18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 20.8.2011 20:50

Janata nebyl strýcem,

S. Trkola 20.8.2011 14:37

Re: Nehorázná drzost.

Paní Brousková Díky za váš článek !!! Souhlasím 100% . Také bych připoměl naše slavné hokojisty,kteří údajně chtěli emigrovat, a tak je slavná KSČ poslala kopat uran pro naše osvobotitele což  odnesli strátou zdraví,Boža Modrý smrtí !! Mě to připadá,že ti co píší proti br.Mašínůmpro tyto zvěrstva HLASOVALI ,ti co nebyly na světě by se neměli vůbec  vyjadřovat !! NAZDAR

 

J. Kanioková 20.8.2011 20:52

Tehdy zatčená p. Mašínová byla na cele s M. Horákovou

V. Kain 20.8.2011 14:33

Re: Nehorázná drzost.

Tím chtěl pan Štrobl říci,že právě ti obyčejní v tomto případě mladý bezvýznamný bachařský s.r.á.č. se choval hůř jako Gestapo.Co si političtí vězni museli vytrpět právě od těch obyčejných.A ještě co mě hlava nebere je jak uvádí autor: podříznutí nepřítele za války by bylo posuzováno jako válečný zločin.Oni potřebovali zbraně a ty měli ozbrojené složky,proto aby se jich zmocnili museli zlikvidovat stráž.Tam žádný Gottwald a nebo hospodský povaleč Zápotocký nebyl.Tam kde se bojuje tam jsou mrtví a je dobře,že to nebyli alespň ti tři kluci.

V. Heidlerová 21.8.2011 10:42

Re: Nehorázná drzost.

Hluboce se skláním před takovým utrpením a lituju, že Mašínů nebylo více a  nrebyli skutečnými teroristy, kteří by poslali na onen svět co nejvíc komoušů. My, kteří jsme proti komunistům nic nepodnikli, my, které zachvátil strach - nemáme vůbec právo Mašíny soudit.

M. Trhlík 21.8.2011 13:09

Re: Nehorázná drzost.

Paní Haidlerová a co dělal ten zbytek národa,který dnes tak velebí bratry Mašínovi?Takže my je nemáme právo soudit,ani velebit.Všichni se ohání tím,že měli poslat na onen svět co nejvíc komoušů.Ale jim to bylo jedno ,koho potkali a vadil jim tak ho zabili,komunista,nekomunista,možná i člověk stejného názoru jaký měli oni.Možná,kdyby potkali Vás,tak jste to také schytala.

I. Hil 21.8.2011 13:36

Re: Nehorázná drzost.

A tyto zrůdy Mašíni odstranili?

J. Štrobl 21.8.2011 15:33

Re: Nehorázná drzost.

No alespoň pár jich poslali do pekel.

I. Hil 21.8.2011 23:09

Re: Nehorázná drzost.

Jo ale, nevinných.

J. Klepal 20.8.2011 9:05

schvalování terorismu

Podle vlastních slov Josefa Mašína, prezentovaných před časem v české televizi, bylo jejich cílem šíření teroru, to znamená, že sami sebe považovali za teroristy - způsob jejich myšlení, terminologie a použité metody takovému jednání jednoznačně odpovídají. Je rovněž třeba upozornit na stále platný trestný čin (veřejného) schvalování trestného činu, za který hrozí v ČR odnětí svobody až na 1 rok, a kterého se dopustí také ten, kdo odmění nebo sbírá odměnu pro pachatele trestného činu. Tohoto zločinu se již dopustil Mirek Topolánek, který se za tím účelem "proslavil" se svou medailí, a k něčemu podobnému se údajně chystá Alexandr Vondra, současný ministr obrany České republiky, známý svou hysterickou reakcí po zklamání z odstoupení americké administrativu od stavby brdského radaru.

V. Heidlerová 21.8.2011 10:49

Re: schvalování terorismu

Vy popleto! Pojem terorista dnes a kdysi je už dávno významově posunutý - kdo bojoval proti rudému teroru nebyl nutně teroristou ve smyslu, jemuž dáváme tomu slovu nyní.

Žádám Vás, abyste mne udal za schvalování trestného činu, který schvaluji veřejně a při plném vědomí. Ukojíte tak svoje ztracené ambice, které jste praktikoval asi před r. 1989.  Topolánka nechte na pokoji, udělal jen to, co bychom měli udělat my všichni - uznat svou vlastní zbabělost a poděkovat těm, kteří měli odvahu!!!!!

