9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
certik 5.9.2008 15:44

Re: s "Ceskoslovenskem" maji obvykle "problem" Slovaci

Panajana. Nebraska, Idaho etc. nejsou zeme. Doopravdy si potrebujete zopakovat zakladni geograficke pojmy.

certik 5.9.2008 15:36

Re: Re: s "Ceskoslovenskem" maji obvykle "problem" Slovaci

Tohle je velice naivni trik v sebeklamu. Americane totiz casto neznaji ani geograficke realie USA. Muzu dolozit. A krom toho, kdybyste jim zacal rikat, ze Arizona neni stat, ale jenom teritorium (paralela toho Ceskoslovenska, a to v te Arizone nechcete stavet obranna zarizeni za miliardy) tak by se vam vysmali. Tak proc, u vsech vsudy, se nevysmat McCainovi?

certik 5.9.2008 15:31

Re: A kdo má brát vážně takové tajtrdlíky ??

Treba proto, ze u nich chce stavet obranna zarizeni za miliardy.

certik 5.9.2008 15:29

Re: Re: Re: Re: Pokud se McCain zminil o tom, ze Gruzie neni Ceskoslovensko, pak mel na mysli okupaci Ceskoslovenska v r.1968.

Ano, kolikpak tech znalosti je, co je ma v hlave, to je prave ta otazka. Mne by pro zacatek stacilo, kdyby, kdyz se tedy chce profilovat v zahranicni politice, dal dohromady aspon nazvy zemi, kde chce budovat americka obranna zarizeni.

Chris Kelvin 5.9.2008 14:48

Přiznám se, že často...

...o státech bývalé Jugoslávie mluvím ve zkratce jako o Jugoslávii. Tady bude to Československo mít asi podobný význam.

Pokud by chtěl někdo test z geografických znalostí, doporučuji několik otázek:

Kde leží Washington (ten bez "D.C.")?

Čeho je hlavním městem Belize?

S kým sousedí Kostarika? :-)

Chris Kelvin 5.9.2008 14:44

Re: Pan McCain možná není ani tak

Já mám spíše obavy, že to rovnítko pomalu Putinova kágébácká klika nastoluje. Alespoň co se týče svobody slova a míry státem ovlivňované demagogie (ideologie). Vlastnictví samozřejmě zůstane soukromé, tedy hlavně to, co už dnes je ve "správných" rukách....

Dědek 5.9.2008 14:26

Citace:

Jakási neznámá malá zemička uprostřed Evropy.Pánové Chamberlain a Daladier po podpisu mnichovského diktátu. A co z toho vzešlo. Pan kandidát pokud o něčem mluví měl by vědět o čem nebo vznikne další malér.;-(

sokol 5.9.2008 13:44

Re: s "Ceskoslovenskem" maji obvykle "problem" Slovaci

Plně s Vámi souhlasím. Dříve jsem byl k Američanům a jejich geografické gramotnosti také velmi kritický. Ale jen do té doby, než jsem si položil pár otázek ohledně jejich geografických reálií.

A to se považuji za nadprůměrně zcestovalého....

Magor Milda, Mgr. etc. 5.9.2008 13:22

Re: Re: Pan McCain možná není ani tak

souhlasím s tím, že si Putin a Medveděv mohou ve své zemi budovat demokracii podle svého názoru. Budovat ji však v cizí zemi, třeba Gruzii, s pomocí vojska, už je mimo mísu.

Alespoň jsem nikde nečetl, že by jediný gruzínský voják nebo policista pronikl na ruské území. Opačně však se na výsostném území Gruzie zdržují ruské jednotky už roky, systematicky podrývají autoritu legální vlády a nastolily tam loutkové dělnicko-rolnické vlády, které nyní požádaly o anexi. To už budováním demokracie není.

Magor Milda, Mgr. etc. 5.9.2008 13:13

Československo existuje dále jako Česká republika

po odtržení Zakarpatské Rusi a Slovenska bylo třeba změnit pouze název. Takových příkladů máme mnoho, Ukrajina nebo Polsko změnily svá území mnohokrát, přesto není pochyb o jejich integritě.

McCain ovšem vidí v duchu ty naše vojáky, které naše loutkové vlády za ruského protektorátu vidět nechtěly. Naši padlí za druhé světové války padli za Československo, i když jejich domov byl třeba na Moravě nebo v Čechách. Byli mezi nimi i Slováci, kteří tak vlastně bojovali proti své proradné vládě. O papíry a mapy se tehdy málokdo staral, šlo o obnovení národní nezávislosti. Za tu bojoval a bojuje i třetí odboj, ještě není dobojováno.

