3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Problém našich dětí

Psát o úpadku Evropy je "in". Možná proto si světový tisk minulý týden tak pošmákl na nejčerstvějších statistikách o nezaměstnanosti na starém kontinentě, které jsou – bez jakéhokoli velkého překvapení – skutečně hrozivé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 21.5.2012 23:20

Re: Protiřečíte si!

Znáte ten vtip?

Baví se dva spolužáci na srazu abiturientů gymplu, jeden vystudoval techniku a druhý politologii. Oba se shodnou, že pracují v prodeji.

Technik praví: Já prodávám vodní turbiny co děláme v naší firmě.Momentálně do Indie. A ty?

Politolog: Hamburgery na stánku. Do ruky.

A oba študovali pět let, na oba pobíraly jejich almy mater těch pět let státní peníze z daní všech, oba jsou zaměstnaní - nejsou v těch pěti procentech.

J. Jurax 21.5.2012 23:07

Re: Absolventi škol

Co by nemohl - on to jenom vede a na práci má lidi - bylo, jest a bude ... a pokud není úplný blb a vybere ty lidi na práci správně a neplete se jim do toho, není to tak nejhorší varianta - akorát že je tam na čtyři věci - aby pobíral vysoký plat, aby reprezentoval, na nic a na to zbývající ...

J. Jurax 21.5.2012 23:03

Re: Biflování nahradila lenost

No, abych mohl vědět, kde si to najdu, musím vědět, co vlastně hledám. A bez nabiflování základního penza znalostí všeobecných i speciálních to vědět nebudu a tudíž zůstanu jen politováníhodným cool blbem, i kdybych tituly ověnčen byl a uměl používat Google. Tož tak.

J. Jurax 21.5.2012 22:59

Re: outsourcing

Souhlas!!!!

M. Zavala 21.5.2012 20:59

Re: "Studenti a studentky, kteří v posledních letech dokončují školy, narážejí na pracovním trhu stále častěji na nezájem. "

ano, vzpomenme K.H. Borovskeho, ja pan ty pan a kdo bude past kone? Vsichni chteji bud na vysokou nebo nic, to radsi na podporu nebo at se rodice postaraji.

Co takhle stara dobra remesla, a nezvat pristehovalce?

B. Rybák 21.5.2012 18:29

Re: outsourcing

Ano. Toto v podstatě neokoloniální myšlení úzce souvisí s hypertrofií sociálního státu, který nikdy nemá dost prostředků pro své "klienty". To ti ostatní "pronárodové" musí na NĚJ "makat", za NĚJ bojovat, děti pro NĚJ rodit...Je pozoruhodné, jak dobře se s tímto přístupem, jehož trvalou udržitelnost je možno zdůvodnit pouze nerovností rasovou nebo nerovností "kultur", vyrovnává multikulturní levice.

Takovýto "mozek lidstva" ovšem rychle zpohodlní a ovládaní "barbaři" se prací i bojem zdokonalí, náklady na jejich ovládání rostou, "hypersociální" stát se zadlužuje, všestranně slábne a nakonec ho barbaři ovládnou.

Nás ovšem zatím neohrožují "barbaři", ale svou spásu na náš úkor hledající "Brusel".

R. Langer 21.5.2012 14:40

Re: Vámi nadhozené

Kdo by ty stovky mrtvol odklízel, proboha! :-o

M. Matura 21.5.2012 11:06

dovolil bych si trochu

připomínkovat Váš článek, je zde mnoho nepřesností: cit:"komunistickým" způsobem se na základních a středních školách přistupuje

k výuce matematiky a fyziky, se nikdo nemůže divit nezájmu o technické

obory, konec citace, správně je dáno do uvozovek, jde o systém ještě z doby rakousko uherska. Porovnávám li ukončení stř školy a maturity v mé době (1969 ), tak současná maturita z matematiky vyšší úrovně byla tehdá pod standartem. Ani tehdá ale nebyl zájem o technické odbory, tedy nic nového pod sluncem, pouze vysoké školy technického typu přijímaly mnohem větší počty studentů a za jednodušších podmínek než ostatní, takže to mnohdy byl také krok z nouze. Ovšem úspěšnost dostudování kupř na strojní fakultě z cca 1200 nástupů 2 dokončili. Kdo měl to štěstí, že k matematice a fyzice získal kladný přístup, tak tyto předměty miloval tehdá a je tomu nejinak i dnes, to co říkáte okolo, je pouze nepravdivá omáčka

