pro kočku. Například včera, na Seznamu v Novinkách cz. byl článek o tom, že " přepychová restaurace v CetrePompidou v Paříži, kastuje své hosty podle jejich vzhledu".Ti, kteří vypadají k světu to znamená ti hezcí jsou prý usazováni v  popředí na očích ostatním a ti méně hezcí jsou nuceni si sedat kamsi do pozadí. Debata kterou článek vyvolal , se rozvinula jako všechny podobné na netu. Záplava nadávek jako žabožrouti a prasata, která potřebují nakopat do řiti a tak podobně. Příspěvků asi sto a většina z nich více čí méně, v podobném duchu. Na fotce připojené k článku byla ovšem opravu střecha , která tvoří terasu v CentrePompidou.v Paříži. Jenomže tam určitě není žádná "přepychová restaurace", ale docela obyčejná kavárna. Kavárna a většina hostů jsou batůžkaři. Cetrum totiž navšíví ročně několik milionů návštěvníků. Nikoho tam nekádrují, alespoň za mé návštěvy tomu tak bylo. Nikdo z nás tehdy  určitě nevypadal jako Alain Delon za mlada, či nějaká jiná hvězda a nikdo nás určitě nikam netlačil. V paměti mi utkvěli hlavně holubi, kteří se tam procházeli mezi stoly a žebrali. o drobky.(Kavárna je na střeše a chybí ji stěny a část stropu) Nikdo je nevyháněl a ani se jim nikdo nedivil, Takže asi jsou tam také denními hosty. Přepych tedy opravdu nebývalý. Přesto taková stoka nenávisti na jeden pitomý a lživý článek. Kdyby pan autor ještě věděl a napsal, že na projektování celého Centra se podílel I architekt Kaplický (ten kvůli kterému se chtěl poutat k bagru  Václav Klaus) to by bylo teprve při debatě husto! Jinými slovy -debaty na netu jsou ztráta času. NP už bohužel také nevyjímaje.

J. Václavíková 13.11.2013 12:43

Re: Kdosi před nějakým časem

Je to tak, té blbosti je pořád víc než těch inspirativních příspěvků. Ovšem zatímco na Novinkách je jak naseto levicově zaměřených hlupců, mám čím dál tím neodbytnější dojem, že všichni pravicoví ignoranti se sešli tady na Psu. Jen pod úvodníkem ta koncentrace není až tak silná. Jinak ta potřeba upravit si realitu k obrazu svému, účelové filtrování faktů, překrucování, agresivita vůči nositelům jiného názoru, to je u těchto rádobypravičáků dosti odpuzující. Není divu, že se jejich strana nedostala přes 3%. Dokud se nebudou jako liberálové i chovat, nejen o tom tady plácat, těžko někoho osloví.

J. Křivánek 13.11.2013 22:38

Re: Kdosi před nějakým časem

Co těmi svými dlouhými litaniemi chcete Madam B. vlastně říct? Že nácek není levičák?

A mírně řečeno pro kočku je číst to co píšete. 

Ve věcech podstatných se nefilozofuje. Nácek není pravičák. Nácismus je vražedná levicová ideologie jako stejně jako komunismus. To je fakt. Jako je fakt že 1+1=2. Jakékoliv plácání a rozkošaťování se ohledně lži že "nácek je pravičák" jen dávám hlupákům, komunistům a bezpáteřním konformním sviním argumenty a prostor k obhajování tohoto zlého a lživého tvrzení. Pokud to někdo řekne na veřejnosti, je nutné mu to veřejně, důrazně rázně a ihned vysvětlit a pokud v šíření této lži pokračuje začít na něj plivat a fackovat jej!

