2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Lež jak věž

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Vaněček Šauerová 11.3.2010 19:16

Ne, pane Nováku.

Račte se podívat do Obchodního rejstříku, kdo byl ve vedení zkrachovalých firem. Všude uvidíte stejná jména : František Čuba, Josef Čuba (bratr), Miroslav Zajíc (šéf. X. odd. ÚV KSČ), Josef Hurta, Milan Frnka, Břetislav Gargulák, Jaromír Kaláč, Miroslav Kovařík (jo, ten Kovařík, co vyletěl do vzduchu i s Mercedesem nedlouho poté, co byl Čuba obviněn), Arnošt Traxler, atd., samí výtečníci, jeden vedle druhého.

S. Vaněček Šauerová 11.3.2010 19:09

Ano, pane Hrbku, díky za doplnění.

Tohle všechno je ale zdokumentováno, např. dr. Jiřím Pilousem, někdejším šéfredaktorem  Zemědělských novin, který informace o Slušovicích shromažďoval několik let, kdo vědět chce, může si je dohledat. O tom, že JZD bylo plné estébáků, přece opakovaně psal (m.j. tady na Psu) i dr. Hofhanzl, plně to koresponduje s informacemi, které mám k dispozici já.

Čuba a spol. měli vždycky "dlouhé prsty", dokonce i v novém režimu. Možná, že by jednou mohl vysvětlit pan Jiří Muller, proč v r. 1990 výslovně zakázal pracovat na Slušovicích. Třeba by o tom taky něco mohl vědět Jaroslav Šabata nebo Petr Pithart.

Pokud se týká společností MORAGRO, a.s., AGRO VAN, a.s., NIKA, a.s., etc., šlo o klasické tunely. Čuba v dokumentu ČT (režie Robert Sedláček, tvůrčí skupina Karla Hynie) sdělil, že slušovické firmy rozkradli ti oškliví zaměstnanci (!). Tak to se musím smát. A dnes ? Má tolik drzosti, že říká : "Proč stát nevzkvétá ? Protože je systematicky rozkrádán !". O.K. Nedodává už, že model k tomu rozkrádání byl vytvořen právě ve Slušovicích.

Na závěr ještě pikantnost. S Čubou stanul před soudem taky další slušovický výtečník Arnošt Traxler. Zjišťuji, že si "dobře vede" i v současnosti. Je totiž jedním z lidí, kteří stojí v pozadí kauzy OPENCARD ... 

Jak je to s pamětí p. Neffa, nevím. Proč to dělá, netuším. Trochu mě to ale děsí.

S. Vaněček Šauerová 11.3.2010 18:33

Re: Trn v oku - člen ÚV KSČ, signatář smlouvy o spolupráci s I. správou StB,

Dobrý den, pane R.J., včera jsem se dívala na Moravcův Speciál z Vysočiny. V jeho závěru prohlásil komunista Kováčik, parafrázuji : "Volte KSČ(M), víte přece,  že  n a  n á s  j e  s p o l e h n u t í " (!!). A nenašel se nikdo, opakuji nikdo, kdo by mu připomněl, v čem že JE a vždycky  BYLO na komunisty spolehnutí. Tak tedy, to jsme to dopracovali. Pan Neff nijak nevybočuje. A zdá se, že to, co napsal, myslí vážně. On tady nežil, nečetl noviny ?  Vždyť se přece každou chvíli psalo o tom, kdo z RVHP zrovna míří do Slušovic. Neví nic o tom, jak tenhle moloch fungoval ? Neví nic ani o tom, že majetek družstva byl rozkraden ? Třeba by se mohl podívat do Obchodního rejstříku !! Čubovi že by se mělo  d ě k o v a t ? Nevím, zda sním či bdím a je mi z toho skutečně nanic. Normalizace všude, kam se podíváš, nemusí to být jen ÚSTR. Též Vás zdravím do Prahy.

V. Novák 11.3.2010 13:29

Re: Děkuji za článek

Čubu vykopli, že si sami poradí líp.

Neporadili.

S. Trkola 11.3.2010 12:26

Re: Trn v oku - člen ÚV KSČ, signatář smlouvy o spolupráci s I. správou StB,

s článkem p. V.Sylvy 100% souhlasím jsem též pamětníkem !! Všichni co jsou ve straně s. Zemana  jsou

  bývalí asi i dnešní kovaní soudruzi !!! Je drzost,jak chtějí zamaskovat svojí minulost !!

P. Boublíková 11.3.2010 11:57

Re: No, ten úžasně prosperující podnik

P.S. Jinak o kvalitě mléka nikdo nerozhoduje, tak buďto je nebo není podle nějakých norem...

