6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Omezení držení zbraní není řešením

Tak Česká republika už také zažila útok šílence, jak to vídáme občas v zahraničním zpravodajství v televizi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
28.2.2015 10:41

Re: Matej Fanta vystreli na netu

:o))

Snad Matěj Franta, ne?

S. Donát 28.2.2015 4:45

Re: vidím to jinak

Skoč do zdi a přikrej se omítkou, vymaštěněj trolle.

Holcman 27.2.2015 21:18

Matej Fanta vystreli na netu

svoje populisticky kecy a predseda Mach uz nenapadne pricmrnduje svemu stranickemu odpadlikovi. Matejka sam je totalne provarenej spolecensky, lidsky i politicky. Magor, a nekteri pomatenci mu jeste tleskaji.

K. Janyška 27.2.2015 21:01

Poslouchejte, vy mistře, a kdy začnete s prezentací a

vysvětlováním spontánního řádu lidské interakce ?  Že vy mu nakonec ani nerozumíte ? Dzp.

M. Kosejk 27.2.2015 20:29

Re: Pokud ovšem uvažujete "šíleného střelce," ten se

O ničem takovém neuvažuju. Chodím do hospody, aniž bych přemýšlel nad tím, že tam může někdo přijít vraždit. Stejně tak si vůbec nepřipouštím, že jeden z řidičů, které potkávám na silnici, může dostat infarkt a čelně to mě napálit. Ani nechodím s helmou na hlavě pro případ, že by mi na hlavu mohla spadnout zmražená voda z toalety v letadle...

R. Brzák 27.2.2015 20:23

Re: Pokud je pravda, ze ten chlap měl čerstvé obnovený ZP,

Děkuji za dobrou zkušenost - jejím výsledkem je poučení, že s Vámi se nediskutuje. Již jsem se s Vámi loučil.

J. Šimek 27.2.2015 19:51

Re: vidím to jinak

Jo a výhodu tak mají v neozbrojeném obyvatelstvu. Tak takové perly sází fakt jen Donát.

J. Šimek 27.2.2015 19:49

Re: vidím to jinak

Tak kvůli tomu asi neutekli, co říkáte ? :o)

J. Šimek 27.2.2015 19:48

Re: Pokud je pravda, ze ten chlap měl čerstvé obnovený ZP,

Takže jste to zakončil čistokrevnýma pindama, což není diskuze. :o):o):o) Pozdravujte drbny, zachrání svět.

P. Vaňura 27.2.2015 19:27

Pokud ovšem uvažujete "šíleného střelce," ten se

může uplatnit JEN TAM, kde obyvatelstvo ozbrojené není.

M. Kosejk 27.2.2015 18:49

Re: Nesouhlasím.

Ale prd... Do měsíce by se na to zapomenulo, kdyby si nad tím demagogové všech barev nemastili politická ega.

Kdo by si tak ještě před týdnem vzpomenul na žháře z Frenštátu? Nikdo! Takhle funguje mediální svět - a odpovědný a pocitivý politik by tedy měl držet klapačku.

Ś. Svobodová 27.2.2015 18:39

Nesouhlasím.

Pokud se lidé vč. p. Macha stanou mlčící většinou, budou se pak jen tiše divit, co ti hluční vyřvali za nové zákony...

M. Kosejk 27.2.2015 18:08

Re: DC

To je oblíbená demagogie - to s tou reakcí zločinců na ozbrojené obyvatelstvo. :))

Ve skutečnosti je to tak, že tam, kde zločinec předpokládá ozbrojenou obranu - tak tam rychleji pálí. Ve skutečnosti to není tak jednoduché, jak je jednoduchý Machův černobílý svět.

A pro pořádek: Nic bych na měnil. Myslím, že česká praxe je OK.

S. Donát 27.2.2015 17:58

Re: DC

Ano, to je obecně problém velkých měst. Nicméně zákaz zbraní opravdu nikomu nepomůže. Jen těm slušným se sebere aspoň teoretická možnost účinné obrany. A když tu myšlenku ještě rozvedu - když budu padouch, který se rozhodl živit se přepadáváním svých spoluobčanů, ve kterém městě tuto činnost budu vykonávat raději? Tam kde jsou zbraně zakázané a riziko, že ji na mě někdo vytáhne je mizivé, nebo ve městě, kde je ozbrojený každý třetí - čtvrtý?

S. Donát 27.2.2015 17:55

Re: Zcestné statistiky "dokupy".

To nemá cenu, Šimek si prostě myslí, že by nepomohlo ani kdyby tam ozbrojení byli všichni, žádné šance by to nikomu nezvýšilo, ještě by se tam možná postříleli mezi sebou. Ale aspoň nepatří mezi ty rozumbrady, kteří by zbraně nejraději zakázali.

M. Kosejk 27.2.2015 17:53

Re: V UH evidentně selhaly složky, které

Když se někdo samostatně rozhodne vraždit, tam mu v tom nikdo nezabrání. Prostě to nechme být. Čím se v tom víc rýpe, tím více se tomuhle "řešení" dělá reklama - a tím je pravděpodobnější, že to někdo zopakuje.

T. Kohout 27.2.2015 17:36

DC

Co se týče D.C. tak to nebude "přeregulovaností", ale těmi týpky, co to tam obývají. Pan Mach to ovšem vidí ideologicky, ze svého zorného úhlu.

