28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Taraszátaras 10.4.2006 15:22

Dovolil bych si dát pánům Josefovi a lesnikovi

několik volebních tipů. Jestliže se vám vedlo lépe za bolševika, volte komunisty. Jestliže za vlády ODS, poslužte si. Když za vlády ČSSD, tak socany. (S tímto sloganem vyhrál v osmdesátých létech Reagan volby.) Jestliže Vám nevadí, že nebudete smět od roku 2010 topit uhlím, že elektřina bude mnohonásobně dražší a že nás přesto čeká uměle vyvolaná energetická krize, tak volte zelené. Pokud chcete svůj hlas spláchnout do záchoda, tak nějakou miniaturní stranu, která má většinou patentní recepty na vyřešení všech obtíží. A konečně také můžete hlasovat nohama, což dělá většina občanů při volbách do senátu, a stejně to s nikým nehne. Z tohoto pak vyplývá, že mnoho škody - ať už se zachováte jakkoliv - nenaděláte.

Tana Zajicova 10.4.2006 15:08

krestanstvi a konzervatismus

Ekonom Schumacher, ktery vydal v sedmdesatych letech knihu 'Male je krasne' (Small is Beautiful) a ktera se stala temer okamzite svetovym bestsellerem, vysvetluje pristup k ekonomicke aktivite s pevnymi koreny v nabozenstvi. Jinymi slovy toto ekonomicke chapani vychazi z predpokladu, ze lide maji cenu. Schumacher na tento ekonomicky pohled narazil nejdrive v budhismu. Nasledovne ale vsak nalezl stejny pristup v katolickem socialnim mysleni vlivem Thomismu (via Rene Guenon a Jacques Maritain). V Anglii kde zil (Nemec), pak jeho mysleni ovlivnili pohledy na ekonomii v ramci nabozenstvi Chesterton, Belloc, Seyers. Nasledovne nalezl tento pristup shrnut v encyklikach papeze Lea XIII.

Schumacher, katolicky konvert a ekonom prijimal kapitalismus s tim, ze clovek, ne profit je stezejnim aspektem ekonomicke cinosti. Jestlize rozvedeme kapitalismus od cloveka pak jedine co zbude je kredo dneska ' produkuj a konzumuj'. Na Schumachera v posledni dobe navazuji konzervativni katolici ve Statech a kladou otazky dnesnimu americkemu konzervativnimu chapani.

Rod Dreher: 'Crunchy Cons'

Rick Santorum: 'It takes a Family'

Tihle autori v podstate volaji dnesni americky nabozensky konzervatismus, ktery se velice rychle bori do porozumeni 'produkuj a konzumuj', k odpovednosti.

hodne neRath 10.4.2006 15:08

Re: Koho volit, když ODS jsou zcela nekonstruktivní opozice?

kdo mi necha vice penez a mene se mi bude plest do zivota

lesnik 10.4.2006 14:53

Koho volit, když ODS jsou zcela nekonstruktivní opozice?

ODS je neprosto nekonstruktivní opozice, viz Bém versus Rath v neděli: shodli se na degresivní marži pro léky, ale pak to Bém otočí: "Jen všichni slyšte slyšte slyšte, že Rath Rath RAth říká, že se léky zdraží..." Půlka pravdy totiž jednoznačně lže. Ale koho má člověk volit? Zelené blázny, KDU které zase zradí své kolegy, nebo snad komunisty? CSSD alespoň předvedla , že vládnout umí. ODS jen vše neguje. Tak koho????

ok 10.4.2006 14:38

Re: Nehodlám se prodírat vlákny, tak stručně.

Skepticusi Maximusi, to vas ucili na vecerni skole marxismu-leninismu, nebo jste na to prisel sam na zaklade kazdodenni osobni zkusenosti s konkretnimi vericimi?

Krestanstvi je pravicove v tom, ze podporuje svobodu a hlavne "vnitrni integritu" jedince. Krestan se neda jen tak zlomit nejakym brutalnim nafukou.

Neni "brutalne pravicove" v tom, ze podporuje slabe a nemocne, aby se stali vnitrne silnymi. Byt vnitrne silny - to je podle me velmi pravicove v pozitivnim slova smyslu.

hodne neRtah 10.4.2006 14:32

Re: Koho volit je u nás pro nerozhodnutého a naštvaného rébus.

"nesplnitelné, nerealizovatelné bláboly" skuste to konkretneji......

Josef 10.4.2006 14:05

Koho volit je u nás pro nerozhodnutého a naštvaného rébus.

KSČM má vlivem své členské základny, jejich rodinných příslušníků a populizujících fanatiků své jisté. Podpořím je hlavně, když nepůjdu volit.

