24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Mám nárok na bezstarostný život

Začalo to nevinně. Lidem se řeklo, že všichni bez rozdílu mají nárok na důstojné životní podmínky. Hezká myšlenka, proti které se dá sotva co namítnout. Kdyby při téhle myšlence zůstalo, všechno by bylo v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 25.12.2017 12:54

po dlouhé době ...

po dlouhé době čtu od paní Šichtařové článek, který má hlavu a patu, a vyhýbá se věštění z křišťálové koule.

Takže dnes pro paní Šichtařovou palec nahoru.

J. Jurax 25.12.2017 11:52

Re: Autorka je ředitelka společnosti Next Finance s.r.o.

Vy jste fakt ticha@dohoda z NP-nezávislá diskuze nebo jeho brácha stejně pošetile žvanící ... :-)

J. Jurax 25.12.2017 11:49

Re: Mimořádně pěkně napsáno! Ale taková je demokracie

Ehm - možná, ale že by demokracie v zemích tzv. Západu tradičně demokratických nějak rozkvétala a neměli tam "vládu blbů", jak hezky expresivně pravíte, mi nějak nepřijde.

On ten "komunistický výplach mozků" zase vytváří protilátky, jež se jinak nevytváří, jak nakonec krásně patrno ve zmíněných zemích tzv. Západu ...

J. Jurax 25.12.2017 11:44

Re: Autorka popisuje přesně situaci - jen poopravím...

Aha.

Nicméně úsloví "JAKO SEBE SAMÉHO miluj i bližní své" se vylučuje s definicí sobectví ... :-)

J. Jurax 25.12.2017 11:41

Re: A dokonce jsou i takové ženy,

Ale zatím si - v rámci návratu ke kořenům či přírodě - nenárokují porod na mezi, kam si odskočí při senoseči.

J. Jurax 25.12.2017 11:39

Re: A dokonce jsou i takové ženy,

Ano.

Na pošetilost není dosud léku.

I. Širůček 25.12.2017 11:39

Re: A dokonce jsou i takové ženy,

... je jim dobrý třeba i na to, že si pak stěžují, že se neřídil jejich přáním, ale svými vědomostmi a zkušenostmi.

J. Kulheim 25.12.2017 11:38

Re: Autorka je ředitelka společnosti Next Finance s.r.o.

Nepatří vaše reakce pod nějaký jiný článek?

J. Jurax 25.12.2017 11:37

Mám nárok na důstojné životní podmínky

ba přímo nárok na bezstarostný život.

Ale nikdo mi to nechce financovat! A v rozsahu mých představ důstojných životních podmínek už tuplem!

Ač náturou kavárenský povaleč, celý život jsem se musel živit prací, poněvadž jsem to jinak neuměl ... tak co s takovým nárokem? Neměl bych ho vymáhat soudně? Doba je tak lidskoprávně zblbělá, že by mi to snad i prošlo a kdybych měl na špičkové advokáty, třeba bych to i vysoudil ...

I. Širůček 25.12.2017 11:36

Na sklonku minulého tisíciletí

nějaký soudruh poslanec v TV prohlásil, že za špatné nahlížení většiny lidí na cikány může absence propagandy, např. že je třeba točit filmy, které by znázorňovaly cikány a jejich způsob života v pozitivním světle. Patrně "kulturní fronta" v tomto směru zapůsobila tak zdatně, že čím dál tím více lidem se daří alespoň částečně tento způsob napodobovat.

A propaganda pokračuje - vynakládáme stovky milionů na to, abychom umučeným cikánům postavili pomník, místo abychom za ně udělali pro ty co přežili něco užitečného ... a tím připravujeme půdu pro vznik dalších mučedníků, až práh trpělivosti přeteče.

J. Kulheim 25.12.2017 11:34

Re: A dokonce jsou i takové ženy,

Nechjte na těch, koho se to týká.

P. Boublíková 25.12.2017 11:34

Ne se vším souhlasím

Například císařský řez - pro matku je to riziko jako každá jiná opeace (třeba žlučníku), avšak pro dítě komfort, při kterém se nedusí a nebojuje o život v porodních cestách (nevýhodou je opožděné setkání s fyziologickou mikroflórou).

Dále nechápu kritiku školek. Ne každý má doma 5 dětí, asi by ani nebylo dobré, kdybychom měli všichni 5 dětí. A v předškolním věku touží drtivá většina dětí po společnosti svých vrstevníků - nemusí to být na celý den, ale půldenní školka škodit nemůže. Pro některé dítě dříve (cca od 3 let), pro jiné později, je to individuální. Představa, že je pro dítě blížící se školnímu věku ideální mít celé dny za zadkem maminku, je zcestná. Samozřejmě jsou okolnosti, kdy může být docházka do školky komplikací, takže školka by měla být nepovinná.

