6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Proč má matrixový kníže tolik hlasů?

Ani profesoru Václavu Bělohradskému nemohl uniknout bezprecedentní rozpor mezi ne tak dávnou politicko-podnikatelskou minulostí prezidentského kandidáta Karla Schwarzenberga a jeho mediální předvolební tváří, k níž mu stačí, aby byl přítomen, protože ostatní za něj dělají média (Podzámčí volí pankáče ze zámku, Právo, 19.1.2013).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vyhnalík 24.1.2013 13:38

Re: K těm Zeleným

Paní Poljaková, opravdu chcete za elektřinu platit cca 10 000 Kč měsíčně? Tedy pokud ji ne používáte na přitápění, pak by to bylo ještě mnohem víc. Opravdu Vám stačí mít elektřinu pouze pokud svítí slunko, nebo fouká ten správný vítr a pak budete potmě, bez ledničky a jíst a pít budete jenom studené?

K tomu si připočtěte, že rohlíky by stály přes 10 Kč kus a většina továren by zavřela brány, protože by majitelé prostě nevydělali dost na zaplacení účtů za elektřinu. Nehledě na to, že stroje by mohly běžet jenom tehdy, kdy by šel proud.

Na polích by nerostlo obilí, protože by pole pokryly panely, ale nakonec by to nevadilo, protože by v takové zemi stejně moc lidí nepřežilo.

Zatímco JE vyrábějí proud nepřetržitě podle potřeby, OZE vyrábějí jenom za jasného dne, nebo při správném větru. Ty, podle Vás špatné JE vyrábějí elektřinu za jednu desetinu až jednu dvacetinu výkupních cen OZE. Jestli si někdo na něčem hrabe peníze, tak to jsou právě majitelé OZE, kterým stát zajistil zákonem povinný výkup jejich elektřiny za 20x vyšší ceny, než se elektřina vyrábí v JE.

J. Štrobl 24.1.2013 13:20

Re: Pan autor si zaslouží lítost.

Karel Schwarzenberg má spoustu vad jako každý jiný, ale je to alespoň slušný člověk, na rozdíl od výše zmíněných. A hlavně skutečně je autentický. Se spoustou věcí s ním nesouhlasím, ale mohu s ním vést dialog a to je pro mne určující. Se Zemanem nikdy nevím s kým mluvím. S dědou z Vysočiny, se Šloufem, s Klausem? Každá z těchto masek na vás pokukuje zpoza jeho tváře.

J. Štrobl 24.1.2013 13:20

Pan autor si zaslouží lítost.

Odvolávat se v čemkoli na Bělohradského, jehož myšlení je spíš dadaistické než filosofické, je poněkud nepředložené. Z jeho esejí jasně plyne, že jím vytvářený obraz světa je spíše obrazem jeho vlastní pokřivené levicové duše určeným pro jeho méně inteligentní souvěrce, než odrazem skutečné reality. Mlácení prázdné slámy prošpikované hojnými citáty levicových apologetů a neschopnost postihnout základní příčiny a důsledky událostí, zastíraném poněkud primitivně výrazem fetiš, to je skutečné Dada à la Bělohradský.

To pravé simulakrum je totiž Miloš Zeman, trefně nazývaný kmotrem Mrázkem "Mlha", za jehož škraboškou bodrého chlapíka z Vysočiny se skrývá pouze škleb koministického intrikána Miroslava Šloufa, za kterým stojí mistrné propojení politiky s organizovaným zločinem v naší zemi. Kdo si bláhově myslí, že bude volit Zemana, ten se krutě mýlí. Bude volit Šloufa, ať už bude mít jmenovaný kancelář na Hradě nebo v podhradí. Bude volit mafiánsko-politický komplex, který tuto zemi nakonec úplně rozloží. Bez Šloufa by totiž nebyl Zeman nic. Snad jen podivným staříkem z Vysočiny.

A stesky na přímé volby? Směšné. Nic lepšího nás přece nemohlo potkat. Kdy se nám poštěstilo, aby tolik lidí odkrylo svou pravou tvář. Aby Klaus de facto přiznal, že 20 let oblbovali národ, hráli si se Zemanem na pravici a levici a přitom ruku v ruce pustošili tuto zemi. Abychom pochopili, že Fišer byl jen bílým koněm zmíněných výtečníků a dvě největší politické strany se dostaly do situace špatných ochotníků, kterým zesnul principál. Aby smutným rytířům z akce D.O.S.T. spadla škraboška konzervativců a zůstala jim pouze tvář proklausovské klaky. A tak by se dalo pokračovat do nekonečna. Těch spadlých škrabošek je až příliš. A pan Fencl? No, snad aby si radil sám a neobtěžoval nás citáty pana Bělohradského a lžemi proklausovské klaky.

