17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Mašínové

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Trhlík 27.8.2011 15:32

Re: No to jsi se Sysle vyprskal . . . . .

To co říkáte pane Štroble ja naprostá hloupost,ale vzhledem ke svobodě slova si poslužte.A Vy jste homosexuál,nebo něco jiného?

J. Štrobl 27.8.2011 15:46

Re: No to jsi se Sysle vyprskal . . . . .

Nejsem homosexuál a homosexuálové mi nevadí, pokud mne neobtěžují. Jen jsem chtěl naznačit to, že považuji myšlení směřující k potlačení práv jiných za komunistické. Tímto smýšlením se však nevyznačují jen komunisté. Vezměte si třeba Borise Šťastného z ODS a připravované lékařské zákony. Nebo kolik poslanců ODS hlasovalo pro přílepek komunistky Semelové k loterijnímu zákonu, který měl za úkol spustit cenzuru internetu. To znamená, že komunistické myšlení není jen vlastností komunistů, ale má širší podhoubí. Co vede tyto lidi ke snahám omezovat svobodu ostatních. Nedovedu si to představit jinak, než že je to opravdu nějaká genetická úchylka.

M. Trhlík 28.8.2011 11:36

Re: No to jsi se Sysle vyprskal . . . . .

Pane Štroble,tady nemohu nic jiného,než s Vámi souhlasit.

M. Trhlík 27.8.2011 14:51

Re: No to jsi se Sysle vyprskal . . . . .

K Vám toho moc říci nemohu.Prostě patříte k lidem,kteří mají jenom svou pravdu a chybí jim argumenty.Nebudu říkat,že jste tak trochu chudý duchem.Víte vůbec co to je komunista?To stejné mohu tvrdit o Vás a zakrýváte se svou nenávistí k nim.Jaké máte obvykle mimo své nadávky argumenty,nekomunisto? To,že jen nadáváte,nic nedokazuje. Ale jak říká pan Jakl.Máme svobodu slova.Sice jak je vidět podle Vás jen pro někoho,tak si to užívejte.To platí jen pro hrdiny Vašeho ražení. Tak si to užívejte-demokrate.

T. Vodvářka 28.8.2011 7:32

Re: No to jsi se Sysle vyprskal . . . . .

Vážený pane Trhlíku, k Vaší polemice s pane Štroblem bych rád přidal svůj postřeh. Myslím, že pan Štrobl není daloko od pravdy co se týče životního postoje komunisty a jeho opaku a to bez ohledu na to, v které je momentálně straně. Můj věk mi dovoluje jistý nadhled, Každý z nás, který musel žít v komunismu /odejít nebylo tak snadné, jak asi víte/, musel jednou řešit otázku, zda a/ v rámci svého postupu v práci, lepších vyhlídek svých dětí, lepší přístup k nedostatkovému zboží atd-atd., provede onen akt a vstoupí do KSČ /pomíjím ojedinělé fanatiky a šílence, kteří snad věřili beztřídní společnosti, úplné sociální spravedlnosti a společnému vlastnictví výrobních prostředků/ nebo

b/ u vědomí, že budu občanem druhé kategorie zůstanu "nestraníkem" a budu dělat v lepším případě stále na stejném místě při vědomí, že mne přeskočí hloupější straník a mé děti, byť nadané, budou prodavačky.