P. Tureček 13.11.2013 10:52

Re: Kdosi před nějakým časem

Právě že toho měli tolik společného. Pravice snaží prosadit fungující ekonomiku, levice se snaží přiživit na úspěchu těch šikovnějších, extrémní levice pak ty šikovnější rovnou okrádá a likviduje. A tady výrazně převažují společné prvky socialistů všech barev. Ti zlí, tedy národní SOCIALISTÉ využili protižidovských nálad na počátku minulého století a frustrace němců po prohrané světové válce a zabrnkali na národní notu. Budeme okrádat židy, nejsou jedni z nás. Identifikovali snadný cíl, menšinu ve společnosti, která disponovala finančními prostředky. Úplně stejně postupovali ti "hodní", tedy internacionální SOCIALISTÉ, kteří se nesnížili k "morálně nízké" hře na rasismus a okradli, tak nějak lidsky, prostě všechny bohaté. Je třeba rozlišovat že komunisti, socialisti i nacisti měli naprosto stejný cíl, zatímco nacistický rasismus byl jen prostředek, nástroj, jak přesvědčit slušné občany že okrádání a vraždění je vlastně v pořádku, protože je jasně dáno že jich samotných se to nedotkne a ti "druzí" si to přece zaslouží, protože si na poctivých lidech už nahrabali dost. Až mě mrazí když slyším Zemana říkat, že Bakala už si nahrabal dost a měl by byty OKD darovat lidu, tedy pardon, oranžovým krajům. Vy argumentujete prvním písmenem, já naopak tvrdím že PODSTATNÉ jméno v národním socialismu je socialismus, národní je jen přídavné jméno. Další věc je samozřejmě to, že na různých protiromských demonstracích (na jejichž prezentaci v médiích je tento článek postaven) vůbec nejde o politický názor, nedá se tvrdit zda se jedná o akci pravicovou, nebo levicovou. Je to výsledek frustrace normálních občanů, voličů levice i pravice a samozřejmě se k akci přidají i nějací chuligání, kteří se tam jdou pobít, opět nikoliv prezentovat svůj politický názor. Obecně řečeno, levice/socialismus konkurenci zakazuje a okrádá, pravice/kapitalismus si slabší podmaňuje tím že je koupí a nechá je vydělávat pro sebe. Hitler si židy nekupoval a ani z nich neplánoval vytvořit dceřinku Německa.

M. Koutný 13.11.2013 11:57

Re: Kdosi před nějakým časem

Milá paní, právě že rasismus je typicky levicový. Echt pravičákovi je jedno, jestli je jeho obchodní partner černoch nebo Indián, pokud to nese zisk a jedná se o solidní obchod. To levičák "ví lépe", co je správné, a rozděluje lidi podle uměle vytvořeného klíče.

M. Koutný 13.11.2013 12:04

Re: Kdosi před nějakým časem

Vrcholným rasismem jsou pak typicky levičácké programy tzv. pozitivní diskriminace. Jednak celou "bílou" rasu šmahem obviňují ze zločinů, které spáchali jednotlivci (mnohdy v dávné minulosti), což je nepřípustný princip kolektivní viny. A hlavně: nepřímo tím říkají, že např. Cikáni jsou méněcenní, protože bez vnější podpory by nebyli schopni dosáhnout pozice, které bílí dosahují vlastním přičiněním.

R. Langer 13.11.2013 12:56

Re: Kdosi před nějakým časem

Přesně! To je podstata rasismu!

B. Brousková 13.11.2013 13:06

Re: Kdosi před nějakým časem

Ještě asi chybí plynové komory pro bělochy? Nebo nesmějí vlastnit šicí stroje, radiopřijímače, jízní kola, nesmějí snad někde běloši nakupovat jindy než před zavírací dobou, nesmějí sedat na v lavičkách v parcích a jezdit MHD? Jsou někde zřizována bělošská gheta ? Najděte si na netu co to byl "židovský kodex", který zavedli Slováci za války: A pak vyprávějte něco a rasismu. Co kdo píše nebo tvrdí v článcích je jedna věc a zákony umožňující legálně vraždit jiné lidské bytosti jen proto , že jsou jiné rasy je o něčem jiném. Škoda slov.

P. Vaňura 13.11.2013 15:37

Zkuste být křesťanem ve státech s islamistickými režimy

nebo běloškou v Zimbabwe. Na Haiti je běloch tvor, kterého je nutno okrást, případně zabít.

Mimochodem, počátkem 19 století došlo na Haiti možná k první rasistické genocidě v dějinách. Tamní černoši povraždili všechny bělochy, kteří včas neutekli a o několik let později povraždili také všechny mulaty.

A kdy a kde nesměli černoši vlatnit šicí stroje, jídní kola a radiopřijímače?

Pokud jde o Židy, není žádný rozdíl mezi "arizací," tedy krádeží židovského majetku v Německu a jím obsazených územích a "afrikanizací," tedy kráděží bělošského majetku v Africe počínaje 60 léty. V OBOU případech to bylo zdůvodňováno tím že malá rasově/etnicky definovaná menšina vlastní jejímu podílu na počtu obyvatel neúměrný majetek (v Německu samém přes 40%).