P. Boublíková 11.3.2010 11:53

Re: No, ten úžasně prosperující podnik

Ne, byla to moje bývalá spolužačka... docela slušně z té slušovické "kvality" prosperovala:-)

Čili jestli to někdo z toho mého původního příspěvku nepchopil, Slušovice byly proto tak dobré, že se jiná možnost zkrátka nepřipouštěla - ať to stojí, co to stojí.

R. Kříž 11.3.2010 11:46

Re: No ale ...

no to vite... proste kdyz byl bolsevikovi nekdo trnem v oku, tak bolsevik jen bezmocne skripal zubama a maximalne tak poslal nejakou tu kontrolu....

R. Kříž 11.3.2010 11:44

Re: Děkuji za článek

jojo, to mate slusovice, desta decin... vsichni ti geniove socialistickeho prosperujiciho podniku nejak nedokazali, ze to (za rovnych podminek pro vsechny) dokazou...

R. Kříž 11.3.2010 11:41

Re: No,

no, prece grafikovi z MF, ten mel palec na tepu dejin...

R. Kříž 11.3.2010 11:40

Re: Opravdu, pane Petrovický ?

ja jen zasnu, jak uplne vsichni, vcetne pana neffa (z pozice grafika v MF mel jiste velmi dobry prehled o tom, jak to chodilo mezi verchuskou), vedi uplne presne, jak to bylo - lepe nez ti, kteri byli skutecne u toho (jako asi trochu vy).

diky vam za vas  prispevek i nazor na falsovani historie.

V. Novák 11.3.2010 11:23

Kdyby byl disident,

tak mohl leda na sebe prásknout podpisem Charty, že je. Nic jiného by nedokázal - jako ostatně všichni disidenti dohromady.

Čuba ukázal, že i v rámci socialismu se dá podnikat - měl na to právní oddělení, které fungovalo úplně jinak než v jiných podnicích i družstvech. A nebyly jenom Slušovice, jenom ta jiná družstva nepodnikala v něčem tak výrazně vyčnívajícím jako počítače.

V. Novák 11.3.2010 11:18

Povolení dostat nemohl,

protože jako soukromník samozřejmě nesměl vyrábět počítače. Protože podnikal načerno, nemohl platit clo ani daň - takže byl snadno k zavření.

Čuba někde tvrdil - když už kolem zuřila perestrojka nebo aspoň přestrojení (slovensky prekabátenie) a pustili ho do televize, že zřízení výroby TNS znamenalo práci několika právníků po dva nebo tři roky. Obíhání ouřadů, vysvětlování, že to není zakázané, že když není zakázané, tak se to smí, že tenhle ouřada je oprávněn, že nic proti ničemu...

602. ZO Svazarmu to hnala přes společenskou organizaci, Čuba přes JZD, soukromník neměl šanci.

E. Vitásek 11.3.2010 11:00

Re: Slušovice

Ještě bych Vás doplnil, že naprosto ničemu jako pomocný dělník, bez odborného vzdělání nerozuměl, při čemž si to nepřipouštěl a rozhodoval o všem. Zlikvidoval zbrojovky, aby později volal po ozbrojených zásazích a těch nesmylů bylo a jen namátkou, třeba když nazýval naše domovy králikarnámi a nyní se mnozí bojí, že i o ty králikárny  příjdou, no bylo toho nekonečně.

Pozor tím nechci snížovat jeho postoj vůči totalitnímu režimu, kdy my ostatní jsme se báli o to málo co jsme měli a proto jsme drželi huby.

M. Matoušek 11.3.2010 10:52

Re: Děkuji za článek

On to dovážel bez povolení?A platil alespoň clo a daň?Nebo to byl dovoz jaký dnes praktikují v mnoha případech vietnamští trhovci??

M. Matoušek 11.3.2010 10:50

Re: No, ten úžasně prosperující podnik

Paní Boublíková,že vy ste byla zaměstnankyní té laboratoře?Nebo jste dokonce o kvalitě mléka přímo rozhodovala?Ježíši to jsou žvásty......

M. Matoušek 11.3.2010 10:48

Slušovice

Slušovice byly trnem v oku jak totalitnímu režimu,tak Havlovi.Havel viděl ve Slušovicích a Čubovi tolik nitek a nití,že by musela být ve Slušovicích tkalcovna.On Havel žádný svatoušek nebyl co se týče jeho korektnosti.Před volbami tehdy zlikvidoval Bartončíka,Dubčekovi slíbil rukou podáním že další období prezidentské nebude kandidovat a posílí kandidaturu Dubčeka.........Ono těch nekorektností v jeho případě bylo až moc.