A právě na tom se do jisté míry dá poznat i dnes, kdo je vlastně komunistou a kdo ne. Autor NEJUDr. Křeček nemá v žádném případě právo se otírat o bratry Mašíny, on sám je podvodník s titulem a obyvatelem nájemního bytu, který si nechává vzdor nadnormativnímu příjmu dotovat i Vámi. Bohužel - podobných zlomených jedinců je ještě mnoho a bude dle mého trval cca 2-3 generace, než toto sémě vymře. Komunismus je úchylka společenského soužití, jde o nenávistnou ideologii, potlačující jakýmkoliv způsobem jiné názory, režimem, který si uzákoní i vraždu oponenta. Pak je schopen všechny, kteří se proti němu postaví, očerňovat, věznit a zabíjet. Zajímavé je, že téměř nikdo nehovoří v souvislosti s bratry Mašíny o mrtvých, kteří se ničím neprovinili /jejich matka a strýc/, kteří byli zabiti v kriminále či na šibenici jen proto, že byli příbuznými. Tento fakt nikoho ze spravedlivých zastánců tehdejších pořádků nevzrušuje, protože to bylo tehdy jaksi "salofahig", normou /byli přece proti režimu, ne?/. Jak píše jiný přispívatel, je třeba začít jinde, než budeme hodnotit činy bratrů Mašínů.

M. Trhlík 28.8.2011 11:32

Re: No to jsi se Sysle vyprskal . . . . .

Pane Vodvářka,také já již dávno nejsem junior a tu dobu jsem zažil.V určitých věcech máte pravdu,ale proč někteří diskutující žádají komunisty vyhubit?Pracoval jsem v závodě jako provozní technik,dispečer a potom výstupní kontrolor.Nemohu říci,že jsem svůj postoj nestraníka nepocítil.Zejména po roce 1968,jsem nedostal  přidáno asi 5 let a teprve potom na základě bývalého ředitele,který  byl uklizen do zahraničí za svůj postoj k okupaci a po návratu vykonával vedoucího provozu a dost se divil,že jsem tak dlouho nedostal přidáno.Ale nejsem tady,abych si stěžoval.Byli tady opravdu neschopní soudruzi,kteří zastávali důležité posty,ale také nemálo těch,kterým ani členství ve straně nepomohlo ve funkcích vydržet.Jen si pořád myslím,že vše je o lidech a vůbec není rozhodující ve které straně jsou.Tím nechci komunisty ospravedlňovat,protože ta doba byla hodně hektická.Ale zase tam figurují lidé. To,že někomu nevadí,že  rodiče byli v KSČ a vzápětí osočují druhého že tam byli,se mi zdá také podivné.Komunisté byli podezíraví i sami k sobě,což svědčí o rozsudích smrti nad řadou velmi vlivných soudruhů.Případ Mašínů se bude ještě dlouho přemílat,stejně jako smrt jejich příbuzných,či dokonce členství v KSČ.Tady vůbec nejde o vymření generací,ale o lidských vlastnostech,protože vždy se najdou lidi,kteří se budou snažit "zavděčit" svým chlebodárcům.    Souhlasím s tím,komunismus je úchylka společenského soužití,kterou prováděli někteří s nebývalou aktivitou,druzí sice jen byli pasivní,ale stejně vládu komunistů podporovali i za pomoci ostatních,kteří chtěli přežít.Myslím si,že vše je hodně složité a bude nutné tak trochu dbát,aby se podobné úchylky nezačaly objevovat i v jiných stranách.

J. Štrobl 28.8.2011 13:27

Re: No to jsi se Sysle vyprskal . . . . .

Myslím, že mi bylo s tím vymřením obecně trochu špatně rozuměno a protože jsme tady zůstali patrně jen my dědkové, pokusím se nastínit ještě jeden úhel pohledu. Já vidím v pádu komunismu hlubokou analogii s biblickým Exodem a samotný pád komunismu jako vyjití z Egypta. Jak to tak vypadá všichni jsme svým životem v komunismu svým způsobem zasaženi. Musíme proto jít 40 let pouští a z nás se nikdo do země zaslíbené nedostane. Stejně jako se tam nedostal Mojžíš. Musí přijít mladá generace, která bude nazírat tyto věci z jiného úhlu pohledu a bude mít také potřebný nadhled. Když se rozhlédnu kolem sebe i ta analogie s pouští bohužel sedí. Nevím, jestli mi rozumíte.

M. Trhlík 28.8.2011 14:09

Re: No to jsi se Sysle vyprskal . . . . .