A nezapomeňte na veliký podíl Židů na komunistických zločinech.

R. Langer 13.11.2013 12:02

Re: Kdosi před nějakým časem

Mohla byste naznačit, co jste tady tou slohovou prací chtěla říci? Hitler držel průmysl pod krkem tak, že se neodvážil ani nahlas nadechnout, natož dělat cokoliv, co by odporovalo "centrálnímu plánování". A co by s ním nastalo po (vítězné) válce, to se můžeme leda tak domýšlet, ale pro majitele by to jistě nic příjemného nebylo.

A to vyvlastňování "židovských spekulantů", no to je teprve perla. To komouši vyvlastňovali "kulaky a venkovské zbohatlíky", také to byli podvratní spekulanti, a soukromé vlastnictví ctili zejména u živnostníků a drobných podnikatelů, které chtěli chránit před velkými korporacemi. Klement Gottwald to ve svých projevech často opakoval. Před Únorem 1948. Nejsou ti komouši vlastně také pravičáci?

B. Brousková 13.11.2013 13:26

Re: Kdosi před nějakým časem

Kde jste přišel k názoru, že "komouši ctili soukromé vlastnictví u živnostníků a drobných podnikatelů", je pro mne záhada.To myslíte vážně? Vždyť u nás "znárodnili" i holiče a ševce! Nějak vám uniklo, že za "židovské spekulanty " je označil   Hitler. To byl totiž citát z jeho prohlášení.  Co by bylo kdyby bylo, je sice zajímavé, ale důležité je, to co opravdu bylo. A není zase takový problém zjistit, že náckové nikdy a nikde nic neznárodňovali. Že  vraždili židy z rasových důvodů a zabavovali jim VŠECHEN MAJETEK (!!!!), je pravda a nikdo příčetný o tom nepochybuje.  Na rasismu byl totiž založen  celý nacistický program. A to je právě to oč tu běží. Jestli ovšem věříte , že je rasismus typicky levičácký, je marné vám to vyvracet. Našim řvoucím holohlavcům jde tedy ve skutečnosti  o znárodnění prumyslu a zakládání kolchozů. A proto vyřvávají Čechy Čechům a  nic než národ,  případně  cikáni do plynu! Třeskutá logika.

P. Vaňura 13.11.2013 15:44

Měla byste si doplnit vzdělání

Soukromé vlastnictví pozemků do 50 hA a podniků do 50 zaměstnanců bylo zakotveno v "Ústavě 9 května," kterou komunisté zavedli roku 1948 a byla platná až do r. 1960, kdy ji nahradila známá ústava, zakotvující vedoucí úlohu KSČ. 

A že komunisté nedodržovali ani vlastní zákony je přece všeobecně známo.

R. Langer 13.11.2013 16:06

Re: Měla byste si doplnit vzdělání

Přesně tak! Vždyť to měli přímo ve svém volebním programu!

R. Langer 13.11.2013 16:05

Re: Kdosi před nějakým časem

Dobře vám to v Občanské nauce nalili do hlavy. Ale všechno to byla lež, víte? :-P

P. Vaňura 13.11.2013 15:20

S tím Hitlerem je to úplně jinak

Hitler svůj režim nazýval direktivním hospodařením, to znamená, že stát určoval co kdo a v jakém množství bude vyrábět, jaké bude platit mzdy, kdo dostane nedostakové suroviny atd. atd. Hitler klidně dovolil, aby majitelé své podniky formálně nadále vlastnili, do jejich řízení ale neměli, zejména v druhé polovině války, už co mluvit.

No a nacionalismus se ukázal pro morálku bojujících vojsk natolik výhodný, že ho Stalin začal používat také, už tím, že zavedl pojem Velká VĹASTENECKÁ válka. Personifikovanou "Matku Vlast" můžete vidět na známých plakátech s válečného období. Dokonce krutě pronásledovaná pravoslavná církev válku proti Hitlerovi podporovala. 

Hitler ovšem kvůli přepjatému zdůrazňování německých zájmů úplně nesmyslně promrhal většinu možností, které se mu nabízely v nasazení vojsk, složených z bývalých občanů SSSR, do boje proti Stalinovi.