J. Kanioková 21.8.2011 13:39

Přidávám se k vám

T. Vodvářka 20.8.2011 8:10

S panem Polaneckým většinou souhlasím

Dnes ne. V povaze českého národa je cosi zastrčeného, co se projevuje tím, že v koutku duše a tichu obýváku bojujeme proti nepravosti, na veřejnosti však ukázněně mašírujeme dle státní kutálky. Pokud se objeví někdo, kdo ten parademarš nechce jít, začne pro nás být nepříjemnou skutečností, s níž se ne a ne nějak vyrovnat. Nějak víme, že by to tak mělo být, ale raději budeme sekat dobrotu, aby nás to nesemlelo. Němci nás za války nazývali "die lachenden Hyenen", dost to sedí.

V roce 1953 zde v této zemi bolševici v čele s presidentem Giottwaldem běžně popravovali nikoli za ozbrojená přepadení, sabotáže, ale jen za odlišný názor, víru, či jen tak. A národ nadšeně tleskal, i když možná v koutku duše nadával na poměry. A v této době se skupina mladých rozhodne s tímto režimem bojovat.

Všichni jimi zabití jistě podepsali, že za věc komunismu položí i život /jak SNB, tak StB, tak i příslušníci podobných jednotek v NDR/. Dva z jejich skupiny dopadli stejně /Janata, Švéda/.

Pokud chceme mluvit o vraždách, musíme začít v roce 1948, Musíme hovořit dlouze o masovém vrahu Gottwaldovi, jeho pohůncích /Brožová, Vaš atd./ Jak je možné, že o těchto lidech se diskuse příliš nevede, jsou dnes omlouváni i soudy?

Mašínové a jejich skupina se rozhodli, že jest lépe zemřít vstoje, než žít na kolenou. Toto rozhodnutí, bylo-li by u většiny národa, by znemožnilo morální devastaci na několik generací, nedošlo by ke genocidě inteligence tohoto národa emigrací jeho nejlepších mozků, a možná bychom dnes byli dále. Přezíravý postoj bratrů Mašínů k naší republice je dán tím, že stále existuje parlamentní nacistická /pardon komunistická/ strana, u moci jsou lidé, kteří  sís ní zadali a sloužili a jsou stále nepotrestaní její provinivší se proti lidskosti. Mašínové nikdy o žádný metál nestáli a ani se jim nedivím. Pro značnou část národa však zůstanou mementem, že máme být na co hrdi a že máme své vzory, jak se chovat při nesvobodě. Přeji všem lidem dobré vůle krásnou sobotu.

L. Kubeš 20.8.2011 14:40

Re: S panem Polaneckým většinou souhlasím

Naprostý souhlas s panem Vodvářkou, velmi výstižné hodnocení Mašínů i spoluobčanů.

D. Švik 20.8.2011 16:59

Re: S panem Polaneckým většinou souhlasím

Podepisuji

J. Kanioková 20.8.2011 20:48

Skvěle jste to napsal, dík

B. Volarik 20.8.2011 6:24

Autorovi:

Srabe nahatej.Poserové nikdy nepochopí hrdinství. Kecalové nikdy nesáhnou k akci.

V. Hájek 20.8.2011 7:49

Re: Autorovi:

Jesti je hrdinstvím podříznout krk bezbrannému člověkovi, máme hrdinů plné kriminály. S autorem plně souhlasím.

B. Volarik 20.8.2011 18:37

Re: Autorovi:

Když jugoslávští partyzáni podřezali polozmrzlé fotry v uniformách Wehrmachtu, kteří střežili skladiště bot...tak byli...co?

Sedí Jugoslávec s Čechem a povídají si o válce. Jugoš povídá: MY, když jsme nachytali němčoura samotného, hned jsme mu podřízli krk. Čech na to: NO, to my bychme taky rádi dělali ale u nás se to nesmělo.

B. Volarik 20.8.2011 18:39

Re: Autorovi:

Jo, a ten rudý policajt nebyl původně tak úplně bezbranný....bylo ho napřed potřeba odzbrojit a pak teprve zlikvidovat. To odzbrojování, to právě nebyla moc sranda. Tam se nevědělo, jak to dopadne.

M. Trhlík 21.8.2011 16:15

Re: Autorovi:

Pane Volariku,tak jak to popisujete,jste zaisté i Vy sám symbolem hrdinství.

M. Zikmund 20.8.2011 5:31

Hrdina i zločinec - to se ve válce se to bohužel stává

Válka je extrém, je to jiný svět a jiný úhel pohledu vojáka, který každý den prožívá strach o život a který má tím pádem jiné pojetí spravedlnosti. Za války se spousta hrdinů dopustí zločinu - zabije zajatce, sedláka, který jim odmítne vydat jídlo, znásilní holku. A vždy s černobílým pocitrem či výmluvou, že to je jen odplata, že si to zaslouží, protože podporovali nepřítele. A co s tím?  Hrdina nebo zločinec, vyznamenat či zavřít?

