5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Odborům to osladíme

"Kam jsme to dobudovali, všichni víme…" zní věta z posledního dílu úspěšné Troškovy komediální trilogie "Slunce, seno…". Vztahuje se sice k obtížnému dědictví československé cesty reálného socialismu, kterak se zřízení říkalo, ale bez obtíží ji lze přenést na polistopadové budování demokracie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Ondys 3.5.2012 13:31

SYSTÉM FUNGUJE!

Často slyším a čtu nářky o opaku v médiích.

Naposledy se vyjádřil jeden z příkladných expertů pro boj s korupcí a odchází působit prý na klíčové místo do soukromé firmy s akciemi údajně na doručitele.

Onehdá koukám na přenos z právnické fakulty University Karlovy, kde dovedou nejvlivnějšího pražského právníka z hotelového číšníka, poslouchám cizí vizionářku s tvrzením o nutnosti evropských zemí předávat moc do Bruselu, představuji si tuto velmi vzdělanou ženu v podobné situaci před pádem berlinské zdi, kdy by musela říkat svému partnerovi ve svazácké košili: “soudruhu” ve stejně horlivém nabízení vzdálenější metropole v obráceném směru, a přemýšlím, proč mi u nás vždy nejchamtivější zloděj tvrdil, že nemám krást, věčně nalitý lenoch mě vedl k poctivé práci, připosraný intelektuál mi kázal o odvaze a odměňoval mě kariérista, kterému bych nesvěřil ani nejnutnější péči o svého psa. Jak to, že nefunguje?

Hlava mi to nebere, vždyť konkrétní výsledky jsou u nás k mání snad na každém kroku a pouze zatvrzelý ignorant je může nevnímat.

Pokaždé nám tady jde pouze o jediné a přímo skvěle!

J. Schwarz 3.5.2012 11:14

Celá koncepce

"občanské společnosti" je nesmyslem, pokud se takto definovaní "občané" mají  v rámci "občanské společnosti"  zase jen poprat o podíly na příjmech státu. Občanská společnost by měla smysl, kdyby si řadu věcí zajišťovala sama, bez závislosti na státu - a mohla by žádat, aby jí stát podobné aktivity nezdaňoval a do nich nezasahoval. Model, kdy spoustu prostředků předám státu a poté se zúčastním rvačky o jejich "přerozdělení" zpátky v naivní představě že mi přijde víc než jsem odvedl nemůže vést k ničemu jinému než ke stavu, který tu už máme. Kdekdo se snaží  najít si "zastánce nahoře" který mu přihraje tu dotaci, onde nějakou "sociální dávku"... zkrátka máme tu moc předpisů, regulací a buzerace. Nejlíp se žilo hned po devětaosmdesátém - zmenšila se arogance policajtů, padly mnohé stupidní předpisy a noví "budovatelé" si ještě nedokázali další - jistě kvůli ochraně "práv lidu" - vytvořit. Kolik jenom  lidí tu sebevědomně mává "kulatým razítkem" jen na základě své "praxe" někdy ze sedmdesátých let, zatímco dnes požaduje pro "vstup do klanu" tvrdé zkoušky podmíněné absolvováním drahých kurzů? Ochrana občana je podvod pomocí kterého stát ovládá úřednická mafie.

P. Pavlovský 3.5.2012 10:01

Jedna veliká lež

je autorova charakteristika režimu Čtvrté republiky (či druhého protektorátu) 1948 - 89. Jednotlivá období se v totalitní podstatě - vládě jedné strany - neliší. Určité odlišnosti tu samozřejmě jsou, 50. léta byla krvavější, za "normalizace" byl systém nomenklatury zase sofistikovanější - vymakanější, důslednější. O tom, že tu nebyl kvalitativní rozdíl svědčí m.j. skutečnpost, že političtí vězňové tu byli vždy od první do poslední chvíle, jenom s krátkou přestávkou 1968-69. Ale ani tehdy nemohlo být o nějaké pluralitě řeči, zle se rozhorlil soudruh Dubček na ty, kteří tenkrát chtěli obnovit sociální demokracii. Paradox: sám pak skončil jako neúspěšný předseda slovenské soc. dem. strany.

Srovnávat dnešní režim s tím předlistopadovým je stejné, jako srovnávat režim za Protektorátu s tím 1945-48, který rovněž zcelka demokratický nebyl a byl pod tlakem a kontrolou cizí mocnosti - srov. odmítnutí Marshalova plánu.

J. Slanina 3.5.2012 16:25

Re: Jedna veliká lež

"... zle se rozhorlil soudruh Dubček na ty, kteří tenkrát chtěli obnovit sociální demokracii."

A nejen soudruh Dubček:

http://www.lidovky.cz/ln-jicinsky-v-roce-1968-radil-jak-na-cssd-d8z-/ln_domov.asp?c=A080116_213020_ln_domov_fho

F. Pavlis 3.5.2012 8:58

Pan Kopecký

má právo na názor a na jeho svobodné sdělení. Pro některé ovšem nepřehlédnutelně zní ozvuky Masarykovy univerzity a jejího velkého bojovníka prof. Kellera. Rovněž svobodně k tomu říkám své NE. Liberalismus je džungle lidských voluntarismů a nikoli krajina libá na pohled. A socdem rovnostářství je trávník střižený nakrátko a nikoli kvetoucí louka. Něčeho mezi těmito krajnostmi, - zdá se - nejsme schopni.

