4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Má stát právo zakázat kouření v restauracích?

Není pochyb o tom, že kuřáci omezují svobodu, poškozují zdraví a znehodnocují majetek nekuřáků. Proč je přesto neliberální plošně zakazovat kouření ve všech restauracích?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 9.6.2015 15:06

Re: Jděte už do řiti...

Já mám k zamyšlení druhou - co myslíte, je člověk vyžadující nekouřit v kuřáckém podniku, duševně zcela v pořádku?

O. Uživatel 9.6.2015 15:16

Uživatel požádal o vymazání
P. Machata 9.6.2015 14:46

Re: Jděte už do řiti...

Taky jsem býval lufťák, ale Vámi popisované zhůvěřilosti jsem nedělal. Jen jsem si v poklidu hulil a chlastal v místním "hampejzu" a když bylo volno, pozval jsem i čubinku na židli vedle, pokrytou vlastní dekou. Měla to ráda, radši, než čekat venku.

A bylo dobře! :-)

Hezky jste to napsal.

D. Novak 9.6.2015 12:08

Je skutečně kouření tak škodlivé, jak se nám povídá?

Není.

Nikotin sám o sobě škodlivý není, ovšem část kuřáků si na něm vytvoří závislost.

Škodlivé jsou zplodiny hoření. Ovšem o skutečných číslech, jak moc to škodí (rakovina, kardiovaskulární potíže a pod) se vedou (mnohdy i odborné) diskuze. A důvěryhodné statistiky v podstatě neexistují!! Některé jsou chybné proto, že je needitoval matematik, jiné zcela úmyslně vyvolávají histerii.

Prý budou zakázány i e-cigarety.

D. Novak 9.6.2015 12:14

Re: Je skutečně kouření tak škodlivé, jak se nám povídá?

Omlouvám se za hrubku.

S. Donát 9.6.2015 12:26

Re: Je skutečně kouření tak škodlivé, jak se nám povídá?

Ty e-cigára fakt nechápu. Nebo možná chápu - viděl bych v tom tlak výrobců tabáku. Kdyby se zakázalo pyro a povolilo vapo kouření, asi by se obliba e-cigaret výrazně zvedla. Nikdo sice neprokázal jejich závadnost, ale pro jistotu, z přizdisráčské opatrnosti je raději zakážeme taky, co kdyby... Přitom technicky o kouření v případě e-cigaret a e-dýmek nejde. Nic se tam nespaluje, nic tam nehoří, nemůže tedy vycházet žádný kouř...

D. Novak 9.6.2015 12:47

Re: Je skutečně kouření tak škodlivé, jak se nám povídá?

Možné vysvětlení najdete na googlu, zadáte-li si: 6477 o užitečnosti kouření

S. Donát 9.6.2015 13:36

Re: Je skutečně kouření tak škodlivé, jak se nám povídá?

Díky. Vypadá to velice zajímavě. Prostuduji si to večer, až bude trochu klid :).

O. Uživatel 9.6.2015 13:19

Uživatel požádal o vymazání
S. Donát 9.6.2015 13:39

Re: Je.

Tak určitě :). Nevěřím žádné statistice, kterou si sám nezfalšuji :).

O. Uživatel 9.6.2015 13:42

Uživatel požádal o vymazání
S. Donát 9.6.2015 14:31

Re: Je.

Můžete mi ukázat nějaké to statistické šetření, o které se opíráte? Abych třeba zbytečně netápal...

O. Uživatel 9.6.2015 15:01

Uživatel požádal o vymazání
S. Donát 9.6.2015 17:28

Re: Je.

Pořád něčím argumentujete, ale data, nebo alepsoň odkaz od Vás člověk nevidí. Takže to jsou jenom kecy. S tím běžte laskavě,.... no Vy si asi domyslíte kam.

V. Vaclavik 9.6.2015 12:05

Chabe argumenty

celkove a naproste neporozumeni tomu vyrazu o neviditelne ruce trhu a potazmo tak i svobode cloveka.

Presne takovi lide jako je autor nam dali dnesni mekky socialisticky stat, ktery nemuze, nez jen pritvrzovat, pokud se mu do cesty stavi takovi podrztaskove jako autor zde.

P. Švejnoch 9.6.2015 11:54

52 :144

:-D

S. Donát 9.6.2015 12:08

Re: 52 :144

Jak to bylo s tím sudem a duněním? Prázdný sud nejvíc duní? :-)

P. Švejnoch 9.6.2015 12:27

Re: 52 :144

Jo, jo... Taky se mi líbí přirovnání k prázdné plechovce na silnici - nakopnete ji a ona letí po té silnici a řinčí a řinčí a řinčí...

Ale zase se mu bude dnes hezky usínat - s přesvědčením, jak nás svými argumenty všechny udolal... :-)

S. Donát 9.6.2015 14:43

Re: 52 :144

Budiž mu přáno :)

P. Čech 9.6.2015 11:02

Jak to ve skutečnosti je?

