27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Přehnaný stát a nezvládnutá svoboda

Problémy evropské kultury, kdysi zvané "kultura bílého muže", ukázaly v tomto případě v plné nahotě konflikt občana a státu jako držitele a vymahatele obecného, slovy Aristotela, všem žijícím v "obci" prospěšného a nutného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Novák 6.7.2012 13:01

2 autor

Jestli citujete Aristotela, "spravedlnost v obci musí být řízena zákonem, proto nenecháváme vládnout člověka, ale zákon", musíte připustit, že pokud kraj se svou armádou úředníků, právníků, politiků,.... porušil zákon při schvalování zásad územního plánu tím, že z procesu schvalování různými kličkami vyloučil nejen řadu těch, kterých se to bezprostředně týká, ale i těch ze zákona oprávněných , nemohl soud rozhodnout jinak. To je vláda zákona.Ten postup, který zvolil JM kraj je vláda (spíše svévole) člověka, resp. skupiny lidí.

Avšak máte pravdu, že maturity v této podobě jsou zhůvěřilost.

B. Rybák 6.7.2012 11:08

Re: Dovolil bych si nesouhlasit

Nic nemůže "betonovou lobby" potěšit víc než "zeleným parazitismem" motivované stavby zbytečných tunelů, nesmyslných podchodů, nadchodů a snad i záchodů pro hovádka všeliká (obzvláště např. pro medvědy, vlky a losy u nás). Budovat dálniční infrastrukturu (zrychlit ji, zlevnit a odvést od lidských obydlí) je především v zájmu drtivé většiny našich občanů. To je ovšem okolnost, kterou ze zahraničí placená, nelidským enviromentalizmem se zaštiťující, demokracii nenávidějící a demokratická práva pouze ke zničení demokracie zneužívající "zelená mafie" nemůže připustit.

P.S. Představa, že důvodem všeho toho lidského trápení je snaha ekologistů o úspory při stavbě dálnic je opravdu špatný pokus o vtip.

V. Mlich 5.7.2012 21:45

Státní matury

Každý to vidí po svém. Já to například vidím tak, že jednotný způsob hodnocení v plné nahotě ukázal nevzdělanost mládeže.

V. Vlk 4.7.2012 11:42

Re: Dovolil bych si nesouhlasit

No aco kdyby bývali zrušili jen část rozhodnutí a nebo nařídili porjednat část dokumentace, jako se to dělá v Německu .A dálnice se tam staví, zelení-nezelení.A podle mne nejde vůbec o dálnici na Břeclav, tam se hraje zelená politika a zájmy místních majitelů pozemků - jo adíval jsme se na mapu. Z Mistelbachu to není na hranioce 15 km, to jen od nás a to by zbytek museli investovat Rakušané. Jaké je jejich stanovisko? A nechte si tu betonovou lobby za kloboukem , to je skutečně hloupý argument. V ČR je potřeba dostavět cca 1200 km dálniční sítě, takže ti zelenými porjklánaní "betonáři" mají práce na desetiletí zajištěnu. Už jsem si myslel, že tentoi poněkud slaboduchý argument  zmizel v propadlišti dějin. Ale ono nakonec nejde jen o dálnici, jde o dopravní síť a infrastrukturu celého jihomoravského kraje . Ti starostové obcí se skutečně chovají jak málé děti.

P. Joch 4.7.2012 10:17

Dovolil bych si nesouhlasit

Pane Vlku, ve věci plánování dálničního spojení Vídně s Brnem bych si dovolil polemizovat. Zkuste si otevřít mapu: http://www.mapy.cz/#q=b%C5%99eclav&t=s&x=17.031284&y=48.749790&z=8&d=muni_5870_1

A teď si pravítkem spojte místo, kde končí Rakouská dálnice s nejbližší dálnicí na území ČR. Kam se neomylně dostanete? Do Břeclavi! Navíc, Břeclav plánuje obchvat města, který se dá s výhodou postavit jako čtyřproudé napojení od hranic k D2.

Jenže je tu velký háček, v této variantě by se stavělo jen cca 15km nové dálnice, což je jen třetina proti nové dálnici z Mikulova do Pohořelic a modernizaci R52 nepočítaje. To betonová lobby nikdy nedopustí. 

J. Štrobl 4.7.2012 8:06

Ehm, nikoliv rozumu, ale moudrost.