J. Kopeček 25.12.2017 11:22

A dokonce jsou i takové ženy,

které si nárokují domácí porod a když je zle, tak je jim lékař dobrý.

R. Brzák 25.12.2017 11:20

Autorka popisuje přesně situaci - jen poopravím...

To, co autorka nazývá sobectvím, je spíše výsledek instinktivních, nikoliv rozumových voleb. Sobectví zohledňuje maximální prospěch pro jednotlivce. Jednotlivec však nejlépe prosperuje ve společnosti dalších lidí. Spolupráce s dalšími lidmi je však tím obtížnější, čím "sobečtěji" se člověk chová. V krátkodobém hledisku je taková strategie "jestřába", který využije vše za jakoukouliv cenu, v prostředí holubic, které se využívat nechají, jistě funkční. Jenže lidé nejsou charakterističtí svou strategií, nýbrž tím, že svou strategii dokáží měnit...z dlouhodobého hlediska se všichni stanou jestřáby - a společnost, spolupráce i maximální prospěch jedince je v háji...

Jenže já sobectví hájím - nikoliv kritizuji. Sobectví je to, co nás drží při životě - a sobectví se zbavujeme v okamžiku posledního výdechu...Jen je třeba si uvědomit, že krátkodobé hledisko, pohříchu diktované strachem, není tím správným poměřením, co je pro jedince prospěšné. Nemůže být také proto, že strach nám omezuje schopnost získávat informace - a pro člověka tak snižuje možnost rozumem najít nejvýhodnější řešení konkrétního problému...

Naštěstí byl tu již před námi filozof, který naznačený rozpor dávno vyřešil - a zanechal nám doporučení, jak být ke svému životu nejzodpovědnějšími sobci. To doporučení zní -

JAKO SEBE SAMÉHO miluj i bližní své...

a z tohoto doporučení logicky vyvodíme třeba takový anarchokapitalismus, svobodu a odpovědnost jedince nade vše, chválu sobectví v ruku v ruce s dobrovolnou spoluprací a zároveň konkurencí, obranu vlastního života, zdraví a majetku (a tudíž i svobody) i za cenu zabití útočníka - a celou řadu dalších souvislostí, ze kterých například etatistům slezou vlasy z hlavy a vystrašené (tedy socialisty) děsí ve snech i v bdělém stavu...

V. Kolman 25.12.2017 10:54

Bonmot(?) z dávné minulosti

Pracuj a kuš - hubu suš!

Lenoš a řvi - plat dají dví!

V tomto směru se toho od dob Karla Havlíčka Borovského moc nezměnilo. Ale ke kováři, místo k dentistovi by se mi chodit nechtělo :-)

Z. Frys 25.12.2017 10:50

Re: Autorka je ředitelka společnosti Next Finance s.r.o.

http://1url.cz/5tXSB

L. Novák 25.12.2017 10:47

Re: Dušan Polanský

Nepsal jste tady jednou, že jste byl (za bolševické totality) vojákem z povolání? ;-)

L. Novák 25.12.2017 10:45

Re: M. Pesat

A vy jste co? Rudobolševik? Nebo jenom zhrzený starý exulant, který patlá páté přes deváté, jenom aby se mohl vyblít na veřejnosti?

J. Kulheim 25.12.2017 10:43

Re: Sobectví podepřené prací není nic zlého,

"Popravdě ani nevím, o čem autorka píše, jelikož sumárně jsme žili vždy skromně."

Autorka článku nepíše o vás, ale těch, kteří se spoléhají na to, že se o ně a jejich rodinu někdo postará. Nemají zájem vzít odpovědnost za život svůj a své rodiny. Nerepektují přirozené chování lidí.

Sociální stát rozbil přirozené vazby, které poskytovala rodina. To, že se rodiče ctili povinnost postarat se o své potomky i oplatit péči, kterou jim poskytli jejich rodiče. Staří rodiče pomáhali vychovávat vnuka a potom vnuci pomáhali jim. V rodině každý věděl, že se musí přičit. Věděli kdo si co zaslouží.

Sociální stát rozbil rodinu a přebral fubkce, které poskytovala široká rodina. Proč by děti starali o svoje rodiče, když platili oni i jejich rodiče důchodové pojištění a jim "stát" sebere jenom na dani z příjmu, zdravotním a sociálním pojištění cca 45% jejich výdělku. Když připočítáme další daně, tak to činí cca 80%.

Stát není schopný dlouhodobě nahradit fungující rodinu. Je jenom jedno řešení a to je návrat ke starým osvědčeným hodnotám.

