1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Janacz 29.2.2008 16:03

Re: Re: Re: Re: Re: vrazi nebo hrdinové?

Když už s tím Mašínové začali, mohli nás osvobozovat dále a pak by byli hrdinové.

Kolombo 29.2.2008 16:03

Re: Re: Máte a nemáte pravdu

To bych rád viděl, jak byste hodnotil atentátníky na Říšského protektora Heydricha, kdyby se jim do cesty namanul agilní český policajt, co by sahal po pistoli , běžel Heydrichovu autu v ústrety a volal "Achtung, Herr protektor, die Terroristen!". parašutisté by nepochybně  zahodili zbraně a snažili se utéct, aby je snad krasoduchové neoznačily za vrahy nevinných českých policistů.

Janacz 29.2.2008 15:59

Re: Re: Mašínové-hrdinové

Mašínové měli pokračovat a organizovat odboj. Jinak do udělali sami pro sebe.

Ludva 29.2.2008 15:44

Re: Mašínové-hrdinové

V principu se jednání Mašínů může označit spíše za teroristické než odbojové. Ve jménu svých ideí, třeba správných, ale v té době nepodporovaných většinou národa, se dopouštěli teroristických akcí. Dá se pochopit nutnost prostřílet se při útěku za hranice. Ale to, co píšete Vy, je neomluvitelné žádnými ideemi. Pan premiér se přihlásil k terorismu. To je oficiální politika ČR ?

bachman 29.2.2008 15:43

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vrazi nebo hrdinové?

rozdíl v tom je, to se nikdo nepře, ale pošťáci nejsou na odstřel v žádném režimu. Nebo se Mašíni domnívali, že se přemnožili?

mira 29.2.2008 15:42

Re: Mašínové-hrdinové

Běžte se vyzvracet jinam. A přečtěte si něco o padesátých letech, ať víte, o co tady šlo.

bachman 29.2.2008 15:41

Re: Re: Re: Re: vrazi nebo hrdinové?

Ty jsi hloupý člověče. R.H. by zabit za války a musel díky svému postavení počítat s tím, že se ho kdosi, kdysi pokusí odstranit. Ten pošťák mohl jen těžko předpokládet, že narazí na hrdiny Mašíny.

pH 77 29.2.2008 15:39

Re: Re: Re: Re: vrazi nebo hrdinové?

Pane Beneši, srovnáváte atentát na říšského protektora s podříznutím svázaného venkovského policajta? Srovnáváte význam a moc obou těchto osob? Víte co? Vypláchněte si.

kacir 29.2.2008 15:37

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vrazi nebo hrdinové?

vrať se do školy a doplň si vzdělání... ;-D

přirovnávat vládu ODS k vládě KSČ z 50. let je skutečně "brilantní" postřeh 8-o 

a mimochodem , začni u toho, kolik stran má dnešní vláda, možná zjistíš, že to není vláda jenom jedné strany

Hans 29.2.2008 15:37

pochyby

V článku Mašínové a odboj proti komunismu se píše, že Ctirad chtěl v roce 1950 , tedy v roce procesů a popravy Milady Horákové studovat na vojenské akademii. Muselo mu být přece jasné, že tato škole je už  plně v režii Moskvy a vychovává prosovětské, komunistické lampasáky, kteří mají jediný úkol bránit  komunismus. Nesvědčí snaha stát se komunistickým lampasákem něco o rozporuplnosti jeho povahy.

Michal 29.2.2008 15:37

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vrazi nebo hrdinové?

Bože bože. Zkusím najít pár odlišností mezi roky 2008 a 1950.

1950 - politické vraždy, koncetráky, politické soudy, státní zlodějina nazvaná kolektivizace a zestátnění, žádná neděje na změnu, svobodné volby v nedohlednu, ostnatý drát okolo celé země

2008 - zrušení stravenek, volby můžou být do půl roku

Nevidíte trochu rozdílů?

Michal 29.2.2008 15:30

Re: Kováčik a Filip

Jo, tohle bylo jednoznačně chucpe dne. Myslím Filip

Martin 29.2.2008 15:29

Re: Re: Re: Re: Re: Re: vrazi nebo hrdinové?

Byla to opravdu mírová doba i když si to nechcete přiznat - prostě vládla jedna strana,jako teď vládne ODS-ta si přece taky dělá co chce.......ale to není důvod vraždit nevinné lidi!!!

Bliju 29.2.2008 15:29

Mašínové-hrdinové

1x podřízli dýkou omráčeného a spoutaného člověka, 1x praštili zezadu policistu při fingované zámince a protože to ustál, následně ho zastřeli (obyčejný venkovský policajt, který vyšetřoval autonehody), 1x zabili pokladníka převážejícího peníze (prý nechtěl peníze vydat a bránil je). 1x přepadli sanitku která jela na pomoc k fingované nehodě. 1x zmrzačili neozbrojeného člověka (připravili ho o oko), který se provinil tím, že když mu zapálili stoh, on ho běžel hasit...

Michal 29.2.2008 15:25

Re: Re: Re: Re: Re: vrazi nebo hrdinové?

mírová doba....   opravdu?

Jaký je rozdíl mezi občanskou válkou a stalinistickým terorem? Jen v tom, že jedna strana vraždí a ta druhá se nechá vraždit bez boje.

Princ 29.2.2008 15:22

Re: Mašínové hrdiny? Nenechte se vysmát!

