4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Prezidenti na Albertově

Role komentátora bezprostředních událostí mi příliš nesedí. Dnes však udělám výjimku a budu s vámi sdílet své dojmy z toho, co se dnes událo na Albertově. Neviděl jsem to naživo, pouze v televizi. Dopoledne jsem sice vyrazil do středu města a shodou okolností jsem potkal pana Petra Pitharta, bývalého předsedu české vlády a dlouholetého senátora, a strávil jsem s ním asi půl hodinu v rozhovoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Balzám 18.11.2014 11:04

nedemokratická demokracie?

"Hlasy po Zemanově demisi sice patrně ještě zesílí, ale Zeman sám

neodejde a odvolán nebude. A ani by nebylo dobře, kdyby se ho někdo

odvolat snažil. Dodržování demokratických pravidel je lepší než

revoluce, a to i tehdy, když demokratická volba vynesla do čela státu

člověka, s nímž bytostně nesouhlasím." To je velmi vadná myšlenka, vycházející z nějakého pomýleného názoru, že občané mají vliv na chod státu jen a pouze v den voleb, poté je jim souzeno držet hubu a krok. Uvědomuje si autor, že pokud byl někdo, kdokoliv, zvolen do nějaké funkce, byl tam zvolen za určitým účelem? Že si občané nevolí prezidenta nebo vládu, aby stáli čtyři roky ve vitrínce? Myšlenka, vycházející z feudalismu, totiž že lidé ve státní správě jsou tu od toho, aby nám vládli a považovali nás jako Miloš Zeman za svůj majetek a poddané, je už dávno špatně. Já platím z daní platy těchto lidí, aby SPRAVOVALI veřejné statky, a pokud to nezvládají, musím mít možnost je vyměnit okamžitě, než napáchají nevratné škody. V soukromém sektoru je to jednoduché - nestačíš na svou práci, půjdeš na jinou pozici, kterou zvládneš, nebo případně odejdeš úplně. To jenom státní správa má služební zákony, definitivy a jiné zločiny.

J. Urban 18.11.2014 11:29

Re: nedemokratická demokracie?

Je otázka, do jaké míry může Vaše očekávání naplnit naše tzv. zastupitelská demokracie. Jenže: on ten MZ byl navíc volen přímo. Aspoň teoreticky by tak měla existovat možnost ho přímo i odvolat. Bez obměny jeho 55 procent si však stejně nepomůžete. Koho by zvolili příště? Roberta Rosenberga? Nebo Dr. Čuně Bartáka?

H. Balzám 18.11.2014 11:40

Re: nedemokratická demokracie?

I zastupitelská demokracie musí fungovat tak, jak si to občané přejí, to jenom u nás se za hotovou demokracii vydává v lepším případě polotovar. A jiný kandidát? To jsme na tom opravdu tak špatně, že by nebylo možné najít lepšího než Miloše Zemana? Pokud by to byla pravda, je to důvod k urychlené evakuaci.

J. Brunner 18.11.2014 23:50

Re: nedemokratická demokracie?

Občané přejí, hezká formulace. Ale kteří občané? Byly přímé volby, kde se každý mohl

 vyjádřit? Byly. Můžete pořádat volby každý rok, když se Vám něco nelíbí? Nemůžete.

Jedinou cestou je uspořádat si "mejdan". V tom případě si neberte do úst jakoukoli demokracii.

J. Vintr 18.11.2014 10:47

Celá věc je daleko jednodušší.

Zeman je (stejně jako jeho předchůdci) extrémně ješitný a samolibý člověk. Dělá mu dobře, když se o něm hodně píše a mluví. Je mu přitom jedno, jestli kladně nebo záporně, protože on si to pro sebe vyloží tak, jak mu to vyhovuje. A vzbudit negativní pozornost je o několik řádů snazší, než vzbudit pozornost kladnou. Kdyby udělal bůhvíjaký státnický čin, tak si toho většina veřejnosti ani nevšimne. Když v rozhlasovém rozhovoru použije pár vulgárních výrazů, mluví o tom všichni několik týdnů. A po pravdě řečeno, na státnické činy on asi ani nemá, zatímco to druhé mu jde velice dobře ...

J. Podešva 18.11.2014 10:54

tomu se říká uhodit hřebíček na hlavičku

J. Plzák 18.11.2014 10:17

Stále se tu zapomíná,

že Zeman byl zvolem lidmi, kteří chtěli zabránit aby se hrůza Schwarzenberg stal prezidentem. Naštěstí se jim to podařilo.

P. Papež 18.11.2014 10:30

Re: Stále se tu zapomíná,

Myslím si, že Zeman už překonal vše, co by dělal jakýkoliv jiný kandidát na prezidenta, kdyby byl zvolen. Pospávání, špatná výslovnost je o něčem jiném, než sprostota a ješitnost z IV. cenové kategorie.

L. Křivan 18.11.2014 16:34

Re: Stále se tu zapomíná,

Ano, dá se to tak říct.

J. Urban 18.11.2014 10:40

Re: Stále se tu zapomíná,

Myslíte? Spíš nemyslíte, ba ani nevidíte a neslyšíte...

D. Polanský 18.11.2014 20:27

Re: Stále se tu zapomíná,

A jak k tomu přijde kníže. Chtěl prolomit Benešovy dekrety, aby se dostal k dalšímu majetku. Zeman získal nejvíce hlasů v oblastech, odkud byli vyhnáni Němci.   Že by náhoda.

