3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Miroslav Pivoda 12.11.2009 16:31

Obhajujete neobhajitelné

Vážený pane Minaříku:

Konference BICABR2006 o které hovoříme, byla po odborné stráce asi tou nejslabší konferencí, které jsem se kdy v životě zúčastnil.

Australská dáma skutečně ta slova o podvodu vykřikla. Mohly v tom být emoce, které z ní později vyprchaly.

Váš příspěvek určitě nepatřil na konferenci, která měla v podtitulku napsáno "aplikovaný výzkum". V tom smyslu šlo o podvod.

Ostatní je nepodstatné.

Minařík 12.11.2009 14:23

Re: Cover-up strategy

Moje opravdu POSLEDNÍ reakce, protože nemám čas na hlouposti. Vše, co bylo třeba, bylo v onom "plagiátu"  zcela korektně citováno podle norem. Na bázi tohoto "plagiátu" vznikla a byla úspěšně obhájena doktorská práce, která je dostupná v knihovně MZLU. Podotýkám, že školitelem této práce jsem nebyl. Chybou oponentů (ovšem v očích pana Pivody) zřejmě bude, že to byli renomovaní profesoři a DOCENTI (jaké trauma!) ČESKÝCH vysokých škol (jako příklad - všeobecně známý profesor Matějů z Karlovy univerzity). Jejich posudky jsou veřejně vystaveny na webu MZLU. Z reakce pana Pivody usuzuji, že se domnívá, že vlákna spiknutí proti němu sahají až do Austrálie, a to už je opravdu na pováženou! Soudní žalobu proti němu jsem tehdy nezvolil jen proto, že australští svědkové incidentu (jiní k dispozici nebyli) neprojevili z pochopitelných důvodů ochotu se dostavit k českému soudu. Váženého pana Pivodu (se kterým jsem, pokud vím, mluvil asi před 12 lety jen proto, abych mu jako proděkan fakulty TLUMOČIL zamítavé odborné stanovisko jeho bývalého pracoviště na PEF MZLU k jím předloženým materiálům, a to bez jakéhokoli osobního zaujetí pro či proti jeho habilitaci) ujišťuji, že jeho názory mne nezajímají, už je nebudu číst  a tím méně na ně dále reagovat. Je to docela škoda, už pro jeho zajímavou logiku: Podvod = to, čemu říkám podvod, Blbost = všechno, čemu nerozumím.  Mimochodem, "plagiát"  je zveřejněný v elektronickém sborníku z konference, a spolu s ostatními "plagiáty" byl posuzován zahraničními recenzenty a opravdu to nebyli autoři, kteří svévolně rozhodli o tom, že bude na program konference zařazen. Takové konference mají svá pravidla. Že by o nich pan Pivoda nevěděl? 

Miroslav Pivoda 12.11.2009 11:17

Cover-up strategy

Jestli je to skutečně pravda, že M.Fong napsala ten výše uvedený citát prorektorovi MZLU, to mne překvapuje, ale tu větu o podvodu na konferenci BICABR2006 skutečně zvolala. Proč teď otáčí souvisí možná s její plánovanou spoluprací s MZLU nebo prostě zapomněla na své emoce. Nevím.

Nicméně to, co prezentovali Minařík a Skoumalová na koferenci věnované aplikovanému výzkumu je skutečně podvod, to si pan prorektor může skutečně ověřit i bez dopisů paní Fong. Zveřejněte ten příspěvek Minaříka a Skoumalové na webu, ať si ostatní udělají sami obrázek, zda jde o aplikovaný výzkum. Blbost.

John Doe 12.11.2009 10:35

Re: Souhrnný komentář

komentuji posledni odstavec:

Ano, presne tak! Z takoveho Petera Schiffa si delali vsichni ti "PhD odbornici" srandu a kde jsme ted vime, ze....

Stredocech 12.11.2009 10:17

Re: upresneni

Většina docentů a dokonce profesorů v ČR nemá ani to. Nemají to 3/4 z nich.

