27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Neexistuje žádný zimní čas...

I letos se u nás objevily pozoruhodné reakce na opětovné zavedení východního času po příštích sedm měsíců. Že prý ne každému vyhovuje ten náš, středoevropský.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 29.3.2017 7:52

nedouk Jakl ...

nedouk Jakl by si měl nejprve nastudovat něco o rotaci Země a jejím oběhu kolem Slunce. Pak přestal blábolit cosi o tom, že čas je dán oběhem Země kolem Slunce.

Jediné, co je relativně velmi přesné a pravidelné, je rotace Země kolem vlastní osy. Ta trvá nikoli 24 hodin, jak si mnoho nedouků myslí, ale zhruba 23 hodin a 56 minut. Zbývající přibližně 4 minuty trvá naší planetě, než se znovu dotočí "čelem" ke Slunci. A protože při cestě kolem Slunce naše planeta obíhá po elipse, v jejímž středu slunce není ani náhodou, pak to dotočení Země ke Slunci trvá někdy méně než 4 minuty a jindy zas déle než 4 minuty.

Z uvedeného plyne, že půlnoc a poledne bývají během roku jen málokdy přesně ve 12 hodin nebo 24 hodin. Takže pokud si Jakl myslí že na 15.rovnoběžce máme ten správný středoevropský čas každý den, tak se šeredně plete. Část roku nás totiž samotná Země posílá svou oběžnou dráhou na východ a část roku zas na západ, aniž by to nedouk Jakl tušil.

M. Těhanová 29.3.2017 9:59

Re: nedouk Jakl ...

Hlavně, že vy jste douk pane nejchytřejší na Psu.

M. Šejna 29.3.2017 10:27

madam Těhanová

něco k tématu "skutečného slunečního času" o který má pan Jakl tak dojemnou starost, by nebylo?

Nebo jste sem přišla zas jen vypustit pšouk, zasmrdět a zas zmizet?

J. Brunner 29.3.2017 18:28

Re: nedouk Jakl ...

V tomhle má naprostou pravdu a když se ty úchylky sečtou dělá téměř půl hodiny.

J. Růžička 29.3.2017 11:00

nedouk Šejna...

Pan Jakl píše, že čas je dán otáčením zeměkoule, tedy rotací...Nedouk Šejna neumí číst, nechápe psaný text a a na základě svých nedostatečností rozvíjí věty. Pouhé a typické rudozelené lejno, nedouku Šejno.

M. Šejna 29.3.2017 12:21

hnědosmradlavý nedouku Růžičko

Země se otočí kolem své osy za 23 hodin 56 minut a 4 sekundy. Mohlo by mi hnědosmradlavé lejno Růžička sdělit, jak byl z této doby stanoven čas?

Znovu upozorňuji, že délka dne bývá málokdy přesně 24 hodin. Většinou je delší nebo kratší. Ale to je nad duševní schopnosti hnědosmradlavého lejna Růžičky nebo nedouka Jakla.

R. Tesařík 29.3.2017 13:04

Re: hnědosmradlavý nedouku Růžičko

No a co má bejt.. Co to mění na stupiditě tzv. letního času?

O. Zuckerová 29.3.2017 23:22

Re: hnědosmradlavý nedouku Růžičko

Já vám do toho vstoupím z pozdního předpůlnočního času. Na Růžičku, Šejno, nemáte, ten se s ničím smradlavým rýmovat nedá... Aby vám tak ošklivě nenadávali, dejte si změnit jméno např. na Lilienduft.

V. Kain 29.3.2017 13:12

Re: nedouk Jakl ...

To vaše rádoby školení nemá nic společného s tím,že si nějací političtí ocasové vymyslí hovadinu a ručičku hodin posunou o hodinu.Ten den je pořád stejný a nic nikdo to nezmění i kdyby se po....

J. Hruška 29.3.2017 13:31

Re: nedouk Jakl ...a Šejna

Zhruba 23x máte ty rotace a revoluce Země popletené, "vědecky" popletené. Naučil jste se to od kterého nedouka pane Šejno? Chápu, že na "Psu" nelze hýřit podrobnostmi, ale mírnit byste se mohl. Zdař Bůh, Josef.

J. Hruška 29.3.2017 14:03

Trvání dne

Ano, doba 24 hodin je délka středního slunečního dne a odtud byla odvozena délka sekundy, kterých je 86 400 do středního slunečního dne. Dále také je, že se sluneční poledne strefí pouze čtyřikrát za rok do pravého poledne, to je do meridiánu procházejícího právě jižním bodem. Odchylka bývá 1. listopadu i 16 minut a v únoru na druhou stranu 14 minut, to je 1/2 hodiny rozdíl tam zpátky. Na takové astronomické výkyvy nelze svádět svévoli mocipánů. Nazdar, Josef.

M. Šejna 29.3.2017 15:37

no vidíte, pane Hruško

nejprve jste potřeboval machrovat, abyste nakonec potvrdil to, co jsem napsal.

