26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Indoktrinace

Sociolog Miroslav Petrusek definuje na první pohled nesympatické slovo z titulku takto: „Indoktrinace znamená úsilí zaměřené k slepému a odevzdanému přijetí určité doktríny, názorů či postojů, které nepřipouští diskusi ani kritiku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 14.1.2019 11:57

Hlavní příčinou popisovaného stavu

ovšem bude samotné vedení Junáka, které si příslušné "borce" a organizace muselo k přednáškám pozvat. Nedovedu si představit, že by se jim násilím vnutili. Nejspíš to bude podle rčení "koho chleba jíš, toho píseň zpívej" - tedy velí kdo má prachy a rozdává dotace. Nakonec se možná - dá-li Bůh - dočkáme toho, že dojde na realizaci původně levičáckých hlášek že "peníze nejsou všechno" a "existují i jiné hodnoty", tedy že normální lidé snenechají za prachy vymývat mozky ani sobě, ani svým dětem a zorganizují se za svoje. Sice chuději, ale podle svého. Dnešní věrchuška používá podobných metod jako komunisti, ti taky dotovali "podnikovou rekreaci", pionýrské tábory a rozdávali vánoční kolekce. Jen neměli tolik peněz jako EU, Soros nebo Bakala. Nejspíš tolik nekradli. Čučkaři.

F. Kusák 14.1.2019 11:31

A já jsem přesvědčen,

že by mediální výchova studentů měla vypadat tak, že si studenti vyslechnou více názorů na nějaký problém, třeba zavedení eura u nás, a pak mají posoudit, který názor je více přesvědčivý a proč. Určitě by se naučili lépe vyhodnocovat informace z médií. A pokud nemají dost argumentů, jak vyhodnotit nějaká tvrzení, pak je lepší se tím problémem vůbec nezabývat. Je to běžná věc, učíme-li se základům logiky.

V. Pokorný 14.1.2019 10:04

Pan Žantovský

napsal fakta. Co a jak se děje u těch skautů. Ti, kteří jsou zde uvedeni jako přednášející či jako lektoři, jsou kolaboranti a posluhové k tzv. EU i Západu prvního řádu. Jeden jak druhý. A když vidím, jak kdosi píše, že mu, nebo jí, začíná být dámský krejčí, tedy bývalý, a nic nemám proti dámským krejčím, jen proti tomuto soudně uznanému, grázlu Bakalovi, tak se směju.

J. Jelínek 14.1.2019 10:14

Re: Pan Žantovský

Jasně!!! Poklonkujou západu, tihle skautíci, ta Trumanova smečka vzteklých vlčat. Vy však spolu se stranou bdíte a nedopustíte aby zrůdná obrazotvornost mládeže (pryč s ní!!) dospěla až k Armagedonu.

R. Brzák 14.1.2019 11:26

Re: Pan Žantovský

ukázkový straw man...

J. Jelínek 14.1.2019 12:03

Re: Pan Žantovský

Ale kdeže, pan Pokorný není žádný drnohryz, nebo slamák. Je to jen obyčejný blb.

P. Burda 14.1.2019 9:57

Výčet přednášejících není vypovídající

Drahý autore,

výčet přednášejících sice vypadá, že je zachycena jen a pouze jedna strana názorového proudu, ale jak znám z médií jejich názory, je většina z nich schopna a ochotna připustit i pravdu svých oponentů. Jen tu pravdu musejí mít. Možná jsou mezi nimi i tací, co nevěří svým oponentům ani jméno - a nutili by to i ostatním.

Vaše drahé (a u skautů nezvané) autority jsou často názorově zaslepeni tak, že pravdu u opozice nepřipustí ani tehdy, je-li nepopiratelně prokázána.

Pokud byste například chtěl, aby o investigativní žurnalistice přednášel všeuměl a vševěd z TV Barrandov (ňákej Soukup), pravděpodobně by i u malých dětí došlo k záchvatům smíchu nad jeho omezenými znalostmi. Alespoň moji školáci z něj mají vysloveně "zadnici", když ho slyší u babičky.

Bohužel pro nás pro všechny došlo v posledních 6 letech k masivní polarizaci společnosti. Předtím jsme byli téměř všichni diskutovat o pravdě těch druhých, hledat společně pravdu objektivní, nebo hledat kompromisní řešení. Teď jsme buď kavárníci a sluníčka, nebo ti od Babiše a Zemana (nevím, jaký termín my kavárnická sluníčka užíváme pro dehonestaci oponentů) - a hledání kompromisů i pravd mizí ve vzájemné nevraživosti.

M. Dvořák 14.1.2019 11:22

Re: Výčet přednášejících není vypovídající

Ona ta diskuze, jak píšete, nezmizela úplně. Zmizela z médií, ta znějí pouze tím jedním "správným hlasem" a diskuze se přenesla na web.

