27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Anděl 17.2.2011 12:27

Re: Zajímavá úvaha.

A to je právě moc dobrý příklad. Protože vy ten kopanec vždycky uvidíte jinak, než já. Že se intelektuálně oba shodneme na tom, že to je kopanec, neznamená, že oba vidíme objektivní realitu. Nevím, zda si rozumíme u významu slova "vidět".

Proto vždycky vy budete (třeba) říkat, že to nebyla tak velká rána, zatímco já, že jste to s tím kopnutím fakt přehnal ;-). A totéž, byť ne tak osobně (jestli chápu, ani jeden z nás není lékař), se děje teď při debatě o lékařském stavu.

J. Štrobl 17.2.2011 12:18

Re: Lékař jsou lékaři

Ale jistěže jsou a myslím, že jich je hodně, ale ti stávkující jim pošpinili kabát.

O. Kadlec 17.2.2011 12:14

Re: Zajímavá úvaha.

Nevím proč by pro subjektivní oči neměla existovat objektivní realita. Na co se to tedy díváme každý z jiného úhlu?

Nechci urazit ale naznačím vám to po jezedácku: Když vás kopnu do "vany", budeme oba účastni jedné objektivní reality, ale vy ten svůj kopanec uvidíte z jiného úhlu než já svůj kopanec. Přitom jde objektivně jen o jeden kopanec.

O. Kadlec 17.2.2011 12:10

Re: Zajímavá úvaha.

Jo, ten článek je dobrý a je k věci. Já jsem "objevil", že díky absenci jakýchkoli uznatelných elit s vyjímkou právě lékařů v nedávné komunistické společnosti měli tito ve společnosti vyjímečné postavení. Nejde tedy v první řadě o konec "moderny", ale o nenávratnou ztrátu tohoto postavení. Společnost by je ráda zahnala mezi řemeslníky, jak tu kdosi napsal, ale to si oni dobrovolně líbit nenechají. A myslím že to vyhrajou, protože ve vyspělém, komunisty nepoškozeném světě k elitě patří, ačkoli tam nejsou sami.

J. Kilian 17.2.2011 11:56

Re: filosofie

Mohl byste tu citovat některý můj oslavný traktát na "nároky" lékařů ? Aby bylo zřejmé, o čem to vlastně píšete v rámci své konfabulativní činnosti a starosti o soukromí druhých.

J. Anděl 17.2.2011 11:50

Re: Lékař jsou lékaři

Díky této akci je bohužel zatemněno, že existují stále třeba konkrétní praktičtí lékaři, u kterých se stále dá hovořit o naplňování poslání ve smyslu tohoto článku. Jsem rád, že jsem mohl některé takové nedávno potkat (jak už to tak v mém životě osud rád onačí, chvilku potom, co jsem přestal být na doktory úplně nejnaštvanější).

Nevím, kolik je takových jedinců, ale jsou.

L. Severa 17.2.2011 11:29

Re: Lékař jsou lékaři

Ano, a je také pravděpodobné, že u pacientů hodně ztratili z všeobecně váženého profesního postavení.

F. Eliáš 17.2.2011 11:03

Lékař jsou lékaři

V žádném případě nejsou otroky. Jenom blb je otrokem ve svobodném státě. Nikdo je nenutil lékařit, mohli svobodně odejít ze špitálů a vydělávat svůj chléb jinak. Lékaři jsou dnes vzdělanějšími řemeslníky. K pacientům, jak nás ti odcházející přesvědčili, je neváží žádné citové vazby, pospravují je, když na to stačí a běží si ro peníze.

F. Svoboda 17.2.2011 10:44

Re: filosofie

Tento nádherný a myšlenkově hodnotný článek je naopak určen všem lidem, kteří ještě hodlají přemýšlet. Vy byste si jej pane Kiliane měl číst od rána do večera , místo Vašich oslavných traktátů na " nároky "  lékařů ! ! !                                       

S. Ševeček 17.2.2011 7:41

Re: Zajímavá úvaha.

Je pravda, že článek pana Hanáka je spíchnut horkou jehlou, je tam spousta gramatických chyb, ale je tam kus pravdy - objektivní.

Co jste ve svém příspěvku objevil VY?

J. Kilian 17.2.2011 7:03

filosofie

náleží filosofům.

J. Anděl 17.2.2011 3:17

Re: Zajímavá úvaha.

Na Vašich příspěvcích si uvědomuju, jak rozhodující a klíčový je k výslednému názoru vstupní předpoklad. Protože se oba díváme na problematiku z jiného úhlu, i naše závěry jsou diametrálně odlišné.

Samozřejmě pak jsou diametrálně odlišné i naše životy a naše každodenní zkušenosti.

Což mi opět připomíná, že neexistuje objektivní realita. Jen spousta subjektivních. Ta objektivní vzniká, až když zanikne subjekt pozorovatele, resp. jeho jakýkoliv ohled na já.

J. Anděl 17.2.2011 3:12

Díky

Děkuji za náměty k přemýšlení. Dobrá úvaha.

Důsledky asi nebudou dobré ani z pohledu lidí, představovaných spolkem Sysifos.

O. Kadlec 17.2.2011 0:43

Zajímavá úvaha.

Pan Hanák je zřejmě mladý, snad se i narodil poté, co se "postmoderní epocha" objevila, a přece jí nerozumí. Nemá odstup. Myslí si, že postmoderní=cynický, všechno je dovoleno a jde jen o prachy. Asi by si měl přečíst Balzaca k tomu Čapkovi.

Jedna epocha se narodila a s ní i bonmot "všechno je rozdíl". I dnešní den svědčí o tom, že medicína NAROZDÍL od ostatních branží na společnosti zákazníků závislých má silnou pozici. Už to není MUDr.Sova - jedinečné postavení lékařů v komunistické každodennosti se opakovat nebude. Doktoři na to přišli a pár let jim trvalo než zjistili jak si vybudovat pozici novou. Kdepak - do tuctové role nabídky a poptávky, do jedné řady se supermarketem se oni dobrovolně nahnat nenechají. Tak je tady lidi zase máte. Žádná deziluze. Jen nová epocha a reakce na ni.