7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Saša 24.4.2007 10:59

Realitou je, že všichni černoši smrdí.

Oni všichni lidé smrdí. Jenomže běžný zápach černochů vnímáme my indoevropané jinak než běžný zápach jiných indoevropanů. Jde o "skupinově odlišný smrad".

Našinec, který toto neví a náhle náhodně se s tím setká, může být velice zaskočen. A pak se tedy může dopustit politicky nekorektního gesta. Aniž by ovšem tím gestem chtěl nějaký rasismus vyjádžřit - on totiž takový nezkušený běloch ještě neví, že v daném případě nešlo o individuální smrad, ale o smrad kolektivní.

Nebo jinými slovy: kdo běhá, potí se a tedy smrdí. Každý bez ohledu na barvu pleti. Ale běžící propocený spoluběloch bude každému bělochovi smrdět jinak než běžící propocený černoch. A jde-li o prvního propoceného běžícího černoha, s kterým se setkal, nutně ho to velmi zaskočí. Protože pro samou politickou korektnost mu ještě nikdo neřekl, že jiné rasy smrdí jinak.

jepice 24.4.2007 10:56

Souhlasím s oakmanem,

že když někdo žije v cizí zemi, měl by být opatrný v gestech, protože než pozná místní zvyklosti, může nadělat pořádnou paseku.

Francouzi bezesporu pochopili Barošovo gesto jako těžkou urážku s rasistickým podtextem.  Vychází to z jejich zkušeností. Naše jsou jiné, proto tu mnoho lidí vidí morální odsouzení Baroše jako přemrštěné.  Možná si teď ale sami dají pozor, aby o dovolené ve Francii nedávali nápadným gestem najevo, že jim někdo smrdí.

ok 24.4.2007 10:52

Re: Vážené a m i Z.M

Nesnáším, když moje příjmení někdo skloňuje. Je to moravismus, který se v Čechách nikdy neujme.

Ladik53 24.4.2007 10:50

To gesto

S tím Barošem je to stejné jako s Topolánkovým prostředníčkem ve Sněmovně. Když už teda ukazoval Kalouskovi že je jednička, tak proč se potom za to omlouval. Já být Kalouskem, tak mu za takovou jedničku dám po hubě. A to stejné Baroš. Proč se teda omlouval, když to nebylo rasistické.

Ing. Pumpescu 24.4.2007 10:49

Re: toto jsem napsal všera k článku Barošův chbyějící kyslík

píšete hlavně dlouze pane doktore. Dyž se s Barošem znáte tak mu zavolejte a naučte ho pár francouzskejch nadávek ať se nemusí "v zápalu boje" před celym světem ztrapňovat rasistickou pantonimou. Věřim že je to v jádru hodnej kluk a tim zacpanym nosem jen takticky vytáčel protihráče. Příště ať ho rači štípe, kouše nebo pomlouvá jeho umírající babičku, když už to jinak nejde.Ovšem nenápadně prosím.

jaran 24.4.2007 10:38

Souhlas

To gesto - trapný a hloupý - udělal fotbalista na fotbalistu. Měli mu dát, co já vím, dvakrát stop za nesportovní chování a nebylo co řešit.

Tic-Tac 24.4.2007 10:25

Re: Vaše pojetí rasismu je mylné,

Tohle je pouze vaše vnímání světa. Já osobně to tak nevidím. Když někomu řeknu, že je "ty německé prase" tak to dle mého není stejné, jako výrok "němci jsou prasata". Pokud řeknu, že tenhle cikán krade, tak v tom nevidím opravdu nic rasistického. Když není cikán tak je co? A s kterými slovesy je pak slovo cikán či rom spojovat, aby to nebylo rasistické?

