27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Janus 2.12.2005 12:46

Re: východoevropanství -chybí reflexe minulosti

Bohužel souhlas.  
JJ 2.12.2005 13:28

Stareho psa novym kouskum nenaucis

Je potreba generacni vymena. Na Slovensku jiz castecne probehla, nam vladnou byvali papalasi, nebo lide, co delali celou dobu po 89 politiku a o normalni spolecnosti vi prd.
ok 2.12.2005 13:42

Re: východoevropanství -chybí reflexe minulosti

xxx 2.12.2005 15:33

Re: východoevropanství -chybí reflexe minulosti

Souhlas.
Kryštof 2.12.2005 11:45

Ten Pehe,

s odpuštěním, je doopravdy parádní blbec důvěřivej!
KARTÁČ 2.12.2005 11:07

ZNÁMÁ VĚC -

  Komunisti už dávno nemuseli v parlamentu a v zastupitelských institucích strašit- KDYBY-
  JE ZAVČASU ZRUŠILI  ti co je vlastně stále potřebují.Pane Pehe neberte  O D S  jejich
jedinou kloudnou zbraň ,kterou si myslí, že mají mít.....Ale už se opravdu úplně znemožňují....
F. Čech 2.12.2005 11:37

Re: ZNÁMÁ VĚC -

Komunisty opravdu nejvíc potřebuje ODS. Jednak proto,aby s nimi stále strašila a lidé jí dovolili znovu vládnout a pokračovat ve svých socialistických experimentech jako byly kuponovka, následný bankovní socialismus a konečně vlna zmanipulovaných zlodějských konkurzů z celkovou bilancí pro tento stát mínus cca 3 bilióny Kč. V neposlední řadě silné komunisty potřebují proto, aby byl znovu v úzké spolupráci těchto bratrských stran zvolen jejich společný soudruh president. Nejchytřejší, nejkrásnější, nadstranický "nekomunista", nejlepší tenista v Evropě, člověk, který se ještě nikdy nezmýlil a který nesnáší především antikomunisty, disidenty, "europeisty", "netenisty" a vůbec všechny ostatní občany jako takové. Komunisty ODS nejen potřebuje, ale si je  také sama pěstuje a to svým tržním fundamentalismem a necitlivostí k potřebám chudších skupin obyvatel, které vyvolávají ultralevicové reakce ve společnosti.
M. Zima 2.12.2005 11:02

Pane Pehe, např.po WW1 spousta expertů Vašeho ražení tvrdila, že

se něco takového nemůže opakovat.Vaším stylem označovali jiné názory za "mimo mísu". Ale jako profesor byste už na základě elementárních zkušeností a faktů musel přijít na to, že mimo mísu střílíte suverénně a opakovaně Vy sám. Na té Vaší řídké produkci je obdivuhodná pouze pravidelnost Vaší mentální stolice, presentovaná plytkost nadhazuije otázku, zda jste toho profesora nevyhrál v nějaké tonbole. (Nebo to snad píšete, aby se to líbilo panu Neffovi?) 
OP 2.12.2005 11:39

Re: Pane Pehe, např.po WW1 spousta expertů Vašeho ražení tvrdila, že

Myslím, že pod článkem je napsáno, odkud to Neff převzal.
Myslím (bez ohledu na obsah textů), že  Pehe do NPsa nepíše, ale Neff pouze přebírá jeho úvahy. Zda proto, že ví žejde o kontroverzní texty a tudíž proto, aby si zajistil sledovanost nebo zda proto, že jsou mu tyto názory blízké, opravdu nevím.
JJ 2.12.2005 11:00

Kdo se nedokaze poucit z historie, je odsouzen k jejimu opakovani

Asi se Pehemu komunismus libi. Komunismus, ktery tady mimochodem nikdy nebyl, protoze jsme byli na ceste k vysnenemu cili - neco jako socialismu. Socialismus se vsemi dusledky se nam tady klika CSSd/KSCm snazi zavadet.
 
