5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Jak je to opravdu s pravdou a s láskou?

Debaty o sloganu „Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí“ má řadu nepochopitelných aspektů. Docela chápu, že ti, kdož spojují ono rčení se jménem Václava Havla, mohou mít s výkladem hesla jisté problémy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ś. Svobodová 9.1.2015 15:41

Hmm...

Havel sám řekl, že ho to napadlo těsně před tím, než vylezl na tribunu, že to tedy není nějaká promyšlená životní filosofie. Tak že to bylo heslo spíše propagační, než-li obsahové.

Dnes dráždí především proto, že se s ním z většiny ohánějí lidé kteří mají velice daleko k životu v pravdě a lásce. A ne kvůli nastaveným politickým paramentrům, ale životu osobnímu.

Čili hezky po česku: káží vodu, pjí víno.

P. Kmoníček 9.1.2015 13:45

Pane Andrle,

prosím Vás,napište tento text ještě jednou,ale VELKÝMI PÍSMENY.A hodila by se k tomu i fotografie obou našich posledních prezidentů jak se na text nechápavě dívají.

P. Kmoníček 9.1.2015 13:41

Pane Andrle,prosím Vás,napište ten článek ještě jednou,ale z

V. Podracký 9.1.2015 13:01

Havel neměl jasnou státnickou představu

a protože se jen obecně vyjadřoval, je možno se dohadovat, jak to vlastně myslel. Státník nemůže říkat pravdu. Musí vést politiku, která se obvykle zakládá na propagandě. Tomu se nevyhne a v podstatě může být hodnocen jen podle toho, zda to přehnal nebo ne. Havel ovšem i tak pravdu neměl a lásku teprve ne. Havel "hrbil hřbet" směrem k USA, a svoje ideály zradil, když šlo o vyjádření kritiky USA (bombardování Jugoslávie). U nás nemůže být ctěn. Prostě to morálně nejde. Mohou ho ctít jen nějací zaslepení fanoušci.

Pravdu říká Zeman a podívejte se, kam to dotáhl.

Masarykovo "nebát se a nekrást" je pravdivější. Neříká nic o pravdě a lásce. Je to návod pro život i politiku.

T. Vodvářka 9.1.2015 13:16

Re: Havel neměl jasnou státnickou představu

Mohl byste prosím upřesnit, kdy Zeman mluvil pravdu? Do své funkce se prolhal a jeho chování je vše jiné, než důstojné a státnické.

V. Podracký 9.1.2015 18:37

Re: Havel neměl jasnou státnickou představu

Neříkám, že je Zemanovo chování státnické, kdyby bylo, musel by lhát, nebo alespoň nic neříkat. Zeman má pravdu třeba v tom, že se měla Ukrajina rozdělit podle národností, podle vůle obyvatel. Nebyla by dnes občanská válka. Nebo říkal, že se obyvatelstvo Krymu rozhodlo demokraticky pro svoje připojení k Rusku. To vše je pravda, ale není to taktika, tedy ta demagogie, která se vyžaduje od státníka. Špatný je kvůli svému chování a proto, že říká pravdu. To neznamená, že se v mnoha věcech nemýlí.

M. Salkovsky 9.1.2015 19:07

Re: Havel neměl jasnou státnickou představu

Co tak rozdelit tvoju rodinu a separovat pre bezpecie okolia, nackovsky cistokrvny cech? Rozhoduj si o svojej sobranke a narody nechaj rozdr'bavat silnejsim debilom.

B. Hamáček 9.1.2015 23:28

Re: Havel neměl jasnou státnickou představu

Rovnou z VUMLu, že ,soudruhu Podracký ?

M. Zikmund 9.1.2015 12:03

Blbý je,

když si někdo dává na štít heslo pravda a láska a schován za ním pak lže a nenávidí. Takových lidí je v politice a internetových diskuzích spousta. Daleko těžší je nevykřikovat nenávistné urážky jenom proto, že oponent v názorech říká něco jiného, než chce dotyčný slyšet. V tom je problém "pravdy a lásky" nikoliv v pravdě a lásce.

J. Hruška 9.1.2015 10:05

Pravda.

Dobrý den vážení pravdoláskaři - pražská kavárno. Co kdyby jste takle šli pracovat místo chlastání v kavárně a žvanění lží o pravdě a lásce. Zdař Bůh, Josef.

M. Salkovsky 9.1.2015 19:09

Re: Pravda.

Ty, krvavy bolsevik trciaci z pridelujucej ovarskej dupy, sa odvazis nieco pisat o praci? Ale samozrejme, pre takych bol vrcholny vykon vzdy prevychova a buze'racia okolia...mily zlaty chudacik

V. Vaclavik 9.1.2015 8:00

To heslo pravdy a lasky

si vzal za sve sebeproklamovany socialista a proto nutne muselo z jeho ust znit falesne. V socialismu zni pravda a laska stejne falesne, jako solidarita. Ta jak vime je v socialismu nasilnickeho druhu (nasilnictvi demokraticke, nebo totalitni ve vysledku jedno jsou) a prave tak je i ta pravda a laska hlasana socialisty.

Socialismus jakehokoli druhu je zlo. Kdyz si lide maji pomahat, musi ta pomoc vychazet z dobre vule, postavene na bazi dobrovolnosti v mezilidskych vztazich. Jedine pak ma pravda a laska sanci vladnout svetem.

J. Kolouch 9.1.2015 7:41

Díky, autore

Je to pohodlné, občas zalhat, i ta nenávist pomáhá. V politice se s pouhou pravdou asi nedá prorazit. Vysmívat se tomuto ideálu ale znamená, že se lží s nenávistí smiřujeme, což je cesta do pekel.

T. Vodvářka 9.1.2015 6:30

Už během četby článku pana Andrleho

jsem chtěl napsat to, co zde již uvedla paní Václavíková a pan Hendrych. Ve světle posledních 25 let jsem jednoznačně pravdoláskař a člen pražské kavárny /paradoxně ostravák/.

J. Václavíková 9.1.2015 9:23

Re: Už během četby článku pana Andrleho

Jo, zapomněla jsem dodat, že bych byla ráda i členem mimopražské kavárny, jen kdyby tu byla :-)

J. Václavíková 9.1.2015 1:10

K titulu Pravdoláskař

se hrdě hlásím!

I. Hendrych 9.1.2015 0:38

No comment....

Přiznám se a vyznám se ze svého ubohého pravdoláskařství....ale nestydím se za to. Děkuji panu Andrlemu a nejen za tuto glosu...

B. Hamáček 9.1.2015 23:35

Re: No comment....

Přidávám se k VÁM.K panu Ovářkovi a ostatní.

B. Hamáček 9.1.2015 23:36

Re: No comment....

Přidávám se k VÁM.K panu Ovářkovi a ostatní. Navzdory soudruhovi Podrackému.