Pane Štroble velmi dobře Vám rozumím a plně s Vámi souhlasím.

Z. Bureš 28.8.2011 13:13

Re: Ale pan Trhlík . . . . .

. . . . je člověk zvláštního ražení : Již spoustu dní pozorně sleduji jeho reakce zde na NP !!! Když se někdo, byť jenom otře, o oranžovo-rudý Ksindl naší společnosti - tak pan Trhlík okamžitě reaguje, pokouší se vytvořit dojem své nadstranickosti . . . a moralizuje . . . a moralizuje - ale vždy ve prospěch výše uvedeného Ksindlu !!!!

Pokud ale někdo uráží tzv. "pravicovou část" politického spektra - ještě NIKDY se ho pan Trhlík svým "oduševnělým způsobem" . . . nezastal !!!!

To jen na vysvětlení mého přesvědčení . . . . že "komunista nemusí nutně vlastnit rudou knížku" !!!

M. Trhlík 28.8.2011 14:06

Re: Ale pan Trhlík . . . . .

Pane Bureši,když něčemu nerozumíte,tak není dobré ani na nic reagovat.     Příspěvky,které zveřejňujete Vy,jsou hloupé a primitivní.Oproti Vám stavím pana Štrobla,se kterým se ne vždy shodneme,ale víme o čem diskutujeme a já mu dávám za pravdu.Ale co vidíte za pravdu ve výrazu oranžovo-rudý ksindl naší společnosti?Ale jak je vidět i málo stačík Vašemu přesvědčení,které je velmi podobné horlivým bolševikům z padesátých let.Vy pouze vystupujete v obráceném gardu.A když mluvíte o přesvědčení,budu rád,když místo všeobecných nadávek budete jmenovat konkrétní osoby.Jinak Vám musím znovu připomenout slova p.Jakla o svobodě slova.A ještě mi řekněte,čím jsem Vás někdy urazil?Že občas nesouhlasím s Vašimi nadávkami?To Vy dokážete mít rudo před očima,když si kdokoliv odváží nesouhlasit s Vašimi názory.

Z. Bureš 28.8.2011 14:26

Re: Komunisto Trhlíku . . . . .

. . . již v prvních dvou větách . . . . si kálíte do svých vlastních úst !!!!!

Totiž - jestli něčemu rozumím, nebo nerozumím . . . tak to je pouze a jen Váš osobní názor, zrovna tak to, . . . . že mé příspěvky jsou hloupé a primitivní !!!!

Já Vám ale dokonale rozumím: Pokud mé příspěvky nebudou velebit bolševický Ksindl -KSČSSD - tak budou pro Vás vždy hloupé a primitivní . . . a já nebudu ničemu rozumnět !!!!

Ne já - ale Vy neuznáváte názor jiných . . . v těch prvních dvou větách jste to opět špičkově dokázal !!! A nezaměňujte prosím fakt: Vy nesouhlasíte hlavně s mými názory . . . . a nikoliv s mými nadávkami !!!

M. Trhlík 28.8.2011 14:24

Re: No to jsi se Sysle vyprskal . . . . .

Tato poznámka patřila p.Burešovi,významnému"komunistobijci".

J. Urban 27.8.2011 21:37

Re: No to jsi se Sysle vyprskal . . . . .

Bureš, jste ubožák a pra§e, zjevně odchované bolševismem, neb máte zcela jejich manýry - napadat, urážet a kdyby to šlo tak i zavřít a případně popravit pro jiné názory.

Z. Bureš 28.8.2011 13:24

Re: Již ten fakt . . . . . .

. . . . že se můj příspěvek nelíbí takovému Rudému vemenu, jako jste Vy . . . . . tak už tento fakt je pro mne tím nejlepším vysvědčením !!!

Díky soudruhu !!!