Pehe je neuveritelne kratkozraky, neskodilo by mu podivat se na posledni vyvoj v Rusku.
jezevec 2.12.2005 10:50

čiň čertu dobře, pehe

peklem se ti odvděčí.
jen doufám že to čert stihne dřív než tady romantičtí snílkové vysmetou komunistům cestičku
Martin Havlan 2.12.2005 10:49

Delfská věštírna

Pan Pehe by si mohl otevřít Delfskou věštírnu, když všechno tak dobře ví ... I přeze všechny jeho články byl a je komunismus svinstvo ..., i když je zastoupený v parlamentu :-(
Aleš Procháska 2.12.2005 10:48

Ale hrozí

Vážený pane Pehe,
možná nehrozí posílání kulaků do uranových dolů, ale velice reálně hrozí vláda lidí se smýšlením založeným na komunistických ideálech. Vždyť se stále opakují, dokonce na vládní úrovni, návrhy znamenající defacto znárodňování (tuhé podřízení nemocnic státní zdrav. pojišťovně, například), setrvávající povinnost majitelů domů financovat nájemníky, návrhy na příliš silný vliv odborů na řízení soukromých firem a podobně. To je komunismus v moderním balení. Komunismus omezující svobodu nakládání s majetkem, svobodu ekonomického rozhodování. Lze souhlasit, že tato tendence pravděpodobně nepřeroste ve střílení lidí na hranicích, ale nemusí jít hned o extrémně tuhou totalitu, "soft" komunismus jako hrozba zcela stačí.
F. Čech 2.12.2005 11:44

Re: Ale hrozí

Milý Procházko, máte krátkou paměť. Deregulaci nájemného v tomto státě v letech 1993-1998 tvrdošíjně blokovala Klausova ODS a pak v tom pokračovala i v rámci oposmlouvyaž do roku 2002!  Možná to dělala kvůli svým pražským voličům, možná z principu - já to opravdfu nevím proč to ODS proti vůli ODA a KDU dělala. Zeptejte se na to soudruha Klause  vy sám. Jistě se s ním dobře znáte!
alienpilot 2.12.2005 10:38

A kdyby jo...

tak já zase zahnu do USA. Jiří Pehe
Tomáš Kubín 2.12.2005 10:20

tak tohle už je fakt moc

Pane Pehe, ve své snaze obhajovat cokoliv na co zřejmě dostanete zadání od bůhvíkoho jste tentokrát zašel už moc daleko. Přesto že jsem přesvědčen, že byste byl vděčným objektem pro psychiatra se domnívám, že jste velice inteligentní. Jako takový nemůžete nevidět hrozbu, kterou komunismus pořád ještě představuje. Jesltiže i tak napíšete článek jako je tento, tak nezbývá, než Vám otevřeně napsat, že jste SYČÁK, DOBYTEK A PRASE.
F. 'Cech 2.12.2005 10:18

Aktuálně hrozí modrá totalita

Komunisté přes všechen mediální halas a přes jejich účelové protěžování soudruhem Klausem nemají díky Bohu v Česku nijak významné postavení a jejich preference mají své limity. Aktuálně nám ale hrozí modrá totalita. Pokud by totiž ODS po ovládnutí Senátu, krajů,  presidentského úřadu a s ním propojeného ústavního soudu (kam mimochodem soudruh Klaus tlačil - i opakovaně! jednoho bolševika za druhým) ovládli spolu se svým kašpárkem Kalouskem i parlament tak bychom se nestačili divit. Účelové změny zákonů, ovládnutí mediálních rad a médií, změny ústavy s přepočítáváním hlasů ve prospěch silnějších stran a nakonec každé další volby s drtivým vítězstvím ODS. O toto se ODS už opakovaně pokusily a příklad Běloruska ukazuje, že vládním tiskem a televizí zmasírované davy volí ve volbách výhradně Lukašenka. Bolševické manýry ODS, která se netají svým opovržením k jakýmkoli občanským iniciativám a vytrvale brání přijetí zákona o referendu a bolševická minulost řady jejich předáků nemůže nikoho nechat na pochybách jaké jsou její záměry po případném ovládnutí celé české politické scény. Stejně jako KSČM vadí ODS ze všeho nejvíc disidenti, kteří bez ohledu na vlastní prospěch kritizují jakoukoli vládu, pokud používá nedemokratické metody. Tupý dav přitakávačů je totiž každé totalitní straně nepříjemný. Občané jsou tu podle ODS jen na to, aby jednou za čtyři roky hodili do volební urny svůj hlas  a pak mají držet hubu a krok - že ano milí modří ptáci.  Ještě štěstí, že ve své nenažranosti, mocichtivosti a nedočkavosti dotlačili ČSSD k odstranění neschopného Grosse a že se v ČSSD, paradoxně díky touze ODS po okamžité moci objevil skutečný vůdce, který si zatím vede nadmíru dobře. K pohodlné spolupráci s komunisty ale ani smrtelně ohroženou ČSSD naštěstí nedotlačili. Otevřená spolupráce s komunisty se před očima celé veřejnosti odehrála jen mezi ODS a KSČM a to jak při volbě presidenta, tak i při pokusech svrhnout vládu ČSSD.
Insider 2.12.2005 10:22

Neříkejte mi, že to psal Franta Ringo Čech

Takový blbec on nikdy nebyl!
MF 2.12.2005 10:35

Re: Aktuálně hrozí modrá totalita

Člověče, běžte se léčit.
F. Čech 2.12.2005 11:45

Re: Re: Aktuálně hrozí modrá totalita

Uveďte na obranu ODS nějaké argumenty. Emoce vám k vyhraným volbám stačit nebudou.
Stredocech 2.12.2005 11:13

Takových falešných proroků, jako je Pehe už dějiny pamatují, např.