J. Urban 18.11.2014 9:41

Pražská lumpenkavárna a její příznivci

včera byli v ulicích (a že jich bylo), zatímco ovarových dolních 10M zůstalo v hospodě, jen pár těch, kteří zrovna doprochlastali své dávky, tak proti tomu protestovali na Klárově.

J. Podešva 18.11.2014 10:09

kdo to vymyslel ?

Kdo vymyslel ten debilní termín "Pražská lumpenkavárna". To je taková pitomost, ale uchytilo se to. Buranovi burani si můžou na někoho zanadávat. Do dolů s váma, holoto intelektuálská. Žerete za naše mozoly.

J. Urban 18.11.2014 11:26

Re: kdo to vymyslel ?

Vymysleli to ti, co vynalezli i pravdoláskaře. Takže lžinenávistníci :-)))

Nálepkování je bezva. Vzpomínám na rudé právo: rozvraceči a samozvanci.

L. Křivan 18.11.2014 8:44

Nechceme se stát ruskou kolonií

a nechceme se stát muslimskou Eurabii.  Jedno hrozí z východu, druhé přichází ze západu. Co je hnusnější, Moskva, nebo nešvédské Malmö ?

J. Podešva 18.11.2014 9:06

myslím, že ani jedno není skutečně akutní

Všimněte si, pane Křivane, že proti Islámu zde všichni stojí v jednom šiku. Nevybavuji si jediný příspěvek na jeho obranu. Ale s tím Ruskem to zdaleka tek jednoznačné není. Myslím, že dost lidí má Rusáky iracionálně rádo. A myslím,  že řeči o ruské 5. koloně zdaleka nejsou jen sci-fi.

V. Šiška 18.11.2014 8:26

Odvolatelný prezident

Zeman se ohání tím, že byl zvolen v přímé volbě a nárokuje si tak větší pravomoci. Jenže větší pravomoc musí být vždy spojena s větší zodpovědností. Prezident by měl být odvolatelný.

A - ostatně soudím, že pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.

J. Podešva 18.11.2014 8:30

souhlasím, hlavně s poslední větou :-)

L. Křivan 18.11.2014 8:46

Re: A - ostatně soudím, .....

no jó, ale kdy ?  Už pračlověk Janeček v to doufal, a tuto větu u ohně dětem říkal,... Ty se mu sice smáli, že je naivka,...   Tak kdy už konečně to bude ?

J. Podešva 18.11.2014 9:07

jen co opadá listí z buku :-)

V. Šiška 18.11.2014 9:27

Re: A - ostatně soudím, .....

Kdysi jsem měl poznamenáno v notýsku mezi jinými moudry: "Pravda vždycky vyplave na povrch. Nejčastěji jako utopenec."

J. Čapková 18.11.2014 8:25

Bylo to hnusné

odporné. Kdo je vlastně pan Příkryl? Jak se mu podařilo přitáhnout zfanatizovaný dav mladých lidí, patrně studentů na různých školách, kteří zatím nic nedělali, jen přecházeli z jednoho studia na druhém a žvanili. Jejich ideál je část kulturní fronty, většina z nich byla v souladu s minulým režimem, často byli členy strany, Jejich postoje a výroky z doby před volbou presidenta je pro  mě totálně zdiskreditovaly. Zemana jsem volila až v druhém kole, ale volila bych ho zas, protože nechci mít ve své zemi cizí vojska cizí radary, nechci nikoho humanitárně bombardovat. A určitě při volbách, jakýchkoliv se nebudu ptát co mám volit takových expertů jako je na př. Pavlína Filipovská a daleko slavnější představitelé kultůry.Nemusím ani ty, kteří by na Putina házeli atomové bomby .Stejně jsem přesvědčená, že na Ukrajině pan Porošenko bojuje hlavně o svůj majetek a je mu úplně fuk, že lidé hladoví, nemají střechu nad hlavou a v zimě se neohřejí. Stojí ta doba úplně za hovno.

P. Kmoníček 18.11.2014 8:34

Re: Bylo to hnusné

Vidím,že Putina za cizince nepovažujete,soudružko Čapková.

P. Lenc 18.11.2014 8:41

Re: Bylo to hnusné

Proč taky, vždyť je to soudružka.

J. Podešva 18.11.2014 9:09

soudružka je tak správně soudružsky nabuzená :-)

S. Netzer 18.11.2014 9:56

Re: Bylo to hnusné

"... představitelé kultůry".

:-)))

Nic jsi nezapomněla, soudružko.

J. Václavíková 18.11.2014 18:40

Re: Bylo to hnusné

Náchodská tkadlena. Opět se dostala ke slovu :-)

S. Netzer 18.11.2014 19:33

Re: Bylo to hnusné

Neumíte si představit, jak mě takové výroky šokují.

Že je něco takového ještě dnes možné.

J. Slanina 18.11.2014 10:12

Re: Bylo to hnusné

A co rusácký radar, ten by se ti líbil, soudružko?

H. Balzám 18.11.2014 10:55

Re: Bylo to hnusné

Dokážete vůbec ve své naivitě pochopit, že někteří lidé nepřemýšlejí jen v řádu abstrakních pojmů, velké zahraniční politiky a teorie třídního boje, ale že mají prostě pocit, že pokud už máme tak zbytečnou funkci jako prezidenta republiky, měla by být reprezentativně obsazena a neměl by ji vykonávat dobytek, nevychovanec prostoupený žlučí závisti a nenávisti a egomaniak trpící falešným pocitem důležitosti? Ale je to holt svůj k svému, slušní lidé chtějí být reprezentováni slušným člověkem, dobytku stačí dobytek.