V. Novák 11.3.2010 9:52

Proč absurdita?

Od nástupu Gorbačova - připomínám duben 1985 - byl SSSR výrazně progresivnější než gerontokracie v satelitech. Nejen u nás - i Honecker nebo Živkov by si oddechli, kdyby sovětští soudruzi Gorbyho odstranili. Jenže ti kovaní už odpovídali vtipu z doby Černěnka "Soudruzi, kteří můžete, vstaňte! Přinášejí politbyro..." a starali se spíš o vlastní prostaty než o světovou revoluci.

Jak v Polsku, nevím, tam už byli nejspíš smíření a našlápnutí, Kádár dělal perestrojku 20 let tak opatrně, že si toho nikdo nevšiml a Karpatský Genius si nejspíš gratuloval, že dělal politiku "daleko od Moskvy". Což mu bylo v 89. platný jak ten zimák, co ho v něm zastřelili.

Pro Gorbyho byly Slušovice příkladem, že socialistické družstvo může prosperovat a dá se rozumně řídit. Pro plyšákové revolucionáře nejspíš taky - a tak muselo být zlikvidováno. Což se stalo.

V. Novák 11.3.2010 9:42

Re: No, ten úžasně prosperující podnik

No - a neměl snad? Byl zodpovědný, svou práci nezvládal - tak měl letět.

Ve Slušovicích se to dělo i za socíku. ostatním to přinesl až kapitalismus. Tedy těm neprivilegovaným.

R. John 11.3.2010 9:41

Re: No, ten úžasně prosperující podnik

Doufám, že soudružka to znovu "přeměřila" aby náhodou omylem nenabourala úspěchy pětiletky a nepodkopala tábor míru.

V. Novák 11.3.2010 9:40

Čuba nemohl nic vytunelovat,

Čubu družstevníci po onom "slavném" Havlově vejšplechtu o "temných slušovických nitkách" (to ho nejspíš naved Devátý - parádní haj...) odvolali sami družstevníci. No, on k tomu přispěl sám, když prohlásil cosi ve smyslu, že úspěch dělá management - jakousi dojičku to dojalo, pravila, "Tak tohle ty si, předsedo, myslíš o lidech!" nebo cosi v tom smyslu a předseda dopředsedoval.

Čuba se pak pokoušel podnikat, v Česku nedostával licence - zase parchant Devátý - tak se přestěhoval na Slovač, kde bankovní licenci dostal. Devátý se moh uslintat rozhořčením, že do Blavy jeho drápky neshají - a zcela veřejně. Nejen nenávistný, ale navíc pitomec.

U nás Čubu popotahovali, že bankovně podnikal bez licence - ovšem ukázalo se, že "Slušovická banka" byl jenom název pro jistý typ účtování a Čuba se z toho dostal. Za velkého řevu havlistů a novinářských hyenů.

Obviňovat ho z toho, že jeho nástupci, kteří si Slušovice rozprivatizovali, zkrachovali, je chucpe.

R. John 11.3.2010 9:36

Re: Trn v oku - člen ÚV KSČ, signatář smlouvy o spolupráci s I. správou StB,

 Zdravím Vás, to jsou ale od Astona pomeje, co ? Je tak zaslepen, nebo něco jiného ? Ti moulové zde si neuvědomují, že v koncentráku , zvaném "socialistická soustava", kde soukromé podnikání bylo trestným činem, jen dohližitel nad bachaři, vrchnostenský bachař  mohl rozvíjet co se mu zachtělo. Nejlepší je, jak ti pitomečci nám chtějí namluvit, co to bylo za obchodníka, jako by zde před tou vládou rudé sběře nebylo  obchodu a výroby, kterou ukradli, majitele povraždili nebo zavřeli na uran a přivedli  vše rychle k bankrotu.  Snad budou s drzostí tvrdit, že to vše vynalezli oni, soudruzi. Jako třeba žárovku,prý. Ti jsou ale neomalení a drzí, co ?  Tak ještě jednou Vás zdravím paní S.Š.

P. Boublíková 11.3.2010 9:32

No, ten úžasně prosperující podnik

fungoval i tím způsobem, že člověk odpovědný za kvalitu mléka klečel na kolenou před vedoucí kontrolní laboratoře (v Brně) a se slzami v očích ji prosil, aby zfalšovala výsledky laboratorního rozboru a uznala vzorek jako nejvyšší kvalitu, že v opačném případě přijde o zaměstnání....