Je to škoda, tam se zvrhla na vzájemné urážky.

Média se zideologizovala a to je začátek nepěkných konců jak jsem je zažil během mých 42 let s bolševikem.

Já osel si v 89. myslel že jdeme do Evropy která se řídí pragmaticky a ne ideologií. ☻

J. Kanioková 14.1.2019 17:44

Ano, tomu snu jsme dost uvěřili,

ale velmi brzy bylo jasné, že to bylo naivní...

R. Brzák 14.1.2019 11:25

Re: Výčet přednášejících není vypovídající

Je snadné připustit pravdu oponenta, když s ní souhlasím. Ovšem pro diskuzi je nutné především přijmout oprávněnost otevírat i ta témata, se kterými nesouhlasím. Protože dva lidé, kteří spolu souhlasí, spolu diskutovat nepotřebují - o to větší je význam debaty mezi těmi, kteří to tak nemají. Protože základním východiskem je nutnost se dohodnout - vzhledem k existenci sousedství mezi jedinci.

Autor neuváděl konkrétní osoby, ale hovořil o alternativních médiích. Mezi nimi jistě jsou i tací, kteří, v souladu s Vaším tvrzením, pravdu nepřijímají, i když je prokázána. Na druhou stranu, z povahy jejich existence, nikdy neodmítají debatu (nemohou si to dovolit, neb nemají žádnou moc nad druhými lidmi jinou, než tu, která plyne ze svobody slova). Zatímco kritizovaní panem autorem představitelé mainstreamu, z povahy své moci (jako mainstream mají velký dosah a vliv) často debatu odmítají (například výběrem diskutujících nad konkrétními tématy, kdy si nevybírají oponenty, ale trapné kašpary, či vůbec žádné).

S Vaším posledním odstavcem souhlasím. Jen vnímám za vysoce pravděpodobné, že je to právě omezování celospolečenské debaty vlivem mocenských projevů současného mainstreamu, co v reakci veřejnosti na tuto pozorovatelnou skutečnost k polarizaci společnosti vede. Protože je to právě výběrové omezování diskuze, co hloubí zákopy mezi těmi, kteří jsou mainstreamu poplatní a těmi, co s ním nesouhlasí. Ti druzí totiž mají pocit (o jehož oprávněnosti jsem ochoten diskutovat), že jejich hlas není žádoucí.

M. Krčmář 14.1.2019 9:44

Docela pěkně to dokládá druhá část OVM,kde si špital hlouček učenců o své pravdě,a zcela chyběl názorový oponent. Část první jsem neviděl,neb u nás díky mokrému, těžkému sněhu nešel el. proud. Z toho co jsem slyšel,kdo tam byl a co říkal, BOHUDÍK.

F. Houžňák 14.1.2019 9:43

Onehdy tady byl zveřejněn článek, jak jsou "u skautů"

pořádány přednášky a semináře na téma "jak správně a účinně špiclovat a udávat lidi s jinými názory, než jsou ty naše".

F. Navrátil 14.1.2019 9:40

Prachy a propaganda

Nebral bych to tak vážně propagandisticky jako autor. Zmiňovaný cyklus přednášek se s největší pravděpodobností týká prostého tunelování dotací pro skautskou organizaci. Neziskovky to tak běžně dělají prostřednictvím právního poradenství, vzdělávací činnosti a kongresové turistiky. Účast mediálních manipulátorů z veřejnoprávních sdělovacích prostředků je pochopitelná. Mají v tom praxi a umí držet bobříka mlčení.

M. Valenta 14.1.2019 9:35

Vyčkejte autore,

třeba Vás také pozvou. Zatím to zkuste u Svazu bojovníků za svobodu, pro které by přednáška osoby Zemanem nedávno dekorované, byla jistě velkým přínosem.

R. Brzák 14.1.2019 9:47

Re: Vyčkejte autore,

Takže, to máme jedenkrát argument ad hominum...takhle pana autora o jeho hlouposti nepřesvědčíte, k tomu vede cesta diskuze k věci...takhle jen potvrdíte, že buď protiargument nemáte, nebo jste příliš vyděšený, abyste se do diskuze pouštěl (ve strachu pouze útočíme, nebo utíkáme).

P. Burda 14.1.2019 10:00

Re: Vyčkejte autore,

Pan Valenta neútočí, navrhuje řešení. Útok by vypadal jinak, byla by v něm jiná slova (třeba o nedostatku nebo přílišném nadbytku (ajťák by řekl, že došlo k přetečení) inteligence).

R. Brzák 14.1.2019 11:12

Re: Vyčkejte autore,

Pan Valenta navrhuje "řešení", kterým poukazuje na domnělou poplatnost autora Zemanovým postojům a jeho očekávanou náklonnost k obskurnímu spolku. Tím autora znevažuje, aniž by pro to použil jakýkoliv argument proti jím předkládaným tezím. To je podstata útoku ad hominem. V debatě se debatuje ad rem (k věci, ne k osobě).