M. Šejna 27.8.2011 12:37

šaškárna kolem Mašínů

Mašínové neudělali pro osvobození Československa od bolševické diktatury nic. Zdrhli na západ, když předtím zavraždili několik nevinných lidí. Nelze jim upřít odvahu, ochotu riskovat vlastní život, a lze u nich obdivovat jejich nenávist ke komunistům. Nevidím ale žádný důvod, proč jim udělovat státní vyznamenání. Šaškárna kolem Mašínů není o Mašínech, ale o české politice. Hromada politiků se chce pomocí Mašínů zviditelnit. A bez těchto politiků by se o Mašínech dnes vůbec nepsalo.

J. Štrobl 27.8.2011 13:01

Re: šaškárna kolem Mašínů

No, ono se o Mašínech pořád mluví, protože jako jedni z mála přežili a to jim lidé jako Vy nemohou zapomenout.

J. Slanina 27.8.2011 13:48

Re: šaškárna kolem Mašínů

To máte těžké, pane Štroble. To von šejno-lejno stále nemůže Tondovi Novotnému zapomenout, že tomu jeho jetelovýmu strejčkovi dal tak málo metálů.

J. Štrobl 27.8.2011 13:57

Re: šaškárna kolem Mašínů

Já už si to tak dobře nepamatuji, ale že on ten Šejna zběhnul i s tím jetelem a tím dal poslední ránu socialistickému hospodářství?

M. Šejna 27.8.2011 14:14

Štroble

no, on byl gen.Šejna vlastně taky takovým zneuznaným odbojářem, který bojoval proti bolševikům zevnitř, a po zdrhnutí do USA jim předal tajné dokumenty Varšavského Paktu. Třeba ho premiér Nečas jednou vyznamená in memoriam medailí za statečnost a Vondra se pojede dodatečně poklonit k jeho hrobu.

:-D

Ale samozřejmě jen tehdy, když to přinese Nečasovi a Vondrovi nějaké voličské hlasy. Oni to stejně pro nic jiného nedělají.

:-P

J. Štrobl 27.8.2011 15:09

Re: Štroble

Jejda, tak on měl v tom jeteli ještě papíry od Varšavské smlouvy? No ty musely být pěkně zrychtované, než s nimi dorazil do Ameriky.

M. Šejna 27.8.2011 16:43

idiote, Štroble

Vy jste nejen nepochopil mou ironii, ale navíc jste takový hlupák, že netušíte, s čím, gen.Šejna zdrhnul do USA. On to byl totiž hlavní politruk generálního štábu ČSLA , takže měl přístup ke všem tajným dokumentům Varšavské smlouvy. Jetelová semínka mu přišili po jeho emigraci až bolševici, aby z něj udělali zlodějského gaunera. A je dojemné, jak tyhle bolševické výmysly rádi citují novodobí gauneři Štrobl a Slanina. Rád s nimi operuje i dříve-soudruh Karel Pacner, bývalý bolševický novinár Mladé fronty, co si dnes podobně jako geront Slanina honí brko pravicovým blábolením, aby napravili svou bolševickou minulost.

J. Štrobl 27.8.2011 17:04

Checht, checht

Z. Bureš 27.8.2011 14:43

Re: Nerad se vám pletu do debaty . . . .

. . . . ale tomu gen. Šejnovi....... nemuže místní Šejna ani čuchat k pr*eli - protože, ten alespoń toho komunistického nesmyslu využil pro svůj vlastní prospěch . . . . zatím co tento Šejna mu ještě do teď věří . . . . . . 

M. Šejna 27.8.2011 16:49

Bureši

Gen.Šejna je byl můj strýc. Když zdrhnul, tak mi bylo 10 let. A narozdíl od ksindlu Bureše jsem s touhle nálepkou příbuzného, co emigroval, musel společně s mými rodiči nějak přežít normalizaci. To Buršové a podobný ksindl tehdy nemuseli. Zato teď mají plnou hubu odsudků vůči ostatním. Tyhle bojovníky proti komunistům 20 let po sametu mám opravdu nejradši.