oakman 24.4.2007 10:18

Jiný kraj, jiný mrav

Pokud to tele z Vigantic podepsalo profesionální smlouvu v zemi, kde se barevní spratkové baví vypalováním předměstí, musí chápat, že bílí jsou poněkud v defenzivě a radši ostentativně ukazují na bílý rasismus, než aby přijali pravdu o tom, barevném. Mají to o to složitější, že kolonialismus je připravil o status beránků božích a současná situace permanentní občanské války v téměř všech francouzských koloniích je "zásobuje" dalšími a dalšími tisíci darebáků, kteří hledají žvanec v zahradách bývalých bossů. To je jen taková obdoba komunismu - chátra si vytvoří "morální právo" na ovoce ze stromu pracovitých.... Po letech v Británii byl blb z Vigantic měl vědět své. Neví, je to blb. Pošlete křupana do světa a on jen dělá to, co místní lid. Není to rasismus, je to jen vidlácké sprosťáctví, v našem životě běžné. To jen Frantíci to vidí politicky, že. Oni i Baroš si s námi mohou potřást ruku - jsme všichni vítězní pokrytci.

Karel H. 24.4.2007 10:15

Re: Vážené a m i Z.M

Než začnete ostatní kritizovat kvůli špatnému pádu oslovení, doplňte si vzdělání v oblasti oddělování vět v souvětích čárkami! Takový inteligenty jako vy obdivuju!Rv O vaší mentální indispozici mlčím.

Starý J. 24.4.2007 10:04

Do tramvaje nastoupili tři bezdomovci

ve strašném stavu, evidentně některý z nich měl plné kalhoty, nebo dokonce všichni tři. Se stejným gestem jako Baroš jsem odešel na druhý konec tramvaje.

Dokážete si představit, co by bylo, kdyby některý z nich byl cikán, nebo černoch? Už bych byl rasista jak řemen!

Pane Šlechta, podstatu pseudohumanitních hlupáků jste vystihl velice přesně! Na co si vlastně hrajeme? Je to přesně jak jste to napsal! Kdyby takové gesto předvedl vůči bílému hráči, nikdo by to ani nekomentoval. Jen jako nevhodné a nesportovní. Takhle celá Evropa řeší rasismus Baroše. Jsem zvědav, kdy se tím začnou zabývat orgány EU. Ještě nějakou závaznou vyhlášku na to téma by to chtělo!

Vocílka 24.4.2007 9:57

Kopaná mne nezajímá a o Barošovi vím jen to,že je známý fotbalista

Docela mne však dostalo,že z nějakého gesta se dělá rasistická aféra. Nikoho nenapadlo, že dotyčný protihráč je třeba čuně,které se nemeje a opravdu páchne? Nikomu z vás se nestalo,třeba v dopravním prostředku,že si vedle vás sedl někdo,kdo opravdu páchne (na př. kuřák), a vy jste raději vystoupili, nebo odešli? A byl-li ten člověk snědý, jste proto rasisti?

Starý J. 24.4.2007 9:55

Re: Možná byste se divil, pane doktore

Srovnáváte nesrovnatelné!

franta 24.4.2007 9:39

Souhlasím s Vámi

že by nemělo být trestné uvádět, že něco ukradl Cikán. Mělo by se pak ale taky uvádět, že to a to udělal např. neopálený Hanák  .

sociolog 24.4.2007 9:37

Vse souvisi se statutem

Samozrejme, ze to co rekl Cunek o ohnich na namestich nebylo to prave rasisticke orechove. Jenze on tak ucinil coby mistopredseda vlady. Bares pred kamerami namirenymi na jednoho z nejlepe placenych a znamych hracu sveta. A to je cini symboly, od nichz se ocekava korektnost ve zcela jinem rozsahu nez u prumerneho obcana. To, ze Bares, dosud pycha ( i kdyz te ponekud lidovejsi casti) naroda, takhle nas narod pred svetovou verejnosti zpochybnil, zrejme nikomu z diskutujicich nevadi.

Jamile jde o rasismus, tak je u nas primo hystericka obhajoba svobody slovy, vcetne tohoto slanku, zarucena. Je pozoruhodne, ze u bolsevismu se to ma kupodivu ponekud jinak...

Ze by byvali znormalizovani, t.j. zbolsevizovani nasli na tehle parkete svou novou identitu v obhajobe nekorektniho jednani? Ze by se hryzave svedomi takhle dalo neutralizovat?

franta 24.4.2007 9:35

Možná byste se divil, pane doktore

ale R. Heydrich nebyl v jádru zlý člověk. Miloval svou rodinu, měl rád děti, rád si hrál se psy a rád poslouchal vážnou hudbu. Jenže když je člověk ve vysoké funkci, musí dělat i nepopulární rozhodnutí, jako třeba vyhlásit stanné právo, tu a tam někoho nechat zastřelit  a vyhladit sem tam nějakou obec.   

