7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
MD 29.1.2007 9:26

Komunistická kultura

 Bohužel, máte úplnou pravdu. Musím ale přiznat, že jsem si před těmi 17 léty také myslela, že komunisti se znemožnili sami, a není tedy potřeba jejich stranu zakazovat.

doc.Peter Stoličný,ArtD. 19.1.2007 12:08

Hoď kamenem, kdo jsi bez viny

Plně souhlasím s postoji autora, že komunismus mněl být a není vymítěn. Ovšem když kritizuje "malého pána" V áclava Havla, je mi smutno. Pan autor byl poslancem. Hodil flintu do žita když viděl, se se mu nedaří zakázat komunistickou stranu. Pan Havel flintu do žita nehodil nikdy. Můžeme s jeho názory občas nesouhlasit, ale nlte mu upžít, že své názory prosazuje rovně a transparentně. Kdy to vidí jinak, musí si sám vstoupit do svědomí. (třeba zloděj považuje včechny za zloděje, lhář za hláře atp.) Mám na jazyku otázku - co dělal pan autor, když seděl pan Havel ve vězení? Ne, neřeknu to. Sahat do svědomí by si mněl především každý sem...:-/

PK 19.1.2007 4:18

Re: narcisismus

Soudruhu, pro ty kdo museli povinne odebirat vase Rude pravo, v casech rudeho silenstvi, a cist geronto-paranoidni zurnalisticke vyplody, s vami nesouhlasi. Jen diky Rudemu pravu, nebyl k dostani toaletni papir, a tak prislo vhod i Rude pravo s fotkama libajicich se starych bolseviku.

mamina 18.1.2007 22:45

Re: Re: Opravdu nechápu,

Ty, ze kterých Vám "běhá mráz po zádech" jen proto, že si potrestání křivd a vyvozování odpovědnosti za prokazatelně spáchaná zla evidentně pletete s fyzickou likvidací lidí, kteří se "někomu nelíbí".

Karel 18.1.2007 22:32

Konečně odvaha!

Jenže v parlamentě ji nenajdeme. Mělo by se udělat referendum - jsm přesvědčen, že národ - většina nás si pořád ještě prorusácký pamatuje - by rozhodl jinak než sametoví kolaboranti v parlamentě. Strana, která pozvala doz emě cizácké tanky, nemůže přece být přece legální stranou". Byla to sprostá zrada.  . Současní komunisté nikdy invazi neodsoudili, proč asi?

Vladimir Holekal 18.1.2007 22:05

Re: Opravdu nechápu,

Který myšlenky?

mamina 18.1.2007 20:51

Opravdu nechápu,

jak se Vám i některým dalším "podařilo" číst myšlenky pana Hofhanzla. To si je domýšlíte?

mamina 18.1.2007 20:48

Přesné

!!

mamina 18.1.2007 20:48

převzetí odpovědnosti za zlo-činy (KSČ) = zákaz další činnosti (KS) = trest

"...prosazování prostředky práva začíná až tehdy, když většina společnosti, především její elity, berou za svůj mravní imperativ, že zlo se netoleruje, ale naopak důsledně trestá."

Panu Hofhanzlovi, kterého si nesmírně vážím, slouží ke cti, že na nutnost potrestání zla upozorňoval včas. Bohužel, ta pravá chvíle pominula ("a co má společného spravedlnost s nepravostí"?:-) Dnes, v době, kdy komunisté sedí v parlamentu, by měl zákaz KS jiný účinek. Z těch, kdo jsou zodpovědní za minulé křivdy, jsou často demokraté, z estebáků podnikatelé. Jak by je mohlo postihnout odsouzení KS jako zločinné, když jsou z obliga? A koho by postihlo rozpuštění dnešní členské základny? Skutečné zločince? Ten správný čas, ve kterém by takový zákaz mohl být vnímám jako akt spravedlnosti, protože by jím skutečně byl, bohužel vypršel. Byl promarněn. Je to naše zoufalství, co hledá spravedlnost, protože její deficit je bolestný.

"Zlo" se přetransformovalo, "rozlezlo se do všech stran", špatně se pojmenovává. Z bezmoci chceme dodatečně napravit alespoň to pojmenované.

Myslím, že nezbývá nic lepšího, než soustředit se na přítomnost, ve které žijeme a ve které ono "přebírání zodpovědnosti" neumíme (stále ještě!) vymoci. Zčásti i díky tomu, že mezi těmi, kdo mají v právním státě výkon spravedlnosti na starosti, zůstávají lidé, kteří nepřebírají odpovědnost za své chybné kroky. Nehrajeme si trochu?

Jabo 18.1.2007 20:36

Vyvozni dolozka

To tvrzeni, ze "my nejsme jako oni", bych zlepsil novym navrhem: "My jsme horsi nez oni!" Vsem registrovanym clenum KSCM bych dal vyvozni dolozku (abychom byli jako oni), ale platnou jen do Kuby, a snad jeste pridat k tomu dolozku do prave upecene rude Venezuely, aby se tam citili jako doma.8-o

jirka.s. 18.1.2007 18:25

Re: Smutně pravdivé pozdní doznání

Z Vašich dřívějších příspěvků soudím, že jste poměrně mladý! Ale co bych za to dal, kdyby to měli všichni mladí srovnané v hlavě jako Vy. (Doufám, že nezpychnete!)

jirka.s. 18.1.2007 18:19

Re: Re: Další blábol :-(

 Dneska má septik nějaký obzvlášť silný záchvat parkinsona! Ne a ne se trefit na růžového smajlíka!

jirka.s. 18.1.2007 18:16

Re: Maximální septiku !

Za to tvůj "komentář" je vyjímečně úderný a k věci! Ještě jsi zapomněl na tvého oblíbeného růžového smajlíka !

jirka.s. 18.1.2007 18:12

Re: Vážený pane Hofhanzle,

Píšete: " Ale - jste si jist, že nejlepší způsob, jak napravit politickou kulturu v Čechách, je upřít významné skupině voličů jejich volební právo?" Proboha, vždyť jste úplně mimo mísu! Kdo by jim při zákazu komunistické strany upíral volební právo ? Copak by jim někdo před volební místností fyzicky zabraňoval vstoupit? Volební právo se dá též použít tak, že se k volbám nedostaví a nikdo je k volbě nemůže donutit tak, jak se to dělo právě za vládnutí strany, kterou  tito voliči tak milují!

P.S. Konec konců, situace na současné politické scéně se dostává do stavu, kdy i já budu přemýšlet, zda-li k volbám vůbec půjdu. Ale je to má volba, přesně taková jako těch chudáčků voličů, které jste měl zajisté na mysli.

Cesilko :-) 18.1.2007 17:47

Clanky pana Hofhanzla

ctu dele nez deset let. Na rozdil od jinych autoru nemeni sve nazory kazdy tyden. Kdyby v tech prvnich parlamentech po Listopadu bylo vice Hofhanzlu, mohli jsme dnes skutecne byt na urovni klasickych demokratickych zemi Zapadu, ba mohli jsme na tom byt lepe. Ovsem nemeli bychom 1300 dolarovych milionaru, tech bychom mozna meli o neco mene!, ale nebyli bychom tu pouzivanym, tu ignorovanym, odstrkankem ve Stredni Evrope, jako je tomu dnes, bohuzel...

tommi38 18.1.2007 17:42

Re: Zakázat komunistickou stranu

jerry, jsi mimo mísu...(Y)

tommi38 18.1.2007 17:39

Re: když si nevím rady

člověče "třetí", jsi schopen vůbec myšlení? Přečti si ten článek aspoň ještě jednou, a potom teprve "blábolej", ale hodně pomalu, abys začal chápat aspoň něco.

Marie Dubanová 18.1.2007 17:07

samozřejmě,

v některém z příspěvků jsem četla informaci, že : "ve vesnici jsou prázdné kravíny a je tam veliká nezaměstnanost, a na závěr příspěvku byla položena otázka - zda - li i za to mohou komunisté", a v dalším příspěvku byla rada - aby se dotyčný jel podívat do Rakouska,kde nikdy "nevládli" komunisté, ano je to tak, a tedy za to skutečně mohou - komunisté a jejich 40 let trvající devastace úplně všeho. Samozřejmě, že nikde není nic dokonalé, ale stačí se projet po civilizovaných zemích EU, kde nebyla zrušena demokracie a kde byla svoboda a vlastnictví majetku samozřejmostí, - kde byli lidé zvyklí starat se sami o sebe a nečekali "s nastavenou dlaní", že jim stát - dá nějakou podporu a oni si mezi tím  odskočí ještě na melouch, tak takto to opravdu v demokraciích nefunguje. Komunisté, stejně jako socialisté se snaží "těmi sociálními dávkami", si vytvářet vděčné voliče.

janoryna 18.1.2007 16:34

pane Hofhanzl, dnes už ani zákazem KSČ ty zloduchy

nezastavíte ani neohrozíte. Ti, kteří hledáte již dali pánům Grebeníčkům a Filipům vale dávno předtím. To byste musel zakázat všechny partaje. To vás mohlo napadnout i po tehdejším hlasování !

brok 18.1.2007 16:11

Re: Re: Re: když si nevím rady

Ne, za to může KSČ. Všichni víme, jak složité je navyknout zvířata odchovaná v zajetí na život ve volné přírodě. Lidé jsou na tom stejně. Je jen málo občanů, kteří jsou ochotni převzít odpovědnost za svůj život a uzna, že jejich úspěchy i neúspěchy jsou jen a jen jejich dílem a že nikdo není odpovědný za to, jak žijí. Zemědělství nevydělává, ale nevydělává na klasických produktech. Pokud bude české zemědělství dražší než v našem okolí, nikdy vydělávat nebude. Za bolševika jsem musel koupit co bylo na trhu, teď kupuju to co chci. A Češi v současné době chtějí zboží (včetně potravi) především levné. Jen málo z nich hledí (zatím) na kvalitu. Až k tomu dojde, budou čeští zemědělci zase ve výhodě proti těm zahraničním. Jsou zemědělské firmy, které hledjí volná místa na trhu a vydělávají. Vývoz řepky jako energetické suroviny do Německa je toho příkladem. Podobných komodit je více. Zakázali nám vyrábět cukr. Kašleme na to, nevyrábějme cukr, ale fermentované výrobky z něj, stejně jsou výnosnější (nemíním tím alkohol i když i ten pro energetiku by mohl mít význam). Prostě snažit se vyrobit a, což je důležitější, prodat. Znám venkovské městečko, kde je nezaměstnanost nulová.

Joska 18.1.2007 16:00

No samozřejmě

Hofhanzlovy odsudky jsou příliš tvrdé a většinou pravdivé. Bolí to... Je však zjevné, že tady začaly všechny dnešní naše společenské a politické problémy

brok 18.1.2007 15:57

dvě varianty pokračování

Co se dá dělat dnes? Zákaz komunistické strany nepovažuji za dnešní situace za vhodný. Přejdou jinam, kde budou škodit ještě víc, protože spolu s naivními člen oné strany vytvoří mnohem silnější uskupení. Je však možné bez násilné změny legislativy potrestat velitele komunistických koncentračních táborů (zločiny proti lidskosti nejsou promlčeny), důstojníky StB, vyšetřovatel a soudce politických procesů, kádrováky, kteří vyháněli lidi z práce z politických důvodů a tytéž osoby, pokud znemožňovali lidem studium z politických důvodů. Pokud by se takové "debolševizace" (analogicky k denacifikaci) provedla, nebude s polupráce s bolševiky "zimmerrein" ani pro socialisty.

brok 18.1.2007 15:57

v listopadu 1989 bylo možno čekat dvě varianty

Ta první předpokládala, že KSČ nakonec stáhne z ulic milice a v podstatě od moci uteče za příslib beztrestnosti.

Druhá varianta, krvavější, ale ve svém důsledku rychleji vedoucí ke skutečně demokratické společnosti předpokládala, že lidové milice v ulicích zůstanou a pokusí se vývoj zvrátit. Protože většina armády (t.j. vojáci základní služby) byli, stejně jako studenti, pro likvidaci komunistického režimu, snadno by se mohl objevit velitel, který by si vykoupil zásluhy tím, že by vedl svou jednotku proti milicím. V úvahu nejvíce tehdy přicházela jedna tanková divize sídlící v blízkosti Prahy.

Došlo k řešení podle první varianty a tak tu máme nepotrestané bolševiky, víme, kdo se nechal přinutit (násilím, výhrůžkami apod.) ke spolupráci s StB, ale neznáme (až na jednoho) ty skutečné zločince, kteří násilím a vydíráním své oběti ke spolupráci nutili. Tato situace je dnes již téměř neřešitelná, pokud nedojde ze strany komunistů (těch "registrovaných" i sympatizantů) k nějaké příliš drzé provokaci. Domníval jsem se, že by Paroubkova socansko/bolševická vláda k tak silné provokaci mohla vést.

Kdyby nastalo řešení podle druhů varianty (sovětská armáda na našem území by za tehdější situace zůstala neutrální) došlo by ke krvavým střetům, možná i ztrátám na životech (na obou stranách), ale (aspoň podle toho, jak si pamatuji milicionáře na svém pracovišti) armáda by záležitost rychle zvládla. Výhodou tohoto řešení by pak byla praktická nemožnost zachování komunistické strany v jakékoliv formě a rozsudky na všemi provinilci komunistického režimu.

Jakub Roth 18.1.2007 15:34

Re: Další blábol :-(

Řekl známý blábolista. Nu, kdo jiný by měl nakonec blábol rozeznat.

Skepticus Maximus 18.1.2007 15:11

Jurijve a proč to komentujete Vy? :-)

;-D

Skepticus Maximus 18.1.2007 15:10

Další blábol :-(

:-/

Jurijv 18.1.2007 14:59

Re: narcisismus

Pane,tak to nečtěte. A tlachejte dál. Můžete si přece vybrat co budete číst a co vynecháte. Divím se, že to komentujete.

LOJR 18.1.2007 14:44

Re: Re: Re: Typicky komunistický výplod

No to máte recht, že diktatura proletariátu tady ještě přinejmenším po nějakou dobu nehrozí. Ještě je naživu příliš mnoho pamětníků toho, jak taková diktatura vypadala a to nejen u nás. ;-D

Vladimir Holekal 18.1.2007 14:31

Re: Re: A bude to jen první krok!

To je strasny: "Budte klidni, Vas se to netyka". Tohle asi museli rikat nacisti nezidovskemu obyvatelstvu, kdyz okolo nich odvadeli zidy do plynu.

vodák 18.1.2007 13:56

Re: Re: Re: když si nevím rady

dizkuze je jestli se nemýlím o tom, co se dělo za komunismu a o zákazu politické strany. Nepleťte sem prosím kravíny. Ale když už. Komunisti, jak by i vám mohlo být známo, pozavírali sedláky, jejich rodiny poslali do vyhnanství. Mimo veškerého majetku jim ukradli i krávy. Nebýt toho, tak bychom žádné kravíny nepotřebovali. Já také bydlím na vesnici a vidím, že se po čtyřiceti letech znovu sekají příkopy a neznám nikoho, kdo by neměl na uhlí. O tom jak se na vesnici kradlo za komunistů a jak se krade dnes, bych být vámi soudruhu, raději pomlčel. Jestli vám vrtá hlavou, za co mohou nebo nemohou komunisti, dojeďte se podívat na vesnici do Rakouska, nebo do jakékoli země ve střední evropě, kde se komunisti  nedostali k moci. Dnes už nejsou díky bohu u moci ani u nás a tak se tam podívat můžete. Kdo krade a vraždí je zločinec. To, že zločinci mají ještě dnes svoji stranu a  placený donašeč STB Palmer, tomu dělá velitele a má dokonce funkci v parlamentu,  je ostuda všech, kteří se na komunistických zločinech nepodíleli a plivnutí do tváře těm stovkám zabitých a statisícům okradených v naší republice, kteří na stěstí pro komunisty již nežijí..