J. Schwarz 21.5.2012 10:37

Re: Problém asi vzniká proto,

Chybou je naopak, že stát existenci "řešení" a "strategie" předastírá, i když nic takového nemá. Kdyby přiznal,  že neví, čím se lidé nejlépe v budoucnu uživí, to že si musí každý zjistit sám a nabídl namísto různých pseudořešení indormace o stavu a trendech, pak by lidi byli zodpovědní protože by ze svých zklamání nemohli nikoho vinit. Takhle dělá stát "strategie" , líčí vše v růžových barvách / nebo alespoň opoziční politici tvrdí, že teď je sice vše mizerné ale  bude zase úžasné jen co se dostanou k moci / a lid je naštvaný, když plány nevychází, jen "realizátorům" koncepcí bobtnají konta. Co kdyby tak někteří politici ukázali životnost svých koncepcí bez státu? Stát přece prosperitu špatného nápadu nezařídí.

S. Ševeček 21.5.2012 10:32

"Studenti a studentky, kteří v posledních letech dokončují školy, narážejí na pracovním trhu stále častěji na nezájem. "

Jestli to není třeba tím, že se jim nechce dělat ... tu práci, kterou by "společnost" potřebovala.

J. Schwarz 21.5.2012 10:26

Vámi nadhozené

problémy by bylo možné snad vyřešit jen tak, že by každý slibovač ručil za splnění svých slibů vlastním majetkem i  hlavou. A musel by skupinám obyvatel dávat jen takové návrhy, které by neřešily jejich problémy na úkor jiných, takové, které by vyžadovaly jen aktivitu zainteresovaných popřípadě dobrovolnou spoluúčast okolí. Ne jako Hitler, který slíbil "zvýšit životní úroveň německému národu" na úkor židů. Dnešní problémy jsou důsledkem nezodpovědných slibů politiků - politik slíbí, prosadí, ale plnit mají jiní. Sám politik je "za vodou" a jeho zodpovědnost je pouze "politická". Do této kategorie patří jak žvásty o samospasitelnosti "vzdělání", tak "průběžný důchodový systém", odborářská "ochrana lidí práce" i stále se komplikující předpisy. Mladí mají problém, protože staří mají "práva". A když staří ze systému "ochran" - čti privilegií - vypadnou, jsou na tom ještě hůř než mladí. Jinak není divu, že mladí, vidouc privilegia starších / praktická nepropustitelnost, státem garantovaná vyhlídka na slušný důchod / chtějí totéž a neuvědomují si, že staří tohle mají právě proto, že si to starší prosadili na jejich účet! Radikální Řek by nejspíš chtěl taky místo ve státní správě a kancelář, ve které by ho nikdy nikdo nepostrádal, licenci na taxi,  projektování či co z jejíhož titulu by si mohl říkat o vysoké sumy - ale na to si napůjčovala předchozí generace a té nové už nikdo nechce půjčit, naopak - chce vracet! A tak se bouří - paradoxně pod stejným praporem - obě strany. Ta co si žila na dluh jako prasata v žitě, zvykla si na to a nechce se toho vzdát, i ta, co si jen dělala chutě, připravovala se na kariéry ve šlépějích svých rodičů a dnes má za ně naopak vyplatit zatnutou sekeru. Za vodou jsou jen politici, kteří od počátku věděli která bije a mají dávno prachy někde v Londýně či Zürrichu. Politik by měl, po vzoru starého Japonska, mít povinnost spáchat harakiri pokud se jeho sliby ukážou být lichými. Aby zodpovědněji vážil slova. Howgh.

M. Kosejk 21.5.2012 10:10

outsourcing

Co na to říct? Problém je v neopodstatněné pýše Evropy. Prý nemusíme makat jako ostatní svět. Prý se máme zasměřit na znalostní ekonomiku a obory s vysokou přidanou hodnotou. Tak zní teorie. V praxi to má asi znamenat, že  v Evropě máme být všichni manažeři  a nebo se máme zabývat sektorem služeb. Proto jsme převedli téměř veškerou výrobu do zemí 3.světa. A když už opravdu musíme něco manuálně udělat, tak si zaplatíme gastarbeitery. Tenhle přístup vyžaduje oborvskou dávku stupidního a pyšného uvažování - tvůrci této teorie o evropské znalostní ekonomice totiž zapomínají na důležitý fakt - např. Indové a Číňané nejsou o nic hloupější než Evropané - a ještě práci odvedou za zlomek peněz, které by vyžadoval evropský zaměstnanec.

