3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Neblbněte s tím „zimním časem“

Tak to tu máme zase. Krádež času. Před třemi lety svitla naděje, že hloupé půlroční přecházení na východní čas konečně ustane.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jirka 31.3.2021 13:07

Vstávám většinou v sedm, spát chodím mezi 23. hodinou a půlnocí.

A přesto je pro mne středoevropský čas přirozenější.

Mou půlku dne si jistě zvládněte vypočítat sám.

M. Šejna 31.3.2021 13:16

Vaše půlka dne je tedy v 15 hodin.

Tak to bych rád věděl, proč tak lpíte na středoevropském času.

R. Langer 31.3.2021 13:39

Asi tak... ;-D

J. Jurax 31.3.2021 14:17

Protože je krásné vstávat v poledne ... dává Vám to krásný pocit převahy nad pinožícím se davem sprostného lidu, co si to nemůže dovolit ... :-)

R. Langer 31.3.2021 13:36

A všiml jste si už, že týden v mnoha zemích začíná NEDĚLÍ? A teď si představte, že tam přijedete na návštěvu! Z toho vás snad musí trefit šlak! ;-D

J. Jirka 31.3.2021 23:42

Nepochopil jste nic a ještě se tím chlubíte.

V. Povolný 31.3.2021 13:01

Protože odpovídá našemu časovému pásmu. Pro mě důvod dostatečný. Změny délky světla a tmy neřeším, to jsou přírodní cykly.

M. Šejna 31.3.2021 13:25

Jenže denní rytmus společnosti nikdy neodpovídá místnímu časovému pásmu.

Většina lidí vstává mezi 7. a 8.hodinou. Spát chodí mezi 23. až 24. hodinou. Z tohoto pohledu málokdo má polovinu dne ve 12:00. Většina to má až okol0 3.hodiny odpoledne.

Ale tohle je na vás asi moc složité.

R. Langer 31.3.2021 13:38

Nevím, proč by měl odpovídat více než jakýkoliv jiný čas...

L. Písařík 31.3.2021 11:35

Pracoval jsem kdysi v Maastrichtu, těsně před Vánoci, tam se v tu dobu rozednívalo až k deváté hodině. Připadalo mi to dost nezvyklé.

D. Stirsky 31.3.2021 10:52

Jen bych připodtkl, že staročeský čas se počítal od západu snlunce a nemýlím-li se. Židům začíná šabes, když se objeví první hvězda... Chápu, že LČ může někomu vadit. Ale jde je o malý počet jeidnců. Je to jen hodina. Ovšem když začne někdo tvrdit, že to problém je, objeví se tisíce těch, kteří najednou zjistí, že jim to hodně vadí. Já se těším na pdzim, kdy zase hodinu "získám". :-)

S. Komik 31.3.2021 10:47

"Zimní čas" není nesmyslný termín, pouze se chybně používá, neboť se zaměňuje se středoevropským časem. Tak jako je "letní čas" posunutý proti středoevropskému času o hodinu dopředu, tak je "zimní čas" posunutý proti středoevropskému času o hodinu dozadu. Na našem území však byl "zimní čas" použit pouze jednou - v zimě 1946/1947 (vládní nařízení č. 213/1946 Sbírky o zavedení zimního času v období 1946/1947), takže není divu, že povědomí o správném významu tohoto termínu už vymizelo.

Souhlasím s panem Jaklem v tom, že nejkratší stín klacku byl, je a vždy bude v poledne. Naproti tomu skutečnost, že poledne označujeme na hodinách číslicí "12", je pouze věcí společenské dohody, zvyku, historického vývoje a tradice (mohla by to být klidně číslice 11), stejně tak jako to, že číslice "12" je na hodinách umístěna vždy nahoře.

P. Jirkovský 31.3.2021 13:01

V tom vašem zápalu vám poněkud uniklo, že poledne půlí den, čili to není žádný náhodnej údaj. V jedenáct by to jaksi nebyla pravda.

J. Tomáš 31.3.2021 10:25

Taky jste si všimli, že když EU zavádí novou ptákovinu, jde to skoro ze dne na den.