L. Novák 25.12.2017 10:42

Mimořádně pěkně napsáno! Ale taková je demokracie

Demokracie, a zvláště v zemích, kde obyvatelstvo vyrostlo od narození v prostředí komunistického výplachu mozků, má takové důsledky, že nakonec zkolabuje na vlastní neschopnost a odstranění zpětných vazeb, které brání různým excesům. Zdravý selský rozum v politice nefunguje (většinově ne) a vládu blbů už máme díky Sobotkovi a spol. už taky za sebou. Kdo víc křičí, víc dostane. Tak to je. A "lovci příležitostí", kteří pracují potichu, si svůj zlatý důl vždycky najdou. ;-)

O. Zuckerová 25.12.2017 10:38

Re: klobouk dolů paní Šichtařová

Já bych taky paní Šichtařovou volila za prezidentku, ale to by zase byla škoda, protože by neměla tolik času na psaní a na dětičky. Krom toho nekandiduje. Takže to musíme nechat, jak to je. Takže paní Markéto, ať si od Vás v příštím roce čteme zase co nejčastěji Vaše moudré a vtipné články, ať se Vám i celé vaší krásné velké rodině daří všechno, co budete konat, a ať jste všichni zdrávi! O.Z.

M. Pesat 25.12.2017 10:28

Autorka je ředitelka společnosti Next Finance s.r.o.

Autorka je ředitelka společnosti Next Finance s.r.o., mozna by nebylo od veci se zeptat, coze to ta spolecnost Next Finance vyrabi? Nevyrabi nic, soudruzka modrobolsevicka Sichtarova sice sklonuje podnikani/samostanost ve vsech padecdh, podobne jako soudruh Kohout, ktery "podnika" ve stejnem oboru, "postaraji" se o vase penize, prodaji vam pojistku/stavebni sporeni, "poradi jak kam investovat" , shrabnou provizi a kdyz se po letech zjisti, ze vase penize vubec nezhodnotili, ci dokonce dosatnete daleko mene/ci nic nez jse tam vlozili, pokrci rameny a reknou, no jo, to je to "riziko podnikani". Abychom si rozumneli, riziko podnikani s vasimi/cizimi penezi. Soudruzka Sichtarova muze vyplachovat kebule soudruhum parteigenossen v modrem koutku. Soudny soudruh vi, ze bohatstvi je tam kde je veda/vyzkum/high tech/kvalitni skolstvi/technicke-prirodni vedy/ a vyroba s vysokou pridanou hodnotou. Soudruzka Sichtarova ci soudruh Kohout, ti tak maximalne "vymysli" jak "odklonit" penize ze solidarniho duchodveho pojisteni do svych firem a za ne nakoupi recke dluhopisy, slibuji vysoke zhonoceni, pokud to nevyjde, cerny petr zustane vam, provize jim. "Podnikani" na modrobolsansky zpusob, neco jako bankovni socialismus soudruha Profesora, nasekame dluhy, ty zameteme do "soukrome" konsolidacni agentury a v parlamentu budeme vyrvavat o zakonu na povinny vyrovnany vladni/statni rozpocet.

Doporucuji, soudruzi, je cas pohadek, pohadku Byl jeden kral/Sul nad zlato, jak se ten soudruh pta na tu zemi kde peceni holubi letaji sami do , no, do ust. Cest :)

https://www.youtube.com/watch?v=BcAOLQzrtg8

Z. Frys 25.12.2017 10:25

S autorkou souhlasím

a dovoluji si připojit poznámku. Neexistují žádná nároková práva, ani jedno. Existují pouze práva negativní, v konečném důsledku pouze jedno právo: (negativní) právo na svobodu. Např. existuje (negativní) právo na práci, tedy nikdo nesmí nikomu bránit ve výkonu jakékoliv práce (a povšimněte si, jak stát toto porušuje), a zároveň neexistuje nárokové právo na práci.

http://1url.cz/9tk2T

Š. Hašek 25.12.2017 10:19

1

Š. Hašek 25.12.2017 10:07

Re: Ano, dnes si žijeme tak dobře

Asi tak.

Š. Hašek 25.12.2017 10:05

Re: Znovu

Asi tak.

M. Drašner 25.12.2017 9:59

Ne se vším mohu souhlasit

třeba s bezpečností domácích porodů, ale ano: zodpovědnost sama vůči sobě a povinnosti v rovnováze s právy, to je třeba znovu obnovit.

V. Dosoudil 25.12.2017 9:29

Re: Znovu

Přidávám se s poděkováním a jsem rád, že zde mohu číst dobře formulované rozumné úvahy paní Šichtářové.

P. Lenc 25.12.2017 9:24

Znovu

dík za článek od rozumné ženské.

P. Lenc 25.12.2017 9:22

Re: Ano, dnes si žijeme tak dobře

Naprosto přesné pánové.Jenom si dovolím dodat, že každý socialismus vede dřív nebo později ke zhroucení nejzákladnějších prvků demokracie a následné fašizaci občanského prostoru.Kam to vede ukázalo minulé století a dnešní EU má k tomu pěkně nakročeno.