P. Khail 24.1.2013 12:58

Re: K těm Zeleným

I naftu a plyn lze dovážet odjinud, víte? O Izraeli, USA a dalších zemích jsem se ani nezmínil a slovo "snadno" bych používal velice opatrně, věci se často mění velmi rychle. Mimochodem USA se mají poměrně brzy stát významným vývozcem ropy.

I. Poljaková 24.1.2013 12:53

Re: Zadna fakta. ...

Zajímavá úvaha. Zda nejsou lidé na soc-dávkách také ti na soc-sítících (studenti, lidé na RP, ostatní, co nejsou v práci a mají čas brouzdat) to je pro soc-iologa.

J. Tejkl 24.1.2013 12:53

Re: Svatá prostoto!

můžete nějak konkrétně definovat "české zájmy" a jak je pan Zeman bude v roli prezidenta hájit?

M. Šejna 24.1.2013 12:33

Re: Kníže se umí chovat

kníže se asi chovat umí. Ale jeho nohsledové nikoli. Dnes jsem obdržel nevyžádaný mail, který se tvářil, že je od herce Vetchého. Adresa ondrej@vetchyprokarla.cz  . Píše, že volba je otázkou vkusu a že on volí slušného člověka a proto volí Schwarzenberga.

Odepsal jsem mu, že je nevkusné a neslušné posílat nevyžádané maily. E-mail se mi vrátil zpět jako nedoručitelný. Takto pracují lidé, co volí Karla. Já to považuji za sprosťáctví, nevkus a neslušnost.

F. Eliáš 24.1.2013 12:13

Kníže se umí chovat

Zeman je slušnými lidmi nevolitelný. Není třeba o dalším mudrovat.

I. Poljaková 24.1.2013 12:03

Re: JE Dukovany..

Ano, vím, že je to bezprostředně lepší, než imise z uhelných elektráren. Ale JE jsou tu pár desítek let -  a už bylo pár závažných havárií, které poznamenaly velké oblasti. Přírodu nemáme pevně v rukou. Leccos dovedeme předvídat, ale všechno ne. Civilizace je sice už hodně vyspělá, ale tím víci zranitelná. A Česko je malé - mám ho příliš ráda, než připustit takové riziko. Chápu i obavy Rakušanů.

I. Poljaková 24.1.2013 11:44

Re: K těm Zeleným

Omlouvám se, má reakce na Vaši myšlenku  s názvem  Proč dostavba Temelína? - se zobrazila mimo toto vlákno.

I. Poljaková 24.1.2013 11:41

Proč dostavba Temelína?

To celkem chápu (ale šlo by polemizovat, zda už lety poučená Evropa nejde rozumnější cestou, než rozvojové země  - k čemu nám bude spousta konkurenceschopných krámů na vývoz, když prioritní možná bude v budoucnu mít nezničenou základnu k životu). Ale to nevím, proč potřebujeme další bloky Temelína? Dle vyjádření vysoce postaveného energetika  v Českém rozhlase jej ČR nepotřebuje ani v případě nějaké  havárie, jelikož stávající jaderné elektrárny údajně vše pokryjí, - takže nové bloky jsou  prý jen na kšeft - na vývoz pro ČEZ. Proč to má tedy daňový poplatník sponzorovat? Tomu nerozumím. Onen energetik se také  vyjádřil, že by to nebylo fér.

K. Kužel 24.1.2013 11:35

Re: O moci médií

Díky, že jste zmínil Usámu: P. Hájek o něm napsal ve Smrti ve středu, že až bude dopaden, budeme velmi překvapeni jeho mediální podobou. Když byl dopaden, zastřelen a bez jakéhokoli ověřování totožnosti hozen rybám, byl jsem opravdu překvapen. To bylo jedním z důvodů, proč jsem koupil i Smrt v sametu.

J. Poláček 24.1.2013 11:29

Re: Svatá prostoto!