Fakt je, že ti týpci tam, když se sešeří, ovládnou zcela určité části toho města. Začnou pobíhat sem a tam a určitě to tam není bezpečné. Ale když tam půjdu s koltem za pasem, tak určitě moc bezpečnější mezi těmi týpky nebudu. Zastřelí mě, ať budu mít ten koltík či hole ruce. Stejně v Detroitu a podobně, bohužel, i v New Orleans.

S. Donát 27.2.2015 17:29

Re: V UH evidentně selhaly složky, které

:)

S. Donát 27.2.2015 17:25

Re: ad pan J. Šimek 066 - "...proč by neměl lékař postupovat...

Já se domnvám, že ČR je na tom skutečně v Evropě nejlépe. Možná je v některých severských státech volnější přístup k loveckým zbraním, ale co se týče krátkých zbraní na osobní ochranu a jejich skryté nošení, jsme takřka unikát. Zajímavý článek na toto téma zde http://gunlex.cz/clanky/hlavni-clanky/2006-deset-nejlepsich-zemi-pro-majitele-zbrani

M. Prokop 27.2.2015 17:14

Re: ad pan J. Šimek 066 - "...proč by neměl lékař postupovat...

Nejliberálnější asi ne, ale liberální (naštěstí) ano.

M. Prokop 27.2.2015 17:11

Re: V UH evidentně selhaly složky, které

Kdepak, vaše chyba není v psaní zkratky.

S. Donát 27.2.2015 17:00

Re: Každý má právo vlastnit střelnou zbraň.

Lékař, který toho člověka vidí třeba jen jednou za několik let? Asi hodně záleží na okolnostech.

R. Brzák 27.2.2015 16:37

Re: Pokud je pravda, ze ten chlap měl čerstvé obnovený ZP,

Máte pravdu, pokud se osobně neznáme, dokázat nemůže člověk z osobní zkušenosti nic. Ale já jsem přeci napsal, že jde o věc mojí osobní zkušenosti - takže jsem nijak neklamal, to Vaše očekávání, že na netu Vám někdo něco dokáže, je příčinou Vašeho zklamání.

B. Uhlich 27.2.2015 16:33

Re: Kecáte.

S tou dobou se mohu mýlit, mohl jsem si to vygooglit, ale vy taky nemáte opravdu..armáda obsadila hlavní centrální sklady..jenže zbraně měly LM i v jednotlivých podnicích..tyto malé sklady byly zapečetěny a likvidovány právě až na začátku roku 90... já to právě beru podle vlastní zkušenosti. Jinak se mi líbí, že mi napíšete, že kecám , ale že byste uvedl něco k tématu to ne, co? Ale ta radost, že jste našel alespoň jednu špatnou větu ta je k nezaplacení, co? :-(

R. Brzák 27.2.2015 16:31

Re: ad pan J. Šimek 066 - "...proč by neměl lékař postupovat...

Státem přikázaná povinnost lékařů rozhodnout o tom, zda jejich pacient v daném okamžiku splňuje (nebo již nikoliv) podmínky pro držení zbraně, které jsou založené více na psychickém stavu jedince, než na relativně snadno diagnostikovatelném fyzickém zdraví (například u řidičských průkazů) je pořád angažování státu, byť prostřednictvím lékaře.

Mimochodem, náš systém, který se obecně vede k častějším návštěvám pacientů u lékaře (na rozdíl například od USA), bývá spojován s menší incidencí takových násilných případů, jaký nyní bohužel proběhl v UhB. Přitom máme v Evropě nejliberálnější postoj ke zbraním a je jich mezi lidmi poměrně dost. Lékaři nemají Vámi vyžadovanou povinnost (proti které jsem argumentoval a Vaše argumenty v tomto směru jsou nulové). Přičítám tento pozitivní výsledek právě důvěře pacienta k lékaři, která se podílí na rozpouštění pocitu izolace takto potenciálně nebezpečných lidí - je to ono staré známé dobré slovo, které dokáže někdy více, než balíček psychofarmak...

S. Donát 27.2.2015 16:27

Re: vidím to jinak

Všichni ti, kteří přespříliš strkají své rypáky do mých soukromých věcí a svoje pracky do mé peněženky.

R. Brzák 27.2.2015 16:19

Re: Zcestné statistiky "dokupy".

hovořím o hypotetickém ozbrojeném hostu, tak to aspoň pořádně čtěte, když Vás to tak čílí...

J. Šimek 27.2.2015 16:14

Re: Pokud je pravda, ze ten chlap měl čerstvé obnovený ZP,

Tak proč tvrdíte, že můžete něco dokázat, když dokázat můžete leda kulové.

J. Šimek 27.2.2015 16:13

Re: ad pan J. Šimek 066 - "...proč by neměl lékař postupovat...

A zase vedle - lékař není stát. A to prý se snažíte protiargumentovat. Houbeles - tohle je usvědčující ukázka toho, že jen kecáte.

J. Šimek 27.2.2015 16:12

Re: Každý má právo vlastnit střelnou zbraň.

Nechci držení zbraně zakazovat, ale trvám na tom, že lékař je na záchyt duševně nebo jinak nezpůsobilého člověka daleko účinější, než rodina nebo nedej bóže drbny od sousedů.