Larus ridibundus 24.4.2007 9:29

bláboly a zase bláboly

Velký dobyvatel Džingis-chán, ve 13 století kterého velebí většina historiků jako velikého státníka a vojevůdce, vyvraždil, resp. nechal vyvraždit celý Peking - prostě nikdo nezůstal naživu. Totéž platí přiměřeně o Hitlerovi i Stalinovi. To byli podle mne rasisti. Ale Baroš?? pouze pokus o ftípek. Rasizmus chápu jako fyzické či psychické ubližování člověka jedné rasy druhému člověku jiné rasy (vyznání, názorů) atd. Ale slovní či mimické "žertíky",?? Prostě blbost na kvadrát, jak by řekl Švejk....(Y)

Je rasizmem tohle? Proč Nelson Mandela může jíst jen bílou čokoládu? No proto, aby se nekousl do prstu...

kampaň okolo Baroše považuji za C.K. a taky EU kretenismus....howgh..(Y)

a m i Z .M 24.4.2007 9:25

Vaše pojetí rasismu je mylné,

nejde o to, zda rasista neopomenul napadnout celé etnikum, ale o to, zda příslušník nějakého etnika nebyl znevýhodněn právě proto, že k němu přísluší.

Další aspekt je, např.: napadení někoho výrokem "české prase" je rasistické v případě, že se jedná o Čecha, ale i v případě, že se o Čecha vůbec nejedná, protože je potom a to i podle Vaší pseudoteorie napadeno celé etnikum.

sam 24.4.2007 9:18

Re: Pane Šlechta,

Nejvetsi rasisiti jsou ve skutecnosti tihle "bojovnici proti rasizmu". Kdyz cikan krade a my to oznacime slovy cikan krade, tihle hosi zacnou pokrikovat, at mu nerikame, ze je cikan. Copak cikan je nadavka?

to same s timhle gestem. Baros naznaci, ze Mbiu co jak se jmenuje smrdi a vsichni rvou "Baros dela gesta, ze cernosi smrdi". Houbelec, vy jste rasisti, myslite si podvedome, ze cernosi smrdi, akorat se tyhle svy predsudky snazite potlacit a proto vyrvavate pitomosti o tom, ze Baros je rasista.

Jo, kdyz se pokrikuje Huhuhu nebo se hazi po cernmych hracich banany - tam to je jednoznacne.

FS 24.4.2007 8:55

Vážené a m i Z.M

Myslím že mentální indispozicí trpí ten, kdo oslovuje pana Šlechtu "pane Šlechta", neboť ti co mentální indispozicí netrpí jej oslovují "pane Šlechto". Ostatní z vašeho příspěvku je vzhledem k vaší indispozici zbytečné komentovat.

24.4.2007 8:38

?? :-)))

Co to plácátem já jsem mluvil o tom, že rasismus je, pokud apriorně něco vztahuju na celé etnikum. Pokud vím o nějakém dotyčném cikánovi že krade, stejně jako o židovi a řeknu to, nevím co je na tom rasistického. Posedlost politickou korektností u mnohých lidí je už úděsná. To už je snad obsese...

a m i Z .M 24.4.2007 8:25

Pane Šlechta,

Barošovo gesto, tak jako i Váš článek je možná možno jakž takž omluvit mentální indisposicí (blbostí) odpovídajícího aktéra.  

Jenom na okraj a velmi jednoduše pro Vás : Výrazy jako : " „tento“ Rom krade, či „tento“ Žid okrádá své zákazníky " jsou rasistické právě kvůli uvedení národnosti, která nemá se zmíněnými činy nic společného.

Petr 24.4.2007 7:55

Hledejme rasismus všude.