Z. Bureš 28.8.2011 13:18

Re: Bureši

Ale vždyť jsem to říkal - strejc byl proti Vám inženýr . . . . . vy jste jenom post-bolševik  . . . .a s vypatlanou kebulí jste se narodil - a s vypatlanou kebulí i z tohoto světa odejdete !!!

Toť vše !!!

V. Heidlerová 29.8.2011 20:20

Re: Bureši

Teda nic ve zlém, ale Vy jste po tom vojenském strýčkovi zdědil sakra výraznou vojenskou mluvu, tedy spíš hantýrku - jednáte se svými spoludiskutujícími jako na buzerplacu. Ještěže je to bez zvuku.

M. Šejna 27.8.2011 14:00

Slanino

jako obvykle k tématu nic nemáš, tak vypouštíš jen senilní bláboly nespokojeného dědka.

M. Šejna 27.8.2011 14:08

Štroble

já s Mašíny problém nemám. K životu je nepotřebuji, vyznamenávat je taky nepotřebuji, nenávidět je také nepotřebuji, milovat je také nepořebuji. A nebýt horlivých politiků, kteří je chtějí buťo vyznamenávat, nebo naopak hnát k trestní odpovědnosti, tak bych na jejich existenci dokonce už dávno zapomněl.

Jestli Mašíny potřebujete pro svůj život Vy, Štroble, tak si jejich potréty doma pověste na zeď a každý den se k nim modlete. Nic Vám v tom nebrání. 

J. Štrobl 27.8.2011 14:43

Re: Štroble

Když s nimi nemáte problém, tak proč se je snažíte dehonestovat? Pro mě jsou Mašínové vlastenci a hrdinové a proto se jich zastávám a zastávat budu. Mašínové si vyznamenání zaslouží i proto, že nesklonili hlavu nešli jako ovce na porážku. Šaškárnu kolem Mašínů děláte spíš Vy, když píšete o vraždění neviňátek. Přečtěte si jejich životopisy, pěkná neviňátka. Přísahali, že budou bojovat za komunistický režim i za cenu svého života. Ale proti komu? Proti nevinným lidem, kteří chtěli svobodu a které zavřeli komunisté do koncentráku jehož jméno bylo Československá lidově demokratická republika. Už jen to jméno byl výsměch všem slušným lidem.

J. Kanioková 27.8.2011 15:41

Ano, velmi s vámi souhlasím,

i rodiče mě tak vychovávali a budu vždy na straně Mašínů proto, že neohli páteř. To není málo a jen málo lidí si takto uchovalo sebeúctu.

Velmi chápu příbuzné obětí, nelze se jim vůbec divit, ale ostatní, kteří CHTĚJÍ vidět JEN to negativní, ty nikdy nepochopím. Prostě jsou to PL "humanisti", jinak to definovat neumím. Tu nezkaženou "ušlechtilou" lidskou duši si sociální ideologové vypůjčili z křesťanství, ale tu druhou stránku člověka – že je schopen i "zlého", tu z duše vytáhli a umístili do společnosti, ať už chápané jakkoli. Obě ty stránky v sobě všichni máme a jde o to, co si z toho pro sebe vybereme, a do jakých extrémních situací nás život náhle postaví, ať chceme či spíš nechceme. Vždycky je třeba při hodnocení brát v úvahu tehdejší reálie, všechny souvislosti.

Je jasné, že mě zas kdekdo nařkne, že souhlasím s vraždou, což je absolutní nesmysl. Jen už vím, že život nás někdy náhle postaví do tak extrémních situací, že není moc na výběr. Kdy jde třeba i o život, či kdo z koho. Černobílé hodnocení intelektuálů postrádá racionální úhel pohledu.  Počítám, že právě k nim patří většina neúspěšných "podnikatelů", protože i tam je nutné být v každém okamžiku schopný racionálního zhodnocení a rozhodnutí "tady a teď". Můžou mě intelektuálové klidně kamenovat, ale patří to k životu, každé obkecávání ex post je naprosto nanic.