Na začátku války uteklo do zahraničních armád hodně lidí, jen za několika byly takové hrdinské činy a výsledky, že byli vyznamenáni přímo prezidentem 28.října.

Přiznávám, neznám natolik příběh Mašínů, abych věděl o hrdinských činech a hlavně výsledcích jejich odboje před jejich útěkem, takových, které by zasloužily vyznamenat prezidentem. Jejich útěk i činnost po něm ukazuje - byli to hrdinové, byli stateční a byli to vlastenci. Ale vraždy se evidentně dopustili. Takže - buď vyznamenat i potrestat a nebo nechat být.  Především si to však pamatovat.

Je více jak šedesát let po válce, více jak padesát let po útěku Mašínů a více jak dvacet let po pádu komunistů. A přesto nejsme schopni odstupu a oproštění se od černobílého vidění. Reakce na "Mašíny" to jasně ukazuje. Nakonec i v příspěvcích k tomuto článku.

M. Zikmund 20.8.2011 5:37

I titulek si má člověk po sobě přečíst.

Tímto se omlouvám za kostrbatost (a za lenost).

V. Heidlerová 21.8.2011 23:28

Re: I titulek si má člověk po sobě přečíst.

Podle kultivovanosti příspěvku, výborného stylu i lidského náhledu - zda-li nejste náš milý cestovatel???

Z. Jaromír 20.8.2011 5:28

/////

Když už nejste hrdý, tak potěší, že aspoň nepohrdáte.

K čemu se vyjádříte příště? K cestě na Mars?  Vypadá to, že rozumíte všemu. Vy jste schopen tu za pár dnů vytvořit kodex správných, korektních názorů a postojů, s nimiž se jen tak nepohne...

S. Ševeček 20.8.2011 10:18

Re: /////

Jarku, nemohl bys si změnit NP registraci na svoje skutečné příjmení ? Čeho se bojíš?

P. Sulc 20.8.2011 1:38

Samozrejme ze nemuzete byt hrdy na Masiny, to tedy ne !!

Muzete byt ale hrdy sam na sebe na to co jste vy sam udelal  !! Jako pravy cesky hrdina jste statecne cestpracoval a soudruhoval. Udatne jste bojoval s ostatnimy soudruhy v prvomajivem pruvodu, dokud jste se nezmocnil rudeho praporu, kterym jse hrdinne maval pred tribunou z mocnymi stranickymi vudci..Na sobotnich brigadach jste potil krev, jen aby ten socialismus zvitezil a aby na Vanoce byly pro deti pomerance a banany. Jiste jste spolupracoval s STB, ktera hlidala charakter naroda a dal zmizet nekterym spatnym soudruhum, ktere jste oznacil  a kteri to se socialismem nemysleli dobre. Az vznikne novy cesky rad " Ruda hvezda Pravdy a Lasky", zcela jiste jej dostanete..

E. Došlík 20.8.2011 9:54

Re: Samozrejme ze nemuzete byt hrdy na Masiny, to tedy ne !!

Zulci, jsi opravdický emigrantský ubožák. Proč se tady pořád mícháš do něčeho, co je naší vnitřní záležitosti. Zmizel jsi v emigraci, tak si tam žij, užívej všech vymožeností, nikdo ti to nebere, stejně na smrtelné posteli si zcela uvědomíš, že jsi tam , kde jsi vůbec nepatřil, tak už se raději zdrž radši dalších komentářů, svobodně za svoje se zůčastni pohřbu a dej nám pokoj!!!

V. Heidlerová 21.8.2011 10:55

Re: Samozrejme ze nemuzete byt hrdy na Masiny, to tedy ne !!

Aha, už je to tady! Nenávist vůči emigrantům, kteří se ve velké míře dokázali v cizině prosadit! Koho chcete, Došlíku, umlčovat??? Já zase tvrdím, že by takoví "došlíci" měli emigrovat a tam i zesnou- t do zemí jako Rusko, Bělorusko, KLDR, Kuba atd. Pročistil by se tady vzduch.  Závist, zlost, že už nevládnou, že nemohou udávat, kádrovat - inu, došlíku, to jednomu přijde líto, že?  Nazdar, rudá předkožko.

E. Došlík 21.8.2011 11:22

Re: Samozrejme ze nemuzete byt hrdy na Masiny, to tedy ne !!

Heidlerová, vy rudá kvočno, ti co se v emigraci prosadili, ti nevyštěkávají v diskusích, a mají úctu ke své bývalé vlasti, mezi ně patřil i můj otec a jeho bratr, a takoví jako vy , Shorova, Zulc a další, štěkají a kvokají, rádi by se vrátili, ale je jim stydno, nikoho nechci umlčovat, jen si dejte, chcípnete v cizí zemi a tam po vás ani pes neštěkne . . .