6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Ježek 11.10.2010 0:18

Re: Továrna na smrt

Automobilky, chemičky a potravinářské firmy své produkty vyrábět MUSÍ, kuřáci ale kouřit NEMUSEJÍ... JInými slovy, bez aut a chemického průmyslu se neobejdeme, ale bez kouření ANO.. V tom je ta pointa a vyvrácení demagogického házení škodlivosti kouření do jednoho pytle se škodlivostí zplodin aut, apod..

T. Ježek 11.10.2010 0:03

Re: Ze své podstaty

Restaurace samozřejmě JE veřejný prostor, kdyby tomu tak nebylo, mohl by personál připravovat a nabízet beztrestně třeba jidla z napůl zkažených salátů nebo znovu servírovat vrácené zbytky s argumentací, že "doma to také tak děláme a nikdy se nám neudělalo špatně...".. Není.. Restaurace je soukromým majetkem, což ale automaticky neznamená, že tam platí zásady jako v domácnosti majitele... Jakmile nabízím služby veřejnosti, je co úplně něco jiného, než moje soukromá domácnost a proto i povinnost chránit nekuřáky je zcela na místě...

B. Uhlich 10.10.2010 23:21

Re: Pokud společnosti kuřáků

1)  Nekuřácké restaurace existují jen velkých městech - nikde jinde.

2)  Zákon o nekouření v době oběda se ve většině restaurací nedodržuje.

3)  U nekuřáků nejde o toleranci - ale o míru citlivosti vůči zápachu.... jinak bych to spíše nazval sebeobětováním.

  P.S. Nejsem bývalý kuřák...a přesto je nemohu ani cítit, ale protože jsem soudný člověk - uznávám, že jste vyhráli - hospody jsou Vaše a já holt budu pivo chlastat doma...bude to lacinější a žádný b.l.b. mě tam nebude udit.

J. Anděl 10.10.2010 21:44

Re: Továrna na smrt

Dělá to lidem radost. Asi tak jako alkohol nebo pornografie.

Nic zrovna vznešeně ušlechtilého, ale jsou horší věci...

J. Anděl 10.10.2010 21:43

Re: Továrna na smrt

Já to nehájím.

Já říkám, že je kolem toho přehnaná hysterie a že restauraci považuji za soukromý prostor, ve kterém je právem majitele, jaké tam bude prostředí.

J. Heincl 10.10.2010 20:05

Re: Továrna na smrt

Ano, automobilky, zbrojovky, chemické továrny, potravinářské firmy a další mohou být považovány za továrny na smrt. Jejich výrobky jsou však přednostně určeny k něčemu užitečnému. V autech se přepravujeme, bez potravin by smrt samozřejmě přišla nesrovnatelně dřív než s nimi i když jsou v nich éčka. Podobně se dá argumentovat i u zbrojovek a chemiček. Dá se tedy říci, že bez jmenovaných továren by se současná civilizace obešla jen velmi těžko. Naproti tomu u cigaret, jakožto výrobku tabákové firmy, nevidím žádný užitek a lidé by se bez nich obešly zcela bezproblematicky. Osobně nejsem pro zakazování výroby cigaret, ale jsem zcela zásadně proti jejich propagaci.

Závěrem jedna otázka. Jste kuřák pane Čechu?

P. Čech 10.10.2010 17:41

Re: Pokud společnosti kuřáků

Ano, jsou taková místa  a na nich je právem kouření zakázáno. Není jich však mnoho. Jsou to ta místa, kde nekuřáci nemohou jít jinam a kde by se kouři nemohli vyhnout. Jsou to veškeré čekárny u lékaře, na úřadech či kanceláře. I v kancelářích však obecný zákaz kouření není na místě. Pokud nekuřáci, sdílející kancelář s kuřáky, proti jejich kouření nic nenamítají, nikomu jinému do toho nic není. Pakliže si kouření ve společném prostoru nepřejí, musí kuřáci sklapnout paty. V žádném případě pak nejsou oněmi místy restaurace, nebo otevřené zastávky hromadné dopravy.

P. Čech 10.10.2010 17:34

Re: Pokud společnosti kuřáků

Nemluvím o zastřešených zastávkách, jichž je minimum, mluvím o zastávkách otevřených, kde to také bylo zakázáno. Vadí-li někomu nepřekonatelně kouř, může chodit do restaurací nekuřáckých, jichž je nemálo. Navíc v době obědů se obvykle nekouří ani v restauracích jinak kuřáckých. Mezi svými přáteli mám mnoho nekuřáků, žádnému z nich však nevadí chodit do kuřáckých restaurací. Jsou totiž tolerantní a toho si u nich cením obzvláště. Možná je to tím, že mezi nimi nejsou bývalí kuřáci. Pouze ti totiž vyvolávají vzájemnou nesnášenlivost. Prostě poturčenec horší Turka.