Pan Valenta je natolik inteligentní, že nepotřebuje útočit jako buran - dělá to přiměřeně sofistikovaně. Přesto projevuje, že je pro něj důležitější znevážit autora, než se utkat s jeho tezemi. To je důkaz strachu.

K. Zelený 14.1.2019 10:45

Re: Vyčkejte autore,

Ciwe Brzák, na vyděšeného vypadáte teď spíš vy, hrůzou jat jste přehlédl, že pan Valenta navrhuje řešení Žantovského traumatu a ještě jej zcela logicky odůvodňuje.

R. Brzák 14.1.2019 11:13

Re: Vyčkejte autore,

odpověď máte pod panem Burdou.

M. Prokop 14.1.2019 18:42

Re: Vyčkejte autore,

Stejně ji nepochopí.

K. Janyška 14.1.2019 9:34

Indokrinace možná je. Lidi bez platného vzdělání skočí

na kdejakou kravinu. Proto je nutno do školských systémů světa zavést povinnou kompozitivní teorii, která lidský svět popisuje výhradně na vědecké bázi. To je kotva, od které zbloudit není tak jednoduché.

Ale jak, když kompozitivní teorie naházela všemožné rudé a černé do jednoho zločineckého pytle a oni tomuto vzdělávání úmyslně brání... Dzp.

P. Kubáč 14.1.2019 9:13

Boy Scouts USA loni zkrachovali.

V USA tradičně byli Boy Scouts - pro chlapce a Girl Scouts pro děvčata. Jenomže pak nějaký dobroduch vymyslel, že Boy Scouts je vlastně sexismus a tak Boy Scouts vyhlásili že berou i chlapce i děvčata i pohlaví mezi tím. Následkem toho se během týdne z Boy Scouts odhlásilo 100 000 děcek mormonů + mnoho desitek tisíc dalších kluků z pobožných rodin a výsledkem je, že Boy Scouts of America několik měsíců živořili až vyhlásili loni na podzim bankrot.

Škoda že v Evropě je každá organizace ohánějící se dětmi přisátá na stát, takže spektakulární krach asi nebude. Pak ovšem naše skauty čeká osud komunistického pionýra - rozumní vedoucí se snažili oddělit život oddílů od "oficiální linine" jak jen to šlo.

Š. Hašek 14.1.2019 9:23

Re: Boy Scouts USA loni zkrachovali.

Zajímavá připomínka.

A možná začne platit Váš druhý odstavec.

Š. Hašek 14.1.2019 9:09

Ano, je to šílené. Indokrinace.

Skautský institut. Přednášky o politice!

Jako oldskaut (skautem od dubna 1968, administrativně s mezerou) mám často v ruce i časopis současné naší skautské organizace. Jen namátkou - několikastránková "zamyšlení se" nad "možností vychovávat táborníky na táboře nenucením, volností a diskusí", k čemu takové nástupy a vztyčování státní vlajky? Neměl by skauting být pro (jen) volnočasovou aktivitou, neboť výchova na táboře "brání všestrannému rozvoji osobnosti"? Jaký by měl mít skaut vztah k utečencům od rovníku? Zažil jsem i podrobné sledování minulých presidentských voleb na hlavní nástěnce v klubovně ve "stylu mladých politiků" (já myslel, že tam bude něco o oddílové činnosti a táborových plánech!!!). "Modernizuje" se. Ale naštěstí ne všude!

Tolik ke Skautskému institutu. Praha má svoje mouchy. Zkráceno.

P. Lenc 14.1.2019 10:00

Re: Ano, je to šílené. Indokrinace.

Jo, Pionýr se vrací, jenom se mu říká jinak...

I. Schlägel 14.1.2019 8:59

Ještě že máme alternativní média

a k nim alternativní demokraty. Člověk se alespoň zasměje.

V. Heidlerová 14.1.2019 8:46

A víte,

že mi ten Bakala začíná být sympatický? hááááááááááá

M. Košařová 14.1.2019 9:17

Re: A víte,

A to Vám nevadí jakým způsobem přišel k penězům?

V. Heidlerová 14.1.2019 12:19

Re: A víte,

Podobně jako Babiš. Když to nevadí části voličů, proč by mně měl vadit Bakala??? Babiš byl navíc estébák.

R. Gramblička 14.1.2019 10:46

Re: A víte,

nu, proti gustu žádný dišputát, ale ládovat do děcek názory jen jedné strany mi přijde dost nebezpečné. Váš problém je ten, že mimo váš ideový tábor neoliberálů a eurohujerů vidíte jen ideové nepřátele typu Zemana, Okamuru či Putina. Nikdo další zde není. Buď jen vy nebo oni