"Ano, ti nacisté vedení jakýmsi Hitlerem představují jen skupinu neškodných křiklounů..."
Náhodný 2.12.2005 11:17

Re: Aktuálně hrozí modrá totalita

Pane F. Čechu, ať už jste Ringo nebo ne, odteď jste už druhým adeptem -z autorů na NP- na psychiatrické vyšetření...Váš příspěvek je ještě větší blábol než porodnické rozumbradování pana Marka...zajímalo by mne, podle jakého klíče si pan Neff vybírá autory příspěvků...
perun 2.12.2005 9:52

polopravda 2

 Napr. USA bežne používa komunistov pri odstraňovaní protiamerických politikov všade na svete: napr. v Rusku, Bielorusku, býv.Juhoslávii, Moldávii, Ukrajine atd., všade tam sú miestni komunisti podporovaní USA (či už Bushovými neocons alebo Clintonovými socialistami a "liberálmi"). Samotný Havel aj s Pehem by o tom vedeli rozprávať... komunisti v "oranžových revolúciách" im rozhodne nevadia, komunista Morozov ako prezident v Moldávsku im nevadí (lebo spolupracuje s USA). Vadí im napr. Lukašenko v Bielorusku či Putin. Nie opoziční komunisti. Nech je Lukašenko aký chce, isté súkromné vlastníctvo povoľuje. Putin aj Kučma sú v podstate  demokrati (na miestne pomery určite väčší než napr. Jelcin). Ale tí Havlovi (a Pehemu) vadia. Simonenko a Zjuganov mu očividne nevadia, lebo sú "spojenci".
Z hladiska nebezpečenstva totality sú teda momentálne najnebezpečnejší práve tí, ktorých Havel aj Pehe podporujú. A to je ten paradox. Trochu mi to pripomína Benešovo bratríčkovanie so Stalinom. Aj on bojoval proti totalite. Tej z Nemecka, ktorá bola v troskách. Nevšimol si však, že jeho "spolubojovník" sa medzitým stal oveľa väčšm nebezpečenstvom. A v tom bola tragédia Beneša a v tom je tragédia Havla an comp. 
F. ''Cech 2.12.2005 10:26

Re: polopravda 2

Milý Perune, vy ste si zasa zatial nevšimol, že Česku aktuálne nehrozí  červená ale modrá totalita. Podívejte se na složení zastupitelských orgánů a všimněte si konečně toho, že ODS je strana bolševického typu vedená svým "neomylným vůdcem". Ten ji ovšem dovedl už ke dvěma prohraným volbám. Doufejme spolu Perune, že se mu to podaří i napotřetí.   
perun 2.12.2005 11:15

Re: Re: polopravda 2

Áno, aj ODS má isté totalitné tendencie. To patrí do tej zátvorky na začiatku (popri muslimskej či fašistickej totalite, ikeď tým nprirovnávam ODS k týmto - myslím, že je to relatívne demokratická strana, za Klausa porovnateľná napr. s Mečiarovým HZDS, Tudžmanovej HZD či Putinovým Jednotným Ruskom, po Klausovom odchode ešte demokratickejšia. Ale isté riziko tam je , to súhlasím. Najmä ak by sa ODS "spaktovala" ešte užšie s Bushovými neotrockistami, to by mala za chrbtom "velkého Brata" rovnako ako Gottwald v r.1948. Zatiaľ je istá nádej, že ODS neotrockistické tendencie z USA odmietne, viz. ich postoj k vojne v Juhoslávii či v Iraku).
Môj príspevok sa týkal ale konktrétne komunistickej hrozby, kde som analyzoval mieru súčasnej hrozby rôznych komunistických frakcií. Zároveň som sa pokúsil poodhaliť pozadie Havlových (a aj Peheho) postojov konkrétne v otázke rôznych komunistických frakcií.
 
perun 2.12.2005 9:51

polopravda

Pehe píše polopravdu, a tá je nebezpečnejšia, ako vyložená lož. Totalita samozrejme hrozí (muslimská, neofašistická atd. a aj komunistická).
Problém je, že komunistické hnutie sa skladá imho z 3 hlavných prúdov:
1/ultralavicoví, označovaý niekedy ako trockistický, maoisitický či neotrockistický. Príklady: Trockij, Mao-cetung, Pol Pot, Guzmán, Wolfovitz. Bush jun.. Pôvodom pochádzal od amerických lavicových židov a židovských emigrantov (na čele z Bronštejnom-Trockým, ktorý v r.1917 prichádza z USA do Ruska ako zástupca týchto kruhov, samozrejme nie s prázdnimi rukami). Po porážke od Stalina sa baštou trockizmu zase stáva USA. O premene US trockistov na tzv.neocons sa písalo aj na NP. )Dalším centrom bola Maova Čína, a za podpory USA aj číny neskôr Pol Potova Kambodža, ale aj tam neskôr vyhrali neostalinisti, podporvaní Vietnamom a ZSSR.
2/"klasický" prúd, stalinisti a neostalinisti (Brežnev). Na rodziel od Trockého bol Stalin umiernenejší, odmietol doktrínu permanentnej svetovej revolúcie a povolil súkromné osobné vlasníctvo (nie vlastníctvo výrobných prostrd.) Tento prúd dominoval v sovietskom bloku, prehral však studenú vojnu a dnes je v útlme.
3/"pravicový" prúd, predstavitelia podľa niektorých už Lenin (NEP), určite Bucharin, možno Chruščov, určite Dubček a Gorbačov. Tento prúd ako tzv.3.cesta je stále prítomný vo svetovej politke (hlavne v socdem. a socialistických stranách). Oni už pripúšťajú aj určité vlastníctvo výrobných prostriedkov, a pripúšťajú demokraciu (minimálne vnútrostranícku).
Takže v súčastnosti nehrozí totalita iba od prúdu č.2 (aj to iba dočasne imho). Zato totalita od prúdov 1 a 3 nielenže reálne hrozí, ale aj existuje. Reprezentantom hrozby č.1 sú US neocons. Hrozby č.3 takzvani"politickí korektní" socialisti, socdemáci, lavicoví liberáli atď. %Co sa týka stalinistov, sú síce na ústupe, ale to neznamená, že nie sú používaní ako spojenci zvyšných 2 prúdov. Napr. USA bežne používa
Stredocech 2.12.2005 11:24

Re: polopravda

Teda, smíchat Bushe s Mao Ce Tungem a Pol Potem, to je síla. Navíc, jelikož ovládáte internet jste pro Pol Pota kandidátem na "úspornou popravu bodákem."
 
perun 2.12.2005 13:07

Re: Re: polopravda

Opakujem, aj tu NP asi pred rokom dosť podrobne nejaký článok popisoval, ako sa z US trockistov vytvorili tzv.neocons. Ide o neotrockizmus, takže určite ultraľavicové myšlienky sa tam nevyskytú, niečo si však ponechali (napr. doktrínu permanentnnej revolúcie. Trockij tvrdil, že komunizmus v 1 krajine vyhrať nemôže, takže je nevyhnutné exportovať revolúciu do celého sveta. Stalin však tvrdil, že môže byť vybudovaný aj v 1 krajine v "kapitalistickom obkľúčení". Trockého doktrínu prevzali neocons - oni stoja za Bushom. Podľa nich americké zriadenie - ktoré volajú trebárs sloboda, demokracai atd., ale aj NDR sa volalo NDR, však - nie je možné udržať dlhodobo , pokiaľ niekde existujú antiamerické krajiny. Takže v ich chápaní je pre USA životne nebezpečná už samotná existencia antiamerických režimov, takže je vlastne legitímne tieto režimy zmeniť, trebárs aj vojensky. Túto myšlienku teda prevzali od Trockého, samozrejme je tam toho viac, ale nájdite si príslušné články, nebudem vám predžvatlávať potravu, aby si ju len tak bez námahy prehltol.)
O tom, že Pol Potov režim podporovalo USA (spolu s Maovou Čínou) snáď niet pochýb (priznávajú to aj proamerickí publiciti). Tvoril totiž protiváhu voči Vietnamu, ktorého zas podporovalo ZSSR (t.j.stalinisti, frakcia č.2).
 
 
Insider 2.12.2005 9:50

Tohle už tu bylo a kavárenští levičáci to tehdy také tvrdili

Pak stáli za dráty bolševických lágrů a divili se, co se jim to přihodilo!
Náhodný 2.12.2005 11:08

Re: Tohle už tu bylo a kavárenští levičáci to tehdy také tvrdili

Výstižněji bych to říct nedokázal !!!