J. Skotnica 10.10.2010 17:29

Re: Jelínku,

Protože restaurace, aspoň u nás, nebývají státní a PATŘÍ soukromým osobám. Nikdo nikoho nenutí chodit do hospody. Neplatím státu žádné restaurační pojištění, abych se podřizoval pravidlům, která si správa státu vymyslí. Nezdá se Vám, že z tohoto pohledu je nemocnice je něco jiného? Jenom majitel si může určit co zákonného a odpovídajícího pravidlům soužití se může v jeho vlastních prostorách dělat.

Socialismus je všudypřítomný. Mrcha. Používejte i mozek.

P. Čech 10.10.2010 17:24

Re: Továrna na smrt

A co takhle 180000 lidí? nebo 250 000 lidí? U téměř žádného úmrtí nelze jednoznačně říci, že je následkem kouření. Jsou to všechno dohady. Kouření se svým způsobem může podílet na zlomenině nohy, protože všechno souvisí se vším, že ano?

J. Šimek 10.10.2010 17:21

Cigarety mají blahodárný účinek, podobně, jako elektrický proud.

100M mladého Klause již prostřednictvím GŘ ČEZ oblažilo a uvidíme, kolik a koho v Klausovic famílii oblaží tahle "podpora fungující firmy".

J. Šimek 10.10.2010 17:07

Re: Pokud společnosti kuřáků

Jak to pasuje na obecnou definici svobody jedince, která končí tam, kde začíná svoboda druhého ?

Kuřák nemá na předem definovaných místech obtěžovat nekuřáka, ale podle vaší teorie tam ten nekouřící trotl nemá co dělat, když se mu to nelíbí. Hmmm.

M. Josífko 10.10.2010 16:44

Paradox

Když někdo kouří na zastávce autobusu a prdne si, tak na něj všichni pohoršeně koukají a někdy mu i odvážnější lajou. Ale když někdo na zastávce kouří, tak se neděje nic.

M. Josífko 10.10.2010 16:38

Re: Továrna na smrt

18000 lidí ročně zemře nemoci spojené s kouřením - jestli to není "Továrna na smrt"?

J. Anděl 10.10.2010 15:05

Re: Továrna na smrt

Nezapomeňte prosím na cukrovary. Ty jsou mou oblíbenou továrnou na smrt. Jo, a jatka, tam to získává ještě poněkud specificky morbidní nádech.

J. Anděl 10.10.2010 15:04

Re: Souhlas, jen k poslednímu odstavci,

Rozumím. No to ovšem dává smysl.

B. Uhlich 10.10.2010 13:49

Re: Pokud společnosti kuřáků

Tak za 1)  Velký souhlas s tím pokrytectvím - ano kuřáci nám smrdí ale jejich peníce ne.....

a za 2) ano, nemusím čekat na stanici , kde někdo hulí - mohu stát na děšti,  ano nemusím chodit do restaurace kde se kouří, mohu to vydržet a najíst se až doma druhý den...ano? je to tak správně?  Koukám, že to se svou teorií o svobodě máte nějaké hodně pomotané, co?

J. Kanioková 10.10.2010 12:56

Souhlas, jen k poslednímu odstavci,

tou továrnou přibudou pracovní místa a nejspíš bude prosperovat. Takže tohle chtěl Klaus svou přítomností zdůraznit.  Prostě on je prezident, jehož prioritou je ekonomický aspekt.

J. Anděl 10.10.2010 11:35

Re: Ze své podstaty

Nu, zjevně v tom máme jiný názor. To je normální.

Debata tedy je o tom, jestli restaurace je, nebo není veřejný prostor. Už jsem napsal výše, že kuřák myslím chápe, že veřejný prostor si zaslouží ochranu pro nekuřáky před cigaretovým kouřem.

P. Čech 10.10.2010 11:10

Re: Pane Míco, neměl byste se z toho po ...

Naprosto správně.

P. Čech 10.10.2010 11:08

Re: Pokud společnosti kuřáků

Proč by měly být uzavřené? Každý člověk je tvor svobodný a může tedy svobodně nevstupovat tam, kde mu podle jeho svobodného názoru cokoliv hrozí. Já, jako nekuřák, kterému kouř vadí, nebudu chodit do kuřáckých restaurací, na veřejném prostranství nebudu pobývat vedle kuřáků. Z jejich dosahu mám vždy kam uhnout. Vše je věcí slušnosti a dohody. Nic není třeba nařizovat. Svobodu jedněch vůči druhým nařídit či nadiktovat nelze, poněvadž by byla vždy narušena svoboda těch druhých.