ODS (byl jsem stálý volič) - jejich předvolební sliby jsou pro řadu následných let nesplnitelné, nerealizovatelné bláboly vedoucí zemi nechci říci kam. Složení vedení této strany se mi delší dobu nelíbí. Budou-li u moci, budou pokračovat v zajetých kolejích. Vše svádět na minulé vlády, tedy ČSSD. A to i přes to, že budou ve vládě se stejnými koaličními partnery, jako byla ČSSD.

Ostatní malé strany - považuji za zbytečné jim dávat hlas, protože stejně skončí s vazalem, pravděpodobně s ODS. Takže jejich účast v parlamentu považuji za mrhání časem, prostředky a podobně.

Takže mi opravdu nic jiného nezbývá než ČSSD. Nechci-li promrhat svůj hlas.

Politická zodpovědnost voliče v této zemi, je přetěžká.

Saša 10.4.2006 13:42

pokračování

Hospodářská činnost, zvláště v tržním hospodářství, „se nemůže odehrávat v institucionálním, právním a politickém vakuu. Naopak předpokládá jistotu ohledně individuální svobody a vlastnictví, jakož i stabilní měnu a výkonné veřejné služby. Hlavním úkolem státu proto je zaručovat tuto jistotu, aby se ten, kdo pracuje, mohl těšit z plodů své práce, a tudíž se cítil zavázán provést ji dobře a poctivě… Úkolem státu je kontrolovat a řídit dodržování lidských práv v hospodářské oblasti. Prvořadou odpovědnost v této oblasti však nenese stát, nýbrž jednotlivé skupiny a sdružení, na něž se společnost dělí“. Lidé odpovědní za vedení podniků mají vůči společnosti hospodářskou a ekologickou odpovědnost za své jednání. Jsou povinni přihlížet k dobru osob, a ne pouze ke zvyšování zisků. Ty však jsou nutné. Umožňují uskutečňovat investice, které zabezpečují budoucnost podniků a zaměstnanost.

Ale koneckonců si to může každý vyhledat sám na http://www.katechismus.cz/

Saša 10.4.2006 13:41

Ale nemůže být levičákem.

Co k tomu říká katolický katechismusmus:

Teorie, která dělá ze zisku výlučné pravidlo a poslední cíl hospodářské činnosti, je mravně nepřijatelná. Bezuzdná touha po penězích nemůže nepřinést své zvrácené důsledky. Je jednou z příčin četných konfliktů, které narušují sociální pořádek. Církev v moderním věku odmítla totalitní a bezbožecké ideologie spojené s „komunismem“ nebo „socialismem“. Z druhé strany také zavrhla v praxi „kapitalismu“ individualismus a svrchovaný primát tržního zákona nad lidskou prací. Řízení hospodářství pouze prostřednictvím centrálního plánování převrací společenské svazky v jejich základech; řízení prostřednictvím pouhého tržního zákona porušuje sociální spravedlnost, protože „existuje mnoho lidských potřeb, které nemají přístup na trh“. Je nutné dávat přednost rozumnému usměrňování obchodu a hospodářského podnikání podle správné stupnice hodnot a vzhledem k obecnému blahu.  Rozvoj hospodářské činnosti a zvýšení výroby jsou zaměřeny na uspokojení potřeb lidských bytostí. Hospodářský život nehledí jen na to, aby vzrůstala výroba zboží a aby se zvyšoval zisk nebo moc; je především zaměřena na službu osobám, na službu celému člověku a na službu celému lidskému společenství. Hospodářské podnikání, provozované podle svých vlastních metod, musí probíhat v rámci mravního řádu, v duchu sociální spravedlnosti, aby odpovídalo Božímu záměru s člověkem.

Saša 10.4.2006 13:30

Takže Vy jste si udělal obrázek o tom, co to je křesťanství,

aniž byste o křesťanství věděl něco i z jiné strany než z názorů aktivních protikřesťanských pohanů. A každý, kdo se od Vaší představy a křesťanech a křesťanství odchyluje, je podle Vás špatný křesťan.

Vy naštěstí nejste a jako pohan ani nemůžete být arbitrem toho, co křesťanské je a co není.

N.B. Vaše představa je až pozoruhodně falešná.

Saša 10.4.2006 13:28

Protože křesťanství je víra.

Ideologie není víra. Ideologie, každá, hledá vždy o vědecké poznatky se opírající zdůvodnění svých východisek.

Víra nikoli. Křesťanská náboženství neříkají: věřte našim tvrzením, protože mají vědecký základ, protože jsou empiricky podložená, protože jsou zkoumatelná... Křesťanská náboženství všechna říkají jednoznačně, že víra je Boží dar.  (K tomu soukromě podotýkám, že dar je synalagmatickým právním úkonem. Kdo dar nechce, ten ho nedostane.)