Když už všichni, dokonce i EK papaláši, vědí, co je to za nesmysl, rušení se táhne léta, nebo spíš desetiletí.

A že těch euroblbostí je...

J. Vavrochová 31.3.2021 11:34

:-(:-(:-(R^

J. Jurax 31.3.2021 14:09

To není chyba, to je vlastnost :-)

Z. Laxa 31.3.2021 16:34

R^

Z. Kučera 31.3.2021 10:14

Souhlas s autorem v každém slově. Ale je to marné, je to marné, je to marné...

J. John 31.3.2021 10:13

Je smutné, že autor a spousta jiných nepochopili, že letní čas je snaha o přizpůsobení "lidských věcí" těm přírodním. Ti, kteří nejsou nucení se podřizovat nějakému pevnému řádu, např. píchačkám v Kolbence", změnu času nepotřebují. Většině lidí letní čas pomůže, protože jejich denní režim přizpůsobí délce dne, umožní jim efektivněji využít čas k práci i odpočinku.

V. Povolný 31.3.2021 12:28

Přírodní cykly jsou přirozené a nepotřebují žádné přizpůsobování. Snaha zasahovat do těchto věcí je projevem hlouposti a arogance.

R. Langer 31.3.2021 12:31

Ano. Ovšem je hloupost si myslet, že změna času je nějaké zasahování do "přírodního cyklu". ;-D

J. John 31.3.2021 15:43

Takže pracovní doba by měla být posunována dle délky dne??? Probuďte se do 21. století!!!

J. Jurax 31.3.2021 14:14

Ehm ... efektivněji využít dne ku práci i odpočinku můžete i bez oficiálního času a jeho změn, a to i když chodíte do Kolbenky na šest ...

H. Rybnická 31.3.2021 10:00

Pane autore píšete mi ze srdce a pokud byste někdy zorganizoval nějakou demonstraci ze své názory přijdu také, ostatně po prvé v životě, demonstrovat, samozřejmě s maskou a odstupem.:-)

M. Šejna 31.3.2021 10:15

Demontraci pan Jakl určitě zorganizuje. Bude se prý konat v pravé přirozené poledne. Takže to nezmeškejte.

Jen si musíte do té doby zjistit, na kterém místě se bude demonstrace konat a ve kterém dni. Ono totiž to pravé přirozené poledne je všude v jinou dobu.

:-P

P. Jaroš 31.3.2021 12:44

Paní Rybnická, souhlas, a to jsem si myslel, že s vámi nikdy souhlasit nebudu:-)

H. Rybnická 31.3.2021 19:00

Vidíte pane Jaroši, člověk nikdy nemá říkat "nikdy".

P. Pepax 31.3.2021 9:52

Nejsměšňeji se změny letního času projevují v informatice, když daný proces začne v 1:59 a skončí za dvě minuty a nastane posun času mínus jedna hodina, tak proces zkončí skoro o hodinu dříve než začal a podobně při posunu času vpřed proces trvá o hodinu déle. Je to velká legrace a časově závislé online aplikace se proto na hodinu zastavují, p. Jakl má samozřejmě pravdu a je dobře ža každoročně na tuto hloupost úředníků upozorňuje. O letním čase lidem nepřísluší žádná diskuze, měl by být zrušen a nahrazen v česku normálním středoevropským časem dle polohy slunce.

M. Šejna 31.3.2021 10:04

Pokud jsou tyto Váše aplikace spuštěné v neděli ráno a řídí se hodinkami, tak každý průměrně zdatný programátor umí do těchto aplikací zabudovat změnu času. Ono je to totiž jen číslo.

Podobně umí každá aplikace přepočítat okamžitě teplotu vzduchu z Celsia na Kelviny.

P. Pepax 31.3.2021 10:12

Právě tohle jsem byl nucen ve svých programech, které sledovaly čas začátku a konce procesu dělat, a je to velmi nesnadné. Pro průměrné programátory bylo jediné řešení, stop na jednu hodinu.