R. Langer 11.3.2010 9:03

No,

tak komu věřit?

E. Vitásek 11.3.2010 8:56

Děkuji za článek

Pan Čuba byl velmi schopný a jestliže něčeho dosáhl za SOCIALISMU, bohužel musel se tak zvaně angažovat. Ano měl možnost sednout k pivu a hloupě žvanit, kdyby on to řídil, tak by byl ráj na zemi. A předpokládám, že jste všichni tyto  mudrlanty zažili. Po 89 tuto možnost dostali, ale proč mají holé zadky, jako před tímto datem? Což jim ale nebrání dále sedět u piva a nadále připitoměle žvanit, protože oni nejlépe vědí co by měl udělat prezident, předseda vlády a jak oni by vyřešili obratem ruky krizi atd. 

Mého spolupracovníka zavřeli na čtyři roky, když začal vozit ze západu komponenty a skládat z nich  počítače a nic nepomohly svědecké výpovědi zástupců podniků, jak jim počítače pomohly úkoly pětiletého plánu splnit za čtyři roky. Nedovoleně podnikal a basta!

V naší zemi se úspěch neodpouští. Bylo to za socialismu a je to i dnes.

A. Hrbek 11.3.2010 8:56

Re: Trn v oku - člen ÚV KSČ, signatář smlouvy o spolupráci s I. správou StB,

Paní Sylvo,

dovoluji si ještě připojit, že pan Čuba měl přátelské styky i s panem Obzinou, ať již seděl na vnitru nebo na SKVT. Slušovice byly prolezlé estebákama a dostávaly od STB prostřednictvím SKVTR (vědeckotechnická rozvědka) obrovskou věcnou i finanční podporu. Bez jakýchkoliv potíží jezdili slušovičtí do celého světa, bez jakýchkoliv potíží dostali slušovičtí ze světa cokoliv, včetně embargovaného zboží.

Pravdou ovšem je, že pan Čuba i pan Trnka a další v tom uměli perfektně chodit. Takže v roce 1990 vytunelovali majetek Slušovic do 101 akciových společností. A byli za vodou.

Pan Neff by si měl nechat přezkoumat paměť.

J. Petrovický 11.3.2010 8:32

Dvojí metr.

Pamatuji se na porevoluční akci podporovanou panem Havlem proti slušovickým limonádám v prvních PET lahvích  u nás s výzvou ,aby byly tyto lahve vozeny do Slušovic panu Čubovi zpět,neboť ohrožoval ekologii. Po krátké čase se k nám začaly dovážet nápoje ve stejných obalech ze zahraničí  v několikanásobném množství i s reklamou, ale bez výzvy.

S. Vaněček Šauerová 11.3.2010 8:23

Opravdu, pane Petrovický ?

Já jsem jako pracovnice MZVž ČR ty dotace administrativně zpracovávala, procházely mýma rukama. To je ale jedno, tohle přece na mém příspěvku nebyla ta nejpodstatnější věc. O dotacích pro Slušovice není ani čl. pana Neffa. Ten je o tom, že Slušovice nebyly výkladní skříní socialismu. A proti falšování historie je třeba zdvihnout hlas. Vždycky.

J. Petrovický 11.3.2010 8:08

Re: Trn v oku - člen ÚV KSČ, signatář smlouvy o spolupráci s I. správou StB,

Celkem jsem Váš příspěvěk do diskuze bral až do doby než jsem si přečetl o tom jak bylo slušovické družstvo dotováno.Až tady jsem jsem poznal, že si vymýšlíte a uvádíte nepravdy.

S. Vaněček Šauerová 11.3.2010 7:50

Ano. A stejně rychle zase byly odkládány, na pokyny z nejvyšších míst,

to bylo přece již v r. 1990 zdokumentováno. S Gorbačovem to nemělo společného nic. Zato však s nástupem Milouše Jakeše do funkce, jak jsem napsala shora.

Dělat dnes z Čuby jakéhosi "disidenta" bývalého režimu je komické. Čuba vždy byl kovaný komunista, člen strany od studenstkých let, strávil v ní 35 let. Byl členem předsednictva a pléna OV KSČ a nakonec i členem ÚV KSČ, komunisty byl od r. 1962 průběžně vyznamenáván (to asi proto, že s nimi měl takové obří problémy ?).

Není překvapující, že je Čuba dnes ikonou Zemanovy strany. Tomu ostatně nevadí ani pánové Zbytek či Šlouf.

Žasnu jen nad tím, co dnes dokázal napsat O. Neff.  V titulku píše : Lež jako věž.  Tady se ovšem nemýlí.