Stát, potažmo politické strany, zastoupené v parlamentu mají právo cokoliv zakazovat či nařizovat plošně občanům v demokratickém státě jedině na základě výsledků referenda či všeobčanského hlasování. Jinak toto právo nemá a už vůbec, pokud zakazovaná skutečnost nebyla obsahem předvolebního programu strany či hnutí. Jak je známo, v demokratickém státě se menšina musí dobrovolně podřizovat vůli většiny, přičemž má obrovský prostor se onou většinou stát. Tedy, místo všelijakých zbytečných debat a obecném žvanění o zákazu kouření tam či onde, mělo by v této věci být vyhlášeno referendum. Na základě jeho výsledku by měl stát povinně konat. Žádný zvolený subjekt a zejména vládnoucí koalice politických stran a hnutí nemá k takovému kroku  (zákaz kouření kdekoliv) mandát od demokratické většiny občanů.

J. Jílek 9.6.2015 11:05

Re: Jak to ve skutečnosti je?

"jedině na základě výsledků referenda či všeobčanského hlasování"? Jak jste na to přišel?

P. Čech 9.6.2015 11:11

Re: Jak to ve skutečnosti je?

Já na to nepřišel, pane Jílku. Na tuto skutečnost přišli mnohem chytřejší lidé než já. Lidé, kteří vytvořili  jedinou demokratickou ústavu na světě tak, že před cca 200 lety spojili některé zásady velké francouzské revoluce a zásady George Washingtona. Z tohoto všechno vyplývá a hlavně to téměř zcela naplňuje význam slova "demokracie", což je - demos kratos - vláda občanů.

J. Jílek 9.6.2015 11:14

Re: Jak to ve skutečnosti je?

nepochopil jste, tedy jinak:

"jedině na základě výsledků referenda či všeobčanského hlasování", kde se to dočtete?

J. Jílek 9.6.2015 11:19

Re: Jak to ve skutečnosti je?

no možná nemáme demokratickou Ústavu, páč tam nic takového není :-)

L. Florner 9.6.2015 11:09

Re: Jak to ve skutečnosti je?

Ale má. Většina občanů volí strany, které jsou dlouhodobě pro omezování kouření a pro vyšší efektivitu nákladů na zdravotní péči. Přečtěte si volební program strany, kterou jste volil. A pokud jste nevolil, bylo Vám to v podstatě jedno a pak nerozumím tomu, proč se teď rozčilujete.

P. Čech 9.6.2015 11:43

Re: Jak to ve skutečnosti je?

Pane Flomere, četl jsem předvolební programy všech parlamentních stran a hnutí a ještě některé programy stran, které se do poslanecké sněmovny nedostaly. Voliči všech parlamentních stran dohromady nepředstavují většinovou vůli všech občanů, tedy skutečná většina občanů nevolila strany a hnutí, které měly ve svých programech plošný zákaz kouření v restauracích. Žádné volby podle zásad poměrného zastoupení totiž nepředstavují vůli většiny voličů. To mohou představovat, a to ještě ne vždy, volby většinové, dvoukolové a ty, jak známo, u nás nemáme. Výsledkem našich voleb je   v  ž  d  y    vláda menšiny nad obrovskou většinou ostatních, tedy diktatura menšiny a nikoliv demokracie.

Z. Rychlý 9.6.2015 13:26

Re: Jak to ve skutečnosti je?

Pane Flornere, on to nechápe. Má utkvělou představu, že všichni, kdo nešli k volbám - jsou automaticky proti.

Další utkvělá představa, že jsme takové Švejcarský plemeno. Vemeno.

P. Machata 9.6.2015 11:14

Re: Jak to ve skutečnosti je?

To bude nějaká volovina. Buď si volíme "státotvorné" zástupce, ať se komu líbí, nebo ne.

A od toho jsou volby.

Jestli to chápu dobře (a tím si právě nejsem jistý), tak by se vlastně, "navzdory" Parlamentu a Senátu, mohlo vyhlašovat referendum kdykoliv a proti čemukoliv.

Ač proti referendu nic nemám, s tím bych byl opatrnej. Nejsme Švýcarsko.

L. Florner 9.6.2015 11:20

Re: Jak to ve skutečnosti je?

Mám takový pocit, že zákon o obecném referendu už v ČR je. K jeho vypsání je potřeba petice s 250.000 podpisy a souhlas obou komor Parlamentu, tudíž i peticí podpořené referendum můžou politici smést ze stolu. Jinak máte pravdu, nejsme Švýcarsko a volná referenda k čemukoliv by tu skončila nejspíš hodně špatně, zejména ve chvíli, kdy místo faktů rozhodují emoce.

P. Machata 9.6.2015 11:25

Re: Jak to ve skutečnosti je?

Jo, asi tak...