MInařík 12.11.2009 10:11

Fikce vs. realita

Pan Pivoda zřejmě zcela postrádá schopnost položit hranici mezi fikcí a realitou.Ukázka z jeho příspěvku v tomto časopise (květen 2007): Ale to je podvod!“, volala na českého profesora Bohumila Minaříka a jeho spoluautorku z MZLU v Brně profesorka z australské Vik(patří pochopitelně "c")toria Univerzity na mezinárodní konferenci BICABR v září 2006 v Brně... Z reakce paní kolegyně M. Fong z Victoria University, vyžádané prorektorem MZLU v rámci šetření eventuálního plagiátorství a zaslané mailem 16. května 2007:

I am shocked by dr. Pivoda's damaging allegations against me.  My colleague, Dr Inka Havrila, was also at this conference and she confirmed that I did not make those remarks as alleged by dr. Pivoda.  I really do not understand the motive behind dr. Pivoda's allegations against Eva Skoumalova, Prof Minarik, and me.

Stačí? Podle mne úplně. Jsem laik, ale soudím, že pan Pivoda by především potřeboval důkladné lékařské vyšetření u příslušného odborníka.

i.h. 12.11.2009 8:47

Souhrnny komentar

vypada asi takhle: pan Pivoda vedecky v podstate nepracuje, ale chtel by byt vysokoskolskym profesorem. Potizista a stezovatel, s minimem vlastni prace.

D.M. 12.11.2009 7:02

Re: upresneni

R^

Fafa 12.11.2009 1:35

Re: Ahoj Dohodo,

PK, dobre, tak povyseni z ranku assistant professor do ranku associate professor. Dohodneme se?

Miroslav Pivoda 12.11.2009 1:03

Souhrnný komentář

Přijel jsem dnes z Prahy, kde jsem měl jednu z mála příležitostí něco učit v Česku. Nebudu teď po půnoci reagovat na všechny předchozí komentáře, jen souhrnně o mé motivaci: Já jsem přece na počátku svého článku jasně řekl, že jsem nikdy neměl snahu se habilitovat, tzn. předstoupit před lidi, kteří mi nejsou vůbec sympatičtí, protože toho o nich vím poměrně dost už z dob socialismu. Ale byl jsem k pokusu o habilitaci přinucen. Dali mi nůž na krk: buďto se budeš habilitovat, nebo tě vyhodíme ze školy - a to přesto, že dle zákona 111/1998Sb není pro výuku na českých vysokých školách předepsána žádná kvalifikace.

Protože se teď v českých médiích hodně diskutuje vysokoškolská tématika, nabídl jsem čtenářům svoji zkušenost. O zkušenosti z tohoto pohledu dosud nikdo nepsal. To byl můj hlavní důvod zveřejnění článku. A zajímá mne tato oblast také proto, že ji platím ze svých daní.

Musíte také posuzovat moje publikace z hlediska doby, kdy jsem se o docenturu ucházel, nikoliv z hlediska současnoti, kdy už se situace přece jen poněkud mění.

Poslední  poznámku mám k impaktovaným časopisům z oboru ekonomie. Ukažte mi prosím jedinou vědeckou publikaci z takového časopisu, která předvídala současnou ekonomickou krizi. K čemu jsou pak všechny ty vědecké impakty, když praktický impakt nemají vůbec žádný. Ptám se jako daňový poplatník.

PK 12.11.2009 0:57

Re: upresneni

200 publikaci citovanych celkem 300 krat a Hirschuv index 5, to je dost velka bida. Neco jineho by bylo 20 publikaci citovanych 300 krat.

PK 12.11.2009 0:53

Re: Ahoj Dohodo,

Dovoluji si upozornit, ze v anlosaskych zemich zadna habilitace neexistuje.

Sid 11.11.2009 23:59

Re: kace v kleci

Lepsi klavesnici...

aida 11.11.2009 23:34

Re: Jak jsem se nestal Judrem,ingem a jinymi tituly....

Jo, ta knížka, kterou uvozuje tohle motto, je jedna z mých nejoblíbenějších. :-)

Emil XX 11.11.2009 23:12

Re: upresneni

Takže někdo učí na vysoké škole od roku 1991, má přes 200 publikaci v impaktovaných časopisech, 300 cizích citací ve Web of Science, H faktor 5 a přesto nemá šanci na habilitaci, kterou někdo jiný, "zapojený" do mafie dostane za 7 publikací.

