3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Nestyďme se za vlastenectví

Nikola Schmidt kritizoval v článku „Humanismus či vlastenectví?“ (LN, 29.3.2018) předsedu TOP 09 Jiřího Pospíšila za to, že o francouzském policistovi Arnaudu Beltramovi napsal, že jeho oběť (nechal se vyměnit za jedno rukojmí islámského teroristy a následně byl tímto teroristou zabit) byla aktem „služby své zemi a jejím občanům“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vaňura 10.4.2018 15:13

Národ/stát je něco, co Vám oblékne uniformu a pošle

Vás do války proti jinému národu. A v minulosti to bylo dokonce tak, že právo přežít měl jen vítěz! A tato možnost se stává opět aktuální! "Nic nepomůže ovcím hlásat vegetariánství, když je tu spousta vlků, kterým chutná maso." (tento citát je z roku 1937!)

J. Kanioková 10.4.2018 22:00

Národ znamená společenství, ke kterému přináležím

v němž mám své kořeny, společný jazyk, hodnoty, tradice, historii.

V. Student 10.4.2018 8:35

Souhlasím. A mám pár připomínek:

Díky za článek, pane Drápale. Mám jen připomínky k následujícímu:

Příkladnost znamená býti příkladem. Komu je tento policista příkladem? Já si souvislost s Kolbem uvědomil hned, jak se o křesťanství toho policisty začalo mluvit. Ale opravdu má být příkladem všem? Když se dostanu do stejné situace, mám se stát dobrovolným rukojmím za někoho jiného? Udělal by to pan Pospíšil? Vy? Proč? Mám tady trochu dilema. Řekl bych, že to je "povinnost" daná povoláním policisty, nikoli automatická povinnost křesťana. Ale neperu se o to, je to jen můj názor.

Druhá věc: "porucha identity" se řadí mezi tzv. disociativní poruchy a její diagnostikování je vyhrazeno psychiatrii. To, že někomu posloužila, aby ji v podobě urážky a ostouzení používal jako páku na vlastence (příště na někoho jiného), není žádné novum.

To nedávno běžela taková vlna, kdy nám "odborníci" vysvětlovali, že zamilovanost, to je jen taková chemie. Stav srovnatelný s přechodným šílenstvím, a láska prý na tom není lépe. Protože je schopná i oběti nejvyšší. Jenže oni prosazují názor, že zdravý biologický organismus má sklon vyhýbat se poškození, takže obětovat se za někoho podle nich není normální. Možná by vám pak nebylo divné, že oběti typu Palach jsou pro ně pouze poruchou.

J. Zaorálek 10.4.2018 9:03

Re: Souhlasím. A mám pár připomínek:

Myslím, že máte pravdu, asi to není automatická povinnost křesťana. Ale sedí to k tomu verši, kde je napsáno, že největší lásku má ten, kdo položí život za své přátele.

V. Student 10.4.2018 9:24

Re: Souhlasím. A mám pár připomínek:

Ano, za přátele možná...nevím. Ale má se křesťanský otec rodiny se čtyřmi dětmi, které živí a vychovává, dát jako rukojmí třeba... za bláznivou feťandu? Starou babku?

J. Zaorálek 10.4.2018 10:58

Jistě. Právě zajímavé je, že v tom verši je napsáno přímo "přátele". Tedy je to celkem solidně specifikovano a ne nějak nemožně, jako právě třeba za cizí a neznámé lidi. To si moc představit neumím.

V. Student 10.4.2018 12:12

Re: No jo, ale

taky je tam napsáno "Milujte své nepřátele!" Jak si v tom má jeden vybrat? :-)

Z. Čábelka 10.4.2018 18:02

Re: No jo, ale

Ale rozhodně ne víc než sebe a své blízké ..... bližší!

J. Urban 10.4.2018 8:31

Mám takový neblahý dojem, že i komouši

vlastenectví potlačovali až nenáviděli, místo něj hlásali proletářský internacionalismus. Jestli ono to teď s tím vlastenectvím není podobné? No, neříká se "internacionalismus", ale "více Evropy" a "solidarita" (jo - tu omílali komouši taky, než jim Lech Walesa vypálil se Solidarnoszczí rybník).

J. Fridrich 10.4.2018 7:33

V naší současné době chybí-vytrácí se vyváženost

V naší současné době chybí-vytrácí se vyváženost mezi zdravým vlastenectvím, nacionalismem a příliš liberálním-kosmopolitním uspořádáním lidské společnosti - tedy nyní mám na mysli naší Západní křest'anské civilizace.. Snad změna v Americe vrátí chod našeho světa do normálu..

P. Dvořák 10.4.2018 9:15

Re: V naší současné době chybí-vytrácí se vyváženost

Snad změna v Americe bude mít dost sil a času, aby vrátila chod našeho světa do normálu.

Zatím mám pořád dojem, že zbytky šeďochovin mají dost síly na to, aby využily nějaké větší zaškobrtnutí k návratu do "normálu" podle jejich scénáře. Bohužel.

D. Polanský 10.4.2018 7:17

Jenom je tak trochu paradox

že tahle moderní hnutí začala až v době, kdy padly levicové režimy v Evropě. Přivál je vítr ze Západu. O vlastenectví bych ale obavy neměl, viz podpora národních týmů ze strany sportovních fanoušků. A Ježíše bych do toho až tak moc netahal, jelikož ten byl kosmopolita, přikázal šířit křesťanství po celé Zemi. Podobně jako to činí politici EU v Evropě.

P. Dvořák 10.4.2018 7:47

Re: Jenom je tak trochu paradox

To myslíte vážně???!!!

Že projevem vlastenectví je hopsání na náměstí před velkoplátnem a to ještě jedině v případě vítězství? Nebo vyřvávání, mlácení do bubnu nebo plechu a troubení na tribuně je projevem vlastenectví? Rowdies jsou potom ti nejvlastenečtější vlastenci.

:-)) Fakt jste mě pobavil.

J. Anděl 10.4.2018 9:15

Re: Jenom je tak trochu paradox

Není to nelogické. Po pádu železné opony přestalo být nutné vnímat onen levicový internacionalismus jako komunistického nepřítele. Nicméně úplně nové to není a kořenilo to dlouho v různých, ne zcela nepochopitelných, emancipačních hnutích.

V. Kotas 10.4.2018 6:38

Nejen za vlastenectví, ale i patriotismus k

vlastnímu městu, či vesnici. Příklad máme v 1.republice - TGM, SOKOL, Baťa, atd.. Najdou se lidé, kteří se nestydí za výše jmenované. Jen nám to kazí ta naše veřejnoprávní ČT ( kterou si při spacákové revoluci přivlastnili její zaměstnanci ). Ta by měla být nositelem, šiřitelem vlastenectví, patriotismu, od toho je/má být veřejnoprávní.

J. Kanioková 10.4.2018 22:09

Souhlas