Souhlasím s Vámi (a také s Pozorovatelem a zalozakem). Mrzí mně, že nás tu někteří diskutující nazývají komunisty. S komunistickou (socialistickou) idelogií jsem se nikdy neztotožnil, koncem 80. let jsem byl aktivním členem HOSu, mám prosperující projekční kancelář, volím pravicové strany, pracuju poctivě, nekradu, platím řádně daně ...přesto aktivity skupiny Mašínů nemohu považovat za odboj, a s jejich vyznamenáním NESOUHLASÍM.

kacir 29.2.2008 15:21

Re: Re: Re: Re: Re: vrazi nebo hrdinové?

Rvvěta:  Mašínove vraždili v mírové době..

s prominutím, ale větší blbost, než tuhle větu,  jsem už dlouho nečetl !!

Kolombo 29.2.2008 15:18

Re: Re: Re: Re: Re: Pan "premier"Topolánek by.....

Špatný příklad. To ti vysoce postavení komouši mají být těmi tygry? Já bych spíš řekl, že chcete-li se zbavit krys, musíte trávit všechny, nejen ty nejvíc vypasené.

Milena 29.2.2008 15:13

Re: Re: Re: Re: vrazi nebo hrdinové?

Ale Beneši,nepleťte sem Heidricha- to byla válka,Mašínove vraždili v mírové době.....

Petr Benes 29.2.2008 15:04

Re: Re: Re: vrazi nebo hrdinové?

Mila Jano, zeptejte se tedy napr. potomku Reinharda Heydricha jak na to reagovali, kdyz jim ti zli teroriste Gabcik s Kubisem zabili otce a taky jak to vidi dnes. ;-P

kopretina 29.2.2008 15:02

Černobílý pohled na bratry Mašíny

http://www.rozhlas.cz/cro6/komentare/_zprava/429360

Kolombo 29.2.2008 15:00

Re: Jsou to vrazi....

Ty miliony lidí, co vlast neopouštěli nebyli hrdinové, ale zčásti blbci, zčásti gauneři a zčásti oběti, které nechtěly riskovat životy svých blízkých kvůli své svobodě. Tak zůstali. Nic z toho nevyviňuje komunisty, nezbavuje je odpovědnosti za zotročení a terorizování části národa. Co se za to komunistům stalo? Už tento výsledek hovoří pro to, že ani deset tisíc Mašínů by nebylo pro komunisty za  jejich teror spravedlivou odplatou. Mnoha lidem zničili život z čisté zvůle a nenávisti. 

Milena 29.2.2008 15:00

Re: Re: Re: vrazi nebo hrdinové?

Vážená Jano,na tohle vám samozřejmě tihle hlupávi neodpoví.......

Milena 29.2.2008 14:58

Re: Re: Re: Re: Pan "premier"Topolánek by.....

podle této "logiky",chci-li ulovit tygra,musím zabít myši,veverky,krtky........směšné.....

Steve 29.2.2008 14:57

Re: zvonku to vyzerá, že

Taky mám ten pocit.R^R^R^

Jana 29.2.2008 14:57

Re: zvonku to vyzerá, že

Honzáku, proč mě neodpovíte na co jsem se Vás ptala??? Došla Vám snad řeč, nebo nechcete říci nahlas, co byste si o nich myslel? Nevím, proč bych měla tady používat nějaký pseudonym, opravdu nejsem Jiřina Švorcová. 

Kolombo 29.2.2008 14:45

Re: Re: Re: Re: Re: Pan "premier"Topolánek by.....

Zabíjet  komunisty ve vrcholné funkci by bylo trestuhodným riskováním a plýtváním municí. Zkušenost sovětských soudruhů ukázala,  že bylo mnohem rozumnější počkat, až se vrcholní komunisté vyvraždí sami, eventuelně pozavírají do koncentráků. Začít u přicmrndávačů a "loajálních" občanů bylo mnohem rozumnější. Pozná se to i podle výsledku - kdyby se atentát na vrcholového politika nepovedl, skončili by na šibenici, "Lid" by posílal rezoluce a komunisti by mluvili o "spravedlivém" trestu a "takové době". Teď se bolševici vztekají, třeba jich z toho bude mít pár infarkt a tím se úspěch akce bří Mašínů ještě znásobí. Každopádně se  zasloužili o národ víc, než president Beneš o stát.

honzak 29.2.2008 14:44

zvonku to vyzerá, že

Jana a Digi jsou pseudonymy jiřiny švorcové.

kopretina 29.2.2008 14:40

Re: Re: Re: Re: Re: Tolik hrdinů?

Heydrich měl taky rodinu a nikdo se nad jeho eliminací nerozčiluje. Byli to komunisté, co vyhlásili třídní boj, vraždili, mučili stovky lidí.

Jana 29.2.2008 14:39

Re: Re: vrazi nebo hrdinové?

Ne, mně Mašínové a spol. nezabili nikoho z mé rodiny ani z příbuzenstva. Jen jsem chtěla vědět, jak vy všichni byste dnes tady debatovali, kdyby zavraždili brutálně nebo podřezali někoho z vašich rodin. Nic víc, nic míň. Tak mi třeba řekněte Vy, jak byste Mašíny dnes tituloval, kdyby zabili někoho z Vaší rodiny nebo blízkého příbuzenstva. Též byste dnes tady o nich mluvil jako o hrdinech, nebo o vrazích?....děkuji.