TAKOVÁ je realita skoro všude v tomto státě.

tich@dohoda 11.11.2009 23:07

Re: Ahoj Dohodo,

"No pravda je, ze akademici jsou lidi jako ostatni." / Naprosty souhlas, ja rozhodne neminim stranit panu Pivodovi , ani opacne tvrdit, ze nerika pravdu, on je subjektivni. Osobne si myslim, ze problem dokazi daleko lepe posoudit lide z akademickeho prstredi ale iluze o zaverech si nedelam, prave proto, ze jsou to lidi jako ostatni. Ahoj :-)

Emil XX 11.11.2009 23:00

Z vysoké školy může být kdokoliv vyhozen velmi snadno, protože

tam většinou existují smlouvy na dobu určitou. A takové habilitace jsou o mafiích bratrstvech osobních konexích, klikách, nepřátelsví vůči schonějším, prostě je to celé k zblití.

Fafa 11.11.2009 22:06

Ahoj Dohodo,

No pravda je, ze akademici jsou lidi jako ostatni. ;-)

Na druhou stranu pro habilitaci existuji pomerne dobre definovana pravidla. A u pana Pivody se ze zbezneho pohledu zda, ze jeho publikacni cinnost je k habilitaci nedostacujici. Stejne tak je pravdou, ze university budou davat prednost tomu, aby docentury a profesury ziskavali lide, kteri na skole DLOUHODOBE pusobi. A dlouhodobe je mysleno v letech. Treba na skole, kde jsem kdysi ucil, to pravidlo bylo celkem jasne, 6 let pred habilitaci, dalsich 6 pred profesurou. Vyjimky muze udelit dekan nebo rektor, ale udeluji se velmi vzacne.

Proto mne zajimalo, jestli se pan Pivoda pokousel o habilitaci na nektere ze skol ve Statech, kde kdysi ucil. Tam by jiste byl mimo dosah osobnich antipatii a revnivosti ceskeho akademickeho systemu,

Jiří 11.11.2009 21:23

Malá rada

Doporučuji autorovi věnovat se intenzivně vědecko-pedagogické práci. Publikovat, psátrecense a vůbec být maximálně aktivní. Vydržet to vysokém tyempu a nasazení minimálně 3 ale lépe 5 i výce let. Pak bude šance habilitovat. Psaní podobných článků je pouze ztrátou času. ty Vám ve vědecko pedagogickém vysoce odborném "světě "popularitu a uznání nepřinesou. A pokud to nevíte, nemáte skutečně nárok!

nmnbm 11.11.2009 21:13

Re: Nejak moc konspiraci a temnych sil

Mily Hulvathe, svym zpusobem delate cest sve prezdivce. Ale to ted neni dulezite. Po pravde ani stkani pana Pivody ohledne jeho habilitace mi nepripada prilis zajimave. Ale dekuji, ze jste upozornil na starsi clanek o pokusu o umelou inteligenci. Procetl jsem si to vcetne spousty dalsich odkazu. Ale nepochopil jsem to, prestoze si myslim, ze nejsem zadny maly blbec. (Uz jsem i neco naprogramoval; alespon priblizne tusim, jak funguji neuronove site, geneticke algoritmy, fuzzy-regulace, rozpoznani obrazu a reci; obcas si i neco spocitam...) Proste, pokud to ma k necemu slouzit, tak to musi byt nalezite popsano a vysvetleno. I ten Charles Babbage, ktery by se svym programovatelnym mechanickym pocitacem predbehl dobu, kdyby mu fungoval (udajne byl problem s nizkou kvalitou mechanickeho provedeni), jej mel zdokumentovan alespon natolik, ze udajne po sto letech jej skutecne lidstvo podle jeho navrhu vyrobilo. Bohuzel texty pana Pivody tykajici se OPL jsou takove spise povrchni. (Dekuji, o odkaz na brnenskou knihovnu, kde bych se mozna dozvedel vice, nestojim.)

tich@dohoda 11.11.2009 21:04

2. Lidé, kteří mne posuzovali neměli ani ty publikace v zahraničí, natož nějaké citace (pokud si ty citace ovšem nedohodli vzájemně s přáteli na Slovensku, tedy v zahraničí).

viz titulek, pan autor/. No, nevim, akademicke prostredi je mi dosti vzdalene, presto jsem mel sveho casu tu cest s jednim akademikem nejaky cas pobyvat coby sousedem. Z toho co mi vyprvel docela vstavaly vlasy hruzou, docela to koresponduje s tim titulkem. Predstava , ze jen v Plzni se dely/deji levarny, tomu snad ani nikdo neveri, dokonce snad ani na Psu . Cest :-)

Pete 11.11.2009 20:20

Pane Pivoda, máte-li možnost učit na amerických universitách, můžete se

na bolševické české školství vykašlat nebo raději ještě něco smradlavějšího, což Vám nesmírně závidím. Kdo má rozum, pryč odsud. Tady to musí vychcípat na školách, v medicíně, v policii, ve státní správě atd. atd. A jak vidět, prohráváme to na celé čáře, lidi jsou tu dvojího druhu - vychcaní a blbí, případně obojí.