Všichni ti velcí bojovníci proti rasismu nakonec dosáhnou toho, že proti sobě nebudou moci nastoupit mužstva  s hráči různých barev pleti. Co když se začne zkoumat  jestli byl faul úmyslný, neúmyslný, taktický a nebo s rasistickým podtextem? Co by se stalo, kdyby p.Baroš svého protihráče náhodně zranil?

MUDr Jiří Kilian 24.4.2007 6:49

toto jsem napsal všera k článku Barošův chbyějící kyslík

Milý pane Daneši,

já Vám nevím, jestli je všechno tak, jak píšete.  Chápu, že pro média je nyní up to date stavět barikády a řadit se na některou jich stranu. Kdo ale má ohled na budoucnost za vůbec největší věc, nečiní tak. Seriosnost se neměří počtem prodaných výtisků a hodinami sledovanosti. Bylo by hodně zlé, kdyby vrcholní vládní činitelé měli určovat  společenské normy občanům země, v jejímž čele stojí.  Princip všeobecné souvislosti není bezmezný. Od Baroše strk do Topolánka a přes Čunka s Le Penem tu k plynovým komorám a tu do Maroka  - to je hodně vyumělkovaná cesta hledání souvislostí, či spíše hledání dramatičnosti pro čtivou stať.

Řada věcí se člověku nepodaří, aniž by v tom byl úmysl. Kolikrát my všichni,  na něž není až tak vidět, učiníme věci nehodné slušného člověka. Stane se, omluvíme se, nebo neviděni vůbec sami před sebou pocítíme stud nebo naštvání na sebe samotné, nebo nás  hryzne svědomí. A možná vůbec nic z toho a honem si nějak raději zdůvodníme co jsme učinili - říká se tomu racionalisace. Máme štěstí, nejsme mediálně zajímaví a tak to projde utajeno před národem. Nemá nás žádný paparazi ve sledováčku, bulváry nepřinesou fotky na první straně a nejsou žádné fotomontáže k našemu karikování či pomluvám.

Shodou mnoha okolností znám docela dobře jak Jiřího Čunka, tak Milana Baroše. Možná byste se spolu s dalšími jejich momentálními nepřáteli divil, ale nejsou to v jádru žádní zlí lidé, ani jeden, ani druhý a nemají rasistické sklony - Milan nadto si v tomo ohledu sám užil až dost. Nepodařené gesto nebo nevhodně vybrané slovo, to ještě nejsou markery špatnosti člověka a já nemám za spravedlivé, když se na lidech, kteří jsou v mnoha ohledech lepší než jiní, hledá za každou cenu cokoli špatné a když se něco konečně najde,  rozmázne se to po nich  jako úkaz jejich obecné špatnosti. Neříkám, že novinář by měl jen chválit. Ale i v kritice by měl znát své meze a dbát jich, ať už v malých či velkých věcech. Tož tak.

Honza42 24.4.2007 1:37

Copak vy nevíte, že když rom něco ukradne

tak se nesmí napsat do titulku v novinách, že to ukradl rom? Že trestné činy je zakázáno statisticky sledovat dle rasy, nábože........?

Uvažujete jako normální člověk, to se Vám jednou nevyplatí. Nežijete totiž v normálním světě.

Jara London 24.4.2007 1:27

Konečně rozumný názor

Ty žvásty o "rasistech" se už nedají číst / poslouchat.

conqueror 24.4.2007 1:23

Re: Rozumné

Ano, o rasizmu v Barošově podání mluví ti kteří mají málo jiných(anebo žádných) témat kterým by rozuměli. A v tomto případě nerozumějí ani tématu rasizmus. Vždyť jsou to novináři a jejich nevzdělanost, neomalenost, polovičatost a hloupost rychlých soudů známe a denně se s ní setkáváme v TV, rozhlase i tisku. A jejich novinářská omezenost už je někdy tak nudná a jindy tak provokující, že v zájmu zachování duševního zdraví a stálého tlaku je často lepší na lavičce v parku krmit holuby než číst noviny nebo sledovat TV.

Vasekpasek 24.4.2007 0:29

Rozumné

Ano, toto je i můj názor. Osobně nenávidím rasismus za hloubi duše, ale v tomto případě (a jemu podobných) mi připadá, že rasisté jsou spíš ti, kteří to nafukují