Pane Beránek, máte pravdu. nicméně nevím jak vy ale ja mam z projevů M.Zemana pocit že je to zakomplexovany clovek s neustalou potrebou ponizovat sve okoli - hlavne ty co nesouhlasi. To je mimoradne nebezpecna vlastnost u vrcholoveho politika. Tak nejak to asi budeme akceptovat u profesora filozofie - intelektualskeho solitera, tam je to do znacne miry ok, ale u verejneho cinitele to je na vazny maler. Vsak vime co je to kdyz se do vysokych pozic dostanou labilni a nevyrovnani jedinci a to o moznych dusledcich neleceneho alkoholizmu ve spojenim s jeho povahou radsi ani nebudu spekulovat. Az tim prezidentem bude tak se snad v zajmu nas vsech alespon na 4 roky sveri do odborne pece. Jako prezident by urcite mel dost prostredku na kvalitni servis. Pokud ne , tak vam garantuji ze z Bruselem fakt nebudou problemy, on se s nama nebude bavit ani Moldavsky prezident. Kez bych prehanel a vse to byly jenom prehnane obavy.

P. Pavlovský 24.1.2013 11:17

Re: K těm Zeleným

Na rozdíl od nafty či plynu můžeme jaderné palivo snadno dovážet odkudkoli: z USA, Jižní Afriky atd. Odkud je dováží Izrael do Dimuny, co myslíte?

P. Pavlovský 24.1.2013 11:13

Re: O moci médií

Jiří Hájek, exministr zahraničí a mluvčí Charty 77

a Jiří Hájek, šéfredaktor Tvorby a otec Petra Hájka,

jsou dvě různé osoby.

Společné mají jenom předsrpnové členství v KSČ..

P. Pavlovský 24.1.2013 11:09

Re: O moci médií

Za své minulé činy může každý, jinak by nemohlo existovat soudnictví.

P. Hájek může především za svou činnost po boku V. K.

Usáma bin Ladin nikdy neexistoval a dvojčata si Američani zbourali sami.

Atikrist už je mezi námi! Konec světa se blíží!

Takovýchto výroků je nespočet. To úplně stačí!

K. Kužel 24.1.2013 11:07

Re: O moci médií

Ještě maličkost:

Jiří Hájek byl stalinista, ale nikoli normalizátor. Naopak, byl mluvčím Charty 77, viz:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Ji%C5%99%C3%AD_H%C3%A1jek

P. Beránek 24.1.2013 11:04

Svatá prostoto!

Ach bože... Raději budu mít prezidenta "hulváta", který je schopen chránit české, tedy i mé zájmy než-li prý "slušňasa", který, možná slušně nadělá mé zemi pouze velké škody.

Mimochodem slova "hovno, nasrat, šoustat" jsem slyšel od toho vašeho "noblesního" degeneráta a ne od prý "hulváta".

A to si pořád fandíme jaký jsme inteligentní národ. Stačí si ale přečíst některé příspěvky a asi si přestaneme fandit.:-(

Lidi, volíme českého prezidenta, ne superstar. Budíček!!!!

P. Joch 24.1.2013 11:03

Re: K těm Zeleným

Paní Poljaková, zkuste se zamyslet jen o maličko víc. ČÍM si zaplatíte 3-násobně dražší energii z OZE? Díky OZE máme nejdražší elektřinu nejen v EU, ale na celém světě. Během 10 let podpora OZE zruinuje náš i Německý průmysl. Příjmy státu budou dále klesat, nebudou peníze ani na důchody, ani na podpory. Budete ráda, když si zapálíte svíčku.

P. Khail 24.1.2013 11:02

Re: K těm Zeleným

Nedovážíme náhodou jaderné palivo z Ruska?

P. Khail 24.1.2013 11:00

Re: Včera získal i můj hlas

Nelíbí se mi ani jeden, ale došel jsem ke stejnému názoru jako vy - právě s ohledem na funkci a možnosti prezidenta v naší zemi.

K. Kužel 24.1.2013 10:55

Re: O moci médií

Za rodiče člověk nemůže. V dnešní době už člověk nemůže ani za svoji vlastní - bolševicko-sekernickou minulost. Uctívané osobnosti pražského jara byly z velké části stalinistickými kreaturami.

Zkuste KŘEFTOVAT s fekáliemi. V tom byste mohl mít furórní sukces.

K. Kužel 24.1.2013 10:49

Re: O moci médií

Zkuste KŘEFTOVAT s fekáliemi. Možná uspějete.

F. Svoboda 24.1.2013 10:40

Re: Proč má kníže tolik hlasů?

Myslím, že se mýlíte v závěru svého příspěvku. Jistě, že osoba presidenta nebude mít vliv na cenu chleba a jiných materií. Bude však mít vliv na to, zda po morální devastaci, ve které se národ nachází bude alespoň naděje, že se pozvedne z plebejství, které jej po generace provází. Rozhodně je lépe mít za presidenta člověka s mnohými nedostatky, ale noblesního, než hulváta, který své oponenty neustále uráží i když to vydává za šťouchance.