D.M. 11.11.2009 18:45

Re: upresneni

Jeste dodavam zkusenost ze svoji alma mater. Pokud habilitacni komise nehlasuje 5:0 ve prospech uchazece (a ten dostal byt jen jeden treba neplatny hlas, nebo se nekdo hlasovani zdrzel, nedejboze hlasoval proti), tak nema sanci, aby prosel vedeckou radou...

D.M. 11.11.2009 18:42

upresneni

Ano, opravdu je to usmevne, jak tady mnozi rozkladaji sve uvahy. Takze uvadim na pravou miru: doc. je vedecko-pedagogicka hodnost. Pro jeji ziskani jsou potreba publikace v impaktovanych casopisech popripade knizni monografie + nevlastni citace svych praci + tedy dostatecne velky citacni index, resp. H-index. S pedagogicke casti teto hodnosti se predpoklada NEPRETRZITE alespon 3-lete  pusobeni ve vyuce na VS. A to tak, ze jako odb. asistent oducite 8 hodin tydne za semestr, jako docent pak 6 (jako prof. jen 3).

Ucast na nejake konferenci a prezentace na ni NENI relevantnim a uznavanym vedeckym vystupem vedecke prace. Prekvapuje mne, ze ma autor ve Web of Science uvedenu jen 1 publikaci. Vytvoril snad ve svem zivote vice?Rv

D.M. 11.11.2009 18:21

kace v kleci

Hmmm, tohle mi pripada jako kecania okecavani neuspesneho habilitanta. Co k tomu dadat vice?

Fafa 11.11.2009 18:02

Pane Pivodo

Jestli se muzu zeptat, uvazoval jste nad habilitaci mimo Cesko?

Monte Christo 11.11.2009 17:24

Jak jsem se nestal Judrem,ingem a jinymi tituly....

"When a true genius appears

in the world you may know him by this sign;

that all the dunces are in confederacy

against him."

docent 11.11.2009 16:22

Rozhoduje Vedecka rada fakulty v tajnem hlasovani...

... a musi byt nadpolovicni vetsina vsech clenu pro. Cili ma-li VR 40 clenu, prijede jich 25, pak staci 5 hlasu na zablokovani. Po novele VS zakona nemusi VR nijak sve rozhodnuti zduvodnovat. Nesmite zlobit v senatu, nesmite vedeni rusit v jejich klidu na praci. Jinak se docentem nestanete a bude vse zcela v souladu se zakonem. Jste-li ovsem "chovny", je problem jen splnit na minimum kvalifikacni kriteria (vyuka, publikace) a je ruka v rukavu. Jste-li sice genius, ale jen "tazny", nedej boze zlobivy, nestanete se docentem nikdy.

Fafa 11.11.2009 15:35

Re: Srovnávejte srovnatelné

Pane Pivodo, co si predstavujete pod pojmem zverejneni publikaci? Ty jsou prece verejne uz z definice a najit si H-index a dalsi udaje o posuzovatelich Vasi prace je otazka par minut na googlu.

Omar 11.11.2009 15:03

Re: vážený pane ne-docente

Pokud vím, tak v tom článku bylo uvedeno pouze spoluautorství presentance (tedy nikoliv publikace) na jakési konferenci. Za to se u nás habiltovat (naštěstí) nemůže nikdo. Taky tam autror niklde nepíše nic o nějakém vědeckém titulu (CSc nebo PhD), což je alespoň v oboru kde se pohybuju podmínka habilitace. Rovněž to o vzájemné citaci publikací se Slováky není tak úplně pravda- abyste získal citaci, musí vám otisknout  článek v tzv. impaktovaném periodiku a podobně tak i tomu, kdo vás cituje. To znamená že jen zavolat na Slovensko,  Jano, nemohol by si ma odcitovat,  bude asi dost málo platný.