Důvodem k víře není skutečnost, že se zjevené pravdy jeví jako pravdivé a pochopitelné ve světle našeho přirozeného rozumu. Věříme pro autoritu samého Boha. Zjevně tedy nejde o ideologii, která se naopak vždy dovolává rozumu a výsledků jeho činnosti.

J. Mach 10.4.2006 13:06

Re: Re: Re: Může být skutečný křesťan pravičákem?

Jste si jist, že reagujete na můj komentář? Asi jste ho nepochopil a to byl tak stručný. On ho ale nepochopil ani adresát, Scepticus. Tak nevím, budu muset psát pro jinou cílovou skupinu.

J. Mach 10.4.2006 13:02

Re: Milý J. Machu

Scepticusi, stejně bych se od vás rád dozvěděl, proč se vám tak líbí pastelkovné. O tom byl ten článek a vaše názory na křesťanslou ideologii jsou irelevantní, třebaže s nimi tak máváte.

Ken 10.4.2006 12:51

Re: Re: Může být skutečný křesťan pravičákem?

pane Machu,ale bylo špatně. KSSD (Komunistická strana sociálně demokratická)lidem bere peníze na pastelkovné a některým zas dává to co sebrala, ODS peníze těm co vydělávají,peníze nechává. A to je podstatný rozdíl

Lapil 10.4.2006 12:51

Re: Občane

Strašně jednoduše, stačí trojčlenka.

Vím, protože se neustále opakuje, že prvňáček má dostat 1000,-Kč na pastelky. Rovněž vím, že prvňáčků je necelých 100 000, protože zhruba tolik je ročně narozených mimin (neustále se to opakuje); umřelé mladší 6ti let zanedbáme. Výsledek - 10,-Kč na osobu (včetně prvňáčků) krát "koeficient distribuce".

Též vím (stále se opakuje), že necelých 400 000 nezaměstnaných je necelých 10%, tudíž je asi 3,5 miliónu pracujích (= platících daně), což je asi 1/3 z 10 000 000 lidí. Tudíž každý pracující zaplatí vybranému dítku 30,-Kč (opět krát koeficient).

Hlavně si ale nesmíte udělat žádnou kontrolu, protože pak byste mohl zjistit, že desetikoruna se vejde do tisícovky stokrát, takže je u nás 100x víc lidí než prvňáčků, což by - jestli dobře uvažuju - byla pravda za předpokladu, že všichni občané se dožijí 100 let věku a pak hned umřou. Což je nějaká volovina :-/.

Bez legrace - kde dělám chybu? Že by se rodilo děcek o tolik  míň? Násobit a dělit snad zvládám...

Skepticus Maximus 10.4.2006 12:39

Re: Re: Nehodlám se prodírat vlákny, tak stručně.

Když na to začnu reagovat, tak už po pár příspěvcích přestane být jasné, co k čemu patří a navíc je zřejmé, že jde o poněkud obšírné téma a každý má jinou definici křesťana i křesťanství.

jonáš 10.4.2006 12:27

Re: Re: Re: K diskuzi o neslučitelnosti pravicovosti (kapitalismu) a křesťanství

A onen muž hořce zaplakal, neboť měl statků mnoho -- to je tam taky :-)

tikl 10.4.2006 12:26

předvolební folklór

Už ministr Urban řekl,že sliby ČSSD jsou jen předvolební folklór!Tak snad normální člověk jim nevěří a nebude je volit!!!!!!

Karel 10.4.2006 12:20

Re: Nehodlám se prodírat vlákny, tak stručně.

To patří pod Drápala, možná jste se těmi vlákny trochu zaprodírat mohl;-)

Skepticus Maximus 10.4.2006 12:18

Nehodlám se prodírat vlákny, tak stručně.

Křesťanství je jednoznačně kolektivistická ideologie s důrazem na věčný život mimo tento svět. Přímo zakazuje hromadění majetku a lpění na hmotných statcích. Propaguje utopickou rovnost mezi lidmi a zásadně popírá svobodné myšlení atd. Jestli toto přijde někomu slučitelné s pravicovým myšlením, tak mně nee :-/

Karel 10.4.2006 12:15

demokracie

Nemáme zde demokracii obyčejnou , ale demokracii zástupnou, necháváme si ji zastupovat stranami a do nevelké míry i konkrétními lidmi, které můžeme vybrat jednou za čtyři roky z úzké nabídky, a pak už je to jen na nich, dál to toho moc kecat nesmíme (možná nějaká ta ostrá petice).

Taraszátaras 10.4.2006 11:35

Re: Re: K diskuzi o neslučitelnosti pravicovosti (kapitalismu) a křesťanství

Obávám se, že si apoštolové na paradoxy moc nepotrpěli a brali to natvrdo. Meloun je holt meloun a do Království s ním neprojdeš.

Sch.glosátor. 10.4.2006 11:33

V České republice máme demokracii ?