Nazdar Mirek.

:-P

I. Novák 29.3.2017 15:05

Re: nedouk Jakl ...

Toto poučení je naprosto nad možnosti chápání většiny skalních diskutérů na NP.

M. Mucha 29.3.2017 16:58

Re: nedouk Jakl ...

Pane Šejno, tak vám děkujeme za školení, ale o tom ten článek opravdu není. Článek pojednává o nesmyslném a komplikace působícím posouvání hodinek vpřed a vzad.

J. Brunner 29.3.2017 18:33

Re: nedouk Jakl ...

Ty komplikace Vám asi narušují neměnnou mozkovou stabilitu.

P. Han 29.3.2017 20:39

Re: nedouk Jakl ...

Jakl netvrdí, že čas je dán oběhem Země kolem Slunce. To jste si vymyslel a čekáte, že každý bude líný se ke článku vrátit. Jako obvykle lžete, jako když Rudé právo tiskne.

J. Šimek 29.3.2017 7:46

Plurál za lid a dělnickou třídu nechte v minulém režimu.

Jestli máte problém s časem, tak si domluvte individuální začátek a konec pracovní doby s Vencou, jako by to udělal normální člověk a přestaňte fňukat za ostatní. Předveďte trochu osobní aktivity a nedělejte z drobné pitomosti zvůli světa, který vám ničí váš skvělý život.

P. Rudolf 29.3.2017 7:52

Re: Plurál za lid a dělnickou třídu nechte v minulém režimu.

Hahaha...

Lépe se to zhodnotit nedá.

M. Marek 29.3.2017 8:39

Re: Plurál za lid a dělnickou třídu nechte v minulém režimu.

K tomu, aby milovníci změny času mohli vstávat od dubna o hodinu dřív není přece třeba posouvat hodiny a tvářit se, že poledne je ve dvanáct. Stačí, když si dohodnou oni se svým zaměstnavatelem, že budou chodit do práce o hodinu dřív. Navíc budou mít poledne v poledne.

M. Šejna 29.3.2017 9:04

pane Marku

k tomu, aby milovnící furt stejného času mohli vstávat celý rok pořád stejně, není třeba ponechat stejný čas celý rok a tvářit se, že poledne je ve dvanáct. Stačí, když si dohodnou se svým zaměstnavatelem, že budou chodit po dobu letního času do práce o hodinu později. Stejně pak ale nebudou mít poledne v pokaždé v poledne, protože zemský oběh kolem slunce to neumožňuje.

M. Marek 29.3.2017 9:13

Re: pane Marku

Jestli Vám to připadá logické a přirozené, není o čem diskutovat.

M. Šejna 29.3.2017 9:34

Re: pane Marku

jestli Vám připadají veškeré práce na směny nelogické a nepřirozené, pak si musíte zajistit, abyste onemocněl jen mezi 8.00 až 16.00 středoevropského času. To samé platí pro případ, že budete potřebovat zásah hasičů nebo policie.

Nedoporučují Vám ani jezdit na dovolenou nebo služební cesty mimo pásmo středoevropského času. Problém by Vám mohlo dělat i cestování z Prahy do Ostravy. V Ostravě totiž začíná den o 15 minut dřív.

R. Tesařík 29.3.2017 13:52

Re: pane Marku

hezká demagogie.

M. Těhanová 29.3.2017 10:04

Re: pane Marku

Oni přece o hodinu dřív do práce chodějí, jen se předstírá, že chodí stále stejně. Ale to pan Šejna nechápe. Ale růže, ač jinak zvána, stále růží zůstává.

M. Šejna 29.3.2017 10:31

vysoce chápající madam Těhanová ...

Vysoce "chápající" madam Těhanová má nejspíš velký problém vstávat každý den v jiný čas. A tak i o víkendu vstává a chodí spát přesně ve stejný čas, jako v pracovní dny. Pokud nikoli, tak je to jen předstírání

Já vstávám podle potřeby, takže někdy v půl sedmé ráno, jindy až v devět. To samé večer, když jdu spát. To jen madam Těhanová to má každý den tak přesně stejné, že bychom podle ní mohli štelovat atomové hodiny.

J. Hruška 29.3.2017 13:39

Re: pane Marku

A vůl zůstane volem, pařez pařezem, černoch černochem, komunista komunistou, bolševik bolševikem, atd, lidé bděte, Josef.

J. Brunner 29.3.2017 18:37

Re: pane Marku

Bacha na to, každý je nucen soudit podle sebe.

R. Gramblička 29.3.2017 9:35

Re: Plurál za lid a dělnickou třídu nechte v minulém režimu.

výjimečně s váma souhlasím, v tomhle je Jakl jak kolovrátek, furt a furt dokola...

J. Franke 29.3.2017 7:42

Ano...

Letní čas je blbost.

Víc psát netřeba...

D. Stirský 29.3.2017 7:36

Na východ nás nrposouvá

ani tak letní čas, jako spíše názory lidí z IVK.