7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: O emočních drogách (2)

A co ještě kromě toho? Jakmile bude ke štěstí stačit sáhnout po droze, všechny ostatní prostředky vezmou za své. Nikdo si už nebude kupovat super rychlé sporťáky, letadla, padáky, videohry a všechny ty nesčetné výtahy k blaženosti, to všechno bude naprosto zbytečné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Plíva 29.7.2015 13:48

Pokus o manipulaci

Autor od začátku (už od 1.části)se snaží manipulovat s pojmy - a se čtenářem. Člověk podle něj vše, co dělá, dělá pro své blaho, přičemž blaho je podráždění mozku, takže stačí droga a člověk už nepotřebuje nic jiného, takže nic nezkoumá, neučí se, nedělá. Ale třeba konopí užívají(a já s tím mám také tuhle zkušenost), aby se jim třeba rozšířily smysly, aby něco nového vytvořili a poznali. Muzikanti to znají, že se jim lépe hraje - Armstrong si nezahulil a pak nechal hraní - naopak.

Drogy mohou být nebezpečné, jako spousta jiných věcí(třeba elektřina), ale zas není tak těžké se s nimi naučit zacházet bezpečně.

R. Brzák 28.7.2015 18:22

autor píše nepříliš propracované scifi - což je zřejmé už

z toho, že zcela pomíjí přirozené lidské puzení k životu. Každý, kdo se ke krabici blaha připojí, se okamžitě stává zcela závislý na svém okolí - což je pro každého druhého, kdo to pozoruje, nejlepším důvodem se nepřipojovat. Ba dokonce i onen zoufale nedospělý jedinec (ostatně, závislost jakéhokoliv druhu je jen určitý stupeň nedospělosti), který se ke krabici připojí, začne velmi trpět, když jeho fyzické tělo začne umírat hlady. Pocity fyzické jsou v nadřazené emocím - což ostatně funguje vždy i u dnešních drog, jinak by feťák po několika denním tripu nevyžíral ledničku a jen by se znovu sestřelil...

Autor účelově blábolí. Dokonce se při pokusu obhajovat duši dopouští zrady duše samotné - neboť nesvoboda vlastní volby (zákazem užívání drog pro svou vlastní potřebu) je duše zotročením. Protože tak přichází o možnost se poučit z vlastní chyby a zůstává nedospělou (a logicky náchylnější k závislému chování).

R. Langer 28.7.2015 15:48

Hm.

To by mě tedy zajímalo, na čem ujíždí autor. Protože smysl to dává asi tak, jako když byl při psaní toho traktátu přinejmenším ožralej. Ne-li něco horšího.

J. Sova 28.7.2015 9:22

Autor napsal

filipiku proti náboženství, ač to tak zřejmě nemyslel.

Posmrtný život podle náboženství je takový "skok do krabice blaha" na tisíc let.

Tisíciletá selanka v nebi nemůže být nic jiného.

Nic pro chlapa, ten miluje zápas. Ten asi v nebi nebude. Dívat se, jak se lev stal býložravcem by mě asi věčným štěstím nenaplnilo:

Iz 11,6 Vlk bude pobývat s beránkem, levhart s kůzletem odpočívat. Tele a lvíče i žírný dobytek budou spolu a malý hoch je bude vodit. Kráva se bude popásat s medvědicí, jejich mláďata budou odpočívat spolu, lev jako dobytče bude žrát slámu. Kojenec si bude hrát nad děrou zmije, bazilišku do doupěte sáhne ručkou odstavené dítě. Nikdo už nebude páchat zlo a šířit zkázu na celé mé svaté hoře, neboť zemi naplní poznání Hospodina, jako vody pokrývají moře.

K. Janyška 28.7.2015 8:56

Emoční drogy. Už vám všem jebe ?

Jaké jiné ... Dzp.

V. Němec 28.7.2015 8:15

Panečku, to byla úvaha!

Nevéím, jestli si z nás dělá autor jen srandu, nebo to myslí vážně, ale tuto konstrukci pokusu o důkaz existence duše (Boha) neberu. Je to blábol.

J. Skála 28.7.2015 6:36

Tak jsem byl zvědav,

jak z toho autor vybruslí.  A nakonec z toho bylo jen sci-fi. Nic moc, jen duc-hovno.