Nevšiml jsem si. Jak můžeme mít něco co neexistuje tak jako neexistoval socialismus. Jak se aktuální politický systém sám nazývá není podstatné. Třeba 3lrn6xvh8. Ano, vážení, v České republice máme 3lrn6xvh8. Jenom 3lrn6xvh8 je správně. Ať žije 3lrn6xvh8 ! 3lrn6xvh8 jediná cesta světlým zátřkům blahobytu. Co jsou ony světlé zítřky blahobytu ? Podobně jako demokracie. Třeba udz9fňů54. Sice někteří tvrdí ujash4nop2y, ale my víme, že to je zásadně špatně, protože jenom 3lrn6xvh8 je správně...

qwertz 10.4.2006 11:02

Re: K diskuzi o neslučitelnosti pravicovosti (kapitalismu) a křesťanství

Pokud si mohu připodotknout

"Bohatec" neprojduvší do království nebeského může vydělávat minimální mzdu, bydlet v bytě s regulovaným nájemným a opečovávat svoji Shade 105

"Chuďas" muže mít příjem ročně 1G Kč a přesto se svým majetkem nenechá spoutat ...

To jsou paradoxy, že?

ok 10.4.2006 11:02

protestantska moralka

Rad bych rekl, ze se skutecne prikladnou "protestantskou moralkou" jsem se setkal u holandskych manazeru - nemuzu o nich rict jedine spatne slovo.  Jednoznacne to melo nabozensky, protestantsky zaklad.

Byli poctivi, ferovi, dane slovo platilo, dlouhodobe spolehlivi, NIKDY nepouzivali takove ty "bezne" triky typu "jedu po dvou linich, jedna to co rikam, druha to co delam". Pracoviti, jasne urcili cil a na nem se pracovalo, zadne odbocky, zadne klicky, zadne hacky.

Vysledek - firma, ktera slape jak hodinky (protoze vsichni znaji skutecne cile firmy a nemaji problem se s nimi ztotoznit) a slusne vydelava. A ten slusny vydelek pocitovali i radovi zamestnanci.

ok 10.4.2006 10:53

Re: Re: Re: Může být skutečný křesťan pravičákem?

U katoliku je to same, drobny rozdil je v tom, ze katolici nejsou "extremne skromni", katolici na rozdil od protestantu vidi hodnotu i v dobrych mezilidskych vztazich. Z pohledu katolika je protestant "umirneny extremista".

Jura Jurax 10.4.2006 10:51

Re: Může být skutečný křesťan pravičákem?

Nejsem vzdělán v patřičných vědách, nicméně na otázku může být skutečný křesťan pravičákem bych si dovolil odpovědět kladně. S výhradou - ono se křesťané dělí na třídy, typy a subtypy rozličné, nezřídka na sebe navzájem nevražící, ba v minulosti se i navzájem vybíjející. Nicméně pravicová ideologie vládne v mnohých státech, kde je promořenost vírou křesťanskou značná - za všechny uvedu USA - a které jsou mimochodem na špici technického pokroku; a zejména protestantismus mi přijde hlásat hodnoty ryze pravicové.

Ovšem soudím, že skutečný křesťan pravičákem býti nutně nemusí, aniž by se dostal do rozporu se svou vírou a Písmem. Ono totiž svaté knihy bývají vždy sepsány tak, aby se tam našlo všechno potřebné pro podporu i zatracení takměř čehokoliv.

ok 10.4.2006 10:49

Re: Odírání slabých a bezbranných není projevem pravicového myšlení.

V tom pripade jsou ale mali cesti podnikatele a prumerni manazeri levicaci ;-D

V Cechach je silne rozsirene opovrzeni poctivou praci na nizsich postech, sam jsem zazil manazery, pro ktere byl kazdy "nemanazer" lempl a prizivnik, bezdomovci si za vsechno mohli sami (pritom vsichni zname pribeh muzikanta Nedveda, ktery se stal "bezdomovcem" protoze byl nemocny - po vyleceni je z nej opet normalni chlap, ktery je schopny ridit svuj osud). Stacilo vzit si modre jeansy, a hned tu byl dalsi "lempl" zraly na vyhazov. Zkratka manazer-snob.

Zkratka salonni pravicaci plni nenavisti vuci vsemu odlisnemu by meli pochopit, ze existuje jak levicovy, tak i pravicovy extremismus. A pravicoveho extremismu v mezich zakona je Cechach hodne.

Taraszátaras 10.4.2006 10:45

K diskuzi o neslučitelnosti pravicovosti (kapitalismu) a křesťanství

Spíše projde velbloud uchem jehly, než bohatec do království nebeského. Joj! Ale Paroubek to neřek.

Jan Hájek 10.4.2006 10:43

Re: Re: Může být skutečný křesťan pravičákem?

dlužno zdůraznit PROTESTANSKé nikoli širší křesťanské - tedy zejména katolické.