I. Schlägel 3.5.2012 7:36

Vážený pane autore,

není to tak dávno, kdy Řecko na tom bylo podobně jako my teď. Skončilo, jak skončilo. Našlápnuto má téměř celá Evropa včetně Česka, Vás ovšem ekonomické komentáře lidí, co tomu rozumějí a rozumět chtějí, z míry nevyvedou. Stačilo napsat "řecká lež" po vzoru soudruha Zavadila a spoustu písmenek jste si v tom Vašem výpotku mohl ušetřit. Že jsou odbory politickou pákou levice, to je zřejmé i žákům základní školy. Vy evidentně nechápete, co je to sociální stát blahobytu, jak je financován a jak z občanů vyrábí jak na běžícím pásu skleníkové květinky, které okamžitě vadnou, jakmile se přeruší umělý přísun živin a vláhy. A víte co, dobře Vám tak.

J. Boleslav 3.5.2012 19:14

Re: Vážený pane autore,

Rovnost byly vždycky bolševické noviny a evidentně se k této tradici tímto článkem a autorem zase vracejí.

A. Novák 3.5.2012 7:31

na západě jsou odbory radikálnější

při prosazování mzdových požadavků. Nehrnou se do vlády.

J. Brunner 3.5.2012 1:07

Ne, ne

S Vaším rozborem naprosto nesouhlasím.Lidem se hlavně nelíbí pijavice na státním rozpočtu a neschopnost je rychle utrhat, protože jsou v tom namočeny mnohé politické strany.Odbory jsou také mezi těmi pijavicemi,ale budou píti mnohem více, když vyhraje ČSSD.

Pokud se nezmenší stát s jeho výdaji, nedá se to vyhrát.Pokud se nezmění EU bude čím dál větší socialismus s lidskou tváří.

F. Pavlis 3.5.2012 9:01

Re: Ne, ne

.... ten jsme už jednou prožili. Zbývá jen ta zadní  strana korpusu...

H. Lukešová 3.5.2012 0:29

Odbory jsou prodloužená ruka ČSSD, milý autore,

a sebevíce zastírajích keců na realitě nic nezmění...

E. Heusinger 3.5.2012 7:29

Re: Odbory jsou prodloužená ruka ČSSD, milý autore,

ODS je prodloužená ruka kmotrů, zlodějů a tunelářů a odkláněčů. A sebevíce Vaší propagandy na tom nic nezmění.

A. Novák 3.5.2012 7:33

Jenže ČSSD to dokáže hrát na obě strany.

kamarádí se s kmotry i s odbory. Nenabízí alternativu, jen se chce dostat ke korytu.

I. Schlägel 3.5.2012 7:37

Re: Odbory jsou prodloužená ruka ČSSD, milý autore,

ČSSD je prodloužená ruka kmotrů, zlodějů a tunelářů a odkláněčů. A sebevíce Vaší propagandy na tom nic nezmění.

M. Trhlík 3.5.2012 9:07

Re: Odbory jsou prodloužená ruka ČSSD, milý autore,

Já si zase myslím, že hovořit o prodloužené ruce kmotrů,zlodějů a tunelářů vůbec nesouvisí se žádnou propagandou té či oné  strany.Prostě zloděj je zloděj a je  jedno ze které strany je.Vždy se přikláníme k tomu, že kradou ti, kteří nám nejsou sympatičtí a to opravdu žádná propaganda nezmění.

H. Lukešová 3.5.2012 10:16

Re: Odbory jsou prodloužená ruka ČSSD, milý autore,

Přesně tak pane Trhlíku, tentokrát souhlasím bez výhrad. Jakéhokoliv zloděje je nutné zavřít na mnoho let do vězení a že jsou u ODS přisátí zloději? Jak pak by nebyla, když je u moci, až bude vládnout socdem, tak to bude zrovinka to samé, jen si vzpomeňte na vládu Standy Grosse...

F. Pavlis 3.5.2012 9:03

Re: Odbory jsou prodloužená ruka ČSSD, milý autore,

Heusingere, Heusingere, do roka a do dne ... a dál to, doufám, znáte. Snad byste měl číst jen R Právo....

J. Schwarz 3.5.2012 11:21

Re: Odbory jsou prodloužená ruka ČSSD, milý autore,

Kdybyste furt nechtěli sociální stát, nebylo by co odklánět. Co byste si nahospodařili, to byste měli a potenciální "odkláněči" by ostrouhali.  Proč  vlasně odmítáte liberální a malý stát? Měli byste svoje fabriky i pole, společný majetek, vaši doktoři by pracovali pro pocit z dobře vykonané práce, měli byste plnou zaměstnanost a ostatní by vám mohli vaše "výdobytky" jen závidět! Proč tedy  trváte na smíchání vašich ušlechtilých soudruhů s nemorálními individualisty, když máte možnost se od nich odstřihnout?

P. Podešva 3.5.2012 12:51

Re: Odbory jsou prodloužená ruka ČSSD, milý autore,

Asi proto, že to někdo platit musí. :-)