Larus ridibundus 5.9.2008 13:02

A kdo má brát vážně takové tajtrdlíky ??

Jednou se to jmenuje "Horní Volta", za pár let si to říká "Burkina Fasso"

Jednou se to jmenuje Československo, podruhé Česká republika, za pár let to bude Čechistánský Pašalík.

Tahle země měnila názvy a zkratky (ČSR, ČSSR, ČSFR, ČR a SR), tak, jako lidi mění obleky.

Tak sakra proč by si měl někdo nějaké vypatlané tajtrdlíky odnikud pamatovat, a dokonce je znát jménem ??

hulwat 5.9.2008 12:21

Re: Tys také jeden z českých géniů.

Nasat takový blábol je tvůj "geniální" nápad? ;-D;-D;-D

Jakub S. 5.9.2008 11:58

Ale fuj - ! Ty nejsi prástko, leč s v i n ě . . .

A vidím, že Fafa a další ti to už vytmavili, správně. Mají naprostou pravdu. Ujasni si, co jsi, kdo jsi, kde jsi, s kým jsi, a hlavně si o všem napřed zkus (asi pro tebe těžké, já vím) něco solidního přečíst...

sláva 5.9.2008 11:58

Re: Re: Re: Pokud se McCain zminil o tom, ze Gruzie neni Ceskoslovensko, pak mel na mysli okupaci Ceskoslovenska v r.1968.

Pane, ale bez fixlování do 5 vteřin: kdy vznikla ČR?  KDy ČSFR? A co to je?

... a to je vaše vlastní země! A nevíte!

Od toho má US prezident svůj aparát tisíce lidí, aby mu to správně napsali. A mluví -li spatra... to mu prominu. Kolikpak znalostí, o nichž nemáte ani tušení (zbrojní systémy, ekonomika atd., právo) nosí starý pán v hlavně na rozdíl od vás? Zamyslete se.

marat 5.9.2008 11:54

Re: Re: Re: ne symbol, omyl!

Hej certíku,jste obrovský všestraný vzdělanec a tak jistě dokážete jmenovat  všechny státy světa a jejích předsedy vlád .Názvy všech padestátí státu USA a jejích guvernéry samozřejmě také.

Já sice moc dobře vím o záníku ČSR a přece se někdy zmýlím a řeknu či napíší "Československo". Pane certíku,mě vůbec nijak neekluje,když ve světě nic neví a jakés České Republice.

Jakub S. 5.9.2008 11:54

Re: Re: Mas naprostou pravdu, Borku -

Kurňa - ! Věro, prosím vás: jaké byly jejich obličeje, resp. reakce?! A v které končině Us či čeho? Prosím! Historik vám děkuje.

Jakub S. 5.9.2008 11:51

Re: V Gabalově plácání,

Máš to popletené. Česká republika nedala světu cukr, bože. Ale v Dačickém cukrovaru se , ano, zrodil jeden - od té doby už trvalý - tvar, podoba finálního produktu: Cukr  k o s t k o v ý . Umět přesně číst...

sláva 5.9.2008 11:49

Re: Jak na to autore?

Docela jednoduše a stačí k tomu jeden jediný zástupce z ČR: postačí, bude-li mít konstruktivní návrhy v duchu a potřebách doby, ostatní národy nejsou hloupější než české hlavy a geniálních nápadů se rádi zmocní... a prohlasují je.

Jenže dobrých nápadů z Česka jako šafránu, a prosazování blbých nejsem zvědav, i kdybychom měli v EU většinu.

A soudě dle přijímaných zákonů naším parlamentem v ČR (prodělečný systém mýtného, schválený vládou atd.) není o co stát.

Zatím se mi zákony EU přijímané "bez nás" líbí víc než zákony schvalované polyhistory typu Topolánkači hejtmana Skokana apod.

Jakub S. 5.9.2008 11:49

Re: Re: Re: Trvalými válkami za trvalý mír

No - když se tak hrdě sám hlásí ke svým kozenkám... tak je to přece  c a p ! ! !

marat 5.9.2008 11:45

Re: Re: Trvalými válkami za trvalý mír

Prznitel koz  není pán,jej jen vůůůůl ač nemá rohy.Tyhle moudrosti získal čtením z kozích bobkku  a jen kozy by měl tak idiotský agitovat.Vždyť ten vůl jiného nemi ani napsat,jak jen tuto kolosální blbost.

sláva 5.9.2008 11:41

Re: V Gabalově plácání,

Podobu 1. republiky budovali lidé s charakterem,kteří riskovali život v boji proti R-U monarchii (trest smrti pro TGM, Kramáře aj.) a proto byla republika odrazem jejich charakterů - odvahy, přehledu, pojmu osobní cti, strategického myšlení atd.

