2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Kdo šíří rasismus v naší zemi

V těchto dnech proběhly medii dvě zprávy s rasovým podtextem. Mnohem více presentované bylo zastřelení a následný pohřeb v Tanvaldu, kde byl obětí mladý příslušník etnické menšiny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Pavlovský 9.1.2012 18:08

Menšina daná biologicky, leč vizuálně většinou nezřejmá

Příslušníci tzv. LGBT komunity se jako takoví rodí, nemohou „konvertovat“ k heterosexuálům. Mohou maximálně „nepraktikovat“ nebo svou sexuální orientaci tajit. K tomu ale u nás dávno není důvod, už komunistické zákonodárství bylo v tomto pohledu od 50. let relativně liberální, a to i v celoevropských  relacích. Dnes je společenská diskriminace této menšiny je u nás opravdu malá, obzvláště po zrušení povinné základní vojenské služby. Sporné je naopak profesionální působení homosexuálů v genderově sjednocených ozbrojených složkách (proto by například při vojenském útoku neměli atakovat muži a ženy zároveň, protože tu dysfunkčně působí rozdílné chování standardních mužů k ženám).

Nemám nic proti adopci dětí mužskými nebo ženskými páry, ovšem  přednost by měly dostat žádající páry heterosexuální, protože děti přirozeně vidí v rodičích vzorce chování a pro LGB nelze vybírat k adopci specielně lesbicky nebo gay orientované děti. Horší je to v některých specifických profesích  jako jsou pedagogové a vedoucí dětí a dětských kolektivů obou pohlaví (katoličtí kněží, učitelé, trenéři, sbormistři, pečovatelé), jakkoli nutno uznat, že k některým excesům dochází někdy i u heterosexuálů – pedofilů.

V každém případě není po mém soudu důvod pro pořádání antidiskriminačních „pochodů pýchy“, ba dokonce z hlediska našeho převažujícího  veřejného mínění se mi takové aktivity jeví pro zrovnoprávňování těchto menšin jako kontraproduktivní. Česká společnost je v současnosti přece vůči LBG komunitě nejméně stejně liberální, jako k Židům. I když tu určitá rezidua  mimoextremistického odporu k Židům a LBG komunitě jsou, jde vskutku o zcela odlišné fenomény a veřejná vzájemná solidarita obou menšin společensky spíše škodí těm i oněm. Na místě je důsledné trvání na občanské rovnosti ale nikoli nějaké „pochody pýchy“.

P. Pavlovský 9.1.2012 18:02

Menšinami se pohrdá, menšinám se závidí

 Židé po staletí až sebezáhubně trvali a mnozí dodnes trvají na svém náboženství, zatímco Romové vlastní náboženství nemají a i jinak jsou nábožensky přinejmenším laxní.

Antisemitismus zpravidla provází ekonomická závist, rivalita, vědomí nevítané konkurence, nepřejícnost úspěchů v obchodě, vědě, umění, politice, intelektuálních službách (právnictví, lékařství). Rivalita a nikoli skutečný antisemitismus vedla k vylučování Židů z českých spolků (architekti, lékaři, advokáti) za Druhé republiky (1938-39).

S ničím podobným se v situaci evropských Romů samozřejmě nesetkáme. Naopak, vyčítá se jim, že profesionální úspěchy nejenomže nemají, ale dokonce ani nechtějí mít! Pokud se oběma menšinám vyčítá příživnictví, tyjící z okolní majority, jde o něco zcela opačného. Zatímco Romové jsou rasisty považováni za potenciální zločince (zloděje, lupiče)nebo neoprávněné příjemce sociálních podpor, kteří velmi flexibilně využívají a zneužívají všehno, co stát poskytuje zdarma (kromě školního vzdělání), Židům bývá vyčítáno, že se obohacují na úkor nežidovské většiny zcela v rámci platných zákonů, které ale rovněž zneužívají, srov. nejasnou hranici mezi bankovnictvím a lichvou.