J. Vydra 24.1.2013 10:36

slepá a místy nepravdivá kritika

bez jakékoliv nabídky alternativy. To jsou znaky příznivců Milouše Z. a když se vám tak moc chce, tak tomu věřte. Manipulace tiskem je dost nesnadná, když je tu tolik titulů, ale proč bychom se netěšili...

R. Brzák 24.1.2013 10:34

Včera získal i můj hlas

Já s článkem pana autora z velké části souhlasím.

Můj důvod, proč budu volit předsedu TOP 09 (kterou považuji za dokonalý nástroj hlavního technologa moci u nás - Kalouska) proti Zemanovi - s nímž sdílím některé názory a jehož přímočarost například v názorech na střet naší kultury se světem islámu oceňuji velmi - je, jak doufám, tlakem jednotné mediální fronty podmíněn jen velmi málo.

Věřím totiž ve výchovu. Jediný skutečně funkční nástroj, jak ovlivnit svou budoucnost - je výchova vlastních dětí. Dokud nevychovám sám sebe ke schopnosti komunikovat bez použití komunikačních faulů, nebudu schopen svým vzorem přesvědčit své okolí - rodinu, sousedy, komunitu, společnost.

Ne z médií, ale z byť zastřeného, avšak slušného, neútočného, projevu Karla Schwarzenberga v kampani nabývám dojmu, že je dobře vychován. Díky jeho původu v rodině žijící mimo devastující vliv totalitního systému, rodině s tradicí výchovy s důrazem na osobní zodpovědnost, dle mého názoru má výhodu před svým oponentem, který je příliš často v opozici ke komukoliv a když ne názorem, tak svým stylem si vytváří nepřítele. Pravdivá námitka, že je vystaven většímu nátlaku z médií, než Karel Schwarzenberg, nemění nic na faktu, že jako prezidentský kandidát musí být schopen se s tím nejen vyrovnat, ale také přesvědčit samotné novináře o tom, že se v něm mýlí, a to ne tím, že je označí za hloupé.

Přestože jsou mi mnohé názory M. Zemana bližší, jako prezident nebude mít možnost je prosadit (což je ostatně případ prezidenta u nás obecně). Karel Schwarzenberg svojí slušností a nadhledem může ovlivnit nikoliv obsah, ale formu politiky směrem, který je žádoucí. Forma je v případě politiky důležitá - neboť pokud chci prosadit svůj názor, potřebuji sedět naproti někomu otevřenému, schopnému mne vyslechnout. A to si dnes dovedu představit spíše u knížete, nežli u Zemana ( :) )

P. Pavlovský 24.1.2013 10:33

Re: Zadna fakta. ... Byl to takovy prd: neni videt, ale dlouho smrdi

K. Schw. podporují lidé na sociálních sítích.

M. Z. podporují lidé na sociálních dávkách!

První makají na druhé.

Kterých je víc?

F. Svoboda 24.1.2013 10:33

JE Dukovany..

Paní Poljaková, doporučuji vám zúčastnit se exkurse s přednáškou v JE Dukovany. Já bydlím v okruhu 20 km od zmiňované elektrárny a dříve jsem nebyl nijak nadšen s její výstavbou i když odpůrce energie z jádra nejsem. Akce v JE trvala cca 3 hodiny, přednáška byla na vysokoškolské úrovni, byla provázena čilou diskusí, ve které byly zodpovězeny otázky nejen o jaderné bezpečnosti, ale i o fysikálních souvislosti problému i o veškerém dění kolem atomu ve světě. Výsledkem je, že jsem přesvědčen ( na základě předložených důkazů včetně mezinárodních kontrol a posudků ), že tato elektrárna je pro životní prostředí bezpečnější než uhelné elektrárny v Česku ( míním tím ovšem země v české kotlině , neboť žiji na Moravě, nikoliv v Česku ).

P. Pavlovský 24.1.2013 10:30

Re: Proč má kníže tolik hlasů?

Źijete už 20 let ve světě reklamy, nevšiml jste si? Nebo Vás to pořád ještě překvapuje?

P. Pavlovský 24.1.2013 10:28

Re: O moci médií

Ovšem, knihy  Petra Hájka i jeho otce stalinisty a normalizátora Jiřího Hájka (překladatel Mein Kampf a autor doslovu), to je nepominutelná páteř moderní české literatury.

K tomu ovšem i knihy  V. Klause a M. Zemana, jakkoli jsou ve zdánlivém rozporu.

Tip pro podnikatele: vytvořte z toho školní čítanku, bude to za Zemana prima křeft!