P. Čech 10.10.2010 11:02

Re: Továrna na smrt

Co je to továrna na smrt? Je to skoro každá továrna. Jsou to automobilky, které vyrábějí auta, zabíjející m.j. chodce, všechny zbrojovky, chemické továrny, otravující ovzduší, potravinářské firmy, používající do svých výrobků t.zv éčka a tak bych mohl donekonečna pokračovat. Továrny na cigarety jsou pouze jedněmi z nich. Nic více a nic méně. Pokud byste chtěl onu "smrt" eliminovat důsledně, musel byste se vrátit do starověku. Nemá žádného smyslu vytahovat pouze jednu "smrt" ze smrtí jiných. Jde pouze o populismus a nebo neznalost věcí obecných.

P. Kylchap 10.10.2010 10:58

Ze své podstaty

restaurace veřejný prostor JE!

P. Kylchap 10.10.2010 10:57

Pokud společnosti kuřáků

budou uzavřené, tak prosím. Ale ve veřejném prostoru nesmí svojí závislostí obtěžovat druhé.

Používejte mozek.

P. Kylchap 10.10.2010 10:54

Jelínku,

jste HLUPÁK. Hospoda je veřejný prostor. Stejně jako čekárna v soukromé ordinaci, soukromý vlak či soukromý autobus.

Používejte mozek!

Pokud se např. Vám nelíbí, že v nemocnici se nesmí kouřit, nelezte tam.

Proč mají mít restaurace výjimku?

J. Heincl 10.10.2010 10:53

Továrna na smrt

I když je mi prezident Klausem ve většině politických a ekonomických postojů blízký, nejsem schopen pochopit, jak mohl veřejně podpořit továrnu na smrt.

P. Čech 10.10.2010 9:42

Nekuřák je nucen???

Váš pseudoargument je směšný. Žádný nekuřák není nikde a ničím nucen být ve společnosti kuřáka pokud sám nechce. Není ničím a nikým nucen pobývat v kuřáckých restauracích, stát vedle kuřáka na zastávkách hromadné dopravy či jakkoliv jinak pobývat na místech, kde se vyskytují kouřící lidé. Jakkoliv s velmi mnoha názory pana prezidenta nesouhlasím, zde se jej musím zastat. Pokud by stát nebo dokonce EU myslela upřímně své zákazy kouření, musela by se stejným způsobem vzdát spotřební daně na cigarety. Nejen spotřební daně, ale i DPH.To by ovšem zamenalo roční výpadek cca 38 miliard Kč ze státního rozpočtu. A to nemluvím o příjmech státu z daní z příjmů výrobců cigaret. Veškeré zákazy a příkazy podobného typu jsou jen prachsprostým pokrytectvím, ničím jiným.

J. Anděl 9.10.2010 21:37

Re: Proč by měl existovat

Možná se pletu, ale přijde mi, že nebyla takhle vášnivá diskuze u zákazu kouření na zastávkách hromadné dopravy. To všichni vnímají jako společný veřejný prostor. Mám dojem, že to kuřáci vcelku respektovali.

Tady nejde o to, že si kuřáci chtějí uhájit své hospody (jasně, že chtějí). Jde o to, že chtějí uhájit právo majitele zvolit si formu služby, kterou chce.

Samozřejmě je zde možnost prohlásit tabák za zakázanou drogu, jako je třeba marihuana. To ostatně pan Klaus zmínil.

Já nepovažuji jeho aktivity v rámci kouření za zvlášť dobré, protože mám dojem, že jen rozčilují a nikomu moc nepomáhají. Připadá mi to trochu jako šaškárna. S jeho věcnou argumentací však v tomhle případě souhlasím.

J. Anděl 9.10.2010 21:30

Re: Pane Míco, neměl byste se z toho po ...

Do třetice a naposledy: to, že u nás považujeme restauraci za veřejný prostor, mi připadá špatně.

J. Anděl 9.10.2010 21:29

Re: Pane Míco, neměl byste se z toho po ...

Možná někomu přijde, že není správné považovat požadavek čistého vzduchu za neobvyklý. Na tom něco je. Ve společných prostorách či u mě doma je to logický požadavek.

Ale na návštěvě u někoho jiného bych měl přijmout prostředí, které mi nabízejí. Dnes jsem opět slyšel starou moudrost - doma jez, co chceš, v cizině, co ti dají.

Návštěva restaurace je tak trochu návštěva "ciziny". Není to moje prostředí. A nikdo mě nenutí do ciziny jezdit.