R. Langer 13.11.2013 12:10

Re: Kdosi před nějakým časem

Takže vyvlastnění židovských pozemkových spekulantů je podle vás v pořádku? Na tom není lautr nic levicového, že? Ano, s tím souhlasí mnoho komunistů, to chápu... :-P

J. Křivánek 13.11.2013 22:31

Re: Kdosi před nějakým časem

Co těmi svými dlouhými litaniemi chcete Madam B. vlastně říct? Že nácek není levičák?

L. Krajicek 13.11.2013 2:17

Opravdu matení pojmů.

Holé lebky s šátky přes tváře jsou extrémní pravice. Zakuklenci s šátky přes tváře, kteří útočí na holé lebky s šátky přes tváře, jsou extrémní levice. Mezi nimi jsou jakási vypolstrovaná individua v očíslovaných přilbách, a ti zmlátí vždycky toho, kdo se ocitne v jejich blízkosti. Těm se říká policie a zastupují stát.

Extrémní pravice obvykle pochoduje směrem k těm, kteří extrémně využívají sociální systém. Těm se říká sociálně vyloučení. Proč se jim neříká extrémně sociálně začlenění?

T. Czernin 13.11.2013 8:34

Takže pro ujasnění

Pravice je ta tlupa, co pochoduje uspořádaně vpravo od policejního kordonu, naopak levice je neuspořádaná tlupa vlevo od něj. Extrémní pravičáci a levičáci z obou skupin jsou ti, kteří se odvažují extrémně blízko ke kmitajícím obuškům, ovšem současně tak zaujímají pozici pro nejlepší vrh kamenem či lahví po oponentech. Nakonec těm uprostřed dojde v téhle šarádě trpělivost a celé to za pobaveného přihlížení oněch zmíněných extrémně sociálně začleněných rozeženou. Nashle příští týden, boj pro a proti pokračuje...

P. Baum 13.11.2013 1:09

Souhlasím se vším, krom :

"Chtěl bych legalizovat drogy, všechny. Odmítám tzv. ochranu spotřebitele

ze strany státu na úkor svobody podnikání, protože věřím, že zodpovědný

jedinec a nebo soukromý sektor si s tím poradí lépe a levněji," Otázka drog je složitá, ale rozhodně by jejich legalizace přinesla daleko víc problémů, než by vyřešila. 

Ochrana spotřebitelů byla zbytečná v dobách, kdy každý mohl rozumět všemu. Dnes se bez n nejde obejít. Příklad - opravdu byste chtěl, aby se antibiotika používala v chovu dobytka bez omezení? Bez ohledu na to, že by to poškozovalo zdraví zákazníka a že by to během krátké doby vyřadilo antibiotika jako účinnou zbraň proti infekcím? Informovaný a zodpovědný jedinec by jistě byl proti tomu, ale jak by si s tím poradil? Vždyť nemá ani možnost to zjistit. Jsme všichni na jedné lodi a určitá míra donucování je nezbytná, když nechceme aby neinformovaní nebo nezodpovědní jedinci způsobili katastrofální škody.

Zbytek článku - přesně tak !!

R. Langer 13.11.2013 10:16

Re: Souhlasím se vším, krom :

Otázka legalizace drog by hlavně zlomila páteř veškeré mafii, proto k ní nikdy nedojde. Mafie to nikdy nedopustí. A vy jste naivní, když si myslíte, že je to kvůli "dobru pro lidi". ;-)

R. Langer 13.11.2013 10:22

Re: Souhlasím se vším, krom :

Jo, a ještě otázka - teď snad existuje nějaká vyšší moc, která někomu zabrání podávat antibiotika dobytku, nebo lít metylalkohol do lihu? A nebo vám to někdo "včas" řekne? Kdepak, zaručeno nemáte nic, jenom sloužíte jako nevědoucí rukojmí k obhajobě nesmyslně vysokých cen těch "drog", přičemž žádnou ochranu nijak a před ničím zaručenu nemáte, jenom si to myslíte, protože vám někdo řekl, že to tak je. Ale to není pravda. Jak říkám, jste opravdu naivní. A nemyslím to prosím nijak špatně, takových lidí je bohužel většina.

M. Sedláček 13.11.2013 16:25

Re: Souhlasím se vším, krom :

Máte naprostou pravdu. Ono by se totiž jinak mohlo ukázat, že ten stát a politiky potřebujeme mnohem méně, než se většině zdá.

J. Kanioková 13.11.2013 0:35

"Radikální pravice" je skutečně účelový nesmysl..

je to levice, stačí si počíst v jejich programech..