Republiku po r. 1990 budovali chvíli disidenti,záhy odstavení manipulátory moci typu Klause,á nebo hochštaplery typu Kočárníka . Udržel se jen Havel, který ale zlořády už ku konci ani zdaleka netepal a věnoval se sběru čestných doktorátů po světě.

Tak nám zanechávají odraz svých charakterů: republiku úplatných soudců, zlodějských generálů, mafiánských podnikatelů, nestydatých politiků (Pohanka a spol) atd.

 Vesměs lidí, které formoval socialismus, produkující lidičky malé, přízemní, bázlivé, bez formátu, beze studu...

A jaký pán, takový krám známo.

Soustružník 5.9.2008 11:40

Re: Já se pořád považuji za Čechoslováka.

I já. Česká republika je  bahniskem malosti a podlosti. Přeju si, aby McCain byl prezidentem USA.

Spirit 5.9.2008 9:58

V Gabalově plácání,

včetně argumentu, že Mac Cain jako "mnohaletý voják" má přehled (Gabal zřejmě nebyl na vojně), chybí to hlavní: Českou republiku, přesto že prý dala světu cukr, nikdo ve světě nevnímá. Není to malostí jejích rozměrů a počtu obyvatel, ale malostí jejích současných reprezentantů.

Milan 5.9.2008 9:39

Já se pořád považuji za Čechoslováka.

Československo mám v hlavě zasuto velmi pevně a srdcem mí přímo prorostlo a nemohu s tím nic dělat. Nepochybuji, že takových jsou tisíce.

MZ 5.9.2008 8:56

Re: Re: ne symbol, omyl!

No, pokud někam USA chtějí instalovat část svého obranného zařízení, měl by prezidentský kandidát o té zemi vědět i více detailů, než jenom správný název. Jinak dává signál, že jsme pro ně jenom "banana republic" a případné "collateral damages".

Pametnik starejch dob 5.9.2008 8:54

Re: Pan McCain možná není ani tak

Proti Putinové domácí politice nemám námitek. Proti jeho imperiální politice mám hodně.

Pametnik starejch dob 5.9.2008 8:52

Byla tady, díky domácí páté koloně neúspěšná

OBRANA jižního Vietnamu proti agresi severního Vietnamu. Jižní Koreu se proti severní Koreji ubránit podařilo a my z toho máme nemalé ekonomické přínosy. Ony se už koncem 60 let pohybovaly na území jižního Vietnamu pravidelné jednotky severovietnamské armády. To Vám ovšem komunistická media neřekla.

Pametnik starejch dob 5.9.2008 8:45

Milý čertíku

I já podvědomně uvažuji v rámci Československa a vznik České republiky k 1.1.1993 mi ¨zase tolik neříká. Žádný mezník v tom nevidím.

Ale zkuste třeba vyjmenovat státy jižní Ameriky a říci, kdo s kým sousedí. Podovné potíže budete mít i v Asii a Africe.

tich@dohoda 5.9.2008 8:38

s "Ceskoslovenskem" maji obvykle "problem" Slovaci

setkavam se s tim casto, tedy s otazkou "where are you from" ? , pokud nasledne padne slovo "Czechoslovakia" , vetsina Cechu obvykle mavne rukou jako ze jo , nekteri dvysvetli, ze stat uz se rozdelil , u Slovaku jsem casto zaznamenal upornou snahu vysvetlit, ze jen Slovakia , ze s tim Czecho oni nemaji nic spolecneho. Casto se ovsem stavalo, ze dotycny odpovedel, ze Slovakia nezna a sel po svych :-) . Jinak k znalosti zemepisu doporucuji zeptat namatkou na ceske ulici ci okruhu svych znamych na to kde lezi Vermont, Idaho, Oklahoma, Nebraska nebo Montana. Myslim, ze budete prekvapeni kolik dotazanych nebude mit tuseni , ze takove zeme vubec existuji, natoz aby vedeli, ze jsou v Americe/USA , stejne jako spousta Americanu nevi kde lezi Cesko ale vi kde je Evropa . Cest :-)

Katr 5.9.2008 8:34

Pokud Československo

není Česko, pak Sovětský Svaz není ani dnešní Rusko.