I. Lyčka 21.5.2012 9:09

Re: Biflování nahradila lenost

Když čtu, že není důležité biflovat, ale vědět, kde si to najdu, tak si vzpomenu na Tajuplný ostrov od Julese Vernea. Kde by kolonisté byli, kdyby zastávali stejnou filosofii :o) I když otázka je nasnadě, byli by v ...

F. Eliáš 21.5.2012 8:06

Biflování nahradila lenost

Biflování je nejužitečnější způsob, jak posilovat paměť. Bohužel je příliš náročne a dnešní lenošnější populace je zavrhuje. Výrazně klesá úroveň znalostí, protože ti nadanější se přizpůsobují těm línějším ve snaze získat úspěch s minimem námahy.

A. Bocek 21.5.2012 8:05

Absolventi škol

v míře větší než obvyklé neumí řešit problémy praktického života. Nevedou je k tomu rodičové, neřeší to škola a nevyžadují to budoucí zaměstnavatelé. Systém "Baťovy " školy práce . každý pracovník parťákem , nejlepší z nich mistrem , nejlepší mistr vedoucím - to je to co nám chybí. A tak může vést energetiku člověk bez praxe a energetického vzdělání ......

P. Fiala 21.5.2012 7:39

Marie Terezie zavedla povinnou školní docházku

Proč? Aby se lidé stali hodnotnějšími-kvalitnějšími lidskými bytostmi. Protiargumenty byly: k čemu potřebuje podomek či děvečka "vzdělání"?

Nepřipomíná nám tento protiargument přemýšlení některých dnešních současníků? Nevnímáme, že je na planetě 7 miliard lidí, a je potřeba mezikulturní spolupráce na bázi mírové "vědecké" ne na bázi imperiální. Nevnímáme, že je potřeba citlivěji vnímat přírodní podmínky na planetě Zemi?

Nevzdělaní a nepoučení lidé nebudou sto si poradit s budoucími problémy. Mají potíže řešit kvalitně ty problémy současné. Minulé, historické problémy, řešili "válkami" a "otročením".

Zmínka o pojmu "produktivita práce" by mohla být novou ideovou základnou k inovativnějšímu řízení států či unií, ne-li OSN, ve které je združeno všech 163 států na palnetě Zemi. Podobně pojem "kapitál" byl ideovou základnou k inovaci lidských společností, které  dnes nazýváme "kapitalistické".

T. Kočí 21.5.2012 6:49

Re: Problém asi vzniká proto,

Je to také proto,že za 22 let neexistuje ani vize ani strategie státu.V energetice jsme se upnuli na pitomosti,výstavba potřebných zdrojů ustrnula a zlikvidován byl rozjetý energetický průmysl.

L. Krajicek 21.5.2012 2:24

Problém asi vzniká proto,

že vlastně nikdo nepotřebuje lidskou práci. Téměř všechno vyrábí buď mechaničtí roboti, nebo se zboží do Evropy dováží z Asie, kde to ke všemu vyrábí i živí roboti.

Je evidentní, že ekonomika, kde jeden  prodávý Colu nebo Hamburgery, druhý prodává počítače, třetí prodává cédéčka, čtvrtý učí, pátý jezdí s kamionem, šestý dává razítka, sedmý tomu šéfuje, osmý stále o čemsi hlasuje, devátý o tom filozofuje a desátý o všem píše do  novin, tak taková ekonomika se nutně musí zhroutit sama do sebe.

Další prodavače ani šoféry už nepotřebujeme a vysoké školy chrlí politology, historiky, právníky, ekology, kterým pořád někdo vykládá, jak svoje vzdělání zhodnotí.

P. Pavlovský 21.5.2012 2:21

Protiřečíte si!

Konstatujete, že nezaměstnaných je mezi českými absolventy VŠ nejméně (pouhých 5%) a zároveň kritizujete příliš vysoký počet českých VŠ studentů.

Co by tedy, podle Vás, bylo dobře? Aby VŠ produkovaly méně absolventů a o to se zvýšila nezaměstnanost mladých? (Tím nijak nepopírám, že úroveň mnohých českých VŠ je mizerná, o korupčním získávání absolutoria nemluvě.)