Přitom, státem nabízené vzdělání bylo dlouho židům, ačkoli také platili daně a mnohdy povinně vyšší, než ostatní, přímo odpíráno (tzv. numerus clausus na vysokých školách),podobně jako možnost vykonávat většinu profesí.Židé v Evropě, na rozdíl od Romů, nikdy nekočovali, stěhovali se pouze tehdy, když  byli odněkud vyháněni. Co do životního stylu jsou Židé „gójském“ prostředí už dávno zcela integrovaní, rozhodně nikoho ničím neobtěžují, neruší, neodlišují se hygienou, hlučností, údržbou svých bydlišť, nepořádkem.

Židé v Evropě, na rozdíl od Romů, nikdy nekočovali, stěhovali se pouze tehdy, když  byli odněkud vyháněni. Co do životního stylu jsou Židé „gójském“ prostředí už dávno zcela integrovaní, rozhodně nikoho ničím neobtěžují, neruší, neodlišují se hygienou, hlučností, údržbou svých bydlišť, nepořádkem.

P. Pavlovský 9.1.2012 17:37

Rozlišovat, rozlišovat a rozlišovat!

Naše společnost se skládá z nespočtu menšin, každý je dokonce příslušníkem hned několika libovolně konstruovatelných menšin zároveň: děti, mládež, staří, muži (ženy jsou většina), lidé středního věku, děvčata, mladíci, důchodci, blondýny a blonďáci, lidé nad 180 cm výšky, atd. - to všechno jsou menšiny.

Podstatné je, jestli se k menšině subjektivně hlásím (národnost, náboženství) anebo jestli je ta příslušnost dána objektivně (věk, pohlaví, barva kůže, tvar očí). Připojíme-li specifické  /ne/ovládání jazyka ("rodilý mluvčí") vidíme, že národnost úplně subjektivní není - nemohu si usmyslet, že jsem Maďar, mohu to jenom o sobě tvrdit .

Některé menšiny byly zvýhodnjěné už historicky (šlechta), některé většiny byly zase znevýhodněné ("plebs"). Některé byly přímo diskriminované (židé). Žid se ovšem mohl dát pokřtít a tím přestat židem být.

Tétosvévoli učinil přítrž Hitler - norimberské zákony nezajímají židé (náboženství), je zajímají Židé - etnicita.

Podpora nejrůznějších diskriminovaných menšin je v židovském prostředí  historicky tradiční. K judaismu konvertovali kupříkladu  někteří pobělohorští čeští evangelíci, kteří dali mimokřesťanské víře přednost před násilím vnucovaným katolictvím i před exilem. (Jejich potomci pak na to mnohdy za války doplatili, protože byli, z etnického hlediska neprávem, stíháni dle „norimberských zákonů“.)  Známá je i solidarita především newyorských Židů s černochy v meziválečném období (srov. film Cotton Club, USA 1984 nebo Doctorowův román Ragtime, film M. Formana 1980). Sporné potom je, když většinová společnost hodí všechny mešnšiny - zde etnické - do pytle téhož zákona proti diskriminaci, i když se třeba menšina z většiny vyčleňuje podle úplně jiných kritérií. Důvody diskriminace Romů jsou v mnoha aspektech přímo opačné antisemitismu. Romové jsou Romy nedobrovolně, nemohou ze svého romství vystoupit, jako Romové se narodili. Mohou je maximálně tajit nebo neuznávat, kupř. nehlásit se k této národnosti při sčítání lidu.

P. Maleček 9.1.2012 13:13

Jde o byznys ne o Romy

Omyl, politici a jejich poskoci novináři nepodlehli politické korektnosti, ale ziskům, které to co se nazývá polická korektnost přináší. Není žádným tajemstvím, že cca 75% financí na tu obecně řečeno politickou korektnost, získaných z daňových výnosů, mizí zpět do kapes těch, kteří si politickou korektnost vymysleli, provozují a podporují.

Dnes existuje silná komunita vlivných lidí, kteří profitují hlavně z politické korektnosti. Že to v nepříliš vzdálené budoucnosti zničí tisíc let budovanou evropskou křesťanskou civilizaci, která stojí za současnou stále ještě bohatou Evropou i jejími obyvateli je nezajímá. Pro touhu užít si moc a bohatství co nejvíc a teď hned, kašlou na to, že zničí to na čem stojí bohatství Evropy. Morálku (víru), odpovědnost a svobodu, chcete-li demokracii.

Za tohle Romové opravdu nemohou. I jim by bylo líp ve společnosti, která jasně oceňuje to dobré a trestá špatné bez ohledu na moc konkrétního jedince nebo jeho barvu kůže. Vemi rychle by se přizpůsobili byť tvrdým, ale jasně nastaveným pravidlům. I přesto, že to jsou děti ohně a větru historicky nepoznanenané tvrdou zkušeností zvanou zemědělství - tj. hospodařením a odpovědností za budoucnost. Jejich většinou sběračství, dříve přírodnin a produktů cizí práce - dnes sociálních dávek (proč ne, když jim je dnes většinová společnost přímo vnucuje)by prostě nešlo provozovat. Stejně jako byznys na rozdávání dávek a grantů napojený na politickou korektnost.

A v tom je ten hlavní problém. Stačí sledovat tu komedii okolo povolování hazardu, který je ze tří čtvrtin živen hlavně sociálními dávkami. A ten provozuje to spodní patro žijící z politické korektnosti. Co se pak asi děje tam úplně nahoře?

J. Boleslav 9.1.2012 13:25

Re: Jde o byznys ne o Romy

Spíš než o byznys si myslím, že jde o blbost lidskou.

Z. Rychlý 9.1.2012 15:05

Re: Jde o byznys ne o Romy

Pane Malečku, myslím si do puntíku totéž.

J. Schwarz 9.1.2012 17:22

Re: Jde o byznys ne o Romy

Ale jak je možné, že pár tisíc "Kadleců", Uhlů a Kocábů  si dokáže "zařídit" takový byznys a 90% zbývajících občanů s tím nic nenadělá? Přestože tu údajně máme "demokracii"?

J. Anděl 9.1.2012 12:48

Na pěst?

Kdo k tomu článku zvolil tu ikonku té pěsti? Není to moc vhodné, cokoliv uvedené takovou ikonkou považuju podvědomě automaticky za hovadinu, způsobenou přemírou testosteronu. Což k článku není úplně fér.

J. Urban 9.1.2012 9:23

Ty novináře

bych nepřeceňoval, píšou většinou na objednávku. Jistý šéfredaktor se nechal slyšet, že za 1M napíše o komkoliv cokoliv. Ryba smrdí od hlavy.

R. Langer 9.1.2012 12:27

Re: Ty novináře

Pche, takových je, a píšou zadarmo... ;-)

P. Čech 9.1.2012 17:08

Re: Ty novináře

je nad slunce jasnější, že všichni novináři, někteří přímo a další nepřímo, jsou v žoldu politickýchg stran a politiků. Vláda a moc politických stran a politiků je tou skutečnou praříčinou všeho špatného, co se děje nejen u nás, ale v celém světě..

P. Sulc 9.1.2012 2:11

Perfektni clanek, to zcela jiste, jenze

jak z tohoto pru$eru vybruslit? Ja myslim, ze uz to nejde, alespon ne v dnesni generaci. Ale muze se stat, ze postupujici smer, utuzovani te "politicke korektnosti" nakonec povede k novym Hitlerum. A Goeblsu je uz i tak ted dost. A s dnesni techikou budouci gestapo ci KGB bude znat prsesne pohbyy kazdeho obcana a treba i to, ze zakasle.nebo vypusti vetry, byt i hodne potichu..Neni to dobra perspektiva, "politicka korektnost" j e skutecne ona "cesta do pekel"

P. Lenc 9.1.2012 9:05

Re: Perfektni clanek, to zcela jiste, jenze

Ano,souhlas.Budoucnost díky "politické korektnosti"může být hodně mrazivá.