2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Na tenkém ledě - hajlování

K hajlování jsem se dostal podobně jako Pilát do Kréda. Tedy přesněji: k psaní o hajlování. Proč se k němu znovu vracím? Toto je nejprve nutné vytknout před závorku: nehajluji, nefandím hajlování, z duše se mi hnusí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 22.1.2015 1:20

Zcela souhlasím s obsahem článku!

Demokratická společnost, která je líná nebo neschopná vést diskuzi o čemkoli a s kýmkoli a obzvláště o tom, co demokracii ohrožuje, nemůže demokracii ubránit! Musí ale být schopna zajistit, že to bude diskuze a ne o dialog znemožňující agresivitu (např. ohlušující ječení nebo házení vajíček)!

Pokud jde o "Hajlování" (které je samo o sobě, vytrženo z kontextu dějin bezvýznamné), je na místě otázka, jestli vůbec je jevem politickým, protože je nejspíš projevem sociální patologie těch, které postmoderní společnost připravila o otce i o lásku matek! Oni prostě dělají to, o čem jsme je přesvědčili, že nás nejvíce "naštve"!

Š. Hašek 21.1.2015 20:22

Hajlovat nikoliv,

křičet, že jsme si všichni rovni, ano.

Docela černý humor.

R. Langer 21.1.2015 13:21

Pane autore,

naprostý souhlas.

J. Vintr 21.1.2015 12:43

Nevraždilo hajlování

ani nějaké symboly. Vraždili konkrétní lidé a zlo v nich, které dostalo příležitost se projevit. Dalšímu vraždění nezabrání zakazování symbolů, ale to, že se nebudou opakovat podmínky, kdy se mohlo zlo v lidech bez zábran projevit. A omezování svobody ve jménu "něčeho" je takovým krůčkem k tomu, aby se tato podmínky mohly opakovat.

R. Brzák 21.1.2015 12:11

Naprostý souhlas s autorem

a je dodávám - se svobodou je neoddělitelně spojena odpovědnost. Chci-li pro sebe svobodu slova, musím ji chtít i pro druhého. Je-li ale vyřčeno druhým něco, s čím nesouhlasím, mám odpovědnost vůči svobodě slova i onou mému bližnímu projevit s jeho tezí nesouhlas a hledat argumenty, které mu pomohou nahlédnout na danou věc z dalšího úhlu pohledu.

Když ochranu své svobody slova svěřím do ruky státu, dříve nebo později omezí svobodu slova i mně.

K. Janyška 21.1.2015 10:35

A co ty srpy a kladiva ? Vždyť je to totéž.

Nacismus a komunismus a další konstruktivistické ideologie mají jednu matku. Socialismus, tedy řízení lidského světa příkazy. Což není možné... Dzp.

E. Erat 21.1.2015 9:42

Ve Španělsku není hajlování

zakázáno a pokud tam někdo hajluje tak jsou to převážně němečtí,mladí a pod vlivem alkoholu turisté.

L. Křivan 21.1.2015 9:06

To nejhorší a nejhnusnější

je aláhuakbár.  Pak přijde "čest práci soudruhu" a nakonec pozdrav starých Římanů. (použitý německými socialisty)

E. Vašátko 21.1.2015 6:20

Jenomže

dneska se budeme trpně dívat na hajlování, právě tak, jako na šátky na hlavách studentek, za jejich práva horuje Šabatyše ve jménu multikulti, zítra na stavby mešit a jiných radostí, financovaných Saudy a dalšími věrozvěsty a najednou budeme tam, kde jsou dneska Francouzi a Angličané. Zčista jasna, jako v té pohádce o té žábě, co se ve vodě uvařila. (Mimochodem není to pravda, ta žába je chytřejší a včas vyskočí.)

P. Lenc 21.1.2015 8:39

Re: Jenomže

Máte pane Vašátko naprostou pravdu, včetně té žáby, inteligentnější než mnohý dnešní politik.

J. Boleslav 21.1.2015 15:07

Re: Jenomže

Přesně tak.

P. Sulc 21.1.2015 2:22

Nekteri co heilovali, maji na svedomi

plynove komory, ale moc jich neni, tech ostatnich heilujicich je daleko vice. Nebo snad kazdy, kdo oslovovval ''soudruhu'' a zdravil ''cest praci'' ma na svedomi popravene,mrtve, vyhazene ze skol, utyrane , zavrene v Jachymove v dobach vlady jedne strany? Ovsem, heilovaloe uz ve starem Rime, az bude nejaka hra v Narodnim divadle o Cesarovy, a nekdo zaheiluje a rekne 'Ave Caesar", pujde do lapaku na rok? A kdyz se nesmi heilovat, proc se muze ''soudruhovat" ???

P. Kmoníček 21.1.2015 13:31

Re: Nekteri co heilovali, maji na